Keresés

Részletes keresés

Emnegyvenegymozdony Creative Commons License 2023.12.13 0 0 30879

Egyébként azt nem értem még egyeseknél a 374 délutáni kópházi/rákosi járatainak problémázásán, amkor úgy tesznek mintha nem látták volna, hogy 10+ évig helyis kivitelű csuklós Credókat járatott a helyközis üzem 7205, 7209-esre külön.

Előzmény: cherry_picker (30871)
1831 sanyesz Creative Commons License 2023.12.13 0 2 30878

A 923-ason egyébként nálam se volt olyan probléma a fűtéssel hogy hideg lett volna, kellemes idő volt rajta. A KZX-524-et én is csodáltam amikor jött az aranyhegyre meg a kurucdombra, talán még nyáron láttam erre csuklóst utoljára, úgyhogy mindig különleges amikor jön.

Előzmény: Ikarusfan879 (30877)
Ikarusfan879 Creative Commons License 2023.12.13 -2 1 30877

Bocsi de egy kicsit ellent kell mondanom, én aki soha nem szerette annyira a Credokat, az utóbbi 1hétben megszerettem. És szerintem nyilvánvalóan kijelenthetem hogy a Sopronban maradt helyi Credo buszok napról napra jobb teljesítményt produkálnak és én szerintem maximálisan túlteljesítenek a vártnál a korukat figyelembe véve. Az LTL - 925 mindig is jó volt, de a másik 2 LTL ( 922, 923) volt nagyon rossz állapotban is, ezt nem tagadom. De a 922 szerintem lassan 2hónapja jó állapotban van, a 923 pedig az utóbbi 1 hétben lett önmagához képest kiváló. Ültem rajta, nem is egyszer ( ma is ) és tökéletesen vette a kanyarokat, ment mint a szél, a fűtés is működött. 

A KZX - 524 - ről pedig annyit hogy én egyáltalán nem bánom azt ahogy mostanában közlekedik. Érdekes volt 11 illetve 12-be csuklóssal utazni, nagyon király élmény volt. Bizony 11-be csuklóst látni nagyon ritka dolog, és nekem ez egy fantasztikus dolog hogy ilyen megtörtént. 

Előzmény: Tkx25 (30875)
Emnegyvenegymozdony Creative Commons License 2023.12.13 -1 0 30876

Így van, és Otiék fogják megkapni a kocsit. 072 egy ideig még nem lesz itt hadrafogható. 

Előzmény: Tkx25 (30875)
Tkx25 Creative Commons License 2023.12.13 0 1 30875

NOS-033 2. szemlés. NOS-072-t november 10-én Szekszárdra vitték javításra. KZX-524 a 033 helyén van, mert a gazdái nem akarnak pl. egy LTL-923-mal dolgozni, ami semennyire sem kanyarodik, rossz a fűtés stb...

Az 524 meg legalább normálisabb gép. Az MRP-086 meg még nem gazdás, a 072 gazdái vannak vele most.

Ricsi127 Creative Commons License 2023.12.13 -1 1 30874

Csak a NOS Mercikkel egy kis segítség, amelyik hetek óta nincs már az a NOS-072, ami nemrég tűnt el az a NOS-033. KZX-524 amúgy az utóbbi időben rendszeresen visz helyiket délutánonként, meg reggelente is szerintem, bár én alapjáraton csuklós járatokon láttam, pl. 1, 2, 10, stb.

Előzmény: cherry_picker (30868)
Emnegyvenegymozdony Creative Commons License 2023.12.13 0 4 30873

Mert a 374 így el tud látni egyszerre kettő feladatot is. A 374 fordás kocsi. Bocsánat, de ezen nem tudom mit nem lehet sok éve megérteni. A sofőr, mikor menetrendmódosítás volt csak úgy tudták neki megoldani a fordáját, hogy elvállalja a délutáni helyközit. 

Úgyis meglehetett volna oldani, ahogy írod, de szerintem teljesen mindegy, hogy 374 megy 921 helyére, a 086 meg 374 helyére. Tök mindegy.

Nyilván hogy érdemesebb? Berakni egy 374-et mondjuk full helyisbe, és akkor a helyköziben megint szerezni egy új sofőrt oda új busszal? Vagy ahogy már eddig is működött kiszolgál helyközi járatokat is. 

Nálunk nem fordul elő, de van ahol ugyanez van, csak csuklósokkal. Székesfehérváron is történnek hasonlók RVY-s Connectoval pár éve.

Előzmény: cherry_picker (30871)
Emnegyvenegymozdony Creative Commons License 2023.12.13 0 0 30872

Probléma hol?

 

086 helyis gazdás itt, úgy amire tervezték. 921 nálatok úgyis tartalék pozíciót tölt be, köztük többször befogva Tata helyire. 

Egyébként a 921-est el sem vittem volna Sopronból. Jól jönne még az itt, hidd el. Eddigi telekből kifolyólag.

Előzmény: vstshrmh (30870)
cherry_picker Creative Commons License 2023.12.13 0 0 30871

És a 374 mennyivel indokoltabban van helyköziben? Miért nem az tért vissza? Félre ne érts, én nem bánom a 921–086-cserét, de nem lehetett volna ezt egy 921–374-cserével is megoldani? Vagy a soproni helyközi nem ment bele a credosításba, a tatai meg igen?

Azt nyilván tudom, hogy az 524 és az 525 helyi tartalék, csak azért említettem, mert tegnap este az 524 megfordult 11-esen meg 12-esen is és késő estig járt, szóval nyilánvalóan egy szóló fordát szolgált ki csuklós létére. Mivel tartalék, ezért az nyilván nem lehet erre magyarázat, hogy a gazdája ragaszkodott hozzá. Akkor viszont azért volt, mert nem volt több hadra fogható szóló tartalék?

Előzmény: Emnegyvenegymozdony (30869)
vstshrmh Creative Commons License 2023.12.13 0 0 30870

"a Tatán (indokolatlanul) helyköziben lévő MRP-086-ot cseréljék ki"

Nem értem miért kapott több mint 15 db-ot Komárom megye, de mivel itt alig van helyi járat, így rövid távú helyközi járatokra lettek beosztva.

"így most mégis egy komfortosabb kocsi került arra a fordára."

Igen, mert helyi járatra komfortosabb busz kell mint helyközire. 921 gondolom igazi helyközi kocsi. Köszönjük! Amúgy MRP 24 éves kocsi helyett volt. 

Előzmény: Emnegyvenegymozdony (30869)
Emnegyvenegymozdony Creative Commons License 2023.12.13 0 1 30869

Nem tartalék a 086. Menetrendmódosítás okából a többlet kapacitás miatt több forda lett, és a 921 kapott volna eredendően egy fordát, ami eddig tartalék volt. Viszont, hogy ne Credo-val kelljen dolgozni mégse, jött az ötlet, hogy a Tatán (indokolatlanul) helyköziben lévő MRP-086-ot cseréljék ki a mi 921-esünkre, és így most mégis egy komfortosabb kocsi került arra a fordára. 

LTL-925 maradt gazdás BN12 tavaly óta egyedül. 

KZX-524, KZX-525 azok nyár óta kizárólag helyiben pörögnek, ezek szerint nem láttad még őket. KHA-778-cal együtt ez a 3 kocsi alkotja most a helyis tartalék csuklós állományt. Az 522 viszont felkerült a gazdásak közé így újra tartalékból. 

 

És igen a csökkentés most tart 30%-nál, ezért is nem volt indokolt nagyobb mértékű átcsoportosítás ide, mert meg lett oldva az itteni flottával. Pár tartalék újra fordát kapott. Ennyi.

Előzmény: cherry_picker (30868)
cherry_picker Creative Commons License 2023.12.13 0 0 30868

Ha BN12 helyére érkezett az MRP-086, akkor viszont valószínűleg a tartalékokat gyarapítja, nem a fix fordásokat. Fix fordán talán csak néhány LTL volt/van tudtommal (lehet, rosszul tudom), de azok közül egy sem ment el.

Most elég sok fordás kocsi lehet javítás alatt, mert az utóbbi hetekben nagyon sok BN12-es jár, nemrég még a KLF-150 is kint volt. A két NOS-ból az egyik hetek óta nincs kint, a másik is már vagy egy hete nincs; az NKW-879 is régóta hiányzik, a KHA-val meg nem is tudom, érdemes-e még számolni. De tegnap este a KZX-524 is jó pár helyi kanyart csinált – lehet, kidőlt még valami helyis gép, vagy sofőr.



Ami a csökkenés mértékét illeti, reális lehet az a 30%.
Hétköznap a délutáni csúcsban óránként 4 1/2-es indult, most csak 3 (–25%). 10-esből 3 indult, most csak 2 (–33%). 12-esből 2 helyett 1 (–50%). 7/27/20-asból összesen 3 indult, most csak 1-1 17/27A (–33%), bár a 27E ezen javít valamennyit. A délutáni 13-asok mind megszűntek, meg az egyik reggeli is (–80%).
Hétvégén délután óránként 3 1/2-es indult, most csak 1 (–66%), 10-es 2 helyett csak 1-szer indul (–50%), ahogy 12-es is csak kétóránként van az óránkénti helyett (–50%), és talán mintha a 3-as is óránként járt volna anno vasárnap is (–50%?).
Ezek tükrében a 30%-os csökkenés szerintem nem tűnik eltúlzott becslésnek.

Előzmény: Törölt nick (30857)
Ricsi127 Creative Commons License 2023.12.13 0 1 30867

374-en már régen ültem, szóval ezt nem tudtam, köszi hogy mondod. Igen, a hangerő is probléma, Mercedeseken jó a hangerő, Credokon mindegyiken túl halk (+hát a busz is zajos szóval az is megnezehíti), MAN-eken változó a hangerő, van amikor egy buszon 2 járat között változik. 

Előzmény: 1831 sanyesz (30865)
FLR243 Creative Commons License 2023.12.13 0 1 30866

KIC-699 selejt. IAA-825 pedig tartalék lett, LKG-063 váltotta.

1831 sanyesz Creative Commons License 2023.12.13 0 1 30865

Ha akarnák akkor már működne. Nemtudom, hogy az MRZ-374-el mentél-e mostanában, de ott megy a kijelző. Amikor helyin van akkor. Ami még probléma az a hangerő ha be is mondja. Egyébként meg az órát a MAN-ekben kb. 6 hónapig tartott míg legalább az egyikben működött...

Előzmény: Ricsi127 (30864)
Ricsi127 Creative Commons License 2023.12.12 0 0 30864

Ha már belső kiírások, és átszállások kiíratása. Vajon mikor jutunk el oda hogy az MAN-ek belső monitorjait működésre bírja a Volánbusz? Meg ha már új szokás belül is elmondatni ajtónyitásra a járatszám+irány bemondást, az MAN-eken is megtörténhetne ez. 

Bár ahogy észreveszem, ez az ajtónyitásra járatbemondás működik az NKW-891-en, a NOS-033-on, meg talán a NOS-072-n és pár Credon is. A többi van amikor csak random megállóba érkezéskor, összeakadva a megállóhely bemondással elmondja a járatszám+irányt. Ezek természetesen olyan hibák amit központilag a Volánbusz tudna orvosolni, de nem látok sok reményt arra, hogy ez javulni fog. 

Előzmény: 1831 sanyesz (30860)
Ricsi127 Creative Commons License 2023.12.12 0 0 30863

Ma reggel MAN pl. 27A táblával közlekedett. Nekem pl feltűnt az is, hogy vannak az OBU-n még hibák, ma mentem egy kört a 17-essel, mikor először megfordult a Virágvölgyben, már akkor azt hitte a cucc hogy a Jereván felé megy a busz, és a Lackner Kristóf utca, autóbusz-állomás következik. De ez ugye csak sima gps alapú dolgok beállításának a hibája, lehet máskor nem is így van csak ebben a körben sikerült így, nem tudom, de érdekes. 

Előzmény: cherry_picker (30861)
cherry_picker Creative Commons License 2023.12.12 0 3 30861

Az nem lehet, hogy nem készültek el, mert én még vasárnap láttam egyetlen alkalommal MAN-en egy 7B-t, egy 27A-t, sőt, még egy 27T kijelzőképet is. De azóta sem, egyiket sem. Szóval elkészültek azok, csak mintha nem lennének megfelelően társítva a járatokhoz.

Előzmény: Ricsi127 (30858)
1831 sanyesz Creative Commons License 2023.12.12 0 0 30860

Hát elég érdekes ami van. Most délután 2x volt MAN a 27E, azok 27E táblával mentek, ellentétben a KZX-el amin volt kijelző. Még találkoztam LTL-ekkel is az új vonalakon, azoknak szintúgy nem volt kiírásuk, de valamelyik buszon már az újátszállási lehetőségeket is kiírja, úgyhogy haladunk legalább.

Előzmény: cherry_picker (30854)
Ricsi127 Creative Commons License 2023.12.12 0 0 30859

*érintésével

Előzmény: Ricsi127 (30858)
Ricsi127 Creative Commons License 2023.12.12 0 1 30858

Ami érdekes, hogy a kijelzőképek nem készültek el, de az új bemondások igen. A 17-es járatnak mindenképp. “17-es járat Virágvölgy érintése Aranyhegy felé”

Előzmény: cherry_picker (30854)
Törölt nick Creative Commons License 2023.12.12 0 0 30857

Az a 374 gondolnom azért, mert így helyköziben kitudnak nyerni egy komplett fordát. Így nem kell helyközi sofőrt alkalmazni továbbra sem. Viszont a 086 komáromi topik szerint egy BN12 helyére érkezett, ami innen ment Tatára. Meggyőződésem, hogy az a plusz egy forda ami lett, ne a BN-nel kelljen már ledolgoznia, hanem egy MAN-nel. 

Összesítve azt mondod, hogy a korábbi 40%-os ritkítás olyan 30% ?

Előzmény: cherry_picker (30856)
cherry_picker Creative Commons License 2023.12.12 -1 3 30856

Jelentősen biztosan nem nőtt, erről már írtam, lásd 30816. hsz.

De az is érdekes, hogy a várttal szemben az MRZ-374 nem tért vissza fullos helyibe, ugyanúgy reggel megcsinálja azt a pár helyi kanyart, mint eddig, aztán onnantól helyköziben jár. Most akkor vagy nincs akkora kapacitásigény helyiben, hogy szükség lenne rá, vagy az MRP-086 vette át a szerepét, már ha az gazdás lett és valami helyére érkezett és nem tartaléknak.

Előzmény: Törölt nick (30855)
Törölt nick Creative Commons License 2023.12.12 0 0 30855

Szia. Pont ezzel kapcsolatban akartam volna kérdezni, hogy ez így most a 2022.10.22-én leállítotthoz képest hány % járatcsökkentést jelenthet nagyjából ?

Azt hallottam, hogy teljes egészében nem lett (nem az lett) visszaállítva és az eredetihez képest még mindig ritkább de attól, ami a tavaly október - idén november közti időintervallumban volt érvényben attól viszont jelentősen jobb. 

Az emberek hogy fogadták? 

Igazából ez az első éles napja a menetrendnek, mert vasárnap hétvége volt, tegnap sztrájk, ezért kérdem ma.

Előzmény: cherry_picker (30854)
cherry_picker Creative Commons License 2023.12.12 0 4 30854

Harmadik napja van érvényben az új menetrend Sopronban, de a régi-új viszonylatok, 7-17-27, járatai azóta is sötét kijelzőkkel járnak, legtöbb esetben nem hogy műanyagtábla, de még A4-es lapra firkantott viszonylatszám nélkül is. Komolyan teljesíthetetlen feladat volt, hogy december 10-re feltöltsék minden buszra az új kijelzőképeket? És azóta is megoldhatatlanul nagy feladat?

Petya238 Creative Commons License 2023.12.10 -1 3 30853

Köszi!

 

Valóban, azért is érdekes a 212-es. Én már dokumentáltam mindenhogy, a többieknek lehet érdekes mindenképp.

882-ről is tudok, de gondolom, az 99%-ban kiesik a győri részről, így azzal érdemben nem is számolok.

 

Utas.hu hasznos, viszont mindenképp akarok pár helybéli véleményére is támaszkodni.

Előzmény: ELK671 (30852)
ELK671 Creative Commons License 2023.12.10 0 3 30852

GZF-212 gondolom azért érdekes,mert nagy Râba hidas. Mellette még elvileg a GTZ-882 is nagyhidas ,én úgy tudom.

 

A 2 280-as jó eséllyel 8:30 és 13:00 között nem dolgozik. 

671 jellemzően 14/24 esen szokott menni. LOC igazàból mindenhol. Helyköziseket passzolom.

 

Utas.hu nagy segîtség lehet.

Előzmény: Petya238 (30851)
Petya238 Creative Commons License 2023.12.10 -1 2 30851

Sziasztok!

 

Most 22-én, tanítási napon Győrbe utazunk. Érdeklődnék, hogy merre lehet leginkább megtalálni a 671-et, a 728-at, illetve majd az 537-et és a 966-ot váltó LKC-kat? Ezeken kívül még domináló típus számunkra például az ex-Pest megyei Volvo, és ha nagy szerencsénk lenne, mondjuk egy GZF-212 sem ártana. 

 

Ha tudtok konkrét támpontokat ezekhez a kocsikhoz, hogy nagyjából rendezetten beleférjünk egy napba, nagyon nagy hála érte!

Tomsz85 Creative Commons License 2023.12.08 0 4 30850

Vanni van, de.... van olyan újságírójuk, ha megkeresed hogy ezt vagy azt meg kéne írni, akkor azt mondja hogy írd meg a szöveget, küld el neki, aztán leközlik. 

Előzmény: trizs77 (30849)
trizs77 Creative Commons License 2023.12.08 -1 3 30849

Köszönöm.

Akkor 49 év.

 

Van még megyei újság (Kisalföld) Győrben ?

írhatna a 49 évről egy cikket.

 

Kevés állandóbb dolog lehetett a városban.

Aki 18 évesen elkezdet dolgozni, az - elméletileg- nyugdíjba vonulásáig járhatott egy 280-sal munkába.....................:-))

Előzmény: Freehill (30847)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!