Keresés

Részletes keresés

strangerr Creative Commons License 2009.04.21 0 0 16924
Az M43 - 5 főút csomópontjában két egysávos körforgalom van.

Ellenben most tervezik át az M43 - 47 főút két körforgalmát turbóra.

A 47-es ezen négy sávos szakaszának forgalma az autópálya csomópont nélkül is 15ezer egységjármű/nap

Tehát itt mindenképpen indokoltnak tűnik a nagyobb áteresztőképességű dupla turbó.

Az viszont nagy kérdés, hogy hogyan tudják majd ez kitáblázni az egyszeri autósnak...



kettős turbó

Ilyesmi lesz csak persze mindenhol egysávos belépőkkel.

És ahogy Laci is írta a "a körforgók autópálya felőli ívszakaszát gyakorlatilag nem fogják használni" , itt nem is lehet majd használni, a fizikai elválasztás egészen a középszigetig tart. Megfordulni csak a két kört végigjárva lehet.

Előzmény: Törölt nick (16922)
AcidMan Creative Commons License 2009.04.21 0 0 16923
Hehe, jogos. :-)
Előzmény: Törölt nick (16922)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.21 0 0 16922

Valószínüleg nem számítanak nagyon jelentős forgalomra, különben nem kockáztatnák meg, hogy esetleg a 2 körforgó közt is torlódjon a nép... bár ki tudja...

ott csak akkor torlódhatna, ha páran összefognak és elkezdenek körözni a körforgókban, ezáltal blokkolva azt... :-)

 

(a körforgók autópálya felöli ívszakaszát gyakorlatilag nem fogják használni, csak a megfordulók, ill. ringlispirezők... akár el is lehetne hagyni ezeket...

úgyhogy torlódás csak másik 2 behajtó ágban fordulhat elő, de ez is csak elméletben, mert az ehhez szükséges forgalomnak csak töredéke lesz a körforgalmakban, még akkor is, ha a makóiak elkezdenek az M43on szegedre járni... :-) 

Előzmény: AcidMan (16919)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.21 0 0 16921

juteszembe:

az M0 nagytarcsai csp-ja is 2 körforgós, meg a fóti csp is, bár ott a fóti út az egyik körforgó felett át van emelve...

 

 

ez a csp. biztonságossági kérdés meg forgalom függvénye:

 

 pl. a 4esen irtó veszélyes volt a csévharaszti csp., oda nagyon kellett a körforgó, dehát ott 20.000 felett van a forgalom...

 

egy 10.000 alatti forgalmú úton szerintem felesleges körforgózni a csomópontokat, ott a balkanyar biztonságosan kivitelezhető...

 

ennek ellenére 1-2000es forgalmú mellékutakra is soxor körforgóval kötik be a pályák csp-jait, főként az M6-nál terjedt el ez a népszokás...

 

 

(amúgy nem a fő/védett útról balrakanyarodás a problemmás, az meglehetősen biztonságosan kivitelezhető, különösen ha van balkanyar sáv, hanem az alárendelt útról - ami lehet az ap csp-i ága is - a védett útra történő balkanyarodás...

ekkor ugyanis 2  irány forgalmát is figyelembe kell venni...)

Előzmény: vmezo (16920)
vmezo Creative Commons License 2009.04.21 0 0 16920

 

OK, köszi, péceli csp-t még tényleg nem használtam.

 

Viszont ez így azért tetszik, mert nincs balrakanyarodás a keresztezett útról ha fel akar vki hajtani a pályára, tehát kevesebb potenciális baleseti lehetőség.

Előzmény: Törölt nick (16914)
AcidMan Creative Commons License 2009.04.21 0 0 16919
Valószínüleg nem számítanak nagyon jelentős forgalomra, különben nem kockáztatnák meg, hogy esetleg a 2 körforgó közt is torlódjon a nép... bár ki tudja...

Én ezen nem spóroltam volna. Már ha egyáltalán tényleg olcsóbb=rövidebb így.
Előzmény: Törölt nick (16918)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.21 0 0 16918

á, én csak közvetítek, a logika mondatja velem... :-)

 

amúgy az 1 nagy körnek van nem kevés előnye:

 

nagyobb a sugár, így a kamionok kisebb eséllyel borulnak fel,

 ill. nem lassítja le annyira a forgalmat...

Előzmény: AcidMan (16916)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.21 0 0 16917

Elkészült: 68.5 km
Folyamatban: 12 km
Összesen : 80.5 km



hátez nagyon gáz...

nyilván az M1-M3-ra jön ki a 68.5, az M3-11-ről nagyvonalúan elfeledkeznek...

 

a folyamatban lévő 12 meg nyilván az M31, ami bár az M0-hoz szervesen kapcsolódik, de annyira azért nem része, hogy km-ben is hozzászámoljuk...

Előzmény: janoka419 (16913)
AcidMan Creative Commons License 2009.04.21 0 0 16916
Ha te mondod... :-)
Előzmény: Törölt nick (16915)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.21 0 0 16915

Talán 1 nagyobb körforgóval is megoldható lett volna, mint pl. az M8/6-os vagy az M0/11-es esetében is. De biztosan jó okuk volt 2 kört rajzolni...

 

igen: így olcsóbb... :-)

 

(rövidebb felüljáró is elég...)

Előzmény: AcidMan (16911)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.21 0 0 16914

Tetszik az a két körforgós különszintű csp az M43 fotók között, nem rémlik, hogy Mo-n láttam volna ilyet.

 

akkor hajts le a péceli csp-nál... :-)

 

 

Olcsóbb, mint a lóhere viszont hatékonyabb/biztonságosabb, mint a trombita.

 

a lóherénél valóban olcsóbb, de nem is ugyanazt a szolgáltatást nyújtja, hiszen a megkörforgózott út forgalmát némileg lassítja, míg egy lóherében lassítás nélkül haladhatsz a főpályákon...

 

 

a trombitával azonban azonos biztonságosságú ill. hatékonyságú, ellenberger olcsóbb, hisz csak 1 felüljáró kell...

 

(trombitát akkor szoktak építeni, ha 1 helyre akarják a díjfizető kapukat csoportosítani, ill. ha a két út keresztezési pontjától a terepadottságok miatt távolabb kell a csp-ot elhelyezni, lásd: M0x3as út csp)

 

 

Tudja vki, hogy melyik út lesz ott keresztezve ilyen módon?

 

a képeken az 5ös út csp-ja látható, de ilyen lesz a 47es csp-ja is...

Előzmény: vmezo (16909)
janoka419 Creative Commons License 2009.04.21 0 0 16913
Béna vagyok, a link lemaradt:
http://www.nif.hu/fejlesztes/3http://www.nif.hu/fejlesztes/3
Előzmény: janoka419 (16910)
janoka419 Creative Commons License 2009.04.21 0 0 16912
Hát, most ezek közül csak az M0 51-M5-öt kérdeztem, az M6-51-gyel együtt, mindkettőre azt mondták, hogy három, három és fél hónapon belül lehet eredmény. De hamarosan újra írni akarok az m0-sról, akkor kérdezek pontosabb határidőket.
Előzmény: Roger Preed (16898)
AcidMan Creative Commons License 2009.04.21 0 0 16911
Sztem ez az 5ös főúti csp, mert jelen pillanatban addig ér az M43-as csonkja.
Talán 1 nagyobb körforgóval is megoldható lett volna, mint pl. az M8/6-os vagy az M0/11-es esetében is. De biztosan jó okuk volt 2 kört rajzolni...
Előzmény: vmezo (16909)
janoka419 Creative Commons License 2009.04.21 0 0 16910
Köszönöm. Bár magyarázom a bizonyítványom helyzetnek tűnik, az a helyzet, hogy innen szedtem az adatokat, bíztam a hitelességében:
Előzmény: Törölt nick (16896)
vmezo Creative Commons License 2009.04.21 0 0 16909

 

Tetszik az a két körforgós különszintű csp az M43 fotók között, nem rémlik, hogy Mo-n láttam volna ilyet. Olcsóbb, mint a lóhere viszont hatékonyabb/biztonságosabb, mint a trombita. Tudja vki, hogy melyik út lesz ott keresztezve ilyen módon?

Roger Preed Creative Commons License 2009.04.21 0 0 16907
Szerintem ez a hidas dolog olyan, hogy mert nagyot álmodni a tervező, hogy legyen szó a projektről.
Később ha lesz realitása a dolgoknak, akkor úgyis csak Albertfalva és Csepel lesz fejlesztve és kap egy egyszerűbb hidat.
Előzmény: Törölt nick (16906)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.21 0 0 16906

ez még rendben is lenne, ha ingyen megkapja cserébe a csepelsziget északi csücskét, de mi a ráció a hídra építésben?

 

annyira nem drága az anyaföld budapesten, hogy megérje felvállalni ennek a pluszköltségét...

 

(képzelheted mennyivel megnöveli a híd költségét, hogy elbírjon egy ilyen ráépítést...)

 

 

apropó: hídköltség...

 

az M0K feletti gyalogos felüljáró csömörnél 180millerbe fáj, és most azon problémáznak, hogy ki fizeti az őrzés költségét, mert félő, hogy az aluminiumból készült hidat elhordják az erre szakosodott megélhetési bűnözők...

 

namost kérdem és: mi a faxom fáj egy szaros gyaloghídba 180millerbe???

 

megycsinálták volna acélból, vagy szabvány betongerendából, kijött volna a töredékéből, és még lopásveszély sem állna fenn...

Előzmény: Fricy (16905)
Fricy Creative Commons License 2009.04.21 0 0 16905
Nekem az tetszik benne igazából, hogy felvetette az ötletét annak, hogy mi lenne, ha a hidat privát pénzből építenék meg.
Előzmény: Törölt nick (16904)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.21 0 0 16904
szerintem el is nevezhetnék a Nagyotakarás Nemzeti Szimbólumának is... :-))
Előzmény: Fricy (16897)
Fricy Creative Commons License 2009.04.21 0 0 16903
Szerintem is. Még ha a beépített híd extrémnek is tűnik, de alapvetően klassz kezdeményezés.
Előzmény: Roger Preed (16902)
Roger Preed Creative Commons License 2009.04.21 0 0 16902
Amúgy az, hogy Csepelen és Alberfalván ilyen barnamezős beruházások létesüljenek támogatandó. Mint ahogy a Budafoki-Szerémi terület fejlesztése is jó ötlet.
Előzmény: Roger Preed (16899)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.21 0 0 16901

M43 légifotók!!

 

kár, hogy az M0Król nem csináltak, ill. ami van, az neszesemmi fogdmegjól...

(ill. azt ígérték, hogy raknak fel majd normális méretűeket is...)

Fricy Creative Commons License 2009.04.21 0 0 16900
A képek alapján csak az Auchan maradna.
Előzmény: Roger Preed (16899)
Roger Preed Creative Commons License 2009.04.21 0 0 16899
Érdekes... A grafika alapján pl lebontanák az Obit és társait?
Előzmény: Fricy (16897)
Roger Preed Creative Commons License 2009.04.21 0 0 16898
Mikor várható a többi tenderezés alatt álló szakasz eredménye?

Hamarosan eredmény kéne róluk:
M0 51-M5
M85 Enese elkerülő
M86 Szombathely-Vát
4 (351) Debrecen elkerülő
Előzmény: janoka419 (16894)
Fricy Creative Commons License 2009.04.21 0 0 16897
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.21 0 0 16896

http://index.hu/gazdasag/magyar/2009/04/20/kezdodik_az_m0_szelesitese/

 

Az M0-s, ha teljesen elkészül, nagyjából nyolcvan kilométer hosszú lesz.

 

 

mármint 108km...

 

Ebből mostanra, az M1-estől a 11-es főútig csaknem hetven kilométer épült meg

 

mármint 77km...

Előzmény: janoka419 (16895)
janoka419 Creative Commons License 2009.04.20 0 0 16895
sőt, ezen a linken az egyes prioritásban még mindig a 79,49 milliárd forintos összeg szerepel
Előzmény: janoka419 (16894)
janoka419 Creative Commons License 2009.04.20 0 0 16894
de az azért szép, hogy 2007-ben még 80 milliárd forintra (79,6 milliárdra, ha jól emlékszem) tervezte a nemzeti fejlesztési ügynökség az egész déli szektor szélesítését, plusz az új szakasz megépítését, aztán végül már 120 milliárd forinttal nyújtottuk be februárban a támogatási igényt.
Előzmény: Hanzi13 (16890)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!