Nem hozzátartozók közötti (pl. munkatársak) államkincstári értékpapír transzfernek lehet szerintetek bármilyen adó- vagy járulékvonzata, ha amúgy kamatadómentes papír mozog? Hogy lehet ezt jogilag jól lefedezni? Adásvételi szerződéssel?
A 2024-es IPA bevallás időszaka még nem határozható meg. 2023.07.15-től a szünetetetés még még nem keletkeztet soron kívüli bevallási kötelezettséget a megszűnéssel ellentétben. Ellenben a (sávos) egyszerűsített adófizetést (mivel egyébként nem is tenne bevallást) le kell zárni, praktikusan a 24HIPAK bevallási nyomtatvány változásjelentésként való beküldésével.
A Kincstár önkormányzatok felé írt útmutatója szerint a székhelyváltozás átmegy a NAV-tól. Az, hogy a változásjelentő még mindig létezik olyan, mintha nadrágszív mellett hózentrógert is hordana az ember, le ne essen a nadrágja. Hétfőn megkérdezek egy városi önkormányzatot.
A változásról a NAV-tól záró NAV2ONKOR adatszolgáltatás érkezik, melynek feldolgozásával bejegyzésre kerül az adózóhoz az AK_M | Adóköteles tevékenység megszűnés adóköteles tevékenység. Ilyen esetben az adózó nem ad be idén soron kívüli bevallást, csak a következő évben, május 31-ig, mivel vállalkozói szinten nem szűnt meg (a teljes 2022 évről készít beszámolót). A bevallás Főlapján ennek megfelelően 2022.01.01-12.31. a bevallott időszak.
Mivel az adózó nem szűnt meg, így az NY-01 lap B) blokkját nem kell kitölteni. Arra az önkormányzatra vonatkozóan, ahol a székhely évközben megszűnt, az M-KÖT lapon a B) blokkban kell megadni az önkormányzatra vonatkozó tört időszakot, ami ebben a példában 2022.01.01-01.31. Mivel a Főlapon eltérő időszak szerepel, így az M-KÖT lap C) blokkjában jelölni kell a 4 – Székhely áthelyezése az adott önkormányzat területéről okot.
Van egy cégem 2024/01/26-ai székhelyváltozással. Ugye megszűnt a hipás bejelentkezés, változásjelentés az önkormányzatok felé. Záróbevallást pedig csak 2025.05.31-ig teszek, az 'A' lapon 2024.01.01-12.31 időszakra, a két önkormányzat betétlapján 2024.01.01-01.25 és 2024.01.26-12.31 időszakra. Fizetnem kell előleget a régi önkormányzatnak, az új pedig nem tud rólam még egy évig? Furcsa.
Van funkció, ami visszajött, van, ami nem. Én most számláznék, mert új hónap, és ez az egyik legfontosabb dolog az életben. Az egyik egyéni vállalkozó ügyfelem adószáma az online számla rendszer szerint hibás. Az ÜPO-ban a képviselt adózók legördülő menüjében sincs benne. Az EBEV-ből lekért adózói törzsben jó. Ez már adatbázis hiba. Fejetlenül töltögetnek vissza mentésből, mert a szokásos szerda éjjeli karbantartás során elcsesztek valamit.
Új KATA-s táppénzere megy, majd szülni fog. A T101E-n minden hónapban be kell jelenteni, hogy nem kell fizetni, vagy, csak a kezdő hónapban?
Még nincs lezárva (beadás szempontjából) a táppénze. Viszont az új rendszerben a folytatás beadáskor előzmény ügyszámot kérnek. A kezdés már régen volt beadva, nem tudom megnézni. Hol lehet még kideríteni?