Azért valamennyire használható ez az új, gyengített kartoszoft is. Az útkereső helyébe kell az útszámot írni, a legördülő menüből lehet pontosítani. Néha elfelejt a kijelölt útra nagyítani, pozicionálni, de tudomásom szerint ez az egyetlen 4-5 számjegyű utat tudó térkép.
http://www.cartosoft.hu/terkep/
más:
Jászberény elkerülő 4. ütem évek óta megvan:
A feketével jelölt kész, Zagyva híddal, vasúti átjáróval, a kék kivisz a 32-re, a lila pár száz m-t kellene megépíteni, és így csatlakozhatna a jászárokszállási úthoz, és a 3. negyed elkerülőhöz.
más:
Van egy olyan érzésem, hogy M2-ből sosem lesz autópálya. Egy M4 jellegú 2*2 sávos, burkolt leállósáv nélküli, vmax 110-es út lehet belőle.
más:
A 4-es Szolnok elkerülőn 2005-ben volt teljes burkolat csere, azóta a hidaknál 40/60 korlátozás van a gödrök miatt, de a büszke hirdetőtábla még mindig ott van a szakasz két végén. A tábla biztos tovább húzza mint az út…
ésaz munkavédelmileg kóser, hogy faszikám mindenféle védelem nélkül (pl. mögötte egy kitérési irányt villogtató munkagép, vagy valami) tolicskázza ott az aszfaltirdalóját??
Egész konkrétan az M2 sződligeti csomópontjára gondoltam, az szinte derékszögbe jön az útra. Annyira a maradandó élmény volt, hogy a többire is kivetítettem, pedig azok rendben vannak nagyjából.
M2 A helyzet rosszabb, 19 km-ről van szó, ennyi a Budapest (M0) - Vác-dél csomópont közötti szakasz, amire elő van írva, hogy 2x2 sávos autóutat kell belőle csinálni. Ennél is rosszabb a helyzet, mert M0-tól a Dunakeszi csomópontig (4 km) és a Göd csomópont körül már most is kész van 2x2 sáv elválasztva, azaz nettó 14 km főútból lesz autóút + 2 új csomópont kerül 53 milliárdba, úgy hogy kisajátítani nem is kell. Szerintem a régi csomópontokat is átépítik teljesen, mert csak épp hogy be vannak kötve az útba most, meg töltéseket se nagyon látni most az út körül. Mindenesetre ha igaz, akkor felháborító. Mi kerül ezen ennyibe? Hol fog ennyi pénz megtérülni?
Ráadásul, ahogy mondod, személygépkocsiknak is fog kelleni matrica is egy full kiépített autóúton. Kizárt, hogy addigra autókra is bevezetnék az elektronikus útdíjat. Így a forgalom se lesz annyi, hogy megérjen bővíteni.
uniospenz.hu - 2009.05.21 Elengedhetetlen az A/2-es út korszerűsítése
Kétszer kétsávos gyorsforgalmi úttá alakítják és új csomópontokkal bővítik a Budapest-Vác között futó A/2-es utat. A 2010-ben kezdődő, nettó 53 milliárd forintos fejlesztésre a Megyeri híd átadása óta megnövekedett forgalom, illetve a szaporodó súlyos balesetek miatt van szükség.
A kormányhatározatban is előírt fejlesztés során kétszer két sávot alakítanak ki a meglévő útpálya felújításával, illetve új sávok építésével - mondta Fazakas Orsolya, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt kommunikációs vezetője, majd hozzátette, hogy két új csomópont, illetve az ezekhez kapcsolódó bekötő utak teremtenek majd kapcsolatot a 2. számú főúttal úgy, hogy a bekötő utak külön szintben keresztezik a Budapest-Vác vasútvonalat.
A kommunikációs vezető közlése szerint a jelenleg kétsávos út kiszélesítése, a kétoldali burkolt padka megépítése, illetve egy 3,6 méter széles elválasztó sáv kialakítása révén a jelenleginél biztonságosabb körülmények között lehet majd autózni a főváros és Vác között. A nettó 53 milliárdos, uniós forrásból finanszírozott beruházás engedélyezési eljárása folyamatban van, a kivitelező kiválasztására az építési engedély birtokában közbeszerzési pályázatot írnak ki.
A 2/A út forgalma jelentősen nőtt a Megyeri híd átadása óta, s ezzel megugrott a súlyos kimenetelű balesetek száma is - mondta Winkler-Virág András, az Állami Autópályakezelő Zrt. kommunikációs vezetője, aki aki kitért arra, hogy a viszonylag keskeny pályán a kétirányú sávokat sem szalagkorlát, sem betoncsík nem választja el egymástól, így az autósok "büntetlenül" és felelőtlenül száguldanak, előzgetnek, vagy akár meg is fordulnak az úton. A korábban "halálútnak" nevezett M0-áson a sávokat elválasztó betonelemek telepítése óta nagymértékben csökkent a balesetek száma, tehát az A/2 korszerűsítése is elengedhetetlen.
talán kapcsolódik egy kicsit: a Vác-Gödöllő-Fót háromszögben minden utat felújítottak az elmúlt hetekben a Csomád-Őrbottyán közötti, egyébként botrányos állapotú szakasz kivételével. Nem tehetek róla, reménykedem, hogy talán elkezdik megcsinálni az átkötést a 2A felé (a gödi csomóponthoz) - balga remény, tudom...nem tud erről valaki valamit?
vg.hu - 2009.05.22 Gyorsforgalmi úttá fejlesztik a 2/A-t
2009-05-22
Kétszer kétsávos gyorsforgalmi úttá alakítják és új csomópontokkal bővítik a Budapest-Vác között futó A/2-es utat. A 2010-ben kezdődő, nettó 53 milliárd forintos fejlesztésre a Megyeri híd átadása óta megnövekedett forgalom, illetve a szaporodó súlyos balesetek miatt van szükség. MTI-Eco
Fura, valahogy nem találom a dolgot a KTI honlapján.
Ellenben (az Index-cikk alapján) a levelük egy általánosságokkal dobálózó valami (tehát: konkrétumokat nyomokban tartalmaz), ránézésre sincs köze a tudományhoz, inkább csak írói munkásságuk része.
Persze én nem művelem még harminc éve a szakmát "magas színvonalon".
a szolgálati autóra és ingyéparkingra mérget vehetcc...
de nem is ez a lényeg, hanem az, hogy ezeknek a parasztoknak eszébe sem jut, hogy előbb építeni kellene (P+R parkolókat és körutakat), és csak azután kapacitáscsökkenteni a belvárosban...
se a józsi, se a hungi nem csatlakozik rendesen a budaörsi-alkotáshoz...
talán ezeket is rendezni kéne, és akkor kevesebben választanák az erzsihidat...
Gondolom Ikvay-Szabó jobban ért a közlekedésszervezéshez, mint a KTI munkatársai. Ezt el kell fogadni:)
Javaslom viszont az összes bulvárlap újságírójának, a híres oknyomozó riportereknek, hogy derítse ki a következőket? Van e Ikvay-Szabónak BKV bérlete, és ő fizeti e? Autóval jár e be a munkahelyére, ahol ingyenesen parkol, és az autó sajátja, vagy szolgálati? Itthon lesz e a kísérlet idején, vagy ekkorra tervezte adriai nyaralását?