Ha van egy oldalatok, ami a vitorlázásról szól, ingyenszerveren van elhelyezve és néha-néha látogatják is, és el akarjátok helyezni reklámmentes tárhelyen:
A sailing.hu társult oldala, a sekli.hu tárhelyet, subdomaint (teneved.sekli.hu) és e-mail címet (teneved@sekli.hu) biztosít minden jelentkezőnek egy gyors szerveren.
Ha érdekel a dolog, hívd a 70/2012480 számot vagy írj nekem a hsbs@sekli.hu-ra vagy Belonak a webmaster@sailing.hu-ra.
Jo volt, bar nem tul eredmenyes. Elindultunk Alsoorstol a reggeli zegernyeben reffelve, alap fockkal, azan jottek a cserek. Gross le, vihargross fel, fock le, viharfock fel. Igy ertunk Csopakra, ahol erosen fogyni kezdett a szel. Vihargross le, gross vissza, viharfock le, alapfock vissza, osszes csurom viz vitorla a kabinba. Mire elrajtoltunk tobbet szereltunk, mint egy egesz maratonon. Az eszaki parton vergodtunk vissza kb. Alsoorsig forgolodo szelloben. Addigra genua nelkul szepen harta is csusztunk. Csere, meg egy azott vitorla be a kabinba. Kenese utan kellemes raumban kergettuk a mezonyt, amely meg mindig kisse tavolodni latszott. Siofok utan kezdtunk elorebb keveredni. A nyugati medenceben vegig delen maradtunk. Jo volt latni az eszakin osszeomlo spinackereket, amig mi kellemes tempoval nyomultunk, mogottunk szivarvannyal. A Gyorokot 1 korul vettuk kulonbozo jokora hajokkal. Utana pedig rohanas pirkadatig spivel, majdnem a csoig. Ott a szokasos himbilimbi, alldogalas... Aztan meg nemi strapas szelcsik vadaszat a befutoig, 8:48-ig.
A kovetkezo szalag persze meg messze van, de mar varom!!!
Igazad van, nem szeretném én sem, ha már vége lenne ennek a szezonnak. Csak a szalagon való eredményesebb vitorlázásra gondoltam.
Veled ellentétben nekünk sikerült igen jó helyen elrajtolni. Valahol a rajtvonal közepén, inkább kicsit a parthoz közelebb, ahol egy nagy lyuk tátongott a vonalon. Így azt céloztuk meg, és tiszta "szélben" 00-kor rajtoltunk el. A rajt utáni 10-15 percben az első 10 hajó között "vágtattunk". Ritka élmény volt, hogy elmentünk egy 70-es felett, mialatt Ő alig vánszorgott.
Alsóörsnél a már Siófok felé tartó repülőgépek látványa ébresztett rá minket a mezőnybeni valós lehetőségeinkre. Keneséig inkább a parthoz közelebb vitorlázva igyekeztünk nem sokat veszteni a pozíciónkból. (Nem nagyon sikerült.)
Innen futtatva Siófokig, aztán élesebben Tihanyig.
Félvíz és a déli part között Fonyódig, néha bliszterrel.
Hátra nézve az északi part alatt rengeteg spinakkert láttunk egy kupacban, ez remek érzés volt.
A lassan el-elfogyó szélben ránk esteledett.
Györöktől vissza az északin, spinnakert húzva szeltük kereszbe az éjszakát. Gyanús volt, mint mindig, hogy nem nagyon látunk árbocfényeket, mégis pirkadatkor egészen más hajók vannak körülöttünk, mint este.
Hiába volt közel a holdtölte, a felhők miatt nem sokat lehetett látni. Pedig milyen gyönyörű, amikor fantomként sötétlő hajók úsznak csendesen a remek holdfénytől csillogó vízen.
Hairy: ne siettesd az időt... hisz még előttünk van egy bajnokság :)
Kékszalagról :
Irdatlanul rosszhelyen rajtoltunk. Le voltunk takarva .. a szél sem fujt rendesen. Keneséig kissé érdekes volt a mezőny közepén hajózni a teljesen más kategóriában. :) A kenesei fordulónál az "előkelő" 1xx-edik helyen lehettünk. :)
Kenese után spi Siófókig .. akkor elég sok helyet sikerült feljönni. Aztán keszthelynél már 31.nek fordultunk fél9 körül. Láttuk hogy néhányan az elöttünk lévőkből középvizen beragadtak visszafelé ezért lehúztunk a délipartra, de aztán ott mi ragadtunk be fonyód alatt úgy két és fél órára. Ez eléggé betettnekünk mivel láttuk hogy az északi oldalon azért van valami szél. Aztán megjött a frissülés azzal kicsit északabbra pozicionálva spivel be a csőig. Így aztán 42.nek értünk be hajnal 3óra19kor.
Visszafele a cső előtt jobbra hátra nézve vettelek észre benneteket, amint kb félvizen jöttök valami (az álmosságtól nem nagyon láttam) piros-fehér(?) bliszterrel, vagy spinnakerrel. Az igazak álmát alvó legénységemből egyet-kettőt felrázva, "Ott jön a MENISCUS!!!" felkiáltással húztunk újra spinnakert, de már hiába erőlködtünk.
Úgy gondoltam, hogy nagyon lemaradtunk mögötted, így aztán meglepetésként ért az eredmények olvasásakor az a "csak" két perc.
A cső kijáratától a befutóig abban a forgolódó sz@rban jobban elfáradtam, mint addig egész úton. Legalább 2002-t kellett fordulni. Hol rohantunk 5,5-6 csomóval, hol meg gyökeret eresztettünk.
Nem lehetett tök utolsó, mert a tök utolsók a barátaim lettek, akiknek a befutóban szurkolt egész Füred és a versenybírok, hogy ugyamán fussanak be és mehessenek haza aludni. Én erről a hajóról maradtam le legnagyobb sajnálatomra.
Nem értem az elégedetlenségét, kedves Gass! Végülis ott lehetett és tökutolsóként láthatta az egész mezőnyt, ami valljuk be, szép látvány. Ehhez képest én egy esküvőn, majd az azt követő dögunalmas lakodalomban ábrándoztam arról, hogy milyen jó volna most barátaim rosszabbnál rosszabb poénjait alulmúlni még azoknál is rosszabbakkal egy kedves kis Scholtz 22-esen.
Tehát az Ön panaszai számomra dicsekvéssel érnek fel. Mázlista!
Jó kis Szalag volt! A rajt körüli horrort nem feledem egyhamar. Egy tutajba kerülni a Pleasure-el... Nem is tudtam elrajtolni, elmentem a zsűri alatt. Aztán visszavitt a lelkiismeret. Így csont utolsónak, több, mint 300 hajót magunk elé engedve, 20 perc hátránnyal indultunk. Mire Alsóörsre értünk, a boly, akivel amúgy menni szoktunk, már Kenesén volt. A kenesei bója után felhúztuk a spit, a T. Mancsaft rosszul, figyelmetlenül, lelkiismeretlenül stb. (persze adott pillanatban mást mondtam) kötötte be a halfejet, aminek következtében a vitorla vízbe hullot, a felhúzó fent maradt. Nna, addig sem az élen mentünk, de az ezt követő akció aztán végképp hátratett minket. Kiváló alkalom a kormányos lelkének acélozására és a jellemének erősítésére. Fock le, fockfallal felhúzni az extrém sportok kedvelőjét, fock vissza, szóval ilyen izgalmas dolgokat űztünk az unalmas spízés helyett.
Aztán a cső után megpillantottuk a Perdit, megint lett célja a versenynek. Kb. 5 km-el volt előttünk. Részsikereknek örültünk, amikor egy-egy B-15-öst, B-21-est lehagytunk. Aztán már Boss is hallótávolságban volt - mögöttünk. Leszállt az este (gyönyörű volt, turistaként biztos tetszett volna az együtt álló mezőnyben lenni) aztán vettük a györöki bóját és unalmasan végigspíztük az éjszakát.
Boss, biztos akkor előztél meg, mi? Hány csomóval jöttetek visszafelé?
Hairy, a cső után közvetlenül vettelek észre, nagyon izgultan az erkölcsi győzelemért. Tenni sokat nem tudtam, mert keretes történetként megint a forgolódó szélcsend tette próbára az idegeinket, na meg a befutó előtt útjogtalanként ránk ejtő 50-es.
Egy szó, mint száz, eredménytelen, fárasztó, csalódást okozó verseny után várom már nagyon a következőt...
Utolsóként gratulálok a KSzHV résztvevőinek és győzteseinek! Én a nevezési díjat a befutó után befizettem a sátor pénztárosának (többet adtam, mint ami járt...)
Pénteken kezdődik a családi túránk, ha ki tudunk futni a kikötőből.
Gass!
Köszönöm a kimerítő levezetést. Endem is elkeserít az "esélytelenek nyugalma".
Már megint ott tartunk, hogy csak vár(hat)juk a megoldást a szakmailag hozzáértőktől.
"....a Szövetség szakmai hozzáértését pedig eddigi ellenkező irányú tapasztalat hiányában nincs okom kétségbe vonni...."
Szerencsésnek miondhatod magad, ha valóban így van!
--------------------------------
Sajnálom, hogy csak ma olvastam a háziversenyre vonatkozó kezdeményezésedet, de akár így utólag is hajlandó vagyok benevezni és leinni azt.
Eredményeink:
MANUAL befut.idő: 03.19 pec; oszt: 15 absz: 42
PERDI 06.29 perc 17 148
MENISCUS 07.54 perc 23 165
PENG-Ő 07.56 perc 19 173
A GARDAZZURRA befutási ideje: 20.37 perc !!!
Ez úton is gratulálok neki!
Megjegyzem, ismereteim szerint létezik egy, az oroszok által hivatalosított tengeri mérföld is, amelyik = (a hidegháború mosolyogtató emlékeként) 1854 méter. :)))
Én is láttam, azt hiszem Magyar Adria Yacht Club. Ha jól láttam Sukosan-ban forgolódtak a hajóval a vágóképeken... Két pasi, a tulaj és egy skipper beszéltek, de egyikat sem ismertem és a nevüket sem jegyeztem meg...
Boss!
Nem vagy egyedül. Mi is kb 1óra 35 perc alatt száguldottunk át Kenesér?l Füredre eg y db genoával.
utánna korán ott voltunk ezért bementünk a Koloskába, ahol gondoltuk minek sietni ekkora huzatban 5 perc alatt kint lehet lenni a rajtvonalon. 9 15 kor elindultunk és az addigi 6-7es szél megszünt. valaki elzárta a csapot. a rjtra épphogy odaértünk. utánna északi part egy darabig jobbnak ígérkezett meg közelebb is volt így inkább arrafelé mentünk. mint kiderült rossz döntés volt. Kenesénél állítólag a Gardazzurával együtt B16, B18 és hasonló kaliber? hajók is fordultak. Sajnos a verseny hátralev? részeiben is mindig északit vagy inkább északit, mint délit húztunk így hasonlóan szerepeltünk mint Bossék. Pontosabban két órával rosszabbul.
De gyönyör? szivárványokat lehetett látni estefelé a ny-i medencében.
üdv
Babráld csak, babráld, ha tetszik neki akkor nem önrobbanós, ha menekülni kezd akkor meg legalább tudod, hogy védd meg a Gladiátort szükség esetén :-DDDD
Sziasztok!
A hétfő esti Jó Estét Mao-ban a TV2-n volt egy riport egy (most indult?) adriai magyar chartercégről, tud valaki valami elérhetőséget hozzájuk?
Előre is köszi: nd
Akkor már értem, miért mondja az asszony, hogy neki nem kell mellény. Remélem neki nem az önrobbanósat ültették be.(A gyutacsokat már megtaláltam, de ezek után nem merem babrálni):-)))