Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Androidfan Creative Commons License 2021.05.02 0 1 79321

"Praktikus gumicserénél 175/70r14-re válatani, ami 1mm-rel tér csak el tőle."

 

Gondolom 1cm-t akartál írni. :)

 

Előzmény: sinkapeter (79319)
DKori86 Creative Commons License 2021.05.02 0 0 79320

Én is így gondolom. :)

 

Tudom: a feleségemé GLX, ezen 165/70R14 a téli acél és a nyári alu szett is...így sikerült (ez a gyári méret tudom, de szivem szerint nyáriban azért majd alátennék 185/60R14-et, de ~8mm-es 165/70 R14 alap gumikkal sikerült szereznem rá tavaly nyárra alufelniket így momentán marad...), egyébként vicces, hogy a virsligumi mérethez képest (!) milyen szépen fogja az utat kanyargáskor a sarkokba kitolt kerekeivel. :)))

 

A GS anyumé, de úgy vette, hogy 14es acél szett volt/van alatta 175/65R14 télikkel (meg nyárikkal de azokat már nem akarja rátenni ezért megy akkor már a vadászat gyári GS 15ös alufelnikre 185/60 R15 gumikkal). Tudom, hogy eltér átmérőben a kettő (nem is teljesen értem miért nem váltóméret gyárilag a 15 és 14 átmérőben..), azt nem tudom, hogy a GS-ek órája másképp (a 185/6₩ R15 átmérőhöz) van-e kalibrálva mint a többi 165/70R14esé... :) (na meg sokan tudom ár végett végül 195/50R15el gumizzák fel mert az elterjedt/olcsóbb...de azzal ugye nem ugyanazt mutatja mint a 185/60 vagy 195/55 R15...).

 

A gyújtás 12v-re kíváncsibb lennék van-e rá ötlete valakinek... :)))

Előzmény: sinkapeter (79319)
sinkapeter Creative Commons License 2021.05.02 0 0 79319

Hogy mennyire tesz jót neki, vagy előírásszerű, azt nem tudom, de több, mint 10 éve így használom az autót, a nyári az alufelnin, a téli a lemezfelnin ugyanazon csavarokkal. A GS alapból a 15-ös kerékkel jött ki, és mivel a hivatalos 185/60r15 és 165/70r14 egymásnak nem váltóméretei, a 14-es felnivel már nagyon sokat csal az óra. Praktikus gumicserénél 175/70r14-re válatani, ami 1mm-rel tér csak el tőle.

Előzmény: DKori86 (79318)
DKori86 Creative Commons License 2021.04.28 0 0 79318

Sziasztok!

 

Egy láma és egy talán fogósabb kérdéssel érkeztem. :)

 

Jól gondolom ugye, hogy a gyári 15ös GS alufelnihez teljesen jók a 14es acélfelnik kerékcsavarjai (a grafitszürke 1.5 GS lemezkerekekkel került tavaly a családba és a "gazdinál" napirendre került, hogy pótolja őket, az acél meg megmarad téli szettnek...)?

 

A fogósabb kérdés a miénkkel kapcsolatban: a motortérben a biztosítéktábla környékén merre találok gyújtás 12v (a negatív kábel egyszerűbb lesz, illetve kell még egy helyzetjelző pozitív is ugye de azokat csak le tudom követni...) vezetéket? DRL vezérlőmodul bekötéséhez kellene, megvalósulni látszik a DRL-es ködlámpa projekt (nekem így esztétikus/gyárias és nem kendácsolt hatású), a lámpákat már betettem (nem volt ködlámpa benne, itt még félszemű...) ;)

 

Madarl Creative Commons License 2021.04.27 0 0 79317

Üdv Típustársak!

Segítséget kérnék Tőletek! 2007-es évjáratú Swiftem produkál olyan hibát,hogy a kuplungpedál benyomásakor a pedál beesik...pontosabban a munkahenger ami bajonett záras, kijön a karosszérián kialakított helyéről....nagyon kellemetlen hírtelen.....autó vészvillogó...kiszáll...motorháztető felnyit...munkahenger visszacsavar...indulás.Mi lehet az oka?Találkoztatok ilyen hibával?Köszönöm!Laci

Meister Creative Commons License 2021.04.08 0 0 79316

Van valami módszer arra, hogy a klíma és környékét tényleg ki tudjam pucolni? A teljes múűszerfal lebontása nélkül szeretném. A kocsi már 15 éves, és úgy érzem, ráférne egy olyan takarítás ott, ami szemrevételezéssel is járna.

DKori86 Creative Commons License 2021.02.26 0 0 79315

Kapkodtam, igazad van: hordozó esetén?

Előzmény: PeterMII (79314)
PeterMII Creative Commons License 2021.02.26 0 0 79314

Ha valóban gyerekülésről (1-es, 2/3-as korcsoportos) van szó, és nem babahordozóról (0. és 0+ korcsoportos, amit ugye menetiránynak háttal kellene bekötni), akkor nem kell kikapcsolni a légzsákot, sőt hiba lenne. Csak told minél hátrább az első ülést.

Előzmény: DKori86 (79313)
DKori86 Creative Commons License 2021.02.26 0 0 79313

Sziasztok!

 

Egy kicsit szokatlan kérdés: szükség esetére, ha muszáj egy utat így megtenni, szerintetek ki lehet venni (megoldás lehet? okozhat bármi problémát - OK, a betárolt légzsákhibát lehet törölni...) a légzsák 15A-es biztosítékát (10-es helyen van, úgy tudom nincs más ezen a körön ha minden igaz...) a biztosíték-táblából azért, hogy a jobb első ülésre gyerekülést lehessen helyezni (ugyanis nem kikapcsolható ugye az utas oldali légzsák benne)?

jojimi Creative Commons License 2021.02.22 0 0 79312

A képeket ezen üzenetben küldöm

jojimi Creative Commons License 2021.02.22 0 0 79311

Sziasztok, veleményeteket ill. segítségeteket kérem. Feleségem 2009-es 1.5 vvti automata Suzuki Swiftjéböl most vettük észre hogy meleg motornál a  motorral szenben állva a motor bal oldalán spricvel a hűtővíz. Esetle lehet vízpumpa hiba? A kiegyenlítő tartályba  a folyaďek szint még épp megfelelő volt, a motor hőfok a középtartományban, viszont folyamatosan járatta a hűtőventillátort. A hűtőfolyadékot a generàtorra spricceli ahonan elpárologva az ott képződő gőzt vettük csak észre. Belenéztem a hűtőjébe, hát elég bizarr làtvány fogadott. Olyan mintha rozsda vagy vízkő lenne a hűtőben ill a hűtősapkára kiülve. A kérdésem, tudtok e megbízható szerelőt Nyíregyházán, vagy menjek inkább márkaszervízbe? 

tambo Creative Commons License 2021.02.09 0 0 79310

Nekem pont fordítva volt. Hidegen nem,melegen nagyon. A harmadik kuplung csere lett a megoldás.

Előzmény: Meister (79309)
Meister Creative Commons License 2021.02.09 0 0 79309

A '17 utáni swifteken is van rángató kuplung probléma, ezt írta azon a fórumon valaki:

 

 

Autodata azt irja hogy tünetek:

 

hidegen elinduláskor rángat az üzemmeleg állapot eléréséig

 

ok:

 

Lendkerék anyagjellemzői gyengék.

 

Csere módosított lendkerékre

Meister Creative Commons License 2021.02.08 0 0 79308

Ez a fórum a 2017 előtti Swiftekkel foglalkozik, de ez a probléma itt is fennáll, meg az újnál is. Nem tudom rá a megoldást, párásodás okozza, szerintem is. Nekem nyáron is szokott reggel rángatni.

A 17 útáni Swiftes fórum:
https://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9238264

 

 

Előzmény: herpolgi (79307)
herpolgi Creative Commons License 2021.02.06 0 0 79307

Sziasztok!  Új vagyok a Suzuki fórumon, de már régóta követem, hogy miket írtok a hibákkal kapcsolatban.  Elsősorban a kuplung rángatásról szeretnék többet megtudni.  Kapott már valaki hivatalos magyarázatot arra, hogy mi okozza a kuplung rángatást? Akinek cseréltek már kuplungot, az tudja-e,  hogy gyárira vagy utángyártottra cserélték?  Én 2019 júniusában vettem át az autómat.  Vagyis lassan a második télen vagyok túl az autóval.  Én azt tapasztaltam, hogy hidegben rángat a kuplung, és a párás idő sem tesz neki jót.  Ma (2021-02-06.) direkt néztem a hőmérséklet kijelzőt, 5 foknál minimális rángatás észlelhető gázadás mellett.  Amennyiben csak alapjáraton gázadás nélkül felengedem a kuplungot gond nélkül indul.  Tapasztalataim szerint, 2 foknál kevesebbnek kell lennie, hogy produkálja a rángatás gázadás mellett.   Mínusz fokokban mindig jelentkezik a jelenség, ha gázadással együtt engedem fel a kuplungot. ( Amennyiben bemelegszik a motor - váltó- kuplung, onnantól nem produkálja a hibát. Nem akarok hülyeséget írni, de tapasztalataim szerint, ha nagyon párás az idő és hideg motornál az első indulásnál elő - előfordul a rángatás.  Tavaly voltam vele a szervizbe,  de persze melegen már nem produkálja a jelenséget. Így azt mondták ennek nincs semmi baja.  Még azt is megkaptam, hogy nem jól használom a kuplungot, kevés gázt adok. ( Ez a hatodik autóm. " Úgy néz ki, mostanra elfelejtettem, hogy kell vezetni.")  Attól hogy nagyobb gázt ad az ember csak a rángatás mértéke növekszik, legalábbis nálam. Ti, hogy vagytok ezzel? Akit érdekel szívesen írok a további hibákról és tapasztalatokról is. Beszéltem a Fogyasztóvédelmi főfelügyelettel is.

kgaboroo Creative Commons License 2021.01.17 0 0 79306

Igen.

Előzmény: MITCH_46 (79305)
MITCH_46 Creative Commons License 2021.01.17 0 0 79305

Sziasztok!
A DENSO IK20TT csereintervalluma ugyanúgy 105.000 km, mint az NGK IFR6J11-nek Swifthez?

Én úgy gondolnám, hogy igen, mert a Denso cross reference-ben azt irja, hogy helyettesítője az IFR-nek.

Szerintetek?

Nagyon köszi!

 

othiss Creative Commons License 2021.01.15 0 0 79304

a műszaki átvevő is, aki próbára megy vele.

 

Esetleg a szerviz is némi fájdalomdíjjal lephetné meg az ügyfelet.

Előzmény: Meister (79303)
Meister Creative Commons License 2021.01.15 0 1 79303

Azért az a szerelő megérdemelne 2 pofont, aki ezt így kiadta a keze közül. Ez életveszélyes!

Előzmény: MITCH_46 (79301)
othiss Creative Commons License 2021.01.14 0 0 79302

köszi, ez hasznos volt.

Előzmény: MITCH_46 (79301)
MITCH_46 Creative Commons License 2021.01.14 0 0 79301

Úgy néz ki meglesz a hiba. Felhívtam a Rewoprot megint, azt mondták nagyon kicsi az eselye, hogy elektronika hiba ha nincs hibakod. Mondták, hogy megbeszélik. Visszahivtak. Arra jutottak, hogy valoszinuleg fel vannak cserelve az abs kockában a fékcsovek. Megnéztem az autót. Forditva van bekotve az egyik körön a fékcső.
A főfékhengertől a két felső szélsőbe jön be gyárilag a fekcso. Onnan a két kozepso megy az elso kerekekhez. Na most nekem ugy kototte be ezek szerint nyáron anno egy szerelo az abs kocka csere utan, hogy a balos ketto az jol van. A balos jon a fofekhengertol, a balrol a masodik megy a bal elso kerekhez. Viszont a jobb oldalon a legszélére jonne be a fofekhenger, na most oda a jobb elso kereket kototte be. Jobbrol a masodikra lenne rakotve a jobb elso kerek. Na oda meg bekototte a fofekhengert. Este csereljuk is vissza a fekcsoveket.

Bárki így jár ABS kocka csere után, az akkor tudja, hogy ez a hiba. ( ABS KOCKA KERÉK BLOKKOL)

MITCH_46 Creative Commons License 2021.01.13 0 0 79300

Féknyergek úgy járnak, mint a vaj, abs kocka új, abs jeladó új, abs gyűrű új, ma kicseréltük a főfékhengert is. Ugyanaz a hiba. Fékezve amikor bekapcsol az abs, lesatuzza mindig a jobb elsőt és hiába engedem el a féket, satun hagyja amíg meg nem áll az autó. Jeladót széthúzva, ezáltal az abs-t kiiktatva tökéletesen működik a fék. Lesatuzza mind a 2 első kereket, viszont ahogy elengedem a fékpedált, azonnal oldja is a féket mindenhol. Jeladót visszadugva, teljesen ugyanaz a probléma megint. Akárkit hívok senki nem találkozott még ilyennel. Én abs elektronikára gondolnék, de arra mindenki azt mondja, ha nincs hibakód, akkor jónak kell lennie. Szerintetek?

Előzmény: MITCH_46 (79299)
MITCH_46 Creative Commons License 2021.01.08 0 0 79299

Köszi.

Előzmény: kgaboroo (79298)
kgaboroo Creative Commons License 2021.01.07 0 0 79298

A féknyeregben a munkahengert kell megtisztítani a porvédő gumi alatt. Fékbetéteket kivenni és finoman kinyomatni a dugattyút csak annyira, hogy a fényes palástot le tudd takarítani.

A porvédőt is szépen kitakarítani. Visszatolás előtt egy csepp fékfolyadékot juttatni a dugattyú palástja mellé, hogy könnyen vissza lehessen tolni.

Ezt mindkét oldalon megcsinálni.

Ha a főfékhengertől egyforma nyomás megy a féknyergekbe akkor valamelyik fékdugattyú szorosabb. Ezért a fékbetétek a szorosabbik dugattyúnál késnek a fogással. 

Ezért érzed az első pillanatban a félrehúzást.

Ha mindkét oldalon tiszták a munkahengerek és dugattyúk, könnyen járnak és a betétek sem akadnak a féknyereg csúszkáiban és az úszó ágyazás csapjainál akkor egyenletes fogást kell érezned.

Ha nem akkor a feljebb említett hiba vagy légbuborék valamelyik oldalon.

Előzmény: MITCH_46 (79297)
MITCH_46 Creative Commons License 2021.01.07 0 0 79297

Ma ki lett cserélve az ABS kocka. Nem az a baja. Srác szerint a keréknél lesz valami, mert egeszen a főfékhengertől komplett a kerékik menő fékcsövekig szerinte minden okés.

 

Megpróbáljuk a nyerget, jeladót, gyűrűt átnézni.

Előzmény: MITCH_46 (79296)
MITCH_46 Creative Commons License 2021.01.03 0 0 79296

Annyi még, hogy nem tudom köze van e a hibához, de egy kis ideje nagyon picit beljebb fog a pedál, de nem úgy, mint a kockacsere elott. Akkor beesett szepen. Csere utan szinte eppenhogy ranyomtam es fogott is. Most kicsit beljebb fog. Meg ha hirtelen rácsípek jobbra rantja egy pillanatra az elejét, mintha azt kezdené el fekezni eloszor. Utana mar nem huzza el a kormanyt, csak a kezdeskor moccan el a kocsi eleje. Fekek elol teljesen ujak, tarcsa is, betét vezetok is. Ezt a jobbra rantast fek csere elott is csinalta picit. Lengokarok is ujak, gombfejek, csontok. Kerekek is jok. 

 

Arra gondoltam, hogy nem-e a fofekhenger adta meg magat. Kockacsere utan csinaltam teszteket es akkor jo volt a fek, szepen dolgozott is az abs. De akkor fent is fogott a fek. Most egy nagyon picit beljebb es ez van. Talan az egyik kör nem ugy kaphatja a fofekhengertol a nyomast már a karmantyu miatt es emiatt lehet ilyen blokkolás a keréken?

Előzmény: MITCH_46 (79295)
MITCH_46 Creative Commons License 2021.01.02 0 0 79295

Sziasztok!

 

Előjött egy probléma a Swiftemmel. A gyakori kerdeseken is kerdezte valaki de valaszt nem kapott ra. Teljesen ugyanez a problemam, csak a jobb elso kerekkel csinalja. Ugyanez az evjarat. Nekem nyáron csereltek a kockat, eddig semmi gondom nem volt vele, nekem sem esik be a pedal meg semmi, ahogy blokkol a kerek, nekem is addig marad satun automatikusan amig nullara meg nem all az auto. Viszont a tobbi 3 kerek semmi fekerot nem kap. Eletveszely kb. A srac ott nem kapott megoldast a problemajara es nem is irta, hogy oldodott meg neki sajnos. Ezert kerdezlek titeket.

 

Idézem a szoveget. Elore is nagyon koszi.

 

""""Sziasztok! 2006-os ABS-es szerelt Swiftem van. Felújíttattam az ABS kockát 1 hónapja körülbelül szervizben, és amikor átadták az autót, szóltak, hogy a bal első kerék leblokkol fékezésnél. A fék jól fog, nem kell pumpálni a pedált, de amikor nagyobbat fékezek a jobb oldali kerék teljesen jól működik, az ABS engedi tovább, de a bal első kerék beblokkol és addig fogja a fék a kereket, míg az autó meg nem áll. Széthúzták a jeladó csatlakozóját, akkor világított az ABS visszajelző, de a kerék csak addig blokkolt amíg a pedált nyomtam. Miután visszaszerelték a jeladó csatlakozóját, megint az a helyzet, hogy amint megcsúszik a bal első kerék beblokkol a fék és nem enged fel amíg az autó meg nem áll teljesen. A szervizben 2 ABS tömbbel is próbálkoztak és mind a kettővel ugyanúgy megvolt ez a probléma, és tanácstalanok, hogy mi baja lehet, és nem is erre szakosodtak. Valakinek volt már ilyen problémája? Illetve milyen szerelőhöz lenne érdemes elvinni az autót, ha tudtok ajánlani, ahol hamar megoldják a problémát? """"

 

Talalkozott mar valaki ilyennel esetleg? Se hibakod, se abs hiba. Kocka ezek alapjan nekem is jo lehet, plusz az abs jeladok is. De akkor mi lehet?

haka64 Creative Commons License 2020.12.26 0 0 79294

Kellemes ünnepet mindenkinek! Csak egy kérdés: a "vasaló" Swiftekben (2012) milyen méretű késes biztosítékok vannak? Mini, maxi vagy normál? Köszönöm.

-zarko- Creative Commons License 2020.12.15 0 0 79293

Rossz fórumban vagy,más mozit nézel

Előzmény: Törölt nick (79292)
haka64 Creative Commons License 2020.11.22 0 0 79291

Üdv mindenkinek! 2013 évjáratú Swifthez keresek magyar nyelvű kezelési útmutatót. A segítséget ezúton köszönöm.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!