Keresés

Részletes keresés

Gróf Úr Creative Commons License 2002.07.16 0 0 6233
SR? B31? Mindkettő 1.6 -ot merül és Balatonra lett tervezve. Jöjjenek vissza a jollék!!! :-)))
Előzmény: Vanek (6231)
Boss Creative Commons License 2002.07.16 0 0 6232
T.Gass!

Verseny ok! 500 Ft. Ok! (kevés lesz) minden ok. De most kicsit lepihizek, az éjszaka Siófokon voltam a családdal, szörnyű volt (nem a család miatt). Ébredés után hivatalosan nevezek.

Jó Szelet Boss!

Előzmény: Gass (6228)
Vanek Creative Commons License 2002.07.16 0 0 6231
"Száraz tónak nedves partján döglött béka kuruttyol
Hallgatja egy süket ember ki a vízben lubickol..." :-))

Lehet, hogy lassan ismét a Balcsira való hajók lesznek az uralkodók a Balatonon (:-))

Előzmény: Gróf Úr (6230)
Gróf Úr Creative Commons License 2002.07.16 0 0 6230
Szolgálati közlemény:

Badacsony szinte szárazra került, 1.6 -os merüléssel tesztelve. Csak az menjen, aki nem sajnálja a festéket a kiel aljáról és olyan erős a motorja, hogy be tud szántani. A vendéghelyekre és a sorok közötti állandó helyekre is igaz a helyzet, hajózható szakasz egyedül a bejárati főcsatorna.

Kotrást a BAHART nem tervez, mivel "nem alulról hiányzik a víz, hanem felülről".

:-((((((((((((

Gróf Úr Creative Commons License 2002.07.16 0 0 6229
Ennyire gáz a helyzet? Ha jól értem akkor gyakorlatilag a hajók 60-70% -a KI VAN ZÁRVA a befutásból, mindenképpen DNF. Nem akarnak kezdeni valamit ezzel a helyzettel? Eddig sem akartam halálra versenyezni magam, de ezek után...

Jó szelet: LC

Előzmény: Gass (6228)
Gass Creative Commons License 2002.07.16 0 0 6228
Hairy!

És az utána rádtörő ólmos fáradtságot hogy küzdöd le? A következő kellemes utitársnővel? És aztán? Így tovább, egészen a befutóig?
----------
Pályaversenyen ez a szabály. Olvasd el pl. a Talizmán Kupa kiírását a Szövi honlapján, idézem:

"Időkorlátozás: Osztályonként elsőnek célba érkezett menetideje 1/3 idővel növelt."

Jó, mi? Tehát ha befut a Libera, 70-es YS-al, akkor, mivel mi elméletileg 30%-al vagyunk lassabbak (ez persze nem igaz. A mi elméleti végsebességünk 6,5 csomó, amit soha nem érünk el. 5,5 csomónál már habzik a szánk a gyönyörtől. Tehát a Libera elméleti végsebessége 6,5/0,7=9,3 csomó. Legalábbis a rendszer ezt feltételezi. Ehhez képest Farki elmondása szerint mentek már 25 csomót) ezért mi mindenféleképpen időn túliak leszünk. Akár fel se álljunk a rajtvonalra. Persze mi nem akarunk a Liberák ellen versenyezni, mi a Perdit akarjuk megverni, meg a Ganz Danubiust meg a hozzánk hasonló hajókat, és a mostani felállást ezt a játékot teszi lehetetlenné. Ezért hőbörgünk. Erről kimerítően beszélgettem Farkival szombaton a sátorban, aki teljesen egyetértett velem. Neki is igaza van abban, hogy szeretne itthoni versenyzési lehetőséget. Valami megoldás biztos lesz, hiszen eddig csak megértő és jószándékú emberekkel találkoztam ez ügyben, a Szövetség szakmai hozzáértését pedig eddigi ellenkező irányú tapasztalat hiányában nincs okom kétségbe vonni. Szerintem kellene egy különálló Libera osztály, ahol akár két indulót is értékelnének (ez a két induló bőven felér 10 egységgel bármelyik másik osztályból, gondoljunk csak a hajónkénti 15 emberre) abszolútban pedig ne legyen értékelés.
A Liberáknak pedig a Szalag az utolsó versenyük itthon, ezek után idén már nem zavarnak minket. Idén meg megtapsoljuk majd őket az eredményhirdetésnél. A teljesen esélytelenek nyugalmával indulhatunk, abszolútban ez természetes, de osztályban és a "PSINet Kékszalag Nagydíj legjobban navigáló hajója 2002" díjért sincs értelme helyezésben reménykedni.

De hirdessünk háziversenyt! Perdi, Manuál, Pengő, Meniscus, ki jön még? Eredményhirdetés az utolsó egység befutása után 5 órával a Szövi sátor alatt. Nevezési díj személyenként 500 Ft.-, amit az eredményhirdetés után mindenki köteles leinni. Díjazás egy kézfogás a vesztesektől.

Még ötlet?

Lehet, hogy túl hosszú voltam. Bocs, akit untatott.

Üdv Gass

Előzmény: Hairy (6227)
Hairy Creative Commons License 2002.07.15 0 0 6227
Én is ott leszek.
Gass! Mondjuk egy kellemes utitársnő az enyémen tudna javítani. :)
------------------------
Amit Tihany alatt mondtál az időkorlátozásról, azt hol olvastad?

Hairy

Előzmény: Gass (6226)
Gass Creative Commons License 2002.07.15 0 0 6226
Akkor megküzdünk! Helyettes kormányos nélkül nyomjuk. Hogy lehet az állóképességet javítani mondjuk hajnali 2 és 5 között?

Üdv Gass

Előzmény: Andrew1 (6223)
DECKARD Creative Commons License 2002.07.15 0 0 6225
Burdi,

Kéne nézned egy rendes versenymellényt (ami tulajdonképpen olyasmi, mint a vizisímellény). Azért vannak egy páran, akik mellényben trapézolnak...:-))). Ha nagyon okos akarsz lenni, nézd meg, hogy a 49er-ek legénysége miben nyomja...mert ahhoz kell ám igazán fürgének lenni...

üdv,

Deckard

Előzmény: Burdi (6218)
strfifi Creative Commons License 2002.07.15 0 0 6224
Szegeny kishajom a Tihanyi kikotoben fogja majd nezni a csoben elhalado hajokat.......:((((((((

De azert mindenkinek jo szelet es spibumgabli legyen veletek :)))))

Előzmény: Andrew1 (6223)
Andrew1 Creative Commons License 2002.07.15 0 0 6223
Will : velem pl igen .. Manuallal leszek ..
Előzmény: Will Parker (6222)
Will Parker Creative Commons License 2002.07.14 0 0 6222
Üdv Mindenkinek!

A kék szalagon kivel találkozom?

Will

strfifi Creative Commons License 2002.07.14 0 0 6221
Elottem szolohoz csatlakozva, (bar a reszleteket inkabb tel.v. mail-ben...) konyvet tudok adni ill. a felkeszitesben is, mivel en is ott a kornyeken keszitem fel a vizsgara a jelentkezoket mint gyak.(ha lehetseges)+ elm.

udv.

Előzmény: azesz (6211)
Ethan Hunt Creative Commons License 2002.07.14 0 0 6220
Zadarban hétfőtől szombatig bármikor lehet vizsgázni ha bejelentkezel előre a kikőtőkapitányságon (Lucka Kapitenia, a városi kikötő bejáratánál az óváros csücskén van), a "főnök" egy kicsit beszél magyarul is, ha tudja hogy magyar vagy, magyarul fog kérdezni, de nagyon kell figyelni, hogy mit mond, mert nem mindig lehet érteni. Angolul jól beszél, inkább úgy érdemes ha az megy. Sibenikben is lehet vizsgázni péntek-szombaton, az biztos. Ilyenkor a szezonban ált. van ott egy magyar idegenvezető, aki szerintem szívesen segít tolmácsolni (esetleg pár eurót fizetsz neki), ha érdekel, előkeresem a számát.
Előzmény: azesz (6211)
Havária Creative Commons License 2002.07.14 0 0 6219
Igazából lehet, hogy többet árt a mozgás korlátozásával, mint amennyit véd

Nekem elég régi mániám az egyedül vitorlázás, bár sokkal kevesebbszer volt alkalmam gyakorolnmi, mint ahogyan szeretném, ezért amatőrként csodélkozom azon, hogy ezt írod. A kikötés az szvsz az elméletileg abszolút biztosítása annak, hogy ne ess ki a hajóból, ami nem csak kellemetelen, de nagy szélben életveszélyes - halálos is lehet. Mi az ami ezt az érvet kontrázza?

Hav

Előzmény: Burdi (6218)
Burdi Creative Commons License 2002.07.14 0 0 6218
srfifi

Azt nem tudom, hogy az önrobbanós lenne-e az ideális.

1. Cudar időben is gyakran megyek ki egyedül túrahajón, ahol a vitorlacseréket, reffelést, stb. a fedélzeten egyedül végzem, lekötött kormánnyal. A rendes mellényben nehezebb dolgozni, szélességem megnőtte, és a pántok miatt nehezebben férek, könnyebben beleakadok bármibe. (Ebben az esetben a vízbeesés következményeinek elképzelését rád bízom.) (Ha komolyabb a helyzet, néha ki is kötöm magam, de azt csak nagyon rövidre merem. Igazából lehet, hogy többet árt a mozgás korlátozásával, mint amennyit véd.)
2. Versenyen kívül is eljárunk FD-vel messzi vizekre,(tehát mentési lehetőség nélkül) ahol a kormányos mégcsakúgy beöltözhet, de eddig nem találtunk olyan mellényt, amiben lehetne rendesen trapézolni. A vizisímellény még valamennyire vékonyabb, de az is magas, nehéz benne hajolni és alélt embernek az sem való.

Előzmény: strfifi (6212)
Steve_21 Creative Commons License 2002.07.14 0 0 6217
Kösz mindent.
Mojo Creative Commons License 2002.07.13 0 0 6216
A hajo.lap.hu vagy a vitorlazas.lap.hu oldalak valamelyikén van egy vitorlás szótár. Ott mindent megtalálsz.
Előzmény: Steve_21 (6213)
strfifi Creative Commons License 2002.07.13 0 0 6215
Sajnos csak jul.20. utan leszek otthon, akkor meg tudom neked mondani a tobbi parametert (tel, hely, idopontok.) Ha az meg jo neked....
Előzmény: azesz (6211)
Fáradt Vándor Creative Commons License 2002.07.13 0 0 6214
A reffelés a vitorlafelület csökkentésének egyik módja. Lényege, hogy 1, illetve 2 sorban lekötjük a vitorlát a baumhoz.
Előzmény: Steve_21 (6213)
Steve_21 Creative Commons License 2002.07.13 0 0 6213
Hali. Tudom elég lámernek fog tűnni a kérdés, de valahol el kell kezdeni ;) El tudná nekem mondani valaki, hogy mit is jelent a reffelés, vagy olyan helyet a neten, ahol találok leírást ilyesfajta, hajózásban használatos szakszavakról, manőverekről?
strfifi Creative Commons License 2002.07.12 0 0 6212
Ne haragudj, hogy mekerdezem toled, de minek neked onrobbanos melleny?

Valami versenyre keszulsz?
Vagy a turan nagyon utban van a normal?
Kontinensbajnoksagra keszulsz?:)))

Udv es jo szelet!!!!

Előzmény: Burdi (6210)
azesz Creative Commons License 2002.07.12 0 0 6211
tengeri jogsi kellene "normal" mar van
Előzmény: strfifi (6209)
Burdi Creative Commons License 2002.07.12 0 0 6210
Köszi, Hogy valóban mikor szánok rá annyit nem tudom, de úgy érdekelne igazán, hogy trapézhoz is használható legyen. Ott aztán nagyon útban tud lenni a mellény. Szerintem oda nem jó az önrobbanós.
Előzmény: Gróf Úr (6199)
strfifi Creative Commons License 2002.07.12 0 0 6209
En Zadar es Biograd kornyeken tudok ilyet minden het szerdajan vizsga Zadarban, ha erdekel....

Hajovizsgara vagy Tengeri jogositvanyra gondoltal?

udv.

Előzmény: azesz (6207)
Gass Creative Commons License 2002.07.12 0 0 6208
http://www.mediterranyachting.hu/
vagy hívjad Bereczky Lacit (Berenyó)06 20 938-0676

üdv Gass

Előzmény: azesz (6207)
azesz Creative Commons License 2002.07.12 0 0 6207
udvozlet,

jotanacs kellene adriai hajoberlessek kapcsolatban, elsosorban isztriai kikotobol es ha lehet olyan ahol vizsgazni is lehet a het vegen

plusz barmi otletet tapasztalato szivesen veszek

koszonom

a.

Gróf Úr Creative Commons License 2002.07.12 0 0 6206
Jó szelet, jó szoktatást, majd koccintunk az egészségedre! :-)))
Előzmény: Törölt nick (6205)
Hairy Creative Commons License 2002.07.11 0 0 6204
Szépek vagytok.
Előzmény: Gass (6202)
Hairy Creative Commons License 2002.07.11 0 0 6203
Havária!

Az elöttem szólók szavaiból is kiderül, hogy pont elég, ha akkor nem tart fenn a vizen , amikor kellene! Lehet azon akármilyen fényvisszaverő csík, meg síp, meg cédula. A legtöbbször csak egy adatban téved a rajta lévő cédula, miszerint nem tartja fenn a ráírt súlyú emberkét. Ez pedig elég gáz!
Sokan elfelejtik azt is, hogy előfordulhat, hogy a vízbe esett személy nincs már eszméleténél amikor a víbe esik (pl., ha megüti magát már a fedélzeten!), tehát már nem tudja kompenzálni (úszással, taposással, a hajóról dobott kötélbe való kapaszkodással) a mellény hiányosságait.
Tudom, hogy a jó mellény drága (sajnos),de ezen szabad a legkevésbé spórolni.Arról nem beszélve, hogy csak egyszer kell megvenni, és akár életre szól.
--------------------------------
Boss!

Én sem, és talán mások sem rendelkeznek a szövin belüli hírekkel, ezért bróbáltam megtudni v.mit ez ügyben.
Nem lázítani akarok, csak kedvemre vitorlázni, versenyezni, és nagyon nem teccik, elronják a játékomat.

Elvtársak, ELŐRE A VÖRÖSBOR ÚTJÁN!

Hairy

Előzmény: Havária (6196)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!