Verseny ok! 500 Ft. Ok! (kevés lesz) minden ok. De most kicsit lepihizek, az éjszaka Siófokon voltam a családdal, szörnyű volt (nem a család miatt). Ébredés után hivatalosan nevezek.
Badacsony szinte szárazra került, 1.6 -os merüléssel tesztelve. Csak az menjen, aki nem sajnálja a festéket a kiel aljáról és olyan erős a motorja, hogy be tud szántani. A vendéghelyekre és a sorok közötti állandó helyekre is igaz a helyzet, hajózható szakasz egyedül a bejárati főcsatorna.
Kotrást a BAHART nem tervez, mivel "nem alulról hiányzik a víz, hanem felülről".
Ennyire gáz a helyzet? Ha jól értem akkor gyakorlatilag a hajók 60-70% -a KI VAN ZÁRVA a befutásból, mindenképpen DNF. Nem akarnak kezdeni valamit ezzel a helyzettel? Eddig sem akartam halálra versenyezni magam, de ezek után...
És az utána rádtörő ólmos fáradtságot hogy küzdöd le? A következő kellemes utitársnővel? És aztán? Így tovább, egészen a befutóig?
----------
Pályaversenyen ez a szabály. Olvasd el pl. a Talizmán Kupa kiírását a Szövi honlapján, idézem:
"Időkorlátozás: Osztályonként elsőnek célba érkezett menetideje 1/3 idővel növelt."
Jó, mi? Tehát ha befut a Libera, 70-es YS-al, akkor, mivel mi elméletileg 30%-al vagyunk lassabbak (ez persze nem igaz. A mi elméleti végsebességünk 6,5 csomó, amit soha nem érünk el. 5,5 csomónál már habzik a szánk a gyönyörtől. Tehát a Libera elméleti végsebessége 6,5/0,7=9,3 csomó. Legalábbis a rendszer ezt feltételezi. Ehhez képest Farki elmondása szerint mentek már 25 csomót) ezért mi mindenféleképpen időn túliak leszünk. Akár fel se álljunk a rajtvonalra. Persze mi nem akarunk a Liberák ellen versenyezni, mi a Perdit akarjuk megverni, meg a Ganz Danubiust meg a hozzánk hasonló hajókat, és a mostani felállást ezt a játékot teszi lehetetlenné. Ezért hőbörgünk. Erről kimerítően beszélgettem Farkival szombaton a sátorban, aki teljesen egyetértett velem. Neki is igaza van abban, hogy szeretne itthoni versenyzési lehetőséget. Valami megoldás biztos lesz, hiszen eddig csak megértő és jószándékú emberekkel találkoztam ez ügyben, a Szövetség szakmai hozzáértését pedig eddigi ellenkező irányú tapasztalat hiányában nincs okom kétségbe vonni. Szerintem kellene egy különálló Libera osztály, ahol akár két indulót is értékelnének (ez a két induló bőven felér 10 egységgel bármelyik másik osztályból, gondoljunk csak a hajónkénti 15 emberre) abszolútban pedig ne legyen értékelés.
A Liberáknak pedig a Szalag az utolsó versenyük itthon, ezek után idén már nem zavarnak minket. Idén meg megtapsoljuk majd őket az eredményhirdetésnél. A teljesen esélytelenek nyugalmával indulhatunk, abszolútban ez természetes, de osztályban és a "PSINet Kékszalag Nagydíj legjobban navigáló hajója 2002" díjért sincs értelme helyezésben reménykedni.
De hirdessünk háziversenyt! Perdi, Manuál, Pengő, Meniscus, ki jön még? Eredményhirdetés az utolsó egység befutása után 5 órával a Szövi sátor alatt. Nevezési díj személyenként 500 Ft.-, amit az eredményhirdetés után mindenki köteles leinni. Díjazás egy kézfogás a vesztesektől.
Még ötlet?
Lehet, hogy túl hosszú voltam. Bocs, akit untatott.
Én is ott leszek.
Gass! Mondjuk egy kellemes utitársnő az enyémen tudna javítani. :)
------------------------
Amit Tihany alatt mondtál az időkorlátozásról, azt hol olvastad?
Kéne nézned egy rendes versenymellényt (ami tulajdonképpen olyasmi, mint a vizisímellény). Azért vannak egy páran, akik mellényben trapézolnak...:-))). Ha nagyon okos akarsz lenni, nézd meg, hogy a 49er-ek legénysége miben nyomja...mert ahhoz kell ám igazán fürgének lenni...
Elottem szolohoz csatlakozva, (bar a reszleteket inkabb tel.v. mail-ben...) konyvet tudok adni ill. a felkeszitesben is, mivel en is ott a kornyeken keszitem fel a vizsgara a jelentkezoket mint gyak.(ha lehetseges)+ elm.
Zadarban hétfőtől szombatig bármikor lehet vizsgázni ha bejelentkezel előre a kikőtőkapitányságon (Lucka Kapitenia, a városi kikötő bejáratánál az óváros csücskén van), a "főnök" egy kicsit beszél magyarul is, ha tudja hogy magyar vagy, magyarul fog kérdezni, de nagyon kell figyelni, hogy mit mond, mert nem mindig lehet érteni. Angolul jól beszél, inkább úgy érdemes ha az megy. Sibenikben is lehet vizsgázni péntek-szombaton, az biztos. Ilyenkor a szezonban ált. van ott egy magyar idegenvezető, aki szerintem szívesen segít tolmácsolni (esetleg pár eurót fizetsz neki), ha érdekel, előkeresem a számát.
Igazából lehet, hogy többet árt a mozgás korlátozásával, mint amennyit véd
Nekem elég régi mániám az egyedül vitorlázás, bár sokkal kevesebbszer volt alkalmam gyakorolnmi, mint ahogyan szeretném, ezért amatőrként csodélkozom azon, hogy ezt írod. A kikötés az szvsz az elméletileg abszolút biztosítása annak, hogy ne ess ki a hajóból, ami nem csak kellemetelen, de nagy szélben életveszélyes - halálos is lehet. Mi az ami ezt az érvet kontrázza?
Azt nem tudom, hogy az önrobbanós lenne-e az ideális.
1. Cudar időben is gyakran megyek ki egyedül túrahajón, ahol a vitorlacseréket, reffelést, stb. a fedélzeten egyedül végzem, lekötött kormánnyal. A rendes mellényben nehezebb dolgozni, szélességem megnőtte, és a pántok miatt nehezebben férek, könnyebben beleakadok bármibe. (Ebben az esetben a vízbeesés következményeinek elképzelését rád bízom.) (Ha komolyabb a helyzet, néha ki is kötöm magam, de azt csak nagyon rövidre merem. Igazából lehet, hogy többet árt a mozgás korlátozásával, mint amennyit véd.)
2. Versenyen kívül is eljárunk FD-vel messzi vizekre,(tehát mentési lehetőség nélkül) ahol a kormányos mégcsakúgy beöltözhet, de eddig nem találtunk olyan mellényt, amiben lehetne rendesen trapézolni. A vizisímellény még valamennyire vékonyabb, de az is magas, nehéz benne hajolni és alélt embernek az sem való.
Hali. Tudom elég lámernek fog tűnni a kérdés, de valahol el kell kezdeni ;) El tudná nekem mondani valaki, hogy mit is jelent a reffelés, vagy olyan helyet a neten, ahol találok leírást ilyesfajta, hajózásban használatos szakszavakról, manőverekről?
Köszi, Hogy valóban mikor szánok rá annyit nem tudom, de úgy érdekelne igazán, hogy trapézhoz is használható legyen. Ott aztán nagyon útban tud lenni a mellény. Szerintem oda nem jó az önrobbanós.
Az elöttem szólók szavaiból is kiderül, hogy pont elég, ha akkor nem tart fenn a vizen , amikor kellene! Lehet azon akármilyen fényvisszaverő csík, meg síp, meg cédula. A legtöbbször csak egy adatban téved a rajta lévő cédula, miszerint nem tartja fenn a ráírt súlyú emberkét. Ez pedig elég gáz!
Sokan elfelejtik azt is, hogy előfordulhat, hogy a vízbe esett személy nincs már eszméleténél amikor a víbe esik (pl., ha megüti magát már a fedélzeten!), tehát már nem tudja kompenzálni (úszással, taposással, a hajóról dobott kötélbe való kapaszkodással) a mellény hiányosságait.
Tudom, hogy a jó mellény drága (sajnos),de ezen szabad a legkevésbé spórolni.Arról nem beszélve, hogy csak egyszer kell megvenni, és akár életre szól.
--------------------------------
Boss!
Én sem, és talán mások sem rendelkeznek a szövin belüli hírekkel, ezért bróbáltam megtudni v.mit ez ügyben.
Nem lázítani akarok, csak kedvemre vitorlázni, versenyezni, és nagyon nem teccik, elronják a játékomat.