Merry Christmas minden Railjet kedvelő topik társnak, s kívánom hogy mindenki legalább egyszer tudja kipróbálni ezt a csoda-szerelvényt! Kellemes Ünnepeket!
A réldzset az egységsugarú, másodosztályú utas számára mindenképp visszalépés, Bp - Bécs viszonylatban mindenképpen, de tulajdonképpen Münchenig is. Elég ránézni a Bh kocsi sűrűségű economy class-ra. Az, hogy szép, út közben nem sokat számít...
Habár EU irányelv, a réldzseten nem lehet kerékpárt szállítani. ÓBB magyarázkodik, hogy ez nagysebességű közlekedés (bár nem tudom, minél megy ez gyorsabban ott, ahol megy), a biciklislobby vezetője meg azt hajtja, hogy "de akkor is". Ennyi elég?
RJ41 "hozza a formát"... :S A KöFi szerint már Hegyesből szép késéssel jött el, Győrben is ült egy sort, Almásfüzitőnél 4917 engedte el, most meg Bicske körül jár úgy 40 perc késéssel...
Ezt már másik képen is láttam, de nem tudok rájönni, hogy miért lett fölfestve az a vörös sáv a peronra. Railjet. Oké. És akkor mi van? Az ICE-nek sincs külön fölfestve semmi, mégis bejár a Westre, és színvonalasabb is...
Tényleg nem macerálni akarlak, de - a vonófej egyvezetőállásos; - nyilván mozdonyként használták a 4061-est, hisz külön szerelvény, vagy vezérlőkocsi nem épült hozzá, sőt, ahogy tudom, távvezérlésre sem építették ki. Azaz gyakorlatilag tényleg mozdonyként használták (csakúgy, mint az MDamot-ot, csak annak volt stabil szerelvénye, vezérlőkocsija :))), hisz másként nem is lehetett. Amiért motorkocsi, az a sorozatszám, és a poggyásztér. :)
Néztétek, mire válaszoltam? Petink az MDa-t hozta párhuzamba a réldzsettel. Ha valami hasonlít egy iccipicit is az ÓBB-nél az MDamot-ra, az a néhai 4061, hiszen mindkettő poggyászteres motorkocsi.
Hogyan néz ki ez a 1216-nál? Ennél a mozdonynál a BSG immáron a ZSG szerves részét képezi. Miért volt erre szükség és jelent-e ez lényegi eltérést a 1116-nál általad leírtakhoz képest.
80-90 7xx:
A vezérlés tisztán pneumatikus, ...
Miért e "visszalépés" a villamos jelátviteltől? Előnye/hátránya valamelyiknek?