azt gondolom Bécsben inkább az S1-et (Schwechat-Vösendorf) kellene az M0É-hoz hasonlítani, ahol azért 100-as a sebességhtár, a két végén lévő csomópontot leszámítva, ahol 60 ill. 80. Igaz, ott nincsenek ilyen sűrűn a csomópontok..
Az utolsó kérdésedre a válasz igen, szűk ívek, sűrű csomóponti kialakítás, nagy agglós forgalom, főleg a Duna két partja között, illetve az M2-M3 szakasz között, így itt indokolt is szerintem a 80-as tempó, mert ez a város egy külső körútjának is felfogható ezen a szakasznál az M0K-n. Bécsben is 80-as a limit pedig a belső autópályáknál ott sem tűnik elsőre indokoltnak.
A minap voltam Szolnokon. Mivel régen jártam arra, ezért újdonság volt, hogy...
1. A 405-ösön lehet 100-zal menni...
2. A 4-es négysávos részein pedig 110-zel is...
A minap voltam Vácon is. Érdekes, hogy az M2 rövid négysávos szakaszán sem engedik a 110-et, pedig biztonságosnak tűnik. Kiváncsi lennék az indokokra...
A másik, hogy az M0-án a Megyeri-híd és az M3 között maradt a 80-as korlátozás. Tudja vki, hogy miért? Szűkek az ívek, sok a kereszteződés?
Ha ugyanarról a rövidke részről beszélünk az M7-től, akkor az min. 4 km. Aztán a köv csomópontban (muraszemenye?) is van egy kb. 3 km-es szakasz, majd a szlovén határ előtt még egy 4 km-es. Ez összesen 11km. Az egész M70 kb. 21 km. ;-)
A tervezési sebesség attól még lehet 130, hogy első körben 2x1-re épül ki. Azt jelzi, hogy hosszabb távon mindenképp a 2x2-vel, illetve autópálya minősítéssel számolnak, az egész utat már most ennek megfelelő vonalvezetéssel tervezik.
Mi az, hogy nagyobb része? Nem inkább csak egy rövidke része, mármint az M7-ről a leágazás után kifut a dolog, meg tán csak a határ előtt szélesedik ismét ki, a többi az csak olyan, mint a mai M2 tán.
"Hamarosan tervezik az M8 gyorsforgalmi út Kecskemét - Szolnok közötti szakaszát – kiírásra került a tervezői pályázat 2009. 03. 31.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kiírta a pályázatot az M8 gyorsforgalmi út Kecskemét (M5) - Szolnok (Abony elkerülő) közötti szakaszának tervezésére.
A tervezett M8 külterületi gyorsforgalmi út, autópálya. A szakasz hossza megközelítőleg 46 km (87+000-133+000 km sz.), a tervezési sebesség 130 km/h."
Vis 2x2 lesz ha 130as korlátozás lesz? Meg a másik, az M4 Kisújszállás elkerülő miért 2x1-es? Ha a többi szakasza mindenhol 2x2 lesz....
M9 autóút 51. és 54. sz. főutak (19+000-31+300 km. sz.) közötti szakasza, valamint csatlakozó építményei kivitelezési munkáinak elvégzése.
Közút:
Vállalkozási szerződés a 4. sz. főút Kisújszállás elkerülő kivitelezési munkáinak elvégzésére.
61. sz. főút Nagykanizsa elkerülő szakasz (189+925-193+216 km. sz.) kivitelezési munkáinak elvégzése.
Egyéb:
Az M8 gyorsforgalmi út Kecskemét (M5)-Szolnok (Abony elkerülő) (87+000-133+000 km. sz.) közötti szakasz engedélyezési terveinek és megvalósíthatósági tanulmányának elkészítése.
KCS012-Gödöllő déli elkerülő út D1 szakasz, a 3 sz. főút és a 3103 j. út között; Engedélyezési és kiviteli terv készítése (K003.09).
Lehet körbemegyek, odafelé Sárospatak, visszafelé 3-as út. Amúgy ez mennyire forgalmas? Tehát kb úgy képzeljem mint mondjuk a 4-es út Monornál, sok vadállattal, vagy kisebb forgalom van errefelé?
monnyuk a zösszeadást még gyakorolnijuk köll, mert én az újat 235nek számolom, de ők még az M0 bővítést is belevették úgy meg 259,2 lesz... (és nem 209,2)
a sexárd-bóly 50kmét simán kihagyták a számolásból...
azért ezekkel az arányokkal csínján kell báni mert ez egy pillanatnyi állapot. Azért az látható, hogy az elmúlt évek autópálya dömpingje után, most a főutakra terelődik a hangsúly.
ja, hogy ez mán a hangsúlyáttolódás...
lehet, hogy nem fogalmazódtam egyértelműen:
én a 260km főút - 80km pálya arányt tartanám egészségesnek...