Keresés

Részletes keresés

Adolphó Creative Commons License 2020.10.23 0 0 52893

Ezt nem értem én sem. A műholdfelvételeken látszik a hídtól északra egy csomópont, vagy az vasútvonal lenne keresztben?

Legalább tehermentesítenék Eszéket..

Előzmény: Törölt nick (52892)
Törölt nick Creative Commons License 2020.10.23 -1 1 52892

Eszék és  Bóly közötti autópálya is sok  megtakarítást fog hozni.

Nekem az viszont fura hogy a Dráva híd ott áll üresen évek óta,és ném csinálták tovább az utat legalább egy lehajtóig.

Amúgy a Neretva völgye Mostarral nagyon szép útvonal.

 

Előzmény: dimelo (52890)
Törölt nick Creative Commons License 2020.10.23 0 0 52891

Ilyen sokáig nem sok autóút épül mint az M76.

 

Előzmény: Autobahn89 (52887)
dimelo Creative Commons License 2020.10.23 0 1 52890

Az Odzak-ig tartó rövidítés (44-19) 25 km-es, (-40 perc lesz) ez a legjelentősebb újítás a horvát-bosnyák viszonylatban.

 

De Boszniában még nagyon sokáig fognak tartani az építkezések, (+ a méregdrága M6)

ezért a Száva híd szakasz még évekig olyan lesz, mint egy csábító húsevő virág...

 

Élénk színekkel hívogat és életveszélyes csapdába csal...

 

Előzmény: Törölt nick (52884)
kamant Creative Commons License 2020.10.23 0 1 52889

Azért jelenleg nagyságrendileg nagyobb a Zeg-Bp forgalom, mint a többi, amit írtál. (Legalábbis szerintem, csak amit tudok-látok.) Ha nem erre csinálnák meg (először), akkor meg menne a szellempályázás..., helyben meg dühöngés, hogy miért nem a nagyobb forgalom irányában készült el.

Előzmény: Autobahn89 (52887)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.10.23 0 0 52888

Ketsegtelen, de sajnos meg mindig sok szerpentines fout marad utana is. De sok szakasz epulofelben van, minden szakasszal csokken a menetido es egyre vonzobb lesz arrafele utazni. 

Előzmény: Törölt nick (52884)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.10.23 0 0 52887

En valahogy nem latom a koncepciot mogotte. Szerintem felcsaptak a terkepet es raboktek az Egerszeghez legkozelebbi meglevo gyorsforgalmira, az M7re. Oke, de ez miert is lesz jo? Szerintem kormend fele kellett volna eloszor megepiteni az osszekottetest es nyugat fele gondolkozni (M8, A2 Graz). Befektetok ugyis nyugat felol jonnek. Meg a Zalazone-t is a nyugati autoipari cegek fogjak hasznalni zomeben (Magna, Avl, stb). Bp fele meg ott lenne az M8. Szombathelytol meg lehozni M86ot Kormendig es Becs fele is be lenne kotve Egerszeg (M76-M86-M87-S31....) Nekem ez az M7 irany santit. Kovetkezo szakasz is nyulfarknyi les, tobb evi fogjak epiteni es 11 hidat fog tartalmazni. Megeri ez az M7 irany? 

Előzmény: Törölt nick (52885)
kamant Creative Commons License 2020.10.22 0 1 52886

Újsággyártók:

magyarepitok: ... Alsónémetapáti ... -> Alsónemesapáti

zaol: Átadták az M76-os holládi csomópontjának szakaszát. A webcím: https://www.zaol.hu/kozelet/helyi-kozelet/elkeszult-az-m76-os-gyorsforgalmi-ut-zalaegerszegi-bevezeto-szakasza-4615282/, eredetileg ez volt a cikk nagybetűs címe is... Végülis majd bevezet Egerszegre, ha meglesz az a hiányzó majd 40 km...

Előzmény: Autobahn89 (52882)
Törölt nick Creative Commons License 2020.10.22 0 0 52885

Keszthely felé elég nagy kerülő az M76 a régi 76 főúthoz képest.

Az M7 jól lemegy,majd az M76 meg fel.😃

Törölt nick Creative Commons License 2020.10.22 0 2 52884

Ha Pestről Odzakig meg lesz a pálya az rengeteg rövidülést jelent a mostani állapotokhoz képest.,maikor az autópályák végeitől óriási kerülő utakon lehet a másik autópálya végéhez eljutni.

Előzmény: dimelo (52881)
Törölt nick Creative Commons License 2020.10.22 0 0 52883

A cikkben a végleges útvonallal.

Előzmény: Autobahn89 (52882)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.10.22 0 1 52882
dimelo Creative Commons License 2020.10.22 0 0 52881

Maximum respect!

 

Az építőknek, mert összehasonlíthatatlanul nehezebb alagutakat és viaduktokat építeni.

Ez látszik a haladási sebességen (a költségeken kevésbé...)

 

Ha eljön a november (és a január), akkor 23 km-rel több 2x2 sávot lehet majd használni.

Boszniában az Vc hálózat hossza eléri a 125 km-t. (20 év alatt)

https://en.wikipedia.org/wiki/A1_(Bosnia_and_Herzegovina)#/media/File:Autoput_A1_(BiH).svg

 

Marad még 215 km építés, ez a szigorú valóság.

 

 

Btw: Ploce teherforgalma csak 724 db/nap, bocs a túlzásért:)))

Előzmény: Autobahn89 (52879)
Törölt nick Creative Commons License 2020.10.22 0 1 52880

januárban meg a száva hidat.

Előzmény: Autobahn89 (52879)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.10.22 0 1 52879

Pedig a nehez helyzet ellenere csinaljak az 5c-t es at is adnak 11kmet novemberben:

https://www.sarajevotimes.com/eleven-new-kilometers-of-corridor-5c-to-be-opened-soon/

 

 

Előzmény: Hírfigyelő (52878)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.10.21 0 1 52878

Nem maga az út, hanem a boszniai helyzetből fakadó mostani "ideiglenes"(?) állapotok. A többi már másféle témakörbe illeszkedik... . Ezért írtam azt, hogy jobb lenne a horvát-dalmát tengerparti főutat preferálni és tovább felfejleszteni.

Előzmény: Bosanac (52877)
Bosanac Creative Commons License 2020.10.20 -3 1 52877

Mi "nem biztonságos arra mostanában" Jóska...?

Illik megalapozatlan hülyeségeket beszélni...?

Előzmény: Hírfigyelő (52876)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.10.20 -2 0 52876

Bármennyire is olcsóbb ott, mégsem akar arra senki sem menni mostanában, mert nem biztonságos mostanában arrafelé menni. Akkor már inkább a horvát tengerparton vezető utat választanám, és azt is kellene erre a célra továbbfejleszteni.

Előzmény: Törölt nick (52873)
dimelo Creative Commons License 2020.10.20 0 1 52875

A teherforgalom sem jelentős Poce-nél,

342 db + 382 db = 824 tehergk.

 

Trieszt, Koper, Rijeka sokkal közelebb van az egész Közép-Európának,

útdíj, üzemanyag és idő tényezők.

 

Az Vc folyosó elsősorban Bosznia érdeke,

a Peljesac híd  és a Boljare-Bar sztráda új távlat - Horvátország-Montenegro-Szerbia, Koszovó és Albánia számára.

https://www.google.com/maps/dir/41.3227905,19.4705018/43.1483233,17.4874962/@42.8040841,18.5270972,8z/data=!4m14!4m13!1m10!3m4!1m2!1d18.5283498!2d42.4555661!3s0x134c3b795826b0fd:0x5bf30c5daa68052e!3m4!1m2!1d17.7636209!2d42.8233347!3s0x134b9732e8ddb1b5:0x13cf2fa564089ff4!1m0!3e0

 

De ez a távlat még 10-20 év építés.

Előzmény: Autobahn89 (52872)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.10.20 0 2 52874

Tegnap tanulságos útügyi hírt közölt a köztévé (DUNA TV, M1): Elsodort egy nőt a megáradt Hernád-folyó Bőcs községben, mert a település két partját összekötő olyan úton kerékpározott, melyet a Hernád-folyó több száz méter hosszban elöntött, és helyette nincsen másik átkelési közút Bőcs község területén. Az alternatív útvonal a falu két széle között csak egy több más falun átvezető, 28 km-es -- kerékpáros mértékkel mérve!!! -- óriási kerülővel megtehető úton át vezet, erre pedig a nő nem volt hajlandó, ez vitte rá a kockázatos átkelésre. (A nőt végül a tűzoltók kimentették, de..... nem lehet mindig mindenkinek ekkora szerencséje!!!... .. .)

 

A útépítésügyi tanulság pedig ebből az, hogy az olyan településeken, ahol Bodrog,- Hernád,- Sajó-nagyságrendű folyók szelik át a településeket, és az átkelő út elöntése esetén nincs a településen másik átkelő út, ott a katonaság által 6-8 órás gyorsasággal odatelepíthető ideiglenes gyorstelepítésű pontonhidakat kell!-(ene) üzembe állítani az áradásos időszakok idejére.

Törölt nick Creative Commons License 2020.10.19 0 0 52873

Arról nem.beszélve hogy a benzin 100 forinttal olcsóbb Boszniában.

Előzmény: Autobahn89 (52872)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.10.19 0 1 52872

Szerintem az elsődleges szerepe nem a turisták kiszolgálása lenne, hanem az adria főbb kikötőinek jobb elérése (Ploce).

Jelenleg Ploce-ba az autópályamatrica: 44 KUNA+ 231 KUNA = 13 239 Ft + üzemanyagban is több, mivel hosszabb úton megy az ember. 

Ez személygépjárműre. Tehergépkocsira nem néztem meg mennyi, gondolom drágább.

Nem hinném, hogy ennél drágább lenne majd a bosnyák pálya, persze garancia semmire sincs :)

Előzmény: dimelo (52870)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.10.19 0 0 52871

Mintha nem vetted volna észre a  52481 kommentet...

Előzmény: menut (52859)
dimelo Creative Commons License 2020.10.19 0 0 52870

Rendben...

 

De mi a garancia arra, hogy a bosnyák autópályadíjak majd nem emelkednek?

 

A(z évente egyszeri) turista-egoizmus nagyon távol van a mindennapi problémáktól...

Előzmény: Autobahn89 (52869)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.10.19 0 1 52869

Én egy szóval sem említettem hogy öt éven belül elkészül az egész korridor.

Annyit mondtam,hogy öt éven belül bővülni fog a gyorsforgalmi úthálózat dalmacia fele bosznian keresztul. (M6, szava hid, drava hid szakaszok). Azok akik eddig is gondolkozoba estek, hogy arra menjenek es elkeruljek a draga horvat sztradakat, azok talan 5 ev mulva ha a fent emlitett szakaszok meglesznek ,akkor mar abba az iranyba fognak elindulni. Ha valamikor megepulne vegig a korridor, akkor meg a horvatok szamithanak arra, hogy tobben latogatnak dalmaciaba el es nekik ez bevetel kieses lesz, ha a palyadijakat nezzuk. 
Teny, hogy jelenleg a turistaknak csak a 20%-a megy le dalmaciaba, hosszu az ut, draga a palya, stb

De ez valtozni fog, ha megepul a korridor es arra olcsobb, rovidebb lesz.

Előzmény: dimelo (52868)
dimelo Creative Commons License 2020.10.19 0 2 52868

Olvasgatom a bosnyák-dalmát reményekről szóló véleményeket.

 

Egyik kedvencem a Balkán autópályahelyzete.

Ha nagyon belemélyedek, mint pl. az év elején, akkor kaptam a kritikát, hogy miért foglalkozom ennyit a mások gondjával.

Másik opció: majd milyen rövid lesz az út Dubrovnikba...

 

Az a rövidítés nagyon sokba fog kerülni: időben és pénzben is.

Csodálom az optimizmusod, nem 5, hanem inkább 15-20 év a teljes Vc korridor megépítése...

 

Megpróbáltam értelmezni a Közúti Adatbank figyelemmel kísérési táblázatait.

Első meglepetés: nincs táblázat 2019-ben, sem 2018-ban az M7 Letenyei átkelő havi bontású forgalmáról.
Annál is furcsább ez, mert korábban még volt.... (Ezért a 2017-est néztem át)

 

Ami piros keretes, az számítási hiba...

Ami zöld, az is:)))  Elég nagy gáz, hogy az egyszerű átlagszámítás nem sikerül.

 

Mégis a hivatalos számokból indultam ki  (a valóságos forgalom annál kisebb)

 

Tehát: éves szinten 835 ezer jármű halad át Letenye/Gorican autópálya határátkelőn,

ebből 660 ezer nyáron (Június-szeptember). A csúcs az augusztus: 295 ezer.

A feldolgozási metódus csak a vasárnapot különíti el, pedig a szombat is sokkal forgalmasabb, mint a hétköznapok.

Mindezt figyelembe véve 15 szombat és 15 vasárnap forgalma emeli 2300 gépjárműre az Éves Átlagos Napi Forgalmat.

 

Ez tehát a Nagy Adria forgalom...

 

Horvátország (Nyári adat - Éves adat):

Maslenica                  44222   - 17531

Benkovac                  31323   - 13100

Dugopolje                 21549   - 10958

Zagvozd (Makarska) 11350  -    5603

Ploce                           8175   -   3854

 

Ez azt jelzi, hogy a közúti turistaforgalom kevesebb, mint 20 %-a megy el Dalmáciáig.

Hanyad része választaná az utat Bosznián át?

 

 

 

Előzmény: Autobahn89 (52864)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.10.19 0 0 52867
rm40 Creative Commons License 2020.10.18 0 1 52866
Dani0530L Creative Commons License 2020.10.18 0 0 52865

Üdv mindenkinek!

 

Keresném a Közút Pest megyei 2020-as felújítási és fejlesztési tevékenységekről szóló tájékoztatóját, de sehol sem találom. Elsősorban a 2104-es út tervezett felújítása miatt érdekel, mert erről írtak bizonyos hírportálok.

Autobahn89 Creative Commons License 2020.10.18 0 0 52864

Pedig szerintem kb 5 ev mulva bovulni fog a gyorsforgalmi abba az iranyba es egyre tobben fognak arra menni dalmaciaba. Kicsit borulato vagy.

Előzmény: Herodes68 (52861)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!