Keresés

Részletes keresés

benbe Creative Commons License 2023.06.18 -2 1 54693

Érdemes lehalkítani, illetve minőségi hangokat használni. 

Előzmény: kavicsasínen (54692)
kavicsasínen Creative Commons License 2023.06.18 -3 1 54692

Piaci rés: olyan szoftver kell a hangdekóderhez, ami utánozza a Doppler-effektust.:)

Előzmény: Hernyofan (54690)
kavicsasínen Creative Commons License 2023.06.18 -3 2 54691

Én is a vinylt szeretem legjobban, gyűjtöm is mai napig, de pl. utcán hallgatni, telefonról fülessel bőven jó a cd-ről átírt verzió is (úgyis lebutított változat). Azzal is vitatkoznék, hogy egy jó hi-fi rendszer olcsóbb-e, mint az utóbbi időkben elterjedt zenehallgatási formák.

Irodában is simán jó egy bluetooth-os kis hangszóró, messze jobban szól, mint ha telóról vinnyogtatnám (ami tényleg idegesítő), vagy jobb, mint a régi rádiók.

Előzmény: zetaman (54687)
Hernyofan Creative Commons License 2023.06.18 -2 14 54690

"Mi játszunk, nem menetrendezünk és magunk vezetünk, nem egy valaki által konstruált számítógépes program"

 

Ezt nem tudom, ki találta ki érvként, de elég sokszor végighallgattam a Miniversumban ücsörögve. Kedvencem az volt, amikor megkérdezte a látogató, hogyan működik ez meg az, én elmondtam, majd megkaptam, hogy úgy nem működhet, mert náluk otthon sem működik ( én meg ugye biztos nem tudom, hiszen csak építettem meg üzemeltettem ezt a részét ), és amúgy is szar, mert itt csak ülnek és nézik, míg ők otthon játszanak vele. :)

 

Én is sokáig vonakodtam áttérni. A digitális rendszer egyértelmű hátránya, hogy drágább, áramszedésre érzékenyebb ( hiába a mindenféle powerpack, amíg a parancsokat is a sínből kapja, a probléma valamilyen szinten fennáll ), és ami számomra a legfőbb gond, hogy egyetlen pillanat alatt füstölsz el egy dekódert, ehhez elég egy óvatlan mozdulat vagy apró figyelmetlenség szerelés közben. Vagy épp az se: több modellemben, amit a szekrényben rohasztottam, egyszerűen elpusztult a dekóder. Nem tudom, miért. A hanggal kapcsolatos véleményedet is részben osztom: egy jól megkonstruált hang érdekes gyorsítás és lassítás közben, utána, ha mondjuk körbe-körbe megy a modell, inkább idegesítő, nem élethű, hogy az asztal másik végéből is úgy hallod üvölteni, mint az orrod előtt, és kifejezetten kiábrándító alagútból. Erre van némító funkció ugyan, de azt mindig minden vonatnál kapcsolgatni ( hacsak nem automatizálod )...

 

Viszont a játszhatóság az tuti nem szól ellene. Már csak azért sem, mert ha csak egy kézi vezérlőd van, és te irányítod, akkor mindened van, ami analógban, csak emellé kapsz még több dolgot is.

A szoftveres vezérlés sem egészen így néz ki. Valóban csinálhatod úgy is, ahogy írtad: menetrend, vonatok jönnek-mennek, te nézed. A Miniversumig ezzel én sem értettem egyet, de ott nyílván pont ez kellett. 

Viszont összeszedtem pár eszközt otthonra, és csináltam egy kis próbapályát az íróasztalon, váltókkal, foglaltságérzékeléssel. Összehoztam a PC-vel, majd kicsit kísérleteztem vele, miket is tud ez pontosan. Hát, nem tudom, játszottam e valaha akkorát a modellekkel. Csak két példát emelnék ki:

1, beállíthatod úgy is, hogy az adott menetrend kezi vezérlővel teljesüljön. A szoftver dobálja a vasakat, kezeli a jelzőket, te vezeted a mozdonyt. Ez a Digitools mozdonyvezető funkciójával összekötve marha jó kis járművezető feladatot ad neked. 

2, Beállíthatsz úgy menetrendet, hogy te kézzel rágurulsz egy szabadon választott mozdonnyal az adott vágányon álló vonatra mondjuk a fűtőházból, onnan a szoftver átveszi, menetrend szerint leviszi a tárolóba, addig te már végezheted a következő tolatási műveletet. Mindezt úgy, hogy játék közben nem kell a szoftverhez nyúlnod ( nekem ez fontos volt, pont ezért kísérleteztem vele ).

 

Épp csak megkapirgáltam a felszínt a millió lehetőségből, amiket magam sem ismerek még. Sokan még ismerik is.

 

Semmire nem akarlak rábeszélni, mert vannak az analógnak is előnyei, ezt elismerem. Csak annyit akarok írni, hogy a szoftveres vezérlés nem egyenlő a "játéktalansággal", a digitális vezérlés - mint nagyobb halmaz - pláne nem. Ez a játék - nem játék dolog gyakran hangoztatott érv, de egyszerűen téves alapokon nyugszik.

Előzmény: zetaman (54683)
zetaman Creative Commons License 2023.06.18 -7 1 54689

Mókás. Az ezerrel feltörő „füst” a kéményből, meg a túllőtt gőz a dugattyúktól. :-)

 

Nyomáscsökkentő nincs hozzá? Persze csak szoftverből, nem mechanikusan, az nem lenne jó.

 

És alig majd' 600 öjró. Sokezres megjelenés várható. Éri. Negyedmilliót el lehet költeni jobb dolgokra is. Bárhol.

Előzmény: ModellH0 (54688)
ModellH0 Creative Commons License 2023.06.18 0 3 54688

"És a munkahengereknél, csőtoldatoknál kiáramló gőzöket imitálja valamelyik szupermodell?"

 

Igen van olyan is, csak nem analógban.
https://www.youtube.com/watch?v=wWkw9lQFBPY

 

Előzmény: zetaman (54683)
zetaman Creative Commons License 2023.06.18 -8 0 54687

Miattam ne gyártsanak, van itthon elég, és azért akad még analóg modell szép számmal.

 

Nem fogok a modellezésnél sem belemenni egy párhuzamos utcába a gyártók kedvéért.

 

Lásd pl. a hanglemez (LP) - compact disc - sacd - stream vonalat. Ott is maradtam az elsőnél, és láss csodát, a legolcsóbban működtethető (hallgatható).

Előzmény: benbe (54685)
zetaman Creative Commons License 2023.06.18 -5 2 54686

Nem megyek, mert a digitalizáció nekem nem opció.

 

Amit arra elköltenék modellezésben, ezer nekem jobb és értékesebb helyre elkölthetem - és el is költöm.

Előzmény: Jeffsy (54684)
benbe Creative Commons License 2023.06.18 -3 3 54685

>A digitalizáció itt is csak egy opció, ahogy az élet sok más területén is. Nem világmegváltás, és főleg nem feltétlenül jobb. Csak más.

 

Az analóg egy egyre kevésbé lényeges opció, amire már nem készülnek igazán a gyártók. Ezért nem kerül analóg kocsivilágítás ma a kocsik nagyrészébe.

Előzmény: zetaman (54683)
Jeffsy Creative Commons License 2023.06.18 -4 7 54684

"főleg nem feltétlenül jobb. Csak más."

 

Szerintem ezt rosszul látod, ugyanúgy vezetheted a szerelvényeked magad a digitális rendszerben is, egyszerre akár több tucatot is, mindenféle szakaszolás nélkül. Javaslom, menjünk át a "digitális vasútmodellezés" topicba ezzel, és szívesen kifejtem.

Előzmény: zetaman (54683)
zetaman Creative Commons License 2023.06.18 -8 4 54683

„Mozdonyfény - Amikor megáll egy mozdony az állomáson le-, felszállásig nem igazán kapcsolja le a fényeit, ez digiben megy analógban meg nem.”

 

Mi játszunk, nem menetrendezünk és magunk vezetünk, nem egy valaki által konstruált számítógépes program.


„Hang - ha nem is az igazi szerinted, de jobb mint a semmi.”

 

Ízlés kérdése. A táskarádióhangtól megfájdul sokak feje, füle, én pl. a munkahelyemen sem hallgatok rádiót vagy streamelt zenét, mert nincs mód normális minőségű hangot keltő eszközt bevinni. Ahogy egy rosszul hangosított koncert is jobb, mint egy mobilról zenét hallgatni. Szóval sokszor jobb a semmi.


„Ezenkívűl van még sok lehtőség digitben, ami analógban nincsen. (digi kuplung, dinamikus füst, mozgatható pantók és a többi. oké ez nem igen jellemző  a magyar modelleknél, de vannak fejletteb modellek is)”

 

Bocsánat, de a modellgőzösök kéményéből összevissza felpöffenő füstutánzat nekem kínosan vicces. Valahogy betyárul nem hozza az igazit. És a munkahengereknél, csőtoldatoknál kiáramló gőzöket imitálja valamelyik szupermodell?

Csak mert máskor a tizedmillik is (amiket a pályára helyezett mozdonyoknál, kocsiknál élő ember meg nem lát egy méteren túlról) zavarnak sokakat (olvashatjuk minden modell megjelenésénél épp elégszer), ezekkel szemben meg ilyen elnézőek? :-o

 

 

 

A digitalizáció itt is csak egy opció, ahogy az élet sok más területén is. Nem világmegváltás, és főleg nem feltétlenül jobb. Csak más.

Előzmény: ModellH0 (54681)
Jeffsy Creative Commons License 2023.06.18 -4 1 54682

"elég közeli kapcsolatban van a járművel, és minden, de minden részletét úgy ismeri, mint a tenyerét"

 

Nem kétlem, de én meg biztosan tudom, hogy nem ez az egyetlen módja, hogy valaki pontos modellt készítsen. A valós mozdony felmérésével és bizonyos szakmai ismeretekkel meg lehet oldani, rengeteg jól sikerült modell jelent meg az elmúlt 25-30 évben, ami ennek megfelel.

 

 "nem keveset kellett várni, mire elkészüljön, meg az ára is olyan volt"

Ez a kisszériás gyártás sajátossága.

 

"Mondjuk a Talent2 vs. Talent 1 összehasonlításod után most legalább azonos típust találtál, nem egy Lint-el akarod összehasonlítani. Ez is valami."

 

Kedves tőled, hogy ilyen megengedő vagy:)

 

Előzmény: Sz_TOMek (54666)
ModellH0 Creative Commons License 2023.06.17 0 11 54681

Mozdonyfény - Amikor megáll egy mozdony az állomáson le-, felszállásig nem igazán kapcsolja le a fényeit, ez digiben megy analógban meg nem.
Hang - ha nem is az igazi szerinted, de jobb mint a semmi.
Ezenkívűl van még sok lehtőség digitben, ami analógban nincsen. (digi kuplung, dinamikus füst, mozgatható pantók és a többi. oké ez nem igen jellemző  a magyar modelleknél, de vannak fejletteb modellek is)
Az analóggal sincs bajom, aki azt szereti használja azt, de én már amióta megjelent a digitális, annak lehetőségeit szeretem és elhagytam az analóg világot.

Előzmény: zetaman (54676)
9393 Creative Commons License 2023.06.17 0 3 54680

Szia! Sajnos nem én. A 377-es GabaTT gyártmány, a 12-es Mico Metakit.

Előzmény: siófoki35 (54678)
zetaman Creative Commons License 2023.06.17 -2 11 54679

Az MTB engem a ČSD-s modelljeivel vett meg, azután vágtam bele tök nyugodt szívvel az M44 vételébe. És fogok még többet, ha kijönnek a zöld mávossal.

 

Egyetlen bajom a könnyűségükkel volt, a motorkocsik (M296) motoros vége remek súlyú, de a másik forgóvázon ha 50 gramm súly lehet. A személykocsijaik meg pillekönnyűek - így különféle horgászólmokat applikáltam az ülések alá és az akkuládákba a megfelelő súlyelosztáshoz (M296-oknál), illetve a súly eléréséhez (a személykocsiknál).

 

És mivel nagyon nem vagyok szegecsszámláló (nyilván feltűnnek a durva hibák, mint pl. a Piko M62 mávos rácsozásának eltolása), továbbá a '80-as, '90-es években nem fotóztam az ottani utazásainkkor kiemelten a vasutat, így az érzet simán megvan, a nüanszokon meg rágodjanak a csehek és a szlovákok. :-)

 

Most vettem két Igra gyártmányú 4 tengelyes személykocsit, semmi bajom velük. És nem, nem fogom a gyári eredeti rajzokhoz nézni a pontosságukat, a kocsik futnak a vágányokon, nem a tervrajzok.  

Előzmény: rm40 (54677)
siófoki35 Creative Commons License 2023.06.17 0 2 54678

Hú, ezek de szépek! Te készítetted?

Előzmény: 9393 (54675)
rm40 Creative Commons License 2023.06.17 -2 7 54677

Annyival árnyalnám a képet, hogy igazából különbséget kell(ene) tenni az MTB és az MTB-S.A.S modellek között. Az MTB cseh témáiban a külföldi fórumok alapján bizony vannak formai pontatlanságok, ezzel szemben S.A.S láthatóan sokkal nagyobb precizitással készített dokumentációkkal látja el magyar témában a cseheket, így ezek a gépek formailag is pontosnak mondhatók. Az más kérdés, hogy a gyártásra exolvtársunknak nyilván nincs ráhatása, így kapunk pl. pontatlanul tamponozott csíkos Csörit, vagy kissé hanyagul "felkorlátozott" Gyíkot.

Gyanítom, hogy a az M 152.0 szerszáma eredetileg nem S.A.S tervei alapján készült, és a magyar kivitelt csak utólag módosította valaki.

De ezek a formai dolgok. 

A csehek által készített hajtás az általános vélemények alapján minden típusnál robusztus kivitelű, az áramszedés stabil és biztos. Saját tapasztalataim is jók. ABb-m és Bz-m van DCC-ben, az előbbi mindenütt is elmegy, de a Bz is biztosabban megy a két tengelyével ugyanazon a pályán, mint a bezzegRoco hattengelyes Szergeje.

Előzmény: zetaman (54654)
zetaman Creative Commons License 2023.06.17 -5 7 54676

Aztán miféle nélkülözhetetlen vívmány a szabadon kapcsolgatható mozdonyfény? :-o

Mint az autónál a láblengetésre kinyíló csomagtértető ...

 

Tudunk nélküle élni sokan, ahogy az eredetit csak igen gyengén imitáló (és hosszabban hallgatva fejfájdító táskarádió) hang nélkül is.

 

Lassúmenete analógban is van a gépnek.

 

Sokunkank nem éri meg darabonként még 25-40%-os felárat fizetni a felesleges szolgáltatásokért. És semmivel sem többen vitrinezünk, mint a digites gyűjtők (akad belőlük itt is szép számmal, majd láthatóak lesznek az ezernyi ide szórt mínusszal).

 

Szóval kinek a pap, kinek a papné, ezen már ne kelljen vitatkozni. Inkább örülni kéne, hogy mindenki megtalálhatja a szívének kedves megoldást.

Előzmény: ModellH0 (54674)
9393 Creative Commons License 2023.06.17 -1 11 54675

Öreg, vitrinlakó, analóg haverok..

ModellH0 Creative Commons License 2023.06.17 -4 6 54674

Az analógosok, ha nem vitrinbe rakják, lemaradtak 20+ évvel a techinkától. Megy meg világít, amit érzékelnek egy mai technikával ellátott modellből...

Előzmény: zetaman (54672)
kavicsasínen Creative Commons License 2023.06.17 0 0 54673

Jogos, azt kifelejtettem...durva ez az év tényleg. :D

Előzmény: Sz. G. Á. (54667)
zetaman Creative Commons License 2023.06.17 -7 1 54672

„Tisztessegtelen lenne a szilivel szemben, nem elismerni azt a kidolgozasi es müszaki szintet, amit kepvisel, a vilagitasfunkciokrol nem is beszelve.

Persze, ha analog palyan jaratod a modelleket, nem tudom ebböl mennyi erzekelhetö, de digitalis üzemben eleg meggyözö.”

 

Aha. Tehát nem tudod, mi van analógban, de azért csak megmondod a tutit. :-))

 

Semmi baj, ennyi is elég.

 

Amúgy: a V43 külseje mennyivel bonyolultabb az oldalanként 6 darab hüvelykujjkörömnyi rácsával, mint az M44-é a teljesen és többféleképpen rácsozott oldalával?

Előzmény: Jeffsy (54661)
Jeffsy Creative Commons License 2023.06.17 -4 2 54671
Előzmény: anti szegecsszámláló (54665)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2023.06.17 -4 5 54670

Folytassátok légyszi máshol, köszi.

Előzmény: anti szegecsszámláló (54669)
Geronimoo Creative Commons License 2023.06.17 -7 2 54668

Ez egy publikus forum. Miert nem jossz ra arra a tenyre hogy itt irhatnak ugyanugy szamodra nem szimpatikus emberek is mint a szamodra szimpatikusak? Akik ezt a tenyt nem hajlandoak figyelembe venni es nem toleraljak masok megjegyzeseit azok szoktak elmenni a forumrol (hacsak a Fojelzo nem tiltja ki az illetot akkor azert).

Előzmény: anti szegecsszámláló (54665)
Sz. G. Á. Creative Commons License 2023.06.17 0 2 54667

... ls models 2 x 2-es szett  (mindez még x2 mert elvileg második kiadás is lesz más psz.-mal...)

Előzmény: kavicsasínen (54652)
Sz_TOMek Creative Commons License 2023.06.17 0 12 54666

Nekem van egy koszti féle Bz-m. Annyit azért tudjál róla, hogy egy olyan ember készítette, aki elég közeli kapcsolatban van a járművel, és minden, de minden részletét úgy ismeri, mint a tenyerét! Emellett meg még maximalista, és rendelkezik a technikai tudással, hogy mindent megjelenítsen a modellen, amit meg lehet. Cserébe a sajátomra nem keveset kellett várni, mire elkészüljön, meg az ára is olyan volt, amitől itt pár arc dobja rögtön a hátast.

 

Mondjuk a Talent2 vs. Talent 1 összehasonlításod után most legalább azonos típust találtál, nem egy Lint-el akarod összehasonlítani. Ez is valami.

Előzmény: Jeffsy (54661)
desiro ML Creative Commons License 2023.06.17 -3 11 54664

Ki lett korabban targyalva itt az MTB Bz kapcsan, hogy a valosagtol valo eltereseknek/pontatlansagoknak tekinteteben nem sok köze volt a technologiai korlatokhoz.

 

 

Mint ahogy az általad istenített PIKO-nál sem volt semmilyen technológiai korlátja, hogy rendes bordás csíkos M62-t vagy Gysev Ludmillát adjon ki....

Előzmény: Jeffsy (54663)
Jeffsy Creative Commons License 2023.06.17 -9 1 54663

Igen ahhoz, miert?

 

Szerintem egy kisszerias gyartasnal sokkal inkabb kötve van a keszitök keze technologia szempontjabol, mint egy "közepszerias", vagy felig-meddig nagyszerias technologiakat hasznalo ceg eseteben.

 

Ki lett korabban targyalva itt az MTB Bz kapcsan, hogy a valosagtol valo eltereseknek/pontatlansagoknak tekinteteben nem sok köze volt a technologiai korlatokhoz.

 

Az M41 es az M44 modelljevel ezt maga az MTB bizonyitotta, hiszen nagyreszt pontosak lettek, formai aranytalansag/pontatlansag nem igazan jellemzö egyikre sem.

 

Egyeb problemak vannak.

Előzmény: Ganzfan (54662)
Ganzfan Creative Commons License 2023.06.17 -1 10 54662

Ti most tényleg a Koszti féle Bz-vel hasonlítgatjátok össze....Még a Roco által gyártott Bz sem lenne olyan mint az.

Előzmény: Jeffsy (54661)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!