Tényleg ez a terv, hogy tavasszal átadják az M6-ost a Horvát határig, de onnan 5 km hiányzik a szomszédban, ami csak 2025-re lesz majd meg (most közbeszereznek)?
Jobbra elől nem a fekete negyed központja található, hanem egy liquor store. No engem nemigen érdekelt sem a "járda" szélessége, sem a "korlát" magassága...
Nemrég olvastam arról, hogy az USA-ban a városokat bevágásban átszelő autópályákat arra (is) használták, hogy elválasszák a fehérek lakta negyedek a feketék lakta negyedektől, a bevágás fölötti átjárókon meg direkt alacsony korlátot használtak, nehogy gyalog át merjen menni a koszos n*gger a felsőbbrendű faj területére (az ötvenes, hatvanas években azért még nem volt olyan gyakori ott a szegények között az autótulajdonlás). Itt egy kép egy felüljáróról az egyik érintett városban. Meg nem mondom a kép alapján, hogy ez most mennyire magas korlát, meg persze jó ég tudja, hogy 60 éve mennyire volt magas az a korlát. Nálunk nem jellemző a városi környezetben bevágásban vitt autópálya, csak ezt találtam, ez egy kicsit magasabbnak tűnik, de simán tévedhetek. Közben találtam olyat, amit upgrade-eltek az amerikaiak: https://goo.gl/maps/sXLxjgNPRgXtTohZ8, ez alapján az eredeti korlát tényleg eléggé alacsony lehetett. Ez is szempont útépítésnél...
Az a baj, az építkezés Kisújszállástól fog megrekedni, isten tudja hány évre. Megértem a kamionosokat, hogy nem az M3-as felé kerülnek. Kétszer mentem Debrecenből az M35-M3-on Esztergomba, de úgy, hogy az M0-ról még északnyugat-nyugat felé kellett menni, többet nem mentem arra. Amennyivel gyorsabban lehet haladni az autópályán, annyival nagyobb a távolság. Időben szinte ugyanannyi, viszont a nagyobb táv, nagyobb sebesség miatt több az üzemanyag. Mindez még akkor volt, amikor még csak Abonyig volt meg az M4. Tehát már akkor sem érte meg arra menni. Akkor meg főleg nem, ha az M0-án dél felé kell menni Pestet megkerülve, hogy az M1-re rátérjen az ember. Akkor már inkább a 4-es út mindenféle nyűgségével együtt. Jobban kell figyelni, de gazdaságilag jobban jön ki az ember. Így meg már főleg, hogy Törökszentmiklósig oké az M4. Ha meglesz Kisújszállásig, én már annak is nagyon örülök. Karcagtól kell elvergődni a 4-esen, aztán már lehet hasítani. Debrecen felé meg úgyis a 4225-47-M4-M35-ön megyek.
Mai utam M4-4-esen Debrecenbe. Törökszentmiklósig az M4-en tökéletes, bárcsak ilyen lenne már végig. Törökszentmiklós elkerülőn építkezés, terelések már. Utána Fegyvernekig a 2*2 sávos szintén jó.
Érdekes, hogy Debrecen felé vezető oldal csak 90-es, de a Szolnok felé vezető oldal meg 110-el járható. Fegyvernek-Kenderes között szántóföld minőségű, még mellékútban is rossz állapotú, nem egy 4-es főútban. Kisújszállási elkerülő rendben van, itt is megy az építkezés az M4 miatt. Kisújszállás-Püspökladány elviselhető, bár Karcagnál szintén szántás minőség. Püspökladány-Debrecen meg jónak mondható, még a Hajdúszoboszlói elkerülő is egy-egy huplis részt leszámítva jónak mondható. Ezt pedig egy 9 személyes VW Crafterből mondva, ami hátul laprugós, és azért megérzi az úthibákat.
Amúgy kamion karavánok mellett a sok mezőgazdasági lassú jármű is színesítette az utat. De még ilyen állapotok mellet is érezhető, hogy nem az M3-M35 felé kerülnek a kamionok, hanem erre járnak, mert még most is szerintem gyorsabb időben, mert még a kamion karavánok is 85-90-es tempóban mentek folyamatosan.
Hatalmas változás lesz ahogy halad az M4-es, már Kisújszállás Keletig ha kész lesz 2025-re is nagy előrelépés lesz.
Összehasonlítottam. M49 zölddel jelölt határszakasz, vagyis koncessziósnak jelölve az ÉKM térképen, de a MKIF építési engedélyezési tervezések között nem szerepel.
Körülbelül 3 éve mentem Debrecenből Győrbe a 4-esen elindulva. Akkor ködös, deres volt az út, száguldozni egyébként sem lehetett. A Karcag-Debrecen szakasz nem esik útba nekem, nagyon ritkán járok arra. Debrecen-Nyíregyháza némileg sűrűbb, talán évi 1-2 alkalommal megyek Nyíregyházán túl. Helyenként akad reparálni való útfelület. De a legbosszantóbb az a 47-es állapota Darvas belterületén, valamint Zsákától Berettyóújfaluig. Igaz, hogy a kátyúkat betömik. De! Mi értelme, ha a lyuk helyett dombot csinálnak? Még csak véletlenül sincs síkban az útfelülettel a betapasztott rész. Nem beszélve a keresztirányú teljes szélességű repedéssel, felgyűrődéssel. Pár éve ennek az útnak egy részét újra aszfaltozták, az jó is lett, de lett volna még mit javítani.
Karcagig katasztrófa 1-2 rövidebb szakasztól eltekintve. Útburkolat minősége kritikán aluli. Karcagtól tovább nem tudom, évekkel ezelőtt jártam arra, de akkor az a rész nem volt rossz.
Nézegetve a képeket, csodálkozom, hogy az államtitkárt tájékoztatták-e, hogy:
"A 34,29 kilométer hosszúságú út 25,5 kilométeren új nyomvonalon épül Törökszentmiklós és Kisújszállás között, míg 8,7 kilométeren, a Kisújszállás elkerülőnél a meglévő kétsávos szakasz bővítése történik meg."
Véleményem mindig megírtam, visszaolvasható és továbbra is vállalom. A korábbi projekteknél inkább már azok aszfaltját koptatom, mint a billentyűzetet, hogy miért így volt, mért nem úgy volt teóriákkal. Elsősorban az érdekel mindig mi várható és ehhez próbálok információkat gyűjteni, és amit én tudok hozzátenni azt másokkal megosztani. Jelenleg nekem az a legizgalmasabb kérdés, az ágazati listákra mik fognak felkerülni a következő fél évben. A többi számomra érdektelen, hogy most vagy tavaly szeptemberben ABC vagy sorszámozott listát tesznek-e közzé, milyen fileformátumban és leállított, felfüggesztett, elhalasztott vagy megszüntetett beruházásokról beszélnek-e a sajtóban vagy politikai nyilatkozatokban összevissza. Teljesen elfogadom, hogy másoknak erről más a véleménye illetve más nekik a fontos. Ettől függetlenül a saját véleményem továbbra is kifejtem ezek kapcsán, akár elhatárolódva, akár elfogadólag. A valóságon nem ez változtat, viszont talán a megismeréséhez közelebb visz.
Válasz Peter_601-nek az SSC-re
Amiben egyetértünk:
1, az érdekel mindigmi várható és ehhez próbálok információkat gyűjteni, és amit én tudok hozzátenni azt másokkal megosztani.
2. nekem az a legizgalmasabb kérdés, az ágazati listákra mik fognak felkerülni a következő fél évben.
3. Teljesen elfogadom, hogy másoknak erről más a véleménye illetve más nekik a fontos,
4. saját véleményem továbbra is kifejtem ezek kapcsán, akár elhatárolódva, akár elfogadólag.
Amiben nem értünk egyet:
A többi számomra érdektelen
sajtóban vagy politikai nyilatkozatokban összevissza.
A valóságon (???) nem ez változtat…
Válaszodban éreztem némi érzékenységet, talán sértődést, mintha közelebbi érintett lennél.
Ha így van, akkor érthető az álláspontod, ha nem, akkor bocsi!
Az idézett pdf-ek hivatalos parlamenti levelezés elemei.
Éppen az nem tudható, hogy mi a valóság,
de mint mondják: nincs itt semmi látnivaló, oszoljunk...???
A videót nézve ez 2*2 sávos új Duna-híd lesz. Jól emlékszem az újabb tervrajzok alapján itt menne az M60-M43 között összekötő új autópálya át? Azaz az M9 projekt törölve lett, és ez a Mohácsi irány lesz helyette?
Köszönöm, hogy időt szántál felvetéseimre. Véleményed elfogadható lenne, ha külön listában közölték volna ezeket az „időkapuban” lévő projekteket.
Mert így - ömlesztve - ez félretájékoztatás. Sőt félrevezető a 270-es a lista, mert nem tudható, mennyit kellene levonni belőle, 20-at, vagy akár 50-et.
Az ősszel közzétett lista címe:
Megszüntetett beruházás megnevezése 2022 09.19
284 tételből 110 útfelújítás
15 útépítés
Több, mint 90 sportpark, amelyek összértéke csak 2 milliárd Ft
Több, mint 200 tanterem, ami kiállítja a bizonyítványt a döntéshozók gondolkozásáról
Az idén megjelent lista címe:
Felfüggesztett beruházások 2023.06.06.
270-re csökkentett tételben nagy arányban megváltozott az útfelújítások és -építések összetétele!
És ami még feltűnőbb, hogy több projekt egy sorszám alatt található, emiatt csak 76 pontban
szerepeltetnek valóságosan 108 projektet.
Még szerencse, hogy ebből 40 db „csak” előkészítés…
A két lista között eltelt időben is megvalósulhattak projektek
Feltűnő, hogy a 2022-es ABC sorrendben készült, de a 2023-as sorszámok szerinti, azt a gyanút kelti, hogy nem egy hivatalban (nem azonos koncepció szerint) készült.
Az pedig igazán pitiáner, hogy képformátumú pdf-ben tették közzé.