Keresés

Részletes keresés

kese123 Creative Commons License 2009.05.02 0 0 16990
Szép, mondhatni elegáns munka mindezt kideríteni, -- kösz! Nyílván erről van szó, és csak szomorú, hogy az egész magyar (komolynak tekintett) sajtó össze-vissza hablatyolt a dologról, egymás hülyeségeit kritikátlanul "átvéve". Ha még egy térképet is mellékelnél az elsőként megépülő szakaszokkal .... Szóval gratulálok!
_roadrunner_ Creative Commons License 2009.05.01 0 0 16989

A12-A13

 

Egy két dolgot sikerült végre tisztázni.

Nem érnek a magyar határhoz két év múlva, csak egy-egy szakaszt kezdenek meg mindkét pályából, ezek:

A12 Sv. Helena (A4) - Vrbovec (A13) - Gradec bővítés 23 km +
A12 Gradec - Kloštar Vojakovački 20 km 1117 M HRK (45 mrd. Ft) + ÁFA
A13 Vrbovec 2 (A12) - Bjelovar 27,5 km 729,3 M HRK (28 mrd. Ft) + ÁFA
építési idő 22 hónap 2009.04.27-től

Mindkét pálya 86 km összhosszúságú lesz, ha a magyar határhoz érnek és 5 ill. 4. szakaszban épülnek majd meg, amelyekből most csak egyet-egyet építenek meg 2011-ig. Így kiderült, hogy nem is töredékárban megy, ahogy a lefordított hvg és index cikk sugallja, hanem a magyarral összevethető áron és most már sík területen is. Ha így folytatják, utolérnek árban.

 

Érdekes, hogy két külön szerződés van a pálya- és csomópontépítésre, valamint a pályán történő híd- és egyéb átvezetésekre és a műtárgyakra. Vajon miért? :)
Az is kiderült, hogy A12-t eredetileg 20 km-rel hosszabb szakaszban akarták idén megkezdeni. Ki tudja, lehet, hogy még elkezdik az idén, vagy nekik ez a válság...

 

Itt egy angol nyelvű cikk a munkakezdésről:
http://www.vlada.hr/en/naslovnica/novosti_i_najave/2009/travanj/predsjednik_vlade_na_obiljezavanju_pocetka_radova_na_dionicama_podravsko_bilogorskog_ipsilona

Az eredeti hír:
http://hac.hr/?task=search&stask=det&id=2249

Angolra lefordítva:
http://translate.google.com/translate?prev=hp&hl=hu&js=n&u=http%3A%2F%2Fhac.hr%2F%3Ftask%3Dsearch%26stask%3Ddet%26id%3D2249&sl=hr&tl=en

Magyarra lefordítva :)
http://translate.google.com/translate?prev=hp&hl=hu&js=n&u=http%3A%2F%2Fhac.hr%2F%3Ftask%3Dsearch%26stask%3Ddet%26id%3D2249&sl=hr&tl=hu

 

HVG
http://hvg.hu/gazdasag/20090427_horvat_autopalya_berzence_barcs_zagrab.aspx
Index
http://index.hu/gazdasag/vilag/2009/04/27/ket_ujabb_horvat_autopalya_eri_el_a_hatart/

 

A5 Dakovo - Eszék (32,5 km) megnyitása 2009.04.17-én:
http://www.vlada.hr/en/naslovnica/novosti_i_najave/2009/travanj/predsjednik_vlade_pustio_u_promet_dionicu_autoceste_beli_manastir_svilaj_od_osijeka_do_dakova

Törölt nick Creative Commons License 2009.04.30 0 0 16988

azt mondjátok már meg, hogyha arra a kis-semmi forgalomra 16mrd-ért fasza új nyomvonalat építettek  nyíregyháza-záhony között, akkor mi a búbánatos fenének nyomják még az autópályát is?


merthogy abba az indiánrezervátumba 1 befektető sem fog menni az hóttziher...

Törölt nick Creative Commons License 2009.04.30 0 0 16987
díjmentes
Előzmény: K_Pisti (16986)
K_Pisti Creative Commons License 2009.04.30 0 0 16986
Szeretném, ha valaki megmondaná, hogy az M8-as Pentele-híd fizetős vagy sem? 2007-es cikket találtam csak a neten, amelyben az állt, hogy talán ingyenes lesz. Az autopalya.hu térképén ingyenes a szakasz, de találtam én már abban olyan infót, amely ellent mondott a valósággal. Köszi!
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.30 0 0 16985

meg mégegy: kína építeni nagy híd

 

(monnyuk nekik könnyű: nem ismerik a lehetetlen foglamát... :-))

Előzmény: Fricy (16955)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.29 0 0 16984

BTW szintbeli kereszteződéseket ki akart eddig kiváltani?

 

én.

 

És ha ez a terv, minek épül ez a sok körforgó is?

 

azért, mert egyből jól megcsinálni olcsóbb, mint előbb szarul, aztán jól.

nemigaz, hogy még ezt sem érted...

 

 

Előzmény: ghosty9 (16983)
ghosty9 Creative Commons License 2009.04.29 0 0 16983
"felüljáró mindenképp kell, ha meg akarjuk szüntetni a szintbeli keresztezéseket"

Ööö, akkor viszont kell oda eléggé új nyomvonal is, vagy a meglévő részeket kell erőst átépíteni. Nem megy az sehogy, hidd el.

(BTW szintbeli kereszteződéseket ki akart eddig kiváltani? És ha ez a terv, minek épül ez a sok körforgó is?)
Előzmény: Törölt nick (16976)
szutyok Creative Commons License 2009.04.29 0 0 16982
Hát valszeg létrejött egy jó nagy állami ap. építésre szakosodott cég, foglalkoztat sok embert, aztán most újabb és újabb munkát kell neki adni, hogy ne boruljon be.

Csak azt nem értem, hogy ha ilyen árakon tudnak építeni, miért nem pályáznak nálunk is. Még a korrupcióval együtt is messze olcsóbbak lennének, mint bármelyik cég Mo-on.
Előzmény: mzdude (16979)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.29 0 0 16981

szerintem azért, mert erről még ők se tudtak... :-))

 

(az is arra utal, hogy ez hirtelen jött improvizáció, hogy a hálózati térképeiken egyáltalán nem szerepel...)

Előzmény: _roadrunner_ (16980)
_roadrunner_ Creative Commons License 2009.04.28 0 0 16980
Csak azt nem értem, hogy hogy nem tudtunk eddig erről. Két év múlva tényleg a határon lesznek két helyen is? Gondolom A5-tel is akkor a határhoz érnek a Duna mellett, az már a harmadik, de arról tudtunk legalább.

A kapcsolódó magyar fejlesztések hol vannak, hogy legalább egy sávban tudjuk rendesen rendesen fogadni a forgalmat? Tervek vannak egyáltalán?

Előzmény: mzdude (16979)
mzdude Creative Commons License 2009.04.28 0 0 16979
Nem tudnak ezek mit kezdeni a pénzükkel? A barcsi ágat még úgy-ahogy értem, bár az utóbbi években nagyon megállt ott is az élet. Na de Berzencénél megy egyszerűen semmi nincs (a békés, eldugott vidéki élettől eltekintve), még a magyar rádióadók se jönnek be, a mobiltelefon meg átjelentkezik a szomszédba... Mitől lesz ott autópályát kívánó forgalom, és hova?
Előzmény: szutyok (16965)
_roadrunner_ Creative Commons License 2009.04.28 0 0 16978

A12-A13:
Itt van valamilyen térkép a nyomvonalakról:

http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=847442
Majd átrakom a honlapra.

 

Itt meg a hír, alig találtam, de megvan; guglival le lehet fordítani:
http://hac.hr/?task=search&stask=det&id=2249

Törölt nick Creative Commons License 2009.04.28 0 0 16977

az M3 bevezető szerencs utcai felüljáróját (meg az M3 2x3asítását a szentmihályi u-i csp és az M0 csp között) vajon mikor óhajtanak végre megcsinálni?

 

(tőlem mehet pépépébe is csak halaggyunk...)

Törölt nick Creative Commons License 2009.04.28 0 0 16976
felüljáró mindenképp kell, ha meg akarjuk szüntetni a szintbeli keresztezéseket, úgyhogy ezzel most nem mondtál újat...
Előzmény: ghosty9 (16974)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.28 0 0 16975

én csak azt mondom, amit hallottam: a szolnokig taró szakaszról beszéltek...

 

de: a híddal valóban van ződproblemma: a KTi TVK-t keresztezi a nyomvonal, ami ugya mifelén sok töprengést igényel...

 

a hídra meg qrva nagy szükség van, hisz a déli 2x1 sávos majd szétesik a 30.000 feletti forgalomtól...

Előzmény: Roger Preed (16973)
ghosty9 Creative Commons License 2009.04.28 0 0 16974
"elég ha a felfejlesztett 47 2. algyői hídját úgy építik meg, hogy a szervízút is át legyen vezetve"

Ja, az tényleg teljesen más, butuska, akkor csak felüljáró kell a szervízútnak a Tisza mindkét oldalán... És akkor elég három sáv a Tisza fölött, nem kell négy, wow.
Előzmény: Törölt nick (16968)
Roger Preed Creative Commons License 2009.04.28 0 0 16973
Akkor Laci kicsit félretájékoztatott, azt hittem, hogy az M0-Abony szakasz építése, bővítése csúszik, de ezek szerint a Szolnok elkerülőről van szó.
Nem hiszem, hogy itt a környezetvédelem miatt csúszik annyit, egyszerűen későn kezdték el előkészíteni.
Előzmény: Zoleelsi (16972)
Zoleelsi Creative Commons License 2009.04.28 0 0 16972
M4 ap. nyögések:M4 Cikk
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.28 0 0 16971

talán az ATV vagy a hálózat...

 

igaz, hogy az autópályáink többségét megszégyenítő teherforgalom van rajt (4-5000/nap - míg a 6oson 1600), de ez hivatalosan nem egy nemzetközi tranziút, úgyhogy le van xarva...

Előzmény: Roger Preed (16970)
Roger Preed Creative Commons License 2009.04.28 0 0 16970
Ciki az, ha ez az építkezés kezdete előtt néhány hónappal derül ki. Nem emlékszel melyik TV mondta ezt?

BoGar
http://www.ingatlanmagazin.com/read/8915?h
Előzmény: Törölt nick (16967)
BoGar Creative Commons License 2009.04.28 0 0 16969
Meg hallottam valami új 10es útról is. Abból mikorra lesz valami és mikor kezdik? Tudsz valamit?
Előzmény: Törölt nick (16967)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.28 0 0 16968
nem kell saját tiszahíd, okoska, elég ha a felfejlesztett 47 2. algyői hídját úgy építik meg, hogy a szervízút is át legyen vezetve... (akár egysávon, lámpás irányítással, mint a kiskörei tisza hídon...
Előzmény: ghosty9 (16957)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.28 0 0 16967

van rossz hír is:

valamlyik tévébe azt brekegték, hogy 6éven belül nemigen lesz M4 szolnokig, mert nagyon bonyolult arrafele a környezet védelme...

 

hát szarjon sünt az összes illetékes elvtárs...

Törölt nick Creative Commons License 2009.04.28 0 0 16966

asztaqrva...

azért az 5M lakosra vetítve ez elég durva tempó...

 

ha jól értem (mert én se infót, se térképet nem találtam a www.hac.hr-en) nagyjából erről van szó:

 

 

a guglin mindenesetre már frankón látszik a vrobecet délről elkerülő szakasz és az A12/A13 elválási csp...

Előzmény: szutyok (16965)
szutyok Creative Commons License 2009.04.27 0 0 16965
http://hvg.hu/gazdasag/20090427_horvat_autopalya_berzence_barcs_zagrab.aspx
Előzmény: szutyok (16964)
szutyok Creative Commons License 2009.04.27 0 0 16964
A horvátok úgy tűnik nem bírnak leállni. Hány autópályacsatlakozásuk lesz MO felé pár éven belül? Négy, öt? Ilyen árakon (86km ap = 28mrd HUF) persze könnyű...

Roger Preed Creative Commons License 2009.04.27 0 0 16963
Félreérthető voltam a 21-es útra gondoltam hogy ott most épül a 6-7. ütem.
A 44-est én is ismerem Kecskeméttől Szarvasig. Kell oda valami fejlesztés, de a 2*2 sávos M44-et kicsit soknak érzem.

Ami tetszik az M44 koncepciójában, hogy Kecskemétet Északról kerülné el csatlakozva az M8-ba. Az M5 és Borbás között szükség lenne egy új nyomvonalra szerintem.
Utána Tsizakürtig lehetne a meglévő utat fejleszteni. Utána kéne egy Cserkeszőlő-Kunszentmárton északi elkerülő, Öcsödöt lehetne délről kerülni. Békésszentandrás és Szarvas egy kicsit neccesebb, elég közel vannak ott a TVT-k. Utána Csabáig tényleg elég lenne a nyomvonalkorrekció, 2*2 sávosítás.
Előzmény: attus germanicus (16960)
attus germanicus Creative Commons License 2009.04.27 0 0 16962
Ja, a 21-en tudom, az tetszik.
Előzmény: RadiX (16961)
RadiX Creative Commons License 2009.04.27 0 0 16961
a 21-en épülnek az előzési szakaszok, nem a 44-en
Előzmény: attus germanicus (16960)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!