A VW konszern gyári navigációival, térkép szoftvereivel kapcsolatos kérdések és válaszok topicja.
Jöhet bármilyen téma, ami a címben szereplő készülékekkel kapcsolatos!
VW Golf Variant VI gyári navigáció hiba. Egyszerűen nem érzékeli merre járok. Szerinte valahol Szlovákiában. Lehet a navigációt újraszinkronizálni, illeszteni, inicializálni, vagy valami mást? Vagy a GPS szenzor lehet hibás?
Egy kis segitseget kernek . Vw passat B8 2017 esem van. A navi nem tud magyarul. Esetleg tudnatok segiteni honnan tudnak ra letolteni magyar hangot es terkepfrissitest. Tudom hogy mar biztos mas is kerte est ezen a forumon es azt szoktatok irni hogy olvass vissza a bejegyzesekben de nagyon uj vagyok itt. valaszotokat elore is koszonom
Remélem az illető nem közeli jó barát, mert nem szeretném megbántani. De olyan 19 forint lett volna a négy új saru (bármelyik autósboltban, VW vagy akármelyik VAG kereskedésben) amivel be lehet kötni a maradék négy drótot, szakszerűen, gyári előírás szerint. Jó lesz így is, csak nekem ez és a végeredmény olyan, mintha valaki ecsettel állna neki lefényezni az autóját. Persze nem olyan, és ez az én egyéni szocbajom, ne igazán számítson. :)
Szerintem a BT habszivacs tartóját (asszem ez az olcsóbb is) be lehet faragni a Polo ülése alá, de igazából mindegy neki hol van. Passatnál és Octaviánál is simán berakják a kesztyűtartó fölé, vagy akárhova, ahol van hely. (De asszem azt nem is mondom, hogy ebben az esetben érdemes lerövidíteni a kábelt. )
(Azért azt kérdezd meg a tanácsnoktól, egészen pontosan mi is abban az üzlet és a jóság, hogy ahelyett hogy a zöld kis dugósort bedugnád a mostani csatlakozóba ahol ott az előkészített helye, bepattan és kb. kész is, plusz a négy drót, ami szintén egy perc -> inkább beraksz egy negyed kilós hibaforrást ill. madzagkatyvaszt picivel több pénzért? Mert párat beépítettem már, dobtam is ki ilyen csomagot gyári meg harmadik feles BT bekötésekből mert feszítette a fejet, légcsatornát, de még mindig nem értem. Bár ez még pöttöm, amit pár éve a Nokia BT-k mellé be szoktak tenni ilyen átkötéseket teljesen feleslegesen, az tényleg durva.)
60$-€-t nem szívesen szánok már rá, de lehet kipróbálok valami más 32GB-os SSD-t, hátha...
Gondolom az útvonal számítása nem lett gyorsabb tőle vagy az is? (Gondolom az inkább processzor sebesség függvénye és ott nem tudom mennyit számít az olvasás-írás sebessége, de aztán ki tudja...)
Én legutóbb már SD kártyáról updateltem. :) Igaz csak másodszorra sikerült! De nem volt egyszerű, mert olyan régi volt a szoftver rajta, hogy semmilyen SD-t nem evett, utána olvastam, hogy még voltak verziók, ami 2GB-os SD-t látott csak.
Apropó, erre nekem az 5238-as (by josi) féle FW volt a segítség. Több helyen olvastam hogy ez egy stabil verzió, de hosszá teszem, hogy nem is találtam újabbat. Nálatok mi van fent?
Van egyáltalán olyan SW verzió, ahol van QWERTY bevitel?
Kezd úgy tűnni nekem, hogy a hangutasítások rendszeresen kikapcsolódnak. A Nav announcements-nél mit jelent a Dynamic?
A gyári utólagos BT köteg rádió felőli végén a gyári csatlakozóba passzoló betét van, ezt csak be kell pattintani a gyári csatlakozóba. (Meg még a BT két CAN drótja, és a +12, GND amit be kell kötni).
Az utángyártottnál meg van egy bumszli nagy buta közbetét, tök feleslegesen és drágán. Dolgozni meg ugyanannyit kell vele.
Mikrofon ugye kell a BT-nek és a rádiónak is, mert az RNS510 tud hangvezérlést. Az átkötéssel elég egy mikrofon, mert ezzel a rádió is megkapja a bemenetet és a BT is. A szettben benne van az átkötő madzag, az egész csak annyi, hogy az eredetileg BT-be menő mikrofonmadzag átmegy az RNS-en is. Szóval a mikrofon két madzagja nem közvetlenül a BT-be megy, hanem az RNS mic_in tüskepárjára, onnan pedig a mic_out csatiról a BT-be.
A szétszerelésről már tuti nem csinálok videót mert én ugyan szét nem szedem többet. :-) Nem nagy macera adja magát. Tetejét levenni, ODD-t ki. Majd a kijelzőt levenni, pontosabban én a szalagkábelekről (3db) nem vettem le, csak leborítottam a ház elé. Hátul van még összekötő lap, azt is ki (keskeny lemez). A hűtőbordát le. Annak hátul egy csavar, felül kettő hosszú egy furatban. Ezt én összeszereléskor megkínáltam egy kis hővezető pasztával ott ahol a végfok IC-felületével találkozik. A hátlap is rögzítve van, azt is leszerelni, majd kibillentve levenni. A csatlakozó panelban is van két csavar, egyik hátulról, a másik belülről azon van egy kis zöld festék. Így a panelt felfelé húzva kiemelni. A következő panelt 3 csavar és két lemezhajtás is fogja, azokat fogóval kihajtani, majd azt a panelt is ki lehet venni. A csatlakozója a kijelző felöl bal oldalon van, ott kell egy kicsit erősebben kiemelni. A HDD lent egy csavarral, és egy pici lemezzel, fönt szintén egy csavarral van rögzítve, így ki tudod venni, a keretben néggyel. Az összeszerelés természetesen fordítva. Ha nagyon át akarod látni, akkor vedd le az elejét, és az alját is, így tudod forgatni, és jobban láthatóvá válik minden. Azért nem vettem le a kijelzőt már a végén mert kicsit macera a szalagkábelek visszakötése összeszereléskor. A másik dolog még amit szeretnék megemlíteni. Sokan panaszkodnak, h nem olvas az ODD. Pontosabban gond a szoftver és térképfrissítés a gyengélkedő olvasó miatt. Ennek cseréje újra a legolcsóbb helyen is 55 EUR körül mozog, (én is vettem újat) de lehet venni olvasófejet már 8EUR-tól. A cseréje pedig 1xű. Szerintem sokkal gazdaságosabb ez a megoldás. Bay-en 5eHUF-ért már nagyon jó minőségű másolt friss térképet lehet venni, nem kell vesződni a letöltéssel kiírással, és az így felújított meghajtóval gond nélkül lehet telepíteni azt.
Ezt nem teljesen értem, hogy hova kellene kötni, forrasztani a szabad végeket... :(
Illetve mit jelent, hogy a mikrofon vezetékét "hurkolni" kell?
Alkatrészlistához nem jutok. A helyzet egyébként, hogy 6R Polo-ba megy és ezt az autót hivatalosan nem gyártották RNS510-el, bár RCD510-el elvileg igen. Ettől függetlenül utólagosan beteszik. Csak ugye az RNS310-esnek meg beépített a BT-ja és talán még a mikrofonja is. Ezért sajna nincs is kivezetve a BT modul az ülés alá és el sem fér a keretével, csak magában a modul legfeljebb. Na mindegy, majd megpróbálom azért valahogy oda beapplikálni ha elég hosszú lesz egyáltalán a vezeték.
Az a helyzet, h nem tudtam a 120GB-osat "szóra bírni benne, igaz az egy m-SATA kártya volt egy IDE-s átalakítón, azt nem látta sajnos. Így maradt az eredeti 32GB-os.
A madzag ilyesmi, de ez nem gyári csatlakozó. Tök felesleges a fél kilós toldó csatlakozó, a gyárinál a meglévő csati kiegészítéséhez szükséges betét van csak a rádió felőli végen. Peches esetben egyszerűen nem fog elférni. Alkatrészlistán meg kell nézni melyik köteg való a te autódba és ebayen venni egy bontottat. Lábkiosztásra egyformák, csak a madzag hossza más. A mikrofon vezetékét hurkolni kell majd, mert itt van BT és hangvezérlés is.
Egy RNS510-est sikerült szereznem és betenni egy Polo 6R-be. :)
Nagyon régi szoftver volt rajta, nagy kínlódás utána sikerült az 5238-ast felvarázsolni, majd sokadik kísérletre a V17-es térképet.
A kérdéseim:
valahol belehet állítani a QWERTY billentyűzetet, mert azért az ABCDE kiosztás annyira nem jó... Esetleg egy valamilyen későbbi szoftver tudná? Mi a legújabb ami elérhető? (.... B verziójú a fejegységem)
Vw Golf IV-esembe vásároltam egy gyári MFD1-es fejegységet. Szeretném ha a navigációban legalább Ausztria működne.
Mivel utólag vettem igy nincs gyári gps antennám sem. Tudna valaki ebben segíteni? Tehát egy NAVI CD kellene Ausztriával és egy gps antenna. Köszi előre is! :-)
RNS 510-m van, 5269 sw volt rajta, és west 7476 ősöreg térképpel, de nem tudtuk frissíteni, ezért felkerült rá az 5238, amit már sikerült frissíteni A V17-tel (east 8555).
Ahogy olvastam a régi bejegyzéseket az east és a west nagy bánatomra nem összefűzhető, pedig az east-ben nincs pl. Franciaország meg Belgium ami azért fontos lenne. Arra tényleg nincs semmi trükk?!
Kérdés van e számomra hátrányos különbség az 5269 és az 5238 között, van e ebből egyébként az 5269-nél is újabb és az mit tud még?!
Poi-k viszont nem mennek, fel lett alá importálva, a details menüben ott is van a poi mérete, dátuma ilyesmi.. ennek ellenére az összes POI-s menü más színű, tehát nem használható és nincs is poi-m, mi a francot lehet azzal csinálni?!
Sziasztok. A tuaregembe egy RNS-500 CD-s fejegység van. Szeretnék magyar térképet a navihoz ezért cserélném egy ugyanúgy RNS-500-ra, csak ami DVD olvasós. A kérdésem, hogy simán kiveszem-berakom? Kell illeszteni vagy ilyesmi?