Keresés

Részletes keresés

strangerr Creative Commons License 2009.03.30 0 0 16813
Üdv!

A záhonyi "zászlóshajó" projektről itt találsz anyagot:

http://eco.istergranum.hu/resource.aspx?ResourceID=kalnoki_hianyzo_kapcs

Előzmény: esencia (16811)
RadiX Creative Commons License 2009.03.30 0 0 16812
1*1 az a dűlőút, te jóképességű

Hernádkakig van 2x2 sáv, meg onnan még kifelé kapaszkodósáv az első dombtetőig.

Egyébként Google szerint Hidasnémeti felé rövidebb és gyorsabb is (a kiépült elkerülőszakaszok miatt).
Előzmény: Törölt nick (16808)
esencia Creative Commons License 2009.03.30 0 0 16811

A baj ennél is nagyobb, hiszen az épülő autópály sazkaszok többségére nincs szükség, de legalább is várhatna. Erre a legjobb példa a Nyíregyháza utáni M 3-as szakasz, ahol még a debreceni M 35-ösnél is kisebb forgalom várható.

Ebbe a térségben a záhonyi vasúti átrakást kellene fejleszteni, hogy a vámbevételhez mi jussunk hozzá, és ne a szlovákok, akik a széles vágányt Kassától Bécsig akarják vinni. Nyilvánvaló párhuzamos autópályára és vasútra egyszerre nem csak ebben a helyzetben, de egyébként sincs állami forrás. Mielőtt bárki korrigálni akarna, persze a PPP-t is egyállami vállalat fogja fizetni.

Előzmény: Törölt nick (16805)
strangerr Creative Commons License 2009.03.30 0 0 16810
http://www.nif.hu/multimedia/gallery/754

Itt az új térkép a niftől.

Ebben már vannak km-ek, azért ezekkel az arányokkal csínján kell báni mert ez egy pillanatnyi állapot. Azért az látható, hogy az elmúlt évek autópálya dömpingje után, most a gfőutakra terelődik a hangsúly.
Előzmény: Törölt nick (16805)
esencia Creative Commons License 2009.03.30 0 0 16809

Miskolctól 6 km-en, mint ahogyan azt írtam.

A szépség alatt pedig a tájképi szépséget értettem, mert a 37-es közelebb megy a hegyekhez, mint a 3-as, és szép a kilátás pl Bodrogszeginél a Bodrog árterére.

Előzmény: Törölt nick (16808)
esencia Creative Commons License 2009.03.30 0 0 16807
Javasolt útirány 37-es Miskolctól 6 km-en 2x2 sáv utána Sátoraljaújhelyig csak Szerencs belterületét kell átszelni. Pálházáig rövidebb is, meg szebb is.
Előzmény: Törölt nick (16806)
Törölt nick Creative Commons License 2009.03.29 0 0 16805

énmeg csináltam egy gyors statisztikát a nifes ábra alapján (http://www.nif.hu/multimedia/gallery/748)

 

azaz jelenleg épül (ill. tender alatt):

235km új pálya

80 km új főút  (a 2x2es 85, 86 elkerülőket is ideszámolva)

 

nem qrvára torz egy kicsit ez az arány?

 

a fordított arány kicsit reálisabb lenne...

Előzmény: strangerr (16802)
Roger Preed Creative Commons License 2009.03.29 0 0 16804
Nem tudom. El tudom képzelni hogy változtak a szabályok így még egyszer ki kell váltani a vezetékeket. De azt is, hogy a különböző beépülések egyszerűen figyelem kívül hagyták hogy ott lesz az M0 és emiatt kell néhány kiváltás.
Az mondjuk vicces, hogy ahol véget ér a 2*3 sávos pálya az M6-nál (Barossterep vmh) ott van a pálya útjában egy átemelő.

Arra leszek kiváncsi, hogy az ütemezés milyen lesz. Nem bánnám, ha a két nagyobb híd között gyorsan megépítenék a pályát, átadnák a hidaktól függetlenül.
Előzmény: Törölt nick (16803)
Törölt nick Creative Commons License 2009.03.29 0 0 16803

navégre, ezt is megértük...

még az is lehet, hogy idén elkezdenek dolgozni a teljes déli szektoron...

 

viszont ezeket a közműkiváltósdikat nem értem:

ezek most télleg nem csinálták meg anno a teljes nyomvonalszélességre, csak a félpályára?

Előzmény: Roger Preed (16801)
strangerr Creative Commons License 2009.03.28 0 0 16802
Dömping van megint:

Hamarosan épül a 86. sz. főút Szombathely-Vát szakasz – kiírásra került a frissített kivitelezői pályázat
2009. 03. 28.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kiírta a pályázatot a 86. sz. főút Szombathely-Vát szakasz (80 + 775 - 89 + 980 km sz.) építési munkáinak elvégzésére. »

Hamarosan épülhet az M0 autóút déli szektor M6 autópálya és 51. sz. főút közötti szakasza – kiírásra került a kivitelezői pályázat
2009. 03. 28.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kiírta a pályázatot az M0 autóút déli szektor M6 autópálya és 51. sz. főút közötti szakaszának (12+140 - 23 + 200 km sz.) jobb pálya építésével autópályává fejlesztése, valamint csatlakozó létesítményei kivitelezési munkáinak elvégzése beruházással kapcsolatban. »

Hamarosan megújul a 4. sz. főút 26 km hosszon – kiírásra került a kivitelezői pályázat
2009. 03. 28.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kiírta a pályázatot a 4. sz. főút Hajdú-Bihar megyei (180 + 400 - 199 + 950 és 241 + 650 - 248 + 480 km sz. között) szakaszok 11,5 tonnás burkolaterősítése, valamint hídfelújítási munkáinak elvégzése beruházással kapcsolatban. »

Hamarosan megújul a 86. sz. főút 33 km hosszon – kiírásra került a kivitelezői pályázat
2009. 03. 28.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kiírta a pályázatot a 86. sz. főút Mosonmagyaróvár és Csorna (151 + 500 - 184 + 575 km szelvények) közötti szakaszán 11,5 tonnás burkolaterősítése beruházással kapcsolatban. »

Hamarosan épül a 71. sz. főút Keszthely elkerülő szakasz – kiírásra került a kivitelezői pályázat
2009. 03. 28.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kiírta a pályázatot 71. sz. főút Keszthely elkerülő szakasz (102 + 435 - 108 + 200 km sz.) építési beruházással kapcsolatban.
»

Hamarosan megújul a 76. sz. főút 26 km hosszon – kiírásra került a kivitelezői pályázat
2009. 03. 28.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kiírta a pályázatot a 76. sz. főút 27 + 217 - 53 + 933 km sz. szakaszán 11,5 tonnás burkolaterősítése beruházással kapcsolatban. »

Hamarosan építik a 8-72 sz. utak különszintű csomópontját – kiírásra került a kivitelezői pályázat
2009. 03. 28.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kiírta a pályázatot a 8-72 sz. utak különszintű csomópont építése beruházással kapcsolatban. »
Roger Preed Creative Commons License 2009.03.28 0 0 16801
Kiírták az utolsó tendert.

http://index.hu/gazdasag/blog/2009/03/28/53_milliardos_kozbeszerzes_az_m0-s_szelesitesere/

M0 autóút déli szektor M6 autópálya és 51. sz. főút közötti szakaszának (12 + 140 - 23 + 200 km sz.) jobb pálya építésével autópályává fejlesztése, valamint csatlakozó létesítményei kivitelezési munkáinak elvégzésére.
Főbb műszaki paraméterek:
Tervezési osztályba sorolás K. I. B (tervezési sebesség 100 km/h).
Kiépítés jellege: A meglévő 2 x 2 sávos autóút forgalmának folyamatos fenntartása mellett, jobb pálya kiépítésével 2 x 3 sáv+leálló sávos autópályává bővítése, hézagaiban vasalt, 26 cm összvastagságú kétrétegű, mosott felületképzésű beton burkolattal (Duna hidak aszfalt burkolatúak).
Korona szélesség: 36, 20 m.
Forgalmi sáv / útpálya szélesség: 3, 75 m / 11, 25 m.
Leállósáv szélesség: 3. 0 m.
Burkolat szélesség: 14, 50m.
Belső elválasztó sáv szélessége: 5, 00 m.
Csomópontok száma: 3 db.
Műtárgyak száma összesen: 11 db:
1 db Hárosi Duna híd öszvér és acél felszerkezetű
1 db Soroksári Duna híd előre gyártott és feszített egycellás szekrénytartós vasbeton felszerkezetű
1 db 3.08/2 Fj MÁV-Bp-Székesfehérvár vv 6sz útfelett támaszköz: 17,07 + 26,33 + 26,30 + 17,04 átvezetett betonburkolattal
7 db felüljáró (minden felüljárón a 26 cm vastag betonburkolat átvezetve)
1 db támfal
Vállalkozó feladata a műtárgyak kiviteli terveinek elkészítése.
Földmunka: 683. 800 m3.
Környezetvédelmi létesítmények:
Véderdő 6,8 ha.
Tisztító műtárgyak: 6 db.
Vésztározók: 5 db.
Zajvédő fal: 1 300 m.
Közműkiváltások:
Hírközlési vezeték: 27 db.
Elektromos vezeték: 19 db.
Víz- és csatorna vezeték: 21 db.
Szénhidrogén vezeték: 14 db.
Váza utcai átemelő átépítés, 1 200 m csatornaépítés, vízvezeték építés: 350 m, Diós árok rendezése, elektromos energiaellátás átépítése.
Pályavilágítás: 4 720 m, és annak energiaellátása.
Üzemi hírközlő hálózat és felépítmény: teljes hosszban, energiaellátás kiépítésével.
M0 dél- Bp. XXII. ker. kapcsolat.
Növény utca - 6sz főút- Nagytétényi út között.
Földmunka: 17 000 m3.
Környezetvédelmi létesítmények.
Zajvédő fal: 160 m.
Árvízvédelmi töltés: 320 m.
Közműkiváltások:
Hírközlési vezeték: 5 db.
Elektromos vezeték: 5 db.
Víz- és csatorna vezeték: 8 db.
Szénhidrogén vezeték: 3 db.
Vasúti fénysorompó bontás: 1 db.
Vasúti felsővezeték: 1db.
Üzemi hírközlés.

6. sz. főút és Nagytétényi út közötti szakasz:
Tervezési osztályba sorolás: I rendű belterületi főút, tervezési osztály B III. a (tervezési sebesség 80 km/h).
Kiépítés jellege: Meglévő 2x2 sávos főúton külön szintű csomópont építés.
Korona szélesség: 22m-28, 5 m.
Forgalmi sáv / útpálya szélesség: 3, 50 m / 19-26m.
Burkolat szélesség: 19-26 m.
Csomópontok száma: 2 db.
Műtárgyak száma összesen: 2 db.
Ebből felüljáró: 1 db.
Rámpa: 1 db.
Vállalkozó feladata a műtárgyak kiviteli terveinek elkészítése.

Növény utcai kapcsolat kiépítés.
Tervezési osztályba sorolás: I. belterületi főút tervezési osztály B III. b C (tervezési sebesség 50 km/h).
Kiépítés jellege: Meglévő 2x1 sávos főúthoz új szakasz építés.
Korona szélesség: 13,25 m.
Forgalmi sáv / útpálya szélesség: 3, 25 m / 10, 25 m.
Burkolat szélesség: 10, 25 m jobbpályán.
Csomópontok száma: 2 db.
Műtárgyak száma összesen: 4 db.
Ebből felüljáró 1 db.
Rámpa: 3 db.
Vállalkozó feladata a műtárgyak kiviteli terveinek elkészítése.
Előzmény: Törölt nick (16800)
Törölt nick Creative Commons License 2009.03.27 0 0 16800

mókás hely ez az M0D

 

dehát megérdemli ez a sok hülye, hisz mé nem költöznek debrecenbe, ott van egy szép üres pálya, probléma nélkül lehetne menni lesföl és odavissza...

Törölt nick Creative Commons License 2009.03.26 0 0 16799
monnyuk ez a pomázi elkerülő is egy jópofa dolog, mer erre azért van pro momento szükség, mer nincs M10, és dobogókövön járnak be esztergomról pestre...
Előzmény: strangerr (16796)
Törölt nick Creative Commons License 2009.03.26 0 0 16798

a címből arra tippeltem, hogy ezt biztos a Rigó írta... :-))

 

nekem az a véleményem, hogy kár ezt a kategorizálást bolygatni, a lényeg, hogy a forgalomhoz mérten megfelelő kapacitású, és elfogadható minőségű legyen egy út, híjják akárhogy...

 

ehhez viszont a finanszírozást kell átszabni, meramíg a péz nagyrészét a szellempályákba nyomják, addig marad a szar mega szántás...

Előzmény: strangerr (16797)
strangerr Creative Commons License 2009.03.26 0 0 16797
Nem megy ez a linkelés nekem...:(

Szóval ez a cikk: http://www.mtm-magazin.hu/cikk.php?cikk_id=431

és ez a címe: A mellőzött út és a mellőzött társadalom Összhangteremtés az úthálózaton belül

str
strangerr Creative Commons License 2009.03.26 0 0 16796
<a href="http://www.mtm-magazin.hu/cikk.php?cikk_id=431" target="_blank">A mellőzött út és a mellőzött társadalom</a>

Kiváncsi vagyok a véleményekre, és így elsőre a 70 km/h kategóriát nem tarom feltétlen jónak, de a többi nem rossz:)


Illetve hírek:
Hamarosan tervezik a Pomáz várost elkerülő utat – kihirdetésre került a tervező
2009. 03. 26.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. eredményt hirdetett a Pomáz várost elkerülő út beruházás tervezésének első lépéseivel kapcsolatban. »

Hamarosan épülnek a 21. sz. főút előzési szakaszai – kihirdetésre került a kivitelező
2009. 03. 26.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. tegnap délután eredményt hirdetett a 21. sz. főút előzési szakaszai (21. sz. főút 7+850-9+750 km szelvények között előzési szakasz - VII. ütem; továbbá a 21 sz. főút 15+050-17+050 km szelvények között előzési szakasz - VI. ütem) beruházás kivitelezésével kapcsolatban. »

Hamarosan épül a Csongrád várost délről elkerülő út – kihirdetésre került a kivitelező
2009. 03. 26.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. tegnap délután eredményt hirdetett a 451. számú főút, Csongrád várost délről elkerülő út (451. sz. főút 22+348 és a 26+911 km szelvényei között) beruházás kivitelezésével kapcsolatban. »

Hamarosan tervezik az M9 gyorsforgalmi út Szekszárd - Kaposvár közötti szakaszát – kiírásra került a tervezői pályázat
Törölt nick Creative Commons License 2009.03.26 0 0 16795

Autópályaápítésnél ez nem játszik, mert a felhasználás mindig kicsivel odébb megy.

 

akkor játszhat, ha a keverőtelepeket a vasút mellé rakják... :-)

(persze ha van épkézláb közelségben vasút...)

 

de átrakodás még ezesetben is van, hisz a vagonokból a depóig el kell vinni...

Előzmény: Vajk (16794)
Vajk Creative Commons License 2009.03.26 0 0 16794
Csak az a baj, hogy Nyegyháza utántól már van bánya, ami esetleg jobb áron adja a cuccot, de még ha ugyanannyiért, akkor is megéri onnan vinni, mert a szállítás vasúton olcsóbb ugyan, de az csak egy időszakra vonatkozik. Ha 2 km-rel odébb megy a felhasználás, akkor bejön még egy kis közúti fuvar + 2 db rakodási ktsg. Tehát vasúton csak azoknak éri meg szállítani, akiknek a telephelyük a felhaszanálási helyük is egyben(betonkeverők, betonelemgyárak, térkőgyártók, stb), mert így tudnak állandó költséggel számolni.
Autópályaápítésnél ez nem játszik, mert a felhasználás mindig kicsivel odébb megy.
Előzmény: bodrostomi (16763)
attus germanicus Creative Commons License 2009.03.26 0 0 16793
Nem teljesen világos, hogy ha középen 70 méter magas, akkor minek kell a felnyitható rész?
Előzmény: Fricy (16791)
Törölt nick Creative Commons License 2009.03.26 0 0 16792

csak nem mestkartárs posztya adott ihletet... :-))

Előzmény: Fricy (16791)
Fricy Creative Commons License 2009.03.26 0 0 16791
ghosty9 Creative Commons License 2009.03.25 0 0 16790
"monnyuk én nem emléxem, hogy írtam volna, hogy miafasznak 11,5ezik az 45/47/55/52est, de ha tucc ilyen hszemről, add mán meg a számát..."

Miért, te tudsz olyanról, ahol aszondtam, hogy ezt mondtad?

"az én picike autócskám még elvan rajtuk, mert keskenyke"

Ahamm, ja. Aztán mikor nekiállsz előzni, meg vissza (amit egy teherautó sokkal ritkábban csinál ugye), akkor dobálnak a nyomvályúk össze-vissza, ami valóban a biztonságosság netovábbja. :-) Egy motor meg eleve elég instabil tud lenni vacak úton.

(És teherautó-személyautó szembejövésnél is inkább a személyautó húzódik le, mert a teherautó a nagyobb, ő megteheti. Ezt csak úgy mondom egyébként. :-) )

Egyébként arra gondoltam, hogy hajlamos vagy úgy gondolni, hogy az utakat a teherforgalomnak építjük. Pedig nem csak (és nem csak az utakat).
Előzmény: Törölt nick (16789)
Törölt nick Creative Commons License 2009.03.25 0 0 16789

Kilóg a lóláb, mondták már? :-)

 

télleg?

monnyuk én nem emléxem, hogy írtam volna, hogy miafasznak 11,5ezik az 45/47/55/52est, de ha tucc ilyen hszemről, add mán meg a számát...

 

 

(Nem csak a teherautók esnek le róluk, hanem gyak. minden jármű.)

 

nem érted a lényeget:

 

az én picike autócskám még elvan rajtuk, mert keskenyke, de a kamionok, mikor a zút közepéről visszamennek a sávjukba (mer jön szembe egy másik behemót), akkor simán lelógnak a zútról, verik bele a kerekeket a padka helyén lévő tankcsapdákba, és qrják szét a futóművet, meg úgy ahogy van az egész szerelvényt, úgy megcsavarodik a vontatmány alváza...

 

 

Városi hídnál nem csak az olcsóság számít, szóval valószínűleg belefér.

 

nem azt írtam, hogy mér nem csinálnak egy mezei gerendahidat...

 

pilonos-ferdekábelesből is lehet kevésbé megalomán konstrukciót, hamán látványozni akarnak...

Előzmény: ghosty9 (16788)
ghosty9 Creative Commons License 2009.03.25 0 0 16788
"de azért van benne olyan kőröshegy style megalománia, az 1db 200mes pilon helyett, 2db 100-120m-es esetleg olcsóbb lett volna..."

Városi hídnál nem csak az olcsóság számít, szóval valószínűleg belefér.
Előzmény: Törölt nick (16784)
ghosty9 Creative Commons License 2009.03.25 0 0 16787
"tele van a zország olyan főutakkal, ami nem kerülhető el pályán, és olyan szarok, hogy majd leesnek róluk a teherautók..."

Kilóg a lóláb, mondták már? :-)

(Nem csak a teherautók esnek le róluk, hanem gyak. minden jármű.)
Előzmény: Törölt nick (16781)
mestska Creative Commons License 2009.03.25 0 0 16786
na jó, még egy kép:
http://api.ning.com/files/O-5na0MsRXEyOhnJoFtaGAAWOWvwS4Ny0ZWvlgO5jEk_/DEFINITIVE.jpg
Előzmény: mestska (16785)
mestska Creative Commons License 2009.03.25 0 0 16785
jó nagy híd Cadizban

na jó, igazából nem is erről szól a poszt.
Előzmény: Törölt nick (16784)
Törölt nick Creative Commons License 2009.03.25 0 0 16784

a szerbek nem kispályáznak: http://www.savabridge.com

http://www.savabridge.com/drawings.pdf

 

tekknikkai szempontból persze lenyűgöző, de azért van benne olyan kőröshegy style megalománia, az 1db 200mes pilon helyett, 2db 100-120m-es esetleg olcsóbb lett volna...

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2009.03.24 0 0 16783

ebbe aza zérdekes, hogy decemberben jártam arra utójjára, és nekem nem tűnt rossznak az a szakasz...

 

persze ehhez tudni kell, hogy én pest megyei vagyok, megaztán ejnstejn óta tuggyuk, hogy minden relatív... :-)

 

 

igazából itt sem 11felezni kéne, hanem megcsinálni az M4-et ártándig, meg az M35öt belekötni bújfalunál és akkor a 4-42-47 alkotta 3szög máris tehermentesedne...

Előzmény: Zoleelsi (16782)
Zoleelsi Creative Commons License 2009.03.24 0 0 16782
Speciel a Püspökladány-Nyíregyháza közötti szakasszal párhuzamosan kb. soha nem lesz autópálya, de lehet hogy még a tervezett M4-et -Budapest-Ártánd- is kihúzzák a válság miatt. Amúgy a szakasz tragikus: Állapot

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!