Keresés

Részletes keresés

hegyaljai3 Creative Commons License 2020.10.30 0 0 52983

Ez a 10 méteres távolság micsoda? Becslés, vagy van ennél a honlapon nem szereplő térképnél részletesebb vázrajz? Az Ország Szerkezeti Tervén nem látszik semmi az M81-ből, ha egyáltalán gyorsforgalmi út lesz, vagy csak négysávos tranzitút. Az új (M)81, mint tranzitútvonal megfelelően ki tudja szolgálni Székesfehérvár kapcsolódását két autópálya csomópnttal, a 8-as úttal, és az M7-el. A többi meglévő útra nem kell csatlakozás, azok kvázi "szervizutakká" válnak.

Előzmény: NAR (52981)
RadiX Creative Commons License 2020.10.30 0 2 52982

A rajz ellenére én is nehezen hiszem el :). A 8-as északi csomópontja láthatóan továbbépítésre van tervezve. A déli rész már problémásabb persze. Akárhogy is lesz, a Frankenstein-útépítés örök példája lesz.

Előzmény: NAR (52981)
NAR Creative Commons License 2020.10.30 0 4 52981

Ha a 2x2 sávos 7-8-as úttól 10 méterre fog menni a 2x2 sávos M81, azon azért nem csak dimelo fogja felhúzni a szemöldökét... :-)

Előzmény: hegyaljai3 (52980)
hegyaljai3 Creative Commons License 2020.10.30 0 1 52980

Kerestem a NIF honlapján de nem találom a mellékelt térképet. Kérdés nem is a párhuzamosság, hanem hogy hány csomópintja lesz az M8-tól az M7-ig?

Előzmény: NAR (52979)
NAR Creative Commons License 2020.10.30 0 0 52979

Mintha nem láttam volna még itt, a topikban a lenti cikkben szereplő térképet: https://www.szekesfehervar.hu/m81-negyedik-fehervari-m7-es-csomopont-epitese-is-resze-a-81-es-negysavositasanak?fbclid=IwAR1wpbYAxtI_5jUUYu_M7CIJkD3ifPlFpCz13fbq2_MNOp9yozOMr1DkqNU

 

Szóval az M81 a 8-assal és 7-essel párhuzamosan futna Székesfehérvár mellett...

dimelo Creative Commons License 2020.10.30 0 2 52978

Ami kétszerese az átlagos inflációnak, de nem hagyható ki a műszaki tartalom különbsége.

 

Ezért a rövidebb Komáromi híd helyett

2020/2001, azaz 19 év (Kalocsai-Szekszárdi hidak)

70/9,3 milliárd, egyszerűsítve 700 %.

 

Ez már nem is értelmezhető az átlaginfláció szintjével...

Előzmény: NAR (52977)
NAR Creative Commons License 2020.10.30 0 1 52977

"16 év alatt 300 %-os (hídépítő) infláció..."

 

Ha jól számoltam, ez éves szinten 7%. Ugyan 16 éven keresztül, de így már nem Blikk-kompatibilis a szám...

Előzmény: dimelo (52976)
dimelo Creative Commons License 2020.10.30 0 2 52976

Lásd előző posztom...

 

Nem fekete-fehér, igen-nem...

 

A válasz: Igen, de kevesebb felárazással, még kevesebb kartellezéssel...

 

Példa, hogy legyen újabb okod bulvározni, blikkezni...

2001-2003. Szent László híd (M9, Szekszárd) építése több mint 22 milliárd forintba került.  Ebből a hídépítés költsége 9,3 milliárd, a kapcsolódó 20 kilométeres M9-es autóúté pedig 13 milliárd forint.

2017-2020. Monostori híd (Komárom)  29 milliárd Ft. (a korábban megépült Komárom elkerülő nélkül)

 

Tudom, tudom: összehasonlíthatóság....  teljes hossz:  919,6 m (Szekszárd)   vs.  622,7 méter (Komárom).

Mindkettő 2x1 sávos. A paksi híd már ezt is veri... 70 milliárdért!!! (+ utak)

 

16 év alatt 300 %-os (hídépítő) infláció...

és most 3 év alatt 240 %...

 

Remélem látod, szeretném hinni, hogy érzed is...

Előzmény: Jared- (52973)
dimelo Creative Commons License 2020.10.30 0 4 52975

Egy kicsit nem figyelek és máris "hitviták" kezdődnek - a kritikus álláspontom miatt.

 

Köszi az empátiát, ritka manapság!

 

Az fix, hogy kritikus maradok...

és akiben van lelkiismeret, azt nem is lehet üveggyöngyökkel megvásárolni...

Még rosszabb, ha az önzés (a látszat "patriotizmus") elhomályosítja a tisztánlátást... (Mindegy mennyiért, de nekünk jár...)

 

"Épül, szépül az ország..." (A Bécsi domb-alagút pont annyira fölösleges, mint az M6 alagutak.)

 

Az ország lemaradásának egyik fő oka a pazarlás, a termelékenység rossz hatásfoka.

Az M85 alagútfúrás ennek a példája: a világ legjobb fúró technológiáját is ide lehetne hozni, de 780 méterért nem érdemes...

Brutális passzív költségekkel. De ez még nem magyarázza a fúrás csigalassú haladási sebességét...

 

Abbahagynám, de nem lehet, mert csak a fúrás 2 év, de a komplett kivitelezés 4 év!!!

Ez megmagyarázhatatlan: a kifúrt csövekben még 2 év piszmogás...

 

Q... lassan, q.... drágán...., q... pofátlanul.

Előzmény: nyebojsza (52972)
Mézgár Creative Commons License 2020.10.30 -1 3 52974

Legyen nyugodtan kritikus. De mm/nap es Ft/km összehasonlitasok a konkret müszaki tartalom es helyszini adottsagok nelkül, az Blikk vagy Ripost szint. Ha nem vetted volna eszre, nekem ezzel van bajom, nem a kritikus szemleletmoddal.

Előzmény: nyebojsza (52972)
Jared- Creative Commons License 2020.10.29 -6 1 52973

Szerintem ne aggódj, a jó öreg "minden szar" magyar alapmentalitás él, és élni fog. 

 

Nem szoktam erre a kérdésre egyértelmü választ kapni, igy most töled is megkérdezem: minden projektröl amiröl kiderül hogy szerintetek tul van árazva (hiszen fillérre pontosan tudjátok hogy minek mennyibe kéne kerülnie), azt azonnal leállitanátok? 

 

Igen vagy nem?

Előzmény: nyebojsza (52972)
nyebojsza Creative Commons License 2020.10.29 -3 6 52972

Lehet, hogy már csak ő maradt itt kritikus, de lehet ő se tart ki sokáig... maradnak a hajbókolók... tiszta 70-es 80-as évek...

Előzmény: Mézgár (52971)
Mézgár Creative Commons License 2020.10.29 -1 1 52971

Igyekszek türelmes lenni veled...

 

Ugyanigy teljesen felesleges 2 alagutepitest összahasonlitani anelkül, hogy ismerned a geológiai viszonyokat és milyen fúrási technológiát alkalmaznak. Föleg haladási sebességeket összehasonlítani nonszensz.

Előzmény: dimelo (52970)
dimelo Creative Commons License 2020.10.29 -3 2 52970

Igyekszem érteni a humort...

De most nem nagyotmondó bajnokságon indulunk.

Az extrém városi beruházásokat semmi értelme vidéki autópályákkal hasonlítgatni.

 

Próbálok figyelni arra, hogy a példák azonos terepviszonyokat mutassanak be (M4-M6)

Számviteli axiómák: a következetesség, az összemérés és/vagy a Költség - haszon összevetésének elvei

 

Ám az M85 alagútjára nincs aktuális magyar párhuzam...

A pénzügyi részét már tavasszal kitárgyaltuk,

a most közölt információ az alagút fúrásának időtartamára vonatkozott... és az megbotránkoztató.

 

Egyben kényelmes hivatkozás a szlovák, bosnyák, horvát, vagy szerb, montenegrói alagút- és viaduktépítőknek.

Lehet, hogy nem is érdekli őket, van elég bajuk a terepviszonyokkal...

Előzmény: Mézgár (52968)
dimelo Creative Commons License 2020.10.29 0 2 52969

Dombok... biztos, hogy az M6 Bóly - Ivándárda szakaszra gondolsz?

 

https://www.google.com/maps/@45.8864967,18.5658535,3a,75y,342.01h,87.18t/data=!3m6!1e1!3m4!1sOcNxqTWq_IpV1ZTTGxeQlg!2e0!7i13312!8i6656

 

Legnagyobb tszf. magasság 138 m... Töttös-Bezedek között

(M30 Szikszó 210 m)

 

 

Nem is értem, hogy miért kérdezed mikor jártam arra...(2019.10.18.)

Nem kell ahhoz odamenni, hogy meggyőződhess bármelyik térség domborzatáról (By Google - Earth, Maps)

Előzmény: Törölt nick (52964)
Mézgár Creative Commons License 2020.10.29 -1 0 52968

Persze, de szandekosan dobtam be igy. Szerintem a többseg megertette, mire-kire celoztam ezzel. Mondhatnam provokacio volt. A sok plulszt elnezve a többseg meg is ertette, mire gondolt a költö. Amugy meg barmilyen gyümölcs lehetett volna kedves dimelo.

 

A kisajatitas 56 millio € volt, 6,3 milliard Ft/km ment a kisajatitasra.

 

Amugy az A100-al a legnagyobb baj, hogy kitalaltak, ne egy nagy fövallalkozo legyen, hanem par szaz meteres szakaszokra osztva adtak oda kivitelezesre ki tudja mennyi vallalkozonak. Csusznak is vele, meg folyamatosan lesz egyre dragabb. Tipikus nemet mintaprojekt lett, mint pl. az uj berlini repter. A hasonlosag a 2 projekt között: ott sem volt fövallalkozo, a többiröl meg ugyis hallott mar mindenki, es ez egy utepitö forum.

Előzmény: RadiX (52963)
pentium10 Creative Commons License 2020.10.28 0 1 52967

Felkerult a Google Mapsre az M76-os https://www.google.com/maps/@46.6680314,17.2856662,13.75z 

dimelo Creative Commons License 2020.10.28 0 1 52966

Hey, nagyon szeretheted azt a sárga gyümölcsöt:)))

De az A100 nem narancs, hanem DINNYE...

Előzmény: Mézgár (52961)
Törölt nick Creative Commons License 2020.10.28 0 0 52965

5 éve épülnek az autópályák Montenegroban ,már akkor is láttam,azóta sem.adtak át egy métert sem.

Előzmény: dimelo (52960)
Törölt nick Creative Commons License 2020.10.28 0 0 52964

Valóban csak dombokon.

Nem tudom.mikor jártál arra .

Előzmény: dimelo (52959)
RadiX Creative Commons License 2020.10.28 0 2 52963

azért azt tegyük hozzá, hogy az A100 Berlin belterületén halad félkörben, kb mint ha nálunk a körvasút mentén épülne autópályagyűrű. Nálunk sem két fillér lenne a sok kisajátítás.

Előzmény: Mézgár (52961)
Jared- Creative Commons License 2020.10.28 -1 4 52962

A napokban jött ki a Transparency által kiemelt figyelmet kapó M6-os Boly-Ivándárda szakasz tendere. Elég drága 20 km lesz. Meg hát ugye EU-s projekt. Két-három osztrák cég fogja épiteni.

 

https://transparency.hu/hirek/elkeszult-a-legfrissebb-jelentesunk-az-m6-os-autopalya-engedelyezesi-es-kiviteli-terveirol/

 

Szerintem legkésöbb most zárójelbe lehetne tenni ezt az állandó fillérbaszást ami ebben a threadben megy. Minden országban más és más költségek vannak. Nem ugyanannyi a munkaerö, nem ugyanannyiak a bérleti dijak, az ingatlanok árai, az adó mértéke, stb. Èrthetetlen miért kell ezen rugózni mindig.

 

Ès igen, aki nem totál elmbeteg az örül egy határidöre, saját forrásból megvalósuló M85-nek. Még akkor is ha szabályosan csak 110-el lehet majd menni rajta (gyakorlatban persze birná a 130-at is).

Előzmény: Mézgár (52961)
Mézgár Creative Commons License 2020.10.28 -3 8 52961

Németországban meghosszabbítják az A100-as autópályát, kerek 3,2 km-t toldanak hozza. (Legalabb) 500 millio Euroba fog kerülni. Km-re es forintra atszamolva: 56,25 milliárd FT/km. (360 Ft-os árfolyammal számolva) 2013-ban kezdték építeni, talán 2022-ben elkészül.

 

Gondoltam bedobok egy narancsot az almák és körték közé.

dimelo Creative Commons License 2020.10.28 0 0 52960

Jogod van tévedni... (nekem is)

 

Tavasszal már erőteljesen kielemeztük, most mégis felszinesen "lokálpatriótáskodsz"...

 

4,6 km-ből 780 m az alagút. Ergo 3,82 km megépítése azonos költségű, mint bárhol a többi M85 szakaszon (3 milliárd/km)

Tehát a 44 milliárdos szakaszköltségből 11,5 milliárd jut a "sima" 2x2 sávra.

és 32,5 milliárd az alagútra.

41,66 milliárd Ft/km az alagút építési költsége.

 

Montenegróban 2 milliárd Ft/km...

 

A haladási sebességre nem is reagáltál, tehát hallgatólagosan elfogadtad.

 

Kritikus is lehetnél...

Mert Montenegróban 21 hónap alatt 2x4,8 km-t fúrtak át. (Ugyanabban az időszakban még további 4 alagutat is...)

440 munkanapon a haladási sebesség: 21818 milliméter/ nap

 

Légyszi, ezt vesd össze a 310 milliméter/nappal Sopronnál.

 

Mire lehetnénk büszkék és mihez kell az áldás?

 

Előzmény: Herodes68 (52955)
dimelo Creative Commons License 2020.10.28 0 0 52959

Alma - körte...

Ne akarj metróalagutat hasonlítani egy 20-30 m-es dombocska átfúrásához.

 

Az M6 semmiféle hegyen ne vezet át ezen a 20 km-es szakaszon. (Mégcsak hegyek közt sem...)

 

Az M44 hídja Lakitelek és Tiszakürt között épül.

Ez a 4,6 km nyugatra van tőle.

Teljesen abszurd, de Tiszakécske és Lakitelek kiskirályai kilobbizták...

Előzmény: Törölt nick (52952)
dimelo Creative Commons License 2020.10.28 0 0 52958

Bocsi, elsiettem,

mondhatnám elbosz(niáz)tam:)

 

Montenegró autópályájának építése ettől függetlenül releváns.

Örülök, hogy megnézted a videót.

Előzmény: Törölt nick (52953)
kamant Creative Commons License 2020.10.27 0 0 52957

Tegnapi M7-Fenékpuszta az M76-oson: https://youtu.be/4dOpSFIN39o

kustor Creative Commons License 2020.10.27 0 1 52956

M85 Csorna országhatár animáció:

 

https://www.youtube.com/watch?v=eluQnUqZaVM&t=3s

Herodes68 Creative Commons License 2020.10.27 -4 3 52955

Azért ha csúsztatni kell nem kell menned a szomszédba.

 

Egyrészt egy 780m-es alagút építési költségét ráosztani egy mindössze 4,6 km-es szakaszra nyilvánvalóan súlyosan torzító hatású.  Mi lenne ha az V. ütem mondjuk csupán 2km lenne? 100 Mrd/km-ről jajveszékelnél?

Előzmény: dimelo (52950)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.10.27 -2 1 52954

Rohadt drágák vagyunk ,de legalább lassúak :)

Azt a 4 évet én se értem M85 alagútnál. Az árat meg inkább hagyjuk is, már elégszer elszidtuk.

Előzmény: dimelo (52950)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!