Azért jelenleg nagyságrendileg nagyobb a Zeg-Bp forgalom, mint a többi, amit írtál. (Legalábbis szerintem, csak amit tudok-látok.) Ha nem erre csinálnák meg (először), akkor meg menne a szellempályázás..., helyben meg dühöngés, hogy miért nem a nagyobb forgalom irányában készült el.
Ketsegtelen, de sajnos meg mindig sok szerpentines fout marad utana is. De sok szakasz epulofelben van, minden szakasszal csokken a menetido es egyre vonzobb lesz arrafele utazni.
En valahogy nem latom a koncepciot mogotte. Szerintem felcsaptak a terkepet es raboktek az Egerszeghez legkozelebbi meglevo gyorsforgalmira, az M7re. Oke, de ez miert is lesz jo? Szerintem kormend fele kellett volna eloszor megepiteni az osszekottetest es nyugat fele gondolkozni (M8, A2 Graz). Befektetok ugyis nyugat felol jonnek. Meg a Zalazone-t is a nyugati autoipari cegek fogjak hasznalni zomeben (Magna, Avl, stb). Bp fele meg ott lenne az M8. Szombathelytol meg lehozni M86ot Kormendig es Becs fele is be lenne kotve Egerszeg (M76-M86-M87-S31....) Nekem ez az M7 irany santit. Kovetkezo szakasz is nyulfarknyi les, tobb evi fogjak epiteni es 11 hidat fog tartalmazni. Megeri ez az M7 irany?
Ha Pestről Odzakig meg lesz a pálya az rengeteg rövidülést jelent a mostani állapotokhoz képest.,maikor az autópályák végeitől óriási kerülő utakon lehet a másik autópálya végéhez eljutni.
Nem maga az út, hanem a boszniai helyzetből fakadó mostani "ideiglenes"(?) állapotok. A többi már másféle témakörbe illeszkedik... . Ezért írtam azt, hogy jobb lenne a horvát-dalmát tengerparti főutat preferálni és tovább felfejleszteni.
Bármennyire is olcsóbb ott, mégsem akar arra senki sem menni mostanában, mert nem biztonságos mostanában arrafelé menni. Akkor már inkább a horvát tengerparton vezető utat választanám, és azt is kellene erre a célra továbbfejleszteni.
Tegnap tanulságos útügyi hírt közölt a köztévé (DUNA TV, M1): Elsodort egy nőt a megáradt Hernád-folyó Bőcs községben, mert a település két partját összekötő olyan úton kerékpározott, melyet a Hernád-folyó több száz méter hosszban elöntött, és helyette nincsen másik átkelési közút Bőcs község területén. Az alternatív útvonal a falu két széle között csak egy több más falun átvezető, 28 km-es -- kerékpáros mértékkel mérve!!! -- óriási kerülővel megtehető úton át vezet, erre pedig a nő nem volt hajlandó, ez vitte rá a kockázatos átkelésre. (A nőt végül a tűzoltók kimentették, de..... nem lehet mindig mindenkinek ekkora szerencséje!!!... .. .)
A útépítésügyi tanulság pedig ebből az, hogy az olyan településeken, ahol Bodrog,- Hernád,- Sajó-nagyságrendű folyók szelik át a településeket, és az átkelő út elöntése esetén nincs a településen másik átkelő út, ott a katonaság által 6-8 órás gyorsasággal odatelepíthető ideiglenes gyorstelepítésű pontonhidakat kell!-(ene) üzembe állítani az áradásos időszakok idejére.
Én egy szóval sem említettem hogy öt éven belül elkészül az egész korridor.
Annyit mondtam,hogy öt éven belül bővülni fog a gyorsforgalmi úthálózat dalmacia fele bosznian keresztul. (M6, szava hid, drava hid szakaszok). Azok akik eddig is gondolkozoba estek, hogy arra menjenek es elkeruljek a draga horvat sztradakat, azok talan 5 ev mulva ha a fent emlitett szakaszok meglesznek ,akkor mar abba az iranyba fognak elindulni. Ha valamikor megepulne vegig a korridor, akkor meg a horvatok szamithanak arra, hogy tobben latogatnak dalmaciaba el es nekik ez bevetel kieses lesz, ha a palyadijakat nezzuk. Teny, hogy jelenleg a turistaknak csak a 20%-a megy le dalmaciaba, hosszu az ut, draga a palya, stb
De ez valtozni fog, ha megepul a korridor es arra olcsobb, rovidebb lesz.
Olvasgatom a bosnyák-dalmát reményekről szóló véleményeket.
Egyik kedvencem a Balkán autópályahelyzete.
Ha nagyon belemélyedek, mint pl. az év elején, akkor kaptam a kritikát, hogy miért foglalkozom ennyit a mások gondjával.
Másik opció: majd milyen rövid lesz az út Dubrovnikba...
Az a rövidítés nagyon sokba fog kerülni: időben és pénzben is.
Csodálom az optimizmusod, nem 5, hanem inkább 15-20 év a teljes Vc korridor megépítése...
Megpróbáltam értelmezni a Közúti Adatbank figyelemmel kísérési táblázatait.
Első meglepetés: nincs táblázat 2019-ben, sem 2018-ban az M7 Letenyei átkelő havi bontású forgalmáról. Annál is furcsább ez, mert korábban még volt.... (Ezért a 2017-est néztem át)
Ami piros keretes, az számítási hiba...
Ami zöld, az is:))) Elég nagy gáz, hogy az egyszerű átlagszámítás nem sikerül.
Mégis a hivatalos számokból indultam ki (a valóságos forgalom annál kisebb)
Tehát: éves szinten 835 ezer jármű halad át Letenye/Gorican autópálya határátkelőn,
ebből 660 ezer nyáron (Június-szeptember). A csúcs az augusztus: 295 ezer.
A feldolgozási metódus csak a vasárnapot különíti el, pedig a szombat is sokkal forgalmasabb, mint a hétköznapok.
Mindezt figyelembe véve 15 szombat és 15 vasárnap forgalma emeli 2300 gépjárműre az Éves Átlagos Napi Forgalmat.
Ez tehát a Nagy Adria forgalom...
Horvátország (Nyári adat - Éves adat):
Maslenica 44222 - 17531
Benkovac 31323 - 13100
Dugopolje 21549 - 10958
Zagvozd (Makarska) 11350 - 5603
Ploce 8175 - 3854
Ez azt jelzi, hogy a közúti turistaforgalom kevesebb, mint 20 %-a megy el Dalmáciáig.
Keresném a Közút Pest megyei 2020-as felújítási és fejlesztési tevékenységekről szóló tájékoztatóját, de sehol sem találom. Elsősorban a 2104-es út tervezett felújítása miatt érdekel, mert erről írtak bizonyos hírportálok.