A baj ennél is nagyobb, hiszen az épülő autópály sazkaszok többségére nincs szükség, de legalább is várhatna. Erre a legjobb példa a Nyíregyháza utáni M 3-as szakasz, ahol még a debreceni M 35-ösnél is kisebb forgalom várható.
Ebbe a térségben a záhonyi vasúti átrakást kellene fejleszteni, hogy a vámbevételhez mi jussunk hozzá, és ne a szlovákok, akik a széles vágányt Kassától Bécsig akarják vinni. Nyilvánvaló párhuzamos autópályára és vasútra egyszerre nem csak ebben a helyzetben, de egyébként sincs állami forrás. Mielőtt bárki korrigálni akarna, persze a PPP-t is egyállami vállalat fogja fizetni.
Ebben már vannak km-ek, azért ezekkel az arányokkal csínján kell báni mert ez egy pillanatnyi állapot. Azért az látható, hogy az elmúlt évek autópálya dömpingje után, most a gfőutakra terelődik a hangsúly.
A szépség alatt pedig a tájképi szépséget értettem, mert a 37-es közelebb megy a hegyekhez, mint a 3-as, és szép a kilátás pl Bodrogszeginél a Bodrog árterére.
Javasolt útirány 37-es Miskolctól 6 km-en 2x2 sáv utána Sátoraljaújhelyig csak Szerencs belterületét kell átszelni. Pálházáig rövidebb is, meg szebb is.
Nem tudom. El tudom képzelni hogy változtak a szabályok így még egyszer ki kell váltani a vezetékeket. De azt is, hogy a különböző beépülések egyszerűen figyelem kívül hagyták hogy ott lesz az M0 és emiatt kell néhány kiváltás. Az mondjuk vicces, hogy ahol véget ér a 2*3 sávos pálya az M6-nál (Barossterep vmh) ott van a pálya útjában egy átemelő.
Arra leszek kiváncsi, hogy az ütemezés milyen lesz. Nem bánnám, ha a két nagyobb híd között gyorsan megépítenék a pályát, átadnák a hidaktól függetlenül.
Hamarosan épül a 86. sz. főút Szombathely-Vát szakasz – kiírásra került a frissített kivitelezői pályázat 2009. 03. 28. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kiírta a pályázatot a 86. sz. főút Szombathely-Vát szakasz (80 + 775 - 89 + 980 km sz.) építési munkáinak elvégzésére. »
Hamarosan épülhet az M0 autóút déli szektor M6 autópálya és 51. sz. főút közötti szakasza – kiírásra került a kivitelezői pályázat 2009. 03. 28. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kiírta a pályázatot az M0 autóút déli szektor M6 autópálya és 51. sz. főút közötti szakaszának (12+140 - 23 + 200 km sz.) jobb pálya építésével autópályává fejlesztése, valamint csatlakozó létesítményei kivitelezési munkáinak elvégzése beruházással kapcsolatban. »
Hamarosan megújul a 4. sz. főút 26 km hosszon – kiírásra került a kivitelezői pályázat 2009. 03. 28. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kiírta a pályázatot a 4. sz. főút Hajdú-Bihar megyei (180 + 400 - 199 + 950 és 241 + 650 - 248 + 480 km sz. között) szakaszok 11,5 tonnás burkolaterősítése, valamint hídfelújítási munkáinak elvégzése beruházással kapcsolatban. »
Hamarosan megújul a 86. sz. főút 33 km hosszon – kiírásra került a kivitelezői pályázat 2009. 03. 28. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kiírta a pályázatot a 86. sz. főút Mosonmagyaróvár és Csorna (151 + 500 - 184 + 575 km szelvények) közötti szakaszán 11,5 tonnás burkolaterősítése beruházással kapcsolatban. »
Hamarosan épül a 71. sz. főút Keszthely elkerülő szakasz – kiírásra került a kivitelezői pályázat 2009. 03. 28. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kiírta a pályázatot 71. sz. főút Keszthely elkerülő szakasz (102 + 435 - 108 + 200 km sz.) építési beruházással kapcsolatban. »
Hamarosan megújul a 76. sz. főút 26 km hosszon – kiírásra került a kivitelezői pályázat 2009. 03. 28. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kiírta a pályázatot a 76. sz. főút 27 + 217 - 53 + 933 km sz. szakaszán 11,5 tonnás burkolaterősítése beruházással kapcsolatban. »
Hamarosan építik a 8-72 sz. utak különszintű csomópontját – kiírásra került a kivitelezői pályázat 2009. 03. 28. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kiírta a pályázatot a 8-72 sz. utak különszintű csomópont építése beruházással kapcsolatban. »
M0 autóút déli szektor M6 autópálya és 51. sz. főút közötti szakaszának (12 + 140 - 23 + 200 km sz.) jobb pálya építésével autópályává fejlesztése, valamint csatlakozó létesítményei kivitelezési munkáinak elvégzésére. Főbb műszaki paraméterek: Tervezési osztályba sorolás K. I. B (tervezési sebesség 100 km/h). Kiépítés jellege: A meglévő 2 x 2 sávos autóút forgalmának folyamatos fenntartása mellett, jobb pálya kiépítésével 2 x 3 sáv+leálló sávos autópályává bővítése, hézagaiban vasalt, 26 cm összvastagságú kétrétegű, mosott felületképzésű beton burkolattal (Duna hidak aszfalt burkolatúak). Korona szélesség: 36, 20 m. Forgalmi sáv / útpálya szélesség: 3, 75 m / 11, 25 m. Leállósáv szélesség: 3. 0 m. Burkolat szélesség: 14, 50m. Belső elválasztó sáv szélessége: 5, 00 m. Csomópontok száma: 3 db. Műtárgyak száma összesen: 11 db: 1 db Hárosi Duna híd öszvér és acél felszerkezetű 1 db Soroksári Duna híd előre gyártott és feszített egycellás szekrénytartós vasbeton felszerkezetű 1 db 3.08/2 Fj MÁV-Bp-Székesfehérvár vv 6sz útfelett támaszköz: 17,07 + 26,33 + 26,30 + 17,04 átvezetett betonburkolattal 7 db felüljáró (minden felüljárón a 26 cm vastag betonburkolat átvezetve) 1 db támfal Vállalkozó feladata a műtárgyak kiviteli terveinek elkészítése. Földmunka: 683. 800 m3. Környezetvédelmi létesítmények: Véderdő 6,8 ha. Tisztító műtárgyak: 6 db. Vésztározók: 5 db. Zajvédő fal: 1 300 m. Közműkiváltások: Hírközlési vezeték: 27 db. Elektromos vezeték: 19 db. Víz- és csatorna vezeték: 21 db. Szénhidrogén vezeték: 14 db. Váza utcai átemelő átépítés, 1 200 m csatornaépítés, vízvezeték építés: 350 m, Diós árok rendezése, elektromos energiaellátás átépítése. Pályavilágítás: 4 720 m, és annak energiaellátása. Üzemi hírközlő hálózat és felépítmény: teljes hosszban, energiaellátás kiépítésével. M0 dél- Bp. XXII. ker. kapcsolat. Növény utca - 6sz főút- Nagytétényi út között. Földmunka: 17 000 m3. Környezetvédelmi létesítmények. Zajvédő fal: 160 m. Árvízvédelmi töltés: 320 m. Közműkiváltások: Hírközlési vezeték: 5 db. Elektromos vezeték: 5 db. Víz- és csatorna vezeték: 8 db. Szénhidrogén vezeték: 3 db. Vasúti fénysorompó bontás: 1 db. Vasúti felsővezeték: 1db. Üzemi hírközlés.
6. sz. főút és Nagytétényi út közötti szakasz: Tervezési osztályba sorolás: I rendű belterületi főút, tervezési osztály B III. a (tervezési sebesség 80 km/h). Kiépítés jellege: Meglévő 2x2 sávos főúton külön szintű csomópont építés. Korona szélesség: 22m-28, 5 m. Forgalmi sáv / útpálya szélesség: 3, 50 m / 19-26m. Burkolat szélesség: 19-26 m. Csomópontok száma: 2 db. Műtárgyak száma összesen: 2 db. Ebből felüljáró: 1 db. Rámpa: 1 db. Vállalkozó feladata a műtárgyak kiviteli terveinek elkészítése.
Növény utcai kapcsolat kiépítés. Tervezési osztályba sorolás: I. belterületi főút tervezési osztály B III. b C (tervezési sebesség 50 km/h). Kiépítés jellege: Meglévő 2x1 sávos főúthoz új szakasz építés. Korona szélesség: 13,25 m. Forgalmi sáv / útpálya szélesség: 3, 25 m / 10, 25 m. Burkolat szélesség: 10, 25 m jobbpályán. Csomópontok száma: 2 db. Műtárgyak száma összesen: 4 db. Ebből felüljáró 1 db. Rámpa: 3 db. Vállalkozó feladata a műtárgyak kiviteli terveinek elkészítése.
monnyuk ez a pomázi elkerülő is egy jópofa dolog, mer erre azért van pro momento szükség, mer nincs M10, és dobogókövön járnak be esztergomról pestre...
a címből arra tippeltem, hogy ezt biztos a Rigó írta... :-))
nekem az a véleményem, hogy kár ezt a kategorizálást bolygatni, a lényeg, hogy a forgalomhoz mérten megfelelő kapacitású, és elfogadható minőségű legyen egy út, híjják akárhogy...
ehhez viszont a finanszírozást kell átszabni, meramíg a péz nagyrészét a szellempályákba nyomják, addig marad a szar mega szántás...
<a href="http://www.mtm-magazin.hu/cikk.php?cikk_id=431" target="_blank">A mellőzött út és a mellőzött társadalom</a>
Kiváncsi vagyok a véleményekre, és így elsőre a 70 km/h kategóriát nem tarom feltétlen jónak, de a többi nem rossz:)
Illetve hírek: Hamarosan tervezik a Pomáz várost elkerülő utat – kihirdetésre került a tervező 2009. 03. 26. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. eredményt hirdetett a Pomáz várost elkerülő út beruházás tervezésének első lépéseivel kapcsolatban. »
Hamarosan épülnek a 21. sz. főút előzési szakaszai – kihirdetésre került a kivitelező 2009. 03. 26. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. tegnap délután eredményt hirdetett a 21. sz. főút előzési szakaszai (21. sz. főút 7+850-9+750 km szelvények között előzési szakasz - VII. ütem; továbbá a 21 sz. főút 15+050-17+050 km szelvények között előzési szakasz - VI. ütem) beruházás kivitelezésével kapcsolatban. »
Hamarosan épül a Csongrád várost délről elkerülő út – kihirdetésre került a kivitelező 2009. 03. 26. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. tegnap délután eredményt hirdetett a 451. számú főút, Csongrád várost délről elkerülő út (451. sz. főút 22+348 és a 26+911 km szelvényei között) beruházás kivitelezésével kapcsolatban. »
Hamarosan tervezik az M9 gyorsforgalmi út Szekszárd - Kaposvár közötti szakaszát – kiírásra került a tervezői pályázat
Csak az a baj, hogy Nyegyháza utántól már van bánya, ami esetleg jobb áron adja a cuccot, de még ha ugyanannyiért, akkor is megéri onnan vinni, mert a szállítás vasúton olcsóbb ugyan, de az csak egy időszakra vonatkozik. Ha 2 km-rel odébb megy a felhasználás, akkor bejön még egy kis közúti fuvar + 2 db rakodási ktsg. Tehát vasúton csak azoknak éri meg szállítani, akiknek a telephelyük a felhaszanálási helyük is egyben(betonkeverők, betonelemgyárak, térkőgyártók, stb), mert így tudnak állandó költséggel számolni. Autópályaápítésnél ez nem játszik, mert a felhasználás mindig kicsivel odébb megy.
"monnyuk én nem emléxem, hogy írtam volna, hogy miafasznak 11,5ezik az 45/47/55/52est, de ha tucc ilyen hszemről, add mán meg a számát..."
Miért, te tudsz olyanról, ahol aszondtam, hogy ezt mondtad?
"az én picike autócskám még elvan rajtuk, mert keskenyke"
Ahamm, ja. Aztán mikor nekiállsz előzni, meg vissza (amit egy teherautó sokkal ritkábban csinál ugye), akkor dobálnak a nyomvályúk össze-vissza, ami valóban a biztonságosság netovábbja. :-) Egy motor meg eleve elég instabil tud lenni vacak úton.
(És teherautó-személyautó szembejövésnél is inkább a személyautó húzódik le, mert a teherautó a nagyobb, ő megteheti. Ezt csak úgy mondom egyébként. :-) )
Egyébként arra gondoltam, hogy hajlamos vagy úgy gondolni, hogy az utakat a teherforgalomnak építjük. Pedig nem csak (és nem csak az utakat).
monnyuk én nem emléxem, hogy írtam volna, hogy miafasznak 11,5ezik az 45/47/55/52est, de ha tucc ilyen hszemről, add mán meg a számát...
(Nem csak a teherautók esnek le róluk, hanem gyak. minden jármű.)
nem érted a lényeget:
az én picike autócskám még elvan rajtuk, mert keskenyke, de a kamionok, mikor a zút közepéről visszamennek a sávjukba (mer jön szembe egy másik behemót), akkor simán lelógnak a zútról, verik bele a kerekeket a padka helyén lévő tankcsapdákba, és qrják szét a futóművet, meg úgy ahogy van az egész szerelvényt, úgy megcsavarodik a vontatmány alváza...
Városi hídnál nem csak az olcsóság számít, szóval valószínűleg belefér.
nem azt írtam, hogy mér nem csinálnak egy mezei gerendahidat...
pilonos-ferdekábelesből is lehet kevésbé megalomán konstrukciót, hamán látványozni akarnak...
tekknikkai szempontból persze lenyűgöző, de azért van benne olyan kőröshegy style megalománia, az 1db 200mes pilon helyett, 2db 100-120m-es esetleg olcsóbb lett volna...
ebbe aza zérdekes, hogy decemberben jártam arra utójjára, és nekem nem tűnt rossznak az a szakasz...
persze ehhez tudni kell, hogy én pest megyei vagyok, megaztán ejnstejn óta tuggyuk, hogy minden relatív... :-)
igazából itt sem 11felezni kéne, hanem megcsinálni az M4-et ártándig, meg az M35öt belekötni bújfalunál és akkor a 4-42-47 alkotta 3szög máris tehermentesedne...
Speciel a Püspökladány-Nyíregyháza közötti szakasszal párhuzamosan kb. soha nem lesz autópálya, de lehet hogy még a tervezett M4-et -Budapest-Ártánd- is kihúzzák a válság miatt. Amúgy a szakasz tragikus: Állapot