Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2020.10.22 0 2 52884

Ha Pestről Odzakig meg lesz a pálya az rengeteg rövidülést jelent a mostani állapotokhoz képest.,maikor az autópályák végeitől óriási kerülő utakon lehet a másik autópálya végéhez eljutni.

Előzmény: dimelo (52881)
Törölt nick Creative Commons License 2020.10.22 0 0 52883

A cikkben a végleges útvonallal.

Előzmény: Autobahn89 (52882)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.10.22 0 1 52882
dimelo Creative Commons License 2020.10.22 0 0 52881

Maximum respect!

 

Az építőknek, mert összehasonlíthatatlanul nehezebb alagutakat és viaduktokat építeni.

Ez látszik a haladási sebességen (a költségeken kevésbé...)

 

Ha eljön a november (és a január), akkor 23 km-rel több 2x2 sávot lehet majd használni.

Boszniában az Vc hálózat hossza eléri a 125 km-t. (20 év alatt)

https://en.wikipedia.org/wiki/A1_(Bosnia_and_Herzegovina)#/media/File:Autoput_A1_(BiH).svg

 

Marad még 215 km építés, ez a szigorú valóság.

 

 

Btw: Ploce teherforgalma csak 724 db/nap, bocs a túlzásért:)))

Előzmény: Autobahn89 (52879)
Törölt nick Creative Commons License 2020.10.22 0 1 52880

januárban meg a száva hidat.

Előzmény: Autobahn89 (52879)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.10.22 0 1 52879

Pedig a nehez helyzet ellenere csinaljak az 5c-t es at is adnak 11kmet novemberben:

https://www.sarajevotimes.com/eleven-new-kilometers-of-corridor-5c-to-be-opened-soon/

 

 

Előzmény: Hírfigyelő (52878)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.10.21 0 1 52878

Nem maga az út, hanem a boszniai helyzetből fakadó mostani "ideiglenes"(?) állapotok. A többi már másféle témakörbe illeszkedik... . Ezért írtam azt, hogy jobb lenne a horvát-dalmát tengerparti főutat preferálni és tovább felfejleszteni.

Előzmény: Bosanac (52877)
Bosanac Creative Commons License 2020.10.20 -3 1 52877

Mi "nem biztonságos arra mostanában" Jóska...?

Illik megalapozatlan hülyeségeket beszélni...?

Előzmény: Hírfigyelő (52876)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.10.20 -2 0 52876

Bármennyire is olcsóbb ott, mégsem akar arra senki sem menni mostanában, mert nem biztonságos mostanában arrafelé menni. Akkor már inkább a horvát tengerparton vezető utat választanám, és azt is kellene erre a célra továbbfejleszteni.

Előzmény: Törölt nick (52873)
dimelo Creative Commons License 2020.10.20 0 1 52875

A teherforgalom sem jelentős Poce-nél,

342 db + 382 db = 824 tehergk.

 

Trieszt, Koper, Rijeka sokkal közelebb van az egész Közép-Európának,

útdíj, üzemanyag és idő tényezők.

 

Az Vc folyosó elsősorban Bosznia érdeke,

a Peljesac híd  és a Boljare-Bar sztráda új távlat - Horvátország-Montenegro-Szerbia, Koszovó és Albánia számára.

https://www.google.com/maps/dir/41.3227905,19.4705018/43.1483233,17.4874962/@42.8040841,18.5270972,8z/data=!4m14!4m13!1m10!3m4!1m2!1d18.5283498!2d42.4555661!3s0x134c3b795826b0fd:0x5bf30c5daa68052e!3m4!1m2!1d17.7636209!2d42.8233347!3s0x134b9732e8ddb1b5:0x13cf2fa564089ff4!1m0!3e0

 

De ez a távlat még 10-20 év építés.

Előzmény: Autobahn89 (52872)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.10.20 0 2 52874

Tegnap tanulságos útügyi hírt közölt a köztévé (DUNA TV, M1): Elsodort egy nőt a megáradt Hernád-folyó Bőcs községben, mert a település két partját összekötő olyan úton kerékpározott, melyet a Hernád-folyó több száz méter hosszban elöntött, és helyette nincsen másik átkelési közút Bőcs község területén. Az alternatív útvonal a falu két széle között csak egy több más falun átvezető, 28 km-es -- kerékpáros mértékkel mérve!!! -- óriási kerülővel megtehető úton át vezet, erre pedig a nő nem volt hajlandó, ez vitte rá a kockázatos átkelésre. (A nőt végül a tűzoltók kimentették, de..... nem lehet mindig mindenkinek ekkora szerencséje!!!... .. .)

 

A útépítésügyi tanulság pedig ebből az, hogy az olyan településeken, ahol Bodrog,- Hernád,- Sajó-nagyságrendű folyók szelik át a településeket, és az átkelő út elöntése esetén nincs a településen másik átkelő út, ott a katonaság által 6-8 órás gyorsasággal odatelepíthető ideiglenes gyorstelepítésű pontonhidakat kell!-(ene) üzembe állítani az áradásos időszakok idejére.

Törölt nick Creative Commons License 2020.10.19 0 0 52873

Arról nem.beszélve hogy a benzin 100 forinttal olcsóbb Boszniában.

Előzmény: Autobahn89 (52872)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.10.19 0 1 52872

Szerintem az elsődleges szerepe nem a turisták kiszolgálása lenne, hanem az adria főbb kikötőinek jobb elérése (Ploce).

Jelenleg Ploce-ba az autópályamatrica: 44 KUNA+ 231 KUNA = 13 239 Ft + üzemanyagban is több, mivel hosszabb úton megy az ember. 

Ez személygépjárműre. Tehergépkocsira nem néztem meg mennyi, gondolom drágább.

Nem hinném, hogy ennél drágább lenne majd a bosnyák pálya, persze garancia semmire sincs :)

Előzmény: dimelo (52870)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.10.19 0 0 52871

Mintha nem vetted volna észre a  52481 kommentet...

Előzmény: menut (52859)
dimelo Creative Commons License 2020.10.19 0 0 52870

Rendben...

 

De mi a garancia arra, hogy a bosnyák autópályadíjak majd nem emelkednek?

 

A(z évente egyszeri) turista-egoizmus nagyon távol van a mindennapi problémáktól...

Előzmény: Autobahn89 (52869)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.10.19 0 1 52869

Én egy szóval sem említettem hogy öt éven belül elkészül az egész korridor.

Annyit mondtam,hogy öt éven belül bővülni fog a gyorsforgalmi úthálózat dalmacia fele bosznian keresztul. (M6, szava hid, drava hid szakaszok). Azok akik eddig is gondolkozoba estek, hogy arra menjenek es elkeruljek a draga horvat sztradakat, azok talan 5 ev mulva ha a fent emlitett szakaszok meglesznek ,akkor mar abba az iranyba fognak elindulni. Ha valamikor megepulne vegig a korridor, akkor meg a horvatok szamithanak arra, hogy tobben latogatnak dalmaciaba el es nekik ez bevetel kieses lesz, ha a palyadijakat nezzuk. 
Teny, hogy jelenleg a turistaknak csak a 20%-a megy le dalmaciaba, hosszu az ut, draga a palya, stb

De ez valtozni fog, ha megepul a korridor es arra olcsobb, rovidebb lesz.

Előzmény: dimelo (52868)
dimelo Creative Commons License 2020.10.19 0 2 52868

Olvasgatom a bosnyák-dalmát reményekről szóló véleményeket.

 

Egyik kedvencem a Balkán autópályahelyzete.

Ha nagyon belemélyedek, mint pl. az év elején, akkor kaptam a kritikát, hogy miért foglalkozom ennyit a mások gondjával.

Másik opció: majd milyen rövid lesz az út Dubrovnikba...

 

Az a rövidítés nagyon sokba fog kerülni: időben és pénzben is.

Csodálom az optimizmusod, nem 5, hanem inkább 15-20 év a teljes Vc korridor megépítése...

 

Megpróbáltam értelmezni a Közúti Adatbank figyelemmel kísérési táblázatait.

Első meglepetés: nincs táblázat 2019-ben, sem 2018-ban az M7 Letenyei átkelő havi bontású forgalmáról.
Annál is furcsább ez, mert korábban még volt.... (Ezért a 2017-est néztem át)

 

Ami piros keretes, az számítási hiba...

Ami zöld, az is:)))  Elég nagy gáz, hogy az egyszerű átlagszámítás nem sikerül.

 

Mégis a hivatalos számokból indultam ki  (a valóságos forgalom annál kisebb)

 

Tehát: éves szinten 835 ezer jármű halad át Letenye/Gorican autópálya határátkelőn,

ebből 660 ezer nyáron (Június-szeptember). A csúcs az augusztus: 295 ezer.

A feldolgozási metódus csak a vasárnapot különíti el, pedig a szombat is sokkal forgalmasabb, mint a hétköznapok.

Mindezt figyelembe véve 15 szombat és 15 vasárnap forgalma emeli 2300 gépjárműre az Éves Átlagos Napi Forgalmat.

 

Ez tehát a Nagy Adria forgalom...

 

Horvátország (Nyári adat - Éves adat):

Maslenica                  44222   - 17531

Benkovac                  31323   - 13100

Dugopolje                 21549   - 10958

Zagvozd (Makarska) 11350  -    5603

Ploce                           8175   -   3854

 

Ez azt jelzi, hogy a közúti turistaforgalom kevesebb, mint 20 %-a megy el Dalmáciáig.

Hanyad része választaná az utat Bosznián át?

 

 

 

Előzmény: Autobahn89 (52864)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.10.19 0 0 52867
rm40 Creative Commons License 2020.10.18 0 1 52866
Dani0530L Creative Commons License 2020.10.18 0 0 52865

Üdv mindenkinek!

 

Keresném a Közút Pest megyei 2020-as felújítási és fejlesztési tevékenységekről szóló tájékoztatóját, de sehol sem találom. Elsősorban a 2104-es út tervezett felújítása miatt érdekel, mert erről írtak bizonyos hírportálok.

Autobahn89 Creative Commons License 2020.10.18 0 0 52864

Pedig szerintem kb 5 ev mulva bovulni fog a gyorsforgalmi abba az iranyba es egyre tobben fognak arra menni dalmaciaba. Kicsit borulato vagy.

Előzmény: Herodes68 (52861)
Bosanac Creative Commons License 2020.10.18 0 0 52863

Ez szerpentin: Stelvio-hágó (Olaszország)



Törölt nick Creative Commons License 2020.10.18 0 0 52862

Én sokszor mentem, a bosnyák tengerpart jóval olcsóbb mint a horvát.

Előzmény: Herodes68 (52861)
Herodes68 Creative Commons License 2020.10.18 -3 1 52861

A bosnyák konföderáció egy időzített bomba. Most is ENSZ katonák őrzik a békét 25 évvel a Daytoni békemegállapodás után. Még az aknamentesítés sem mindenhol garantált. Épeszű ember akkor sem utazna

abba az irányba ha a domborzati viszonyok miatt az lenne kedvező. Belátható időn belül arra az irányra alapozni

bármilyen túrista vagy kereskedelmi desztinációt az M6 vonatkozásában merő illuzió.  

Előzmény: Autobahn89 (52858)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.10.18 -2 0 52860

Az M47 nyomvonalánál mire döntöttek végül?

 

A régi nyomvonalat követő új út (Békéscsaba -- Mezőberény -- Szeghalom -- Berettyóújfalu), vagy pedig a határ menti "piros" nyomvonal (Békéscsaba-K. -- Sarkad-Ny. -- Biharkeresztes) épülhet majd meg?

Előzmény: Aladár46 (52847)
menut Creative Commons License 2020.10.18 -2 0 52859

Ha már eltúrták a földet, akár alagút se kellene. No beton, no visszatöltés.

Előzmény: rm40 (52834)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.10.18 0 1 52858

Pedig ha M6 folytatas megepulne, horvatok a drava hidat  es a hozza tartozo szakaszt atadnak, plusz ha a bosnyakok is a szava hidat atadnak, akkor mar egesz hosszu egybefuggo szakasz meglenne a dalmat partok fele. Persze meg mindig maradni fog par szaz km szerpentines szopo ut, de ahogy latom muholdkepen dolgozgatnak A1 folytatasan is.

Előzmény: Törölt nick (52856)
strangerr Creative Commons License 2020.10.17 0 0 52857

A Szentkirály elkerülő semmiféle tervvel nem rendelkezik. Mire tervezés, engedélyek, kisajátítás, régészet + építés lemegy az idő. És addig amig nincs elkerülő nem lehet az M44-t sem forgalombahelyezni, erről volt népszavazás anno.

Előzmény: Autobahn89 (52826)
Törölt nick Creative Commons License 2020.10.17 0 0 52856

horvátok jobban álnak úgy látom.

Bár úgy látom ők is állnak.

Ez a híd 3 éve kész de forgalom nincs rajta.

Minden úgy van ahogy akkor abba maradt.

Előzmény: Adolphó (52853)
NAR Creative Commons License 2020.10.17 0 0 52855

Azt írja, hogy 2020-as képek.

Előzmény: Törölt nick (52854)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!