" A magyar oldalon a beruházás teljes költsége alapján kilométerenként 14,4 millió euró, közel 4,5 milliárd forintos ár adódik. Az építési költség nettó 323,9 millió euró, ami 11 millió euró, azaz 3,4 mrd forint kilométerenkénti árat jelent. Az a tény, hogy a projekt sík területen valósul meg, alacsony költséget indokolna, de a 14,4 millió euró jóval meghaladja a magyarországi 2×2 sávos autópályák átlagos árát.
Ilyen finoman kérdezték meg az EU-bürokraták, mi kerülhet 4,5 milliárdba a lapályon."
Amennyire emlékszem egyik-másik lánc törzskártyával nem (vagy nem annyira) horror áron adja az üzemanyagot, a nagy céges flottákhoz tartozó járgányok szokták ezeket a kutakat használni...
Azért nem feltétlenül csak azoknak van szükségük az autópályán benzinkútra akik nem tankolnak meg előtte... Én pl. megszoktam, hogy az öreg Hondám országúton 6 liter körül fogyaszt. Hát simán nekivágtam a 350 km-nek a frissen átadott M3-ason (akkor még csak Polgárig volt meg)... és bizony 5 személlyel, meg 170-el nem 6 liter volt a fogyasztás... szemmel lehetett látni, hogy megy lefele a mutató, azt hittem lyukas a tank, de a tükörben nem láttam semmit... sehol a közelben benzinkút... lelassítottam 120-ra, de mintha soha nem akart volna vége lenni az autópályának... alig vártam, hogy Polgárra érjünk, persze ott se volt az út mellett benzinkút, de ott már visszamászott a mutató, és nem is álltunk meg csak Nyíregyházán... de ha még egy kicsit kellett volna menni autópályán benzinkút nélkül, sétálgathattam volna egy kanna benzinért.
Tipikusan az a kérdés amiröl majd a piac gondoskodik. Ha megéri kutat rakni oda, akkor lesz is.
Engem az sokkal jobban érdekelne, hogy normális autópályaétkező miért nincsen Magyarországon. Amilyen pl az Autogrill vagy a Landzeit. Pl nem tudom elképzelni hogy egy Trófeának ne érné meg berendezni egy "all you can eat"-et mondjuk az M0-n. Mégis csak a hülye Meki van...
Derecskénél a komplex pihenőben ott a benzinkút helye, csak legyen aki megépíti és üzemelteti. Debrecennél az Auchan kút nincs 3 kilométerre a pályától.
Az autópályás benzinkutak jellemzően tranzitnak van. Bár már 1-2x én is tankoltam rajtuk (pl. M3-as MOL Kálnál, vagy a Geleji Shellnél) De 30 l-es tankkal nem futja ki 600 km-re. Na meg azért oda-vissza számoljuk az országot, és egyes részeken a nem autópályás kutak is horror áron vannak, főleg az eldugott vidéki falvakban Borsodban. De pl. Szombathelyen is a sima Shell kút, vagy Zegen is 10-12 Ft-al drágább mint itt a 4-es mellett Monornál.
De visszatérve a tranzitra, aki lenyom 1-2000 km utat, az nem fog minden tankolásnál le és fel tekeregni valami faluba tankolni, mert az idő az pénz, és ez itt is igaz. Jól néztem volna ki, ha Monor-Rennes 2000 km távot egy Ford Transittal 5 óránként tankolva majd mindig valami ismeretlen helyre kanyarogtam volna állandóan le a pályáról.
Most délután 4 körül jöttem arra, a 170-es kijárat előtti portáltáblán ki volt írva, hogy Zalaegerszeg, Hévíz felé a lehajtó a 175-ös kijáratnál. (Majd előszedem a menetrögzítő kamerát és teszek fel képet.)
Én is jóval gyorsabbnak és egyszerűbbnek éreztem, bár a lehajtónál és a 76-osra felhajtásnál levő 2 körforgalom eléggé lelassít most még, de ha meglesz legalább Fenékpusztáig, még jobb lesz.
Összesen 2 autó jött szembe, a "régi" út irányába/ból (a sima 76-os Bszentgyörgyön át) jónéhányat láttam a fent említett körforgalomban
Tegnap reggel én sem mertem az M76 felé menni (pontosabban siettem és nem akartam esetleg potyára kavarogni) a leragasztott felratok miatt.
Próbáltam volna én is az átadott M76 szakaszt. Bp felől a 68-as úti csompóntnál semmi nem jelzi, hogy hahó, ne ott fordulj már le a pályáról. Keszthely felöl pedig minden, az M76-ra vezető táblán pirossal át van húzva az összes felirat, azt sugallván, hogy még nincs átadva. Behajtani tilos ugyan nincs kint, de aki nem ismeri máris az új helyzetet, azt semmi nem sarkallja az igénybevételére, sőt. Guglimep sem a barátunk ebben.
Jogos, csak kérdés mekkora a forgalom Letenye felől Zalaegerszegnek az M7-M76 irányban?
Ettől még jogos, hogy ilyen elcseszett körforgalmi csp-at építenek 2*2 sávos autóút-autópálya találkozásnál. Pl. az M85-M1, vagy az M76-M7, vagy M8-M7.
2006. évi LIII. törvény a nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű beruházások megvalósításának gyorsításáról és egyszerűsítéséről
6/G. §
(2) * A közlekedési infrastruktúra-beruházás során a) az építési engedélyezés és a vízjogi létesítési engedélyezés iránti kérelem nem utasítható el, b) a megindult építési engedélyezési eljárás és a vízjogi létesítési engedélyezési eljárás nem szüntethető meg arra tekintettel, hogy az építési vagy a vízjogi létesítési engedély alapját képező környezetvédelmi engedélyezés iránti eljárás van folyamatban. Az építési engedélyezési eljárást és a vízjogi létesítési engedélyezési eljárást a határozathozatal előtt a környezetvédelmi engedély kiadását követő nyolcadik napig a hatóság felfüggeszti.
Gondolom ebből, hogy a környezetvédelmi engedélyezés (módosítás) még hiányzott 2020.10.16-án...
Nem, az M7-ről az M76-ra közvetlen le lehet hajtani, nem kell a körforgalomba menni. Olyan, mint az M85-ről az M1 Budapest felé, ott sem kell a körforgalmi csp-ba behajtani. Persze visszafelé már más a helyzet, ott már körforgalmi csp-n kell áthajtani.
Pénteken reggel én már arra mentem Zegnek, azaz le az M7-n Holládi csp, onnan Balatonszentgyörgy nyugatig az M76. Sokkal gyorsabb, és kényelmesebb, mint a sima 76-osra lemenni az M7-ről. Persze az igazi majd akkor lesz, ha már Fenékpusztáig átadják 1,5 év múlva.