0-10% túllépésért is büntethetnek elvileg, de az kívül esik az objektív felelősség körén, ergo ha nem állítanak meg utána közvetlenül, akkor jöhet az Sztv. 57.§...
De mivel ez macerás a rendőröknek is, inkább csak a 10% feletti túllépésekkel foglalkoznak a gyakorlatban.
Úgy beszéltek a 80-as limitről mintha nem kéne, amikor Ti is tudjátok milyen katasztrófális az MOD!
Én a 20% anno még 10%-ként tanultam, hogy addig nem büntetnek (elvileg!!!) Egyébként a 80-at a többség szépen betartja, talán táblával kéne kiállnod, hogy nyomjátok nyugodtan! :D
De nem egy ismerősömet megbüntették, 130 helyett 140 környékén ,,száguldozott" (a legjobb amikor 133-al ment és 50 ropi, bumm)
Nem tudom honnan valók ezek a 20%-os regék, de a KRESZ-en ijen nincs, és ismerős is simán az M3-asról 151 km/h-ra megkapta postán a büntit, pedig az alatta van a 20%-nak.
Autópálya sávszélessége: 3,75 m vonalak között. Vonalon kivül külső bizt sáv min. 0,25 Autóút : 3,75 (3,50) m Főút: 3,50 II-III. rendű főút 3,25 m Kiszolgáló út, forduló sáv főuton, leálló sáv, buszsáv: 3,00 m
Mivel az M0 eredetileg is 2x3 + leállónak volt tervezve a jelenlegi félpálya burkolata 0,25+3,00+3,75+3,75+3,75+0,25= 14,75
Ez üzemelt sokáig 4x3,50 -es kiosztással. Aztán a sok kimüvelt közlekedő miatt bevezették a 80 -as korlátozást, ami egy röhej hiszen a 2x1 sávos külterületi főúton is 90! Nem beszélve mondjuk a 3-as Gyöngyös -M3 közötti szakaszáról ahol 110!
Aztán letették az UNIROAD elemeket. Ehhez mintha szélessitettek is volna egy 0,5-1,00 m -t de nem tudom pontosan.
Szerintem most 4x3,25 a sávkiosztás, biztosítva az elemek helyigényét.
"Az 51 és M5 közti régi szakasz (ami ezután M51 lesz) is kap upgradet?" Meglepődnék, hogy ha igen volna a válasz... Szvsz tuti nem.
Az ezt kiváltó új szakasz kapásból 2x3-ra épül? Igen. http://www.nif.hu/hirek/192
Tudtommal ez lesz az első olyan gyorsforgalmi útszakaszunk mely már első ütemben is 2x3 sávos teljes kiépítésben épül meg (a keleti szektor ugye nem ilyen).
Régi adatlap szerint lehet, hogy 2x3-ra bővíthető 2x2-ként szerepelt, de a TED-es tender 2x3-at írt. Szóval eredetileg csak fejleszthetővé tervezték, de közben rájöttek, hogy van ott akkora forgalom, hogy pár éven belül szükség lenne a 2x3-ra.
Hát nem tudom. Úgy vagyok vele, hogy az elválasztót nem szívesen adnám fel. Akkor viszont torkosborz effektus lenne a befelé vezető oldalon akár tötymörgők, akár műszaki hiba esetén. Ha fizikai szélesítés nem lenne, én inkább hagynám úgy, ahogy van. A forgalom első körben úgyis csökkenne rajta - a nehézforgalom pedig szinte mérhetetlen lenne. A hidak környékén most vannak szűkebb elválasztók, amik kevesebb helyet foglalnak el a sávokból. Ezek a bővítés után felszabadulnak. Ilyenekkel is lehetne nyerni némi helyet.
Közben utánanéztem az új szakasznak is. A nif egy régi adatlapja szerint 2x3-ra bővíthető 2x2 lesz első körben. No comment...
Szerintem az M51->M5 felhajtót fel is lehetne számolni, úgysem használná senki (5-ös útnak lesz csp-je új M0-n). A maradék 3 sáv pedig biztonságosan széles lehetne.
Igazából az a kérdés, hogy a félpálya meddig szélesíthető. Legalább 6,25 méter szélesnek kéne lennie egy iránynak, hogy biztonsággal lehessen használni (3 méteres belső, 3,25-ös külső sáv). Ez kb egy 15 méteres koronaszélességet jelent.
Én is pont ezen agyaltam, meg azon, hogy hogy' lehetne ezt kivitelezni. Mert hát ez a rész is egy 2x3-nak a félpályája. Szal itt csak nagyobb rombolással lehetne "sima" 2x2-t kihozni. Az is felmerült bennem, hogy jelentősen csökken majd ezen a szakaszon a forgalom (mondjuk elég sok telephely van itt is, szal 1-2 kamion martad, de szinte jelentéktelen lenne a mai állapothoz képest), úgyhogy első körben talán egy sima felújítás is megtenné.
Egyvalami nekem nem világos, illteve kettő, de az összefügg. Az 51 és M5 közti régi szakasz (ami ezután M51 lesz) is kap upgradet? Az ezt kiváltó új szakasz kapásból 2x3-ra épül?