Ez a 10 méteres távolság micsoda? Becslés, vagy van ennél a honlapon nem szereplő térképnél részletesebb vázrajz? Az Ország Szerkezeti Tervén nem látszik semmi az M81-ből, ha egyáltalán gyorsforgalmi út lesz, vagy csak négysávos tranzitút. Az új (M)81, mint tranzitútvonal megfelelően ki tudja szolgálni Székesfehérvár kapcsolódását két autópálya csomópnttal, a 8-as úttal, és az M7-el. A többi meglévő útra nem kell csatlakozás, azok kvázi "szervizutakká" válnak.
A rajz ellenére én is nehezen hiszem el :). A 8-as északi csomópontja láthatóan továbbépítésre van tervezve. A déli rész már problémásabb persze. Akárhogy is lesz, a Frankenstein-útépítés örök példája lesz.
A válasz: Igen, de kevesebb felárazással, még kevesebb kartellezéssel...
Példa, hogy legyen újabb okod bulvározni, blikkezni...
2001-2003. Szent László híd (M9, Szekszárd) építése több mint 22 milliárd forintba került. Ebből a hídépítés költsége 9,3 milliárd, a kapcsolódó 20 kilométeres M9-es autóúté pedig 13 milliárd forint.
2017-2020. Monostori híd (Komárom) 29 milliárd Ft. (a korábban megépült Komárom elkerülő nélkül)
Tudom, tudom: összehasonlíthatóság.... teljes hossz: 919,6 m (Szekszárd) vs. 622,7 méter (Komárom).
Mindkettő 2x1 sávos. A paksi híd már ezt is veri... 70 milliárdért!!! (+ utak)
Legyen nyugodtan kritikus. De mm/nap es Ft/km összehasonlitasok a konkret müszaki tartalom es helyszini adottsagok nelkül, az Blikk vagy Ripost szint. Ha nem vetted volna eszre, nekem ezzel van bajom, nem a kritikus szemleletmoddal.
Szerintem ne aggódj, a jó öreg "minden szar" magyar alapmentalitás él, és élni fog.
Nem szoktam erre a kérdésre egyértelmü választ kapni, igy most töled is megkérdezem: minden projektröl amiröl kiderül hogy szerintetek tul van árazva (hiszen fillérre pontosan tudjátok hogy minek mennyibe kéne kerülnie), azt azonnal leállitanátok?
Ugyanigy teljesen felesleges 2 alagutepitest összahasonlitani anelkül, hogy ismerned a geológiai viszonyokat és milyen fúrási technológiát alkalmaznak. Föleg haladási sebességeket összehasonlítani nonszensz.
Persze, de szandekosan dobtam be igy. Szerintem a többseg megertette, mire-kire celoztam ezzel. Mondhatnam provokacio volt. A sok plulszt elnezve a többseg meg is ertette, mire gondolt a költö. Amugy meg barmilyen gyümölcs lehetett volna kedves dimelo.
A kisajatitas 56 millio € volt, 6,3 milliard Ft/km ment a kisajatitasra.
Amugy az A100-al a legnagyobb baj, hogy kitalaltak, ne egy nagy fövallalkozo legyen, hanem par szaz meteres szakaszokra osztva adtak oda kivitelezesre ki tudja mennyi vallalkozonak. Csusznak is vele, meg folyamatosan lesz egyre dragabb. Tipikus nemet mintaprojekt lett, mint pl. az uj berlini repter. A hasonlosag a 2 projekt között: ott sem volt fövallalkozo, a többiröl meg ugyis hallott mar mindenki, es ez egy utepitö forum.
azért azt tegyük hozzá, hogy az A100 Berlin belterületén halad félkörben, kb mint ha nálunk a körvasút mentén épülne autópályagyűrű. Nálunk sem két fillér lenne a sok kisajátítás.
A napokban jött ki a Transparency által kiemelt figyelmet kapó M6-os Boly-Ivándárda szakasz tendere. Elég drága 20 km lesz. Meg hát ugye EU-s projekt. Két-három osztrák cég fogja épiteni.
Szerintem legkésöbb most zárójelbe lehetne tenni ezt az állandó fillérbaszást ami ebben a threadben megy. Minden országban más és más költségek vannak. Nem ugyanannyi a munkaerö, nem ugyanannyiak a bérleti dijak, az ingatlanok árai, az adó mértéke, stb. Èrthetetlen miért kell ezen rugózni mindig.
Ès igen, aki nem totál elmbeteg az örül egy határidöre, saját forrásból megvalósuló M85-nek. Még akkor is ha szabályosan csak 110-el lehet majd menni rajta (gyakorlatban persze birná a 130-at is).
Németországban meghosszabbítják az A100-as autópályát, kerek 3,2 km-t toldanak hozza. (Legalabb) 500 millio Euroba fog kerülni. Km-re es forintra atszamolva: 56,25 milliárd FT/km. (360 Ft-os árfolyammal számolva) 2013-ban kezdték építeni, talán 2022-ben elkészül.
Gondoltam bedobok egy narancsot az almák és körték közé.
Azért ha csúsztatni kell nem kell menned a szomszédba.
Egyrészt egy 780m-es alagút építési költségét ráosztani egy mindössze 4,6 km-es szakaszra nyilvánvalóan súlyosan torzító hatású. Mi lenne ha az V. ütem mondjuk csupán 2km lenne? 100 Mrd/km-ről jajveszékelnél?