Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2009.03.01 0 0 16646

Nem tudom honnan valók ezek a 20%-os regék, de a KRESZ-en ijen nincs...

 

dehogynem:

http://www.autosforum.hu/kozlekedes/szabalysertes/3-sebesseg-tullepes-birsag-tablazat.html

 

   0 - 50-ig   : 30%-tól

 51 - 100-ig : 20%-tól

101 - től      : 10%-tól bünetnek...

 

 

(a konkrét esetben 130as limitnél 143-tól indul a bünti...)

Előzmény: radio100jozsi (16641)
yxcvbnmaa Creative Commons License 2009.03.01 0 0 16645
0-10% túllépésért is büntethetnek elvileg, de az kívül esik az objektív felelősség körén, ergo ha nem állítanak meg utána közvetlenül, akkor jöhet az Sztv. 57.§...

De mivel ez macerás a rendőröknek is, inkább csak a 10% feletti túllépésekkel foglalkoznak a gyakorlatban.
Előzmény: Törölt nick (16643)
yxcvbnmaa Creative Commons License 2009.03.01 0 0 16644
Ap-n 147 km/h felett készül a fotó. 130+(objektív felelősség 10%)+(3%mérési hiba), ha jól emlékszem a határozatban leírtakra.

Ez a tudás nekem tavaly nyáron 30 000 forintomba került, a fotókon rajt van, hogy 148 km/h már fotóképes. Legalábbis nyíregyházai rfk területén.
Előzmény: radio100jozsi (16641)
Törölt nick Creative Commons License 2009.03.01 0 0 16643
Úgy beszéltek a 80-as limitről mintha nem kéne, amikor Ti is tudjátok milyen katasztrófális az MOD!

Én a 20% anno még 10%-ként tanultam, hogy addig nem büntetnek (elvileg!!!)
Egyébként a 80-at a többség szépen betartja, talán táblával kéne kiállnod, hogy nyomjátok nyugodtan! :D

De nem egy ismerősömet megbüntették, 130 helyett 140 környékén ,,száguldozott" (a legjobb amikor 133-al ment és 50 ropi, bumm)
Előzmény: Törölt nick (16640)
radio100jozsi Creative Commons License 2009.03.01 0 0 16642
ijen->ilyen
Előzmény: radio100jozsi (16641)
radio100jozsi Creative Commons License 2009.03.01 0 0 16641
Nem tudom honnan valók ezek a 20%-os regék, de a KRESZ-en ijen nincs, és ismerős is simán az M3-asról 151 km/h-ra megkapta postán a büntit, pedig az alatta van a 20%-nak.
Előzmény: Törölt nick (16640)
Törölt nick Creative Commons License 2009.02.28 0 0 16640

bevezették a 80 -as korlátozást, ami egy röhej hiszen a 2x1 sávos külterületi főúton is 90!

 

azmég hagyján, de a bivalybasznád és taktaharkány közti 20adrangú szarráamózódott mellékúton is 90 a limit...

 

(a gyakorlatban a 20% tűrés/ráhagyás miatt mégse olyan vészes ez a 80, hisz (elvileg) csak 96-tól büntetnek...)

Előzmény: IRMA_TE_ÉDES (16639)
IRMA_TE_ÉDES Creative Commons License 2009.02.28 0 0 16639
Autópálya sávszélessége: 3,75 m vonalak között. Vonalon kivül külső bizt sáv min. 0,25
Autóút : 3,75 (3,50) m
Főút: 3,50
II-III. rendű főút 3,25 m
Kiszolgáló út, forduló sáv főuton, leálló sáv, buszsáv: 3,00 m


Mivel az M0 eredetileg is 2x3 + leállónak volt tervezve a jelenlegi félpálya burkolata 0,25+3,00+3,75+3,75+3,75+0,25= 14,75

Ez üzemelt sokáig 4x3,50 -es kiosztással. Aztán a sok kimüvelt közlekedő miatt bevezették a 80 -as korlátozást, ami egy röhej hiszen a 2x1 sávos külterületi főúton is 90! Nem beszélve mondjuk a 3-as Gyöngyös -M3 közötti szakaszáról ahol 110!

Aztán letették az UNIROAD elemeket. Ehhez mintha szélessitettek is volna egy 0,5-1,00 m -t de nem tudom pontosan.

Szerintem most 4x3,25 a sávkiosztás, biztosítva az elemek helyigényét.
Előzmény: Roger Preed (16627)
AcidMan Creative Commons License 2009.02.27 0 0 16638
Köszönöm! :-)
strangerr Creative Commons License 2009.02.27 0 0 16637
Üdv!

"Az 51 és M5 közti régi szakasz (ami ezután M51 lesz) is kap upgradet?"
Meglepődnék, hogy ha igen volna a válasz... Szvsz tuti nem.


Az ezt kiváltó új szakasz kapásból 2x3-ra épül?
Igen.
http://www.nif.hu/hirek/192

Tudtommal ez lesz az első olyan gyorsforgalmi útszakaszunk mely már első ütemben is 2x3 sávos teljes kiépítésben épül meg (a keleti szektor ugye nem ilyen).

str



Előzmény: AcidMan (16623)
Hanzi13 Creative Commons License 2009.02.27 0 0 16636
Régi adatlap szerint lehet, hogy 2x3-ra bővíthető 2x2-ként szerepelt, de a TED-es tender 2x3-at írt. Szóval eredetileg csak fejleszthetővé tervezték, de közben rájöttek, hogy van ott akkora forgalom, hogy pár éven belül szükség lenne a 2x3-ra.
Előzmény: AcidMan (16635)
AcidMan Creative Commons License 2009.02.27 0 0 16635
Hát nem tudom. Úgy vagyok vele, hogy az elválasztót nem szívesen adnám fel. Akkor viszont torkosborz effektus lenne a befelé vezető oldalon akár tötymörgők, akár műszaki hiba esetén.
Ha fizikai szélesítés nem lenne, én inkább hagynám úgy, ahogy van. A forgalom első körben úgyis csökkenne rajta - a nehézforgalom pedig szinte mérhetetlen lenne.
A hidak környékén most vannak szűkebb elválasztók, amik kevesebb helyet foglalnak el a sávokból. Ezek a bővítés után felszabadulnak. Ilyenekkel is lehetne nyerni némi helyet.

Közben utánanéztem az új szakasznak is. A nif egy régi adatlapja szerint 2x3-ra bővíthető 2x2 lesz első körben. No comment...
Előzmény: RadiX (16630)
RadiX Creative Commons License 2009.02.26 0 0 16634
ami persze kiütné a felesleges M5 Szeged -> M51 irányt is
Előzmény: RadiX (16633)
RadiX Creative Commons License 2009.02.26 0 0 16633
egyetértek. ha van rá pénz, akkor az M51 -> M5 Centrum irányt is át lehetne fordítani a mostani szűk 270 fokos fordulóból egyenesebb ívbe.

Előzmény: hotrod25 (16632)
hotrod25 Creative Commons License 2009.02.26 0 0 16632

Természetesen M51->M5 SZEGED felé felhajtóra gondoltam.

Előzmény: hotrod25 (16631)
hotrod25 Creative Commons License 2009.02.26 0 0 16631
Szerintem az M51->M5 felhajtót fel is lehetne számolni, úgysem használná senki (5-ös útnak lesz csp-je új M0-n). A maradék 3 sáv pedig biztonságosan széles lehetne.
Előzmény: RadiX (16630)
RadiX Creative Commons License 2009.02.26 0 0 16630
szerintem ideiglenesen elég lenne oda 3 sáv, kettő kifelé, egy befelé (befelé úgyis korlátozott az M5 bevezető kapacitása csúcsban)
Előzmény: AcidMan (16626)
Törölt nick Creative Commons License 2009.02.26 0 0 16629
legalább tudjuk, hogy aranybúúl lesz...
Előzmény: IRMA_TE_ÉDES (16622)
AcidMan Creative Commons License 2009.02.26 0 0 16628
Fogalmam sincs.
Előzmény: Roger Preed (16627)
Roger Preed Creative Commons License 2009.02.26 0 0 16627
Igazából az a kérdés, hogy a félpálya meddig szélesíthető. Legalább 6,25 méter szélesnek kéne lennie egy iránynak, hogy biztonsággal lehessen használni (3 méteres belső, 3,25-ös külső sáv). Ez kb egy 15 méteres koronaszélességet jelent.

Most milyen széles a félpálya?
Előzmény: AcidMan (16626)
AcidMan Creative Commons License 2009.02.26 0 0 16626
Én is pont ezen agyaltam, meg azon, hogy hogy' lehetne ezt kivitelezni. Mert hát ez a rész is egy 2x3-nak a félpályája. Szal itt csak nagyobb rombolással lehetne "sima" 2x2-t kihozni. Az is felmerült bennem, hogy jelentősen csökken majd ezen a szakaszon a forgalom (mondjuk elég sok telephely van itt is, szal 1-2 kamion martad, de szinte jelentéktelen lenne a mai állapothoz képest), úgyhogy első körben talán egy sima felújítás is megtenné.
Előzmény: Roger Preed (16625)
Roger Preed Creative Commons License 2009.02.26 0 0 16625
Jó lenne, ha azt is rendesen kiépítenék. Nem kéne fullos 2*3 sáv, de egy normális 2*2 igen.
Előzmény: AcidMan (16623)
AcidMan Creative Commons License 2009.02.26 0 0 16624
Ja, az első kérdésre a válasz nem. Nem voltam elég figyelmes.
Előzmény: AcidMan (16623)
AcidMan Creative Commons License 2009.02.26 0 0 16623
Egyvalami nekem nem világos, illteve kettő, de az összefügg. Az 51 és M5 közti régi szakasz (ami ezután M51 lesz) is kap upgradet? Az ezt kiváltó új szakasz kapásból 2x3-ra épül?
Előzmény: Törölt nick (16621)
IRMA_TE_ÉDES Creative Commons License 2009.02.26 0 0 16622
Tervezői költségbecslésből :)
Előzmény: Törölt nick (16621)
Törölt nick Creative Commons License 2009.02.25 0 0 16621

megint M0D tuning, ezúttal 120mrd-ből:

http://index.hu/gazdasag/magyar/2009/02/25/120_milliardert_szelesitjuk_az_m0-st/

 

(vajon honnan tudják, hogy mennyi lesz, mikor még nincsenek meg a kivitelezők?)

Pompiere Creative Commons License 2009.02.24 0 0 16620
Akkor most már én is nyugodt vagyok ... :-)
Előzmény: Törölt nick (16619)
Törölt nick Creative Commons License 2009.02.24 0 0 16619
igen :)
Előzmény: Pompiere (16618)
Pompiere Creative Commons License 2009.02.23 0 0 16618
Tudja -e valaki, hogy milyen betűtípust alkalmaznak a magyarországi jelzőtáblákon?
Törölt nick Creative Commons License 2009.02.23 0 0 16617

mi ez a válsághangulat, emberek?

 

nem nagyon pörög a topik...

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!