Szép, mondhatni elegáns munka mindezt kideríteni, -- kösz! Nyílván erről van szó, és csak szomorú, hogy az egész magyar (komolynak tekintett) sajtó össze-vissza hablatyolt a dologról, egymás hülyeségeit kritikátlanul "átvéve". Ha még egy térképet is mellékelnél az elsőként megépülő szakaszokkal .... Szóval gratulálok!
Nem érnek a magyar határhoz két év múlva, csak egy-egy szakaszt kezdenek meg mindkét pályából, ezek:
A12 Sv. Helena (A4) - Vrbovec (A13) - Gradec bővítés 23 km + A12 Gradec - Klotar Vojakovački 20 km 1117 M HRK (45 mrd. Ft) + ÁFA A13 Vrbovec 2 (A12) - Bjelovar 27,5 km 729,3 M HRK (28 mrd. Ft) + ÁFA építési idő 22 hónap 2009.04.27-től
Mindkét pálya 86 km összhosszúságú lesz, ha a magyar határhoz érnek és 5 ill. 4. szakaszban épülnek majd meg, amelyekből most csak egyet-egyet építenek meg 2011-ig. Így kiderült, hogy nem is töredékárban megy, ahogy a lefordított hvg és index cikk sugallja, hanem a magyarral összevethető áron és most már sík területen is. Ha így folytatják, utolérnek árban.
Érdekes, hogy két külön szerződés van a pálya- és csomópontépítésre, valamint a pályán történő híd- és egyéb átvezetésekre és a műtárgyakra. Vajon miért? :) Az is kiderült, hogy A12-t eredetileg 20 km-rel hosszabb szakaszban akarták idén megkezdeni. Ki tudja, lehet, hogy még elkezdik az idén, vagy nekik ez a válság...
azt mondjátok már meg, hogyha arra a kis-semmi forgalomra 16mrd-ért fasza új nyomvonalat építettek nyíregyháza-záhony között, akkor mi a búbánatos fenének nyomják még az autópályát is?
merthogy abba az indiánrezervátumba 1 befektető sem fog menni az hóttziher...
Szeretném, ha valaki megmondaná, hogy az M8-as Pentele-híd fizetős vagy sem? 2007-es cikket találtam csak a neten, amelyben az állt, hogy talán ingyenes lesz. Az autopalya.hu térképén ingyenes a szakasz, de találtam én már abban olyan infót, amely ellent mondott a valósággal. Köszi!
Hát valszeg létrejött egy jó nagy állami ap. építésre szakosodott cég, foglalkoztat sok embert, aztán most újabb és újabb munkát kell neki adni, hogy ne boruljon be.
Csak azt nem értem, hogy ha ilyen árakon tudnak építeni, miért nem pályáznak nálunk is. Még a korrupcióval együtt is messze olcsóbbak lennének, mint bármelyik cég Mo-on.
Csak azt nem értem, hogy hogy nem tudtunk eddig erről. Két év múlva tényleg a határon lesznek két helyen is? Gondolom A5-tel is akkor a határhoz érnek a Duna mellett, az már a harmadik, de arról tudtunk legalább.
A kapcsolódó magyar fejlesztések hol vannak, hogy legalább egy sávban tudjuk rendesen rendesen fogadni a forgalmat? Tervek vannak egyáltalán?
Nem tudnak ezek mit kezdeni a pénzükkel? A barcsi ágat még úgy-ahogy értem, bár az utóbbi években nagyon megállt ott is az élet. Na de Berzencénél megy egyszerűen semmi nincs (a békés, eldugott vidéki élettől eltekintve), még a magyar rádióadók se jönnek be, a mobiltelefon meg átjelentkezik a szomszédba... Mitől lesz ott autópályát kívánó forgalom, és hova?
"elég ha a felfejlesztett 47 2. algyői hídját úgy építik meg, hogy a szervízút is át legyen vezetve"
Ja, az tényleg teljesen más, butuska, akkor csak felüljáró kell a szervízútnak a Tisza mindkét oldalán... És akkor elég három sáv a Tisza fölött, nem kell négy, wow.
Akkor Laci kicsit félretájékoztatott, azt hittem, hogy az M0-Abony szakasz építése, bővítése csúszik, de ezek szerint a Szolnok elkerülőről van szó. Nem hiszem, hogy itt a környezetvédelem miatt csúszik annyit, egyszerűen későn kezdték el előkészíteni.
igaz, hogy az autópályáink többségét megszégyenítő teherforgalom van rajt (4-5000/nap - míg a 6oson 1600), de ez hivatalosan nem egy nemzetközi tranziút, úgyhogy le van xarva...
nem kell saját tiszahíd, okoska, elég ha a felfejlesztett 47 2. algyői hídját úgy építik meg, hogy a szervízút is át legyen vezetve... (akár egysávon, lámpás irányítással, mint a kiskörei tisza hídon...
A horvátok úgy tűnik nem bírnak leállni. Hány autópályacsatlakozásuk lesz MO felé pár éven belül? Négy, öt? Ilyen árakon (86km ap = 28mrd HUF) persze könnyű...
Félreérthető voltam a 21-es útra gondoltam hogy ott most épül a 6-7. ütem. A 44-est én is ismerem Kecskeméttől Szarvasig. Kell oda valami fejlesztés, de a 2*2 sávos M44-et kicsit soknak érzem.
Ami tetszik az M44 koncepciójában, hogy Kecskemétet Északról kerülné el csatlakozva az M8-ba. Az M5 és Borbás között szükség lenne egy új nyomvonalra szerintem. Utána Tsizakürtig lehetne a meglévő utat fejleszteni. Utána kéne egy Cserkeszőlő-Kunszentmárton északi elkerülő, Öcsödöt lehetne délről kerülni. Békésszentandrás és Szarvas egy kicsit neccesebb, elég közel vannak ott a TVT-k. Utána Csabáig tényleg elég lenne a nyomvonalkorrekció, 2*2 sávosítás.