Hát ez meg mi a franc, szintbeni csp, meg körforgalmak sokasága?
Na meg csak főút, amit gyorsforgalmi úttá lehet fejleszteni?
Érdekes lesz, hogy Üllőig kiépült mint autóút nuku szintbeni csp-vel, utána Ceglédbercelnél is építettek egy bekötőútnak felüljárót, hogy ne legyen szintbeni csp, majd Cegléd után is külön felüljáró van, csak egy tanyacsoportnál van fel/lehajtó, de keresztirányú forgalom nincs itt sem.
vagyis azt 2010ben talán elkezdik... hacsak nem jön közbe egy államcsőd...
amúgy itt dühöng az idiotizmus:
a szerencsétlen M0D-nek ugyebár a duna/csepel sz. keresztező (M6-51) szakasza a legforgalmasabb és egyben ennek a bővítése a legmunkaigényesebb a duna hidak miatt...
azt nemtom, de jó eséllyel előbb, mint abból, amit még csak nem is terveznek...
baromi gyorsan el kéne felejteni ezt a nagyot álmodó erőltetett sztrádásítást, és nekiállni a közúthálózat rendberakásának, mer jelenleg baszottnagy a kontraszt, mikor lefordul a zember a sztrádákról...
fel kéne fogni, hogy a 15éves felújítási ciklushoz évi 2000km utat kell rendberakni...
(felháborító, hogy van képük a mostani évi 400kmes felújítási programot 6almas csinnadrattával bejelenteni... csak azt felejtik el hozzátenni, hogy ez a tempó 75 éves ciklust jelent... eddigvazze, még a bazaltbeton se bírja...)
Ha hozzávesszük a mostani tenderezés vagy kivitelezés alatt álló szakaszokhoz (260 km) az M4 Üllő-Albertirsa szakaszt és az Albertirsa-Abony fejlesztést máris ott vagyunk, hogy közel 300...
Úgy tudom 5-47 között idén decemberben kész kell lenni M43-nak. A képeid alapján nagyon sietniük kéne. Csak nehogy úgy járjanak mint M7 Kanizsa környéki szakaszán.
Rendszeres "világjáró" vagyok én is a google earth segítségével, és időnként leesik az állam, hogy miket nem tudnak építeni a világban... Azért európai aggyal nehezen érthető, hogy pl egy idétlen gúnyrajz miatt akár ölni is képesek, de a szent helyeik alá/főlé/köré engedélyeznek ilyen korántsem kockázatmentes munkákat az arabusok.
Érdemes megnézni a kínai Manzhouli hightech határváros környékét is. Az Orosz határ felé elindul a 2*3 sáv, ez beletorkollik egy kf-be, majd 2*1 a határ előtt pár méter, a ruszkiknál meg átmeny földútba :) Ha a városból a másik irányba indulsz, van egy akkora külszini szénbánya, hogy fél Bp beleférne.
Az "elmaradott" arab országokban a mecsetek alatt csomópontok vannak. Gondolom ha ott megsűllyed a szent kába kő vagy megreped a fehér márvány burkolat több ezer m2 es területen, nincs probléma. Az a gyaur amelyiknek köze volt hozzá búcsúzik a kezétől, lehet mindegyiktől. .....Eredmény = nem sűllyed meg.
A városokat 2-3 -szoros autópálya gyűrű veszi körül. Az autópályák nem a magyar mérce szerintiek ugyan, mert több helyen balra vagy vissza lehet fordulni, de 3-4 sávos nem egy közülük.
Az autópályák Mekkában igen nagy mennyiségben vezetnek alagútban.
Az autópálya pihenők és csomópontok zöldek!!!! Azaz öntözöttek!!!!! Vizkiemelés, sótlanitás, tározás, öntözés a SIVATAGBAN!!!
Ezen kivül, Mekka felett, mellett - három autópálya csomópont által kiszolgált nagy fehér folt. NEm tudtam mi az. 4,5 km2 területen sátrak. Ha rámész a fényképekre azt is láthatod, hogy mindegyik LÉGKONDICIOPNÁLT!!!
Mekkától DK-irányba haladó autópályán pihenőhely a sivatagban. A 2x4 sávos autópálya átvezet egy hatalmasm, Koránt fogó kéz alatt.
igazából ott az lett nagggyon elqrva, hogy nem csinálták meg a vasút korrekcióját egyfüstalatt, ami kb. 500m-rel délebbre vitte volna az M0-vasút keresztezést...
ott saccperkábé olyan magas töltés kellett volna a vasútnak, hogy az M0 süllyesztés nélkül is elfért volna alatta...
ráadásul egy tsomót lehetett volna spórolni:
nem kellett volna terelővágány (és töltés) a vasútnak, a vasút feladott töltését meg fel lehetett volna használni a közútkeresztezéshez...
ellenberger most a zónázók koptassák a sínet és kerekeket, biztosítva, hogy hamarosan lassújel legyen kirakva megest...
érdekesség, hogy a lávmitenderben még a vasút felett akarták átvinni a zem0-t, de a kivitelező módosítást kért...
Három hónap múltán tegnapelőtt újból kilátogattam az M-43-as autópálya Tisza hídjának az építkezéséhez. Ha jól láttam akkor a pillérek cölöpözése készen van. Az egyik pillér vasalása pedig már gyönyörűen "meredezik" az ég felé. A Tiszán egy kissebb fajta úszódaru is ringatózott. A pontonhíd egyik fele már be is van fordítva. A töltés hullámtéri oldalán hatalmas mennyiségű homokos kavicsot is deponáltak már. Az algyői olajmezőn átvezető Keleti út mindkét oldalán apró táblácskákkal, - amelyeken száz méterenként rajta vannak kilóméterek is száz méteres osztással - kijelölték az autópálya széleit. Közben az út mellett folynak a közmű kiváltások és a kútlezárások. Hihetetlen, hogy az elmúlt 44 évben mi mennyiségű csövet építettek be erre a területre. (Igaz, hogy a Szeged - 47-es út - Tisza-töltés által határolt területen több mint ezer gáz és olajkút van.) A 47-es út északi oldalán is "eltakarítottak" egy erdőrészt és elég jól el van simítva a terület. Már csak a villanyoszlopokat kell kiszedni. A gépeket is áttelepítették az út déli oldalára. Most már nincs útban az az olajkút sem, amit az elmúlt két hét folyamán számoltak fel. A távolból már kivehető a Szeged - Békéscsaba vasútvonal felett átívelő felüljáró felhajtója is. Egyelőre ennyi.