Ha Pestről Odzakig meg lesz a pálya az rengeteg rövidülést jelent a mostani állapotokhoz képest.,maikor az autópályák végeitől óriási kerülő utakon lehet a másik autópálya végéhez eljutni.
Nem maga az út, hanem a boszniai helyzetből fakadó mostani "ideiglenes"(?) állapotok. A többi már másféle témakörbe illeszkedik... . Ezért írtam azt, hogy jobb lenne a horvát-dalmát tengerparti főutat preferálni és tovább felfejleszteni.
Bármennyire is olcsóbb ott, mégsem akar arra senki sem menni mostanában, mert nem biztonságos mostanában arrafelé menni. Akkor már inkább a horvát tengerparton vezető utat választanám, és azt is kellene erre a célra továbbfejleszteni.
Tegnap tanulságos útügyi hírt közölt a köztévé (DUNA TV, M1): Elsodort egy nőt a megáradt Hernád-folyó Bőcs községben, mert a település két partját összekötő olyan úton kerékpározott, melyet a Hernád-folyó több száz méter hosszban elöntött, és helyette nincsen másik átkelési közút Bőcs község területén. Az alternatív útvonal a falu két széle között csak egy több más falun átvezető, 28 km-es -- kerékpáros mértékkel mérve!!! -- óriási kerülővel megtehető úton át vezet, erre pedig a nő nem volt hajlandó, ez vitte rá a kockázatos átkelésre. (A nőt végül a tűzoltók kimentették, de..... nem lehet mindig mindenkinek ekkora szerencséje!!!... .. .)
A útépítésügyi tanulság pedig ebből az, hogy az olyan településeken, ahol Bodrog,- Hernád,- Sajó-nagyságrendű folyók szelik át a településeket, és az átkelő út elöntése esetén nincs a településen másik átkelő út, ott a katonaság által 6-8 órás gyorsasággal odatelepíthető ideiglenes gyorstelepítésű pontonhidakat kell!-(ene) üzembe állítani az áradásos időszakok idejére.
Én egy szóval sem említettem hogy öt éven belül elkészül az egész korridor.
Annyit mondtam,hogy öt éven belül bővülni fog a gyorsforgalmi úthálózat dalmacia fele bosznian keresztul. (M6, szava hid, drava hid szakaszok). Azok akik eddig is gondolkozoba estek, hogy arra menjenek es elkeruljek a draga horvat sztradakat, azok talan 5 ev mulva ha a fent emlitett szakaszok meglesznek ,akkor mar abba az iranyba fognak elindulni. Ha valamikor megepulne vegig a korridor, akkor meg a horvatok szamithanak arra, hogy tobben latogatnak dalmaciaba el es nekik ez bevetel kieses lesz, ha a palyadijakat nezzuk. Teny, hogy jelenleg a turistaknak csak a 20%-a megy le dalmaciaba, hosszu az ut, draga a palya, stb
De ez valtozni fog, ha megepul a korridor es arra olcsobb, rovidebb lesz.
Olvasgatom a bosnyák-dalmát reményekről szóló véleményeket.
Egyik kedvencem a Balkán autópályahelyzete.
Ha nagyon belemélyedek, mint pl. az év elején, akkor kaptam a kritikát, hogy miért foglalkozom ennyit a mások gondjával.
Másik opció: majd milyen rövid lesz az út Dubrovnikba...
Az a rövidítés nagyon sokba fog kerülni: időben és pénzben is.
Csodálom az optimizmusod, nem 5, hanem inkább 15-20 év a teljes Vc korridor megépítése...
Megpróbáltam értelmezni a Közúti Adatbank figyelemmel kísérési táblázatait.
Első meglepetés: nincs táblázat 2019-ben, sem 2018-ban az M7 Letenyei átkelő havi bontású forgalmáról. Annál is furcsább ez, mert korábban még volt.... (Ezért a 2017-est néztem át)
Ami piros keretes, az számítási hiba...
Ami zöld, az is:))) Elég nagy gáz, hogy az egyszerű átlagszámítás nem sikerül.
Mégis a hivatalos számokból indultam ki (a valóságos forgalom annál kisebb)
Tehát: éves szinten 835 ezer jármű halad át Letenye/Gorican autópálya határátkelőn,
ebből 660 ezer nyáron (Június-szeptember). A csúcs az augusztus: 295 ezer.
A feldolgozási metódus csak a vasárnapot különíti el, pedig a szombat is sokkal forgalmasabb, mint a hétköznapok.
Mindezt figyelembe véve 15 szombat és 15 vasárnap forgalma emeli 2300 gépjárműre az Éves Átlagos Napi Forgalmat.
Ez tehát a Nagy Adria forgalom...
Horvátország (Nyári adat - Éves adat):
Maslenica 44222 - 17531
Benkovac 31323 - 13100
Dugopolje 21549 - 10958
Zagvozd (Makarska) 11350 - 5603
Ploce 8175 - 3854
Ez azt jelzi, hogy a közúti turistaforgalom kevesebb, mint 20 %-a megy el Dalmáciáig.
Keresném a Közút Pest megyei 2020-as felújítási és fejlesztési tevékenységekről szóló tájékoztatóját, de sehol sem találom. Elsősorban a 2104-es út tervezett felújítása miatt érdekel, mert erről írtak bizonyos hírportálok.
A bosnyák konföderáció egy időzített bomba. Most is ENSZ katonák őrzik a békét 25 évvel a Daytoni békemegállapodás után. Még az aknamentesítés sem mindenhol garantált. Épeszű ember akkor sem utazna
abba az irányba ha a domborzati viszonyok miatt az lenne kedvező. Belátható időn belül arra az irányra alapozni
bármilyen túrista vagy kereskedelmi desztinációt az M6 vonatkozásában merő illuzió.
A régi nyomvonalat követő új út (Békéscsaba -- Mezőberény -- Szeghalom -- Berettyóújfalu), vagy pedig a határ menti "piros" nyomvonal (Békéscsaba-K. -- Sarkad-Ny. -- Biharkeresztes) épülhet majd meg?
Pedig ha M6 folytatas megepulne, horvatok a drava hidat es a hozza tartozo szakaszt atadnak, plusz ha a bosnyakok is a szava hidat atadnak, akkor mar egesz hosszu egybefuggo szakasz meglenne a dalmat partok fele. Persze meg mindig maradni fog par szaz km szerpentines szopo ut, de ahogy latom muholdkepen dolgozgatnak A1 folytatasan is.
A Szentkirály elkerülő semmiféle tervvel nem rendelkezik. Mire tervezés, engedélyek, kisajátítás, régészet + építés lemegy az idő. És addig amig nincs elkerülő nem lehet az M44-t sem forgalombahelyezni, erről volt népszavazás anno.