Keresés

Részletes keresés

dimelo Creative Commons License 2020.11.07 0 0 53048

A kék madárvédelmi  NATURA

a piros (pink) termőföld NATURA

a zöld öntözött területek.

Nem a téma új, csak az "átaludt évek" miatt nagyon furcsa ez az elkésett ébredés...

 

 

Előzmény: Hírfigyelő (53047)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.11.07 0 0 53047

Most akkor a piros az csak legelő, vagy pedig legelő + Natura 2000 egyben?

Még egy... : Az egyszeres, és a keresztbe átlós kettős kék sraffozás az mit jelöl?

Előzmény: szil93 (53045)
dimelo Creative Commons License 2020.11.07 0 0 53046

Első reakció tényleg az önkéntelen (ki)nevetés.

Majd azután látható, hogy nem csak abszurd az eljárás, hanem rendkívüli időveszteséget is okozna.

 

Könyvtárnyi irodalma van a környezetvédelmi huzavonáknak.

Egy idevágó példa: 2011. Derecskei Hírek (M35)  Még jó, hogy elmentettem, mert ma már az újság példánya nem érhető el...

 

"2004-ben készült el az elsõ környezetvédelmi hatástanulmány, mely tartalmazta a két alternatívát, a keleti és a nyugati elkerülõt. Mindkettõ a lakott területtõl körülbelül 3-5 km-es távolságra haladna el.

A keleti szakasz elsõsorban gyenge minõségû gyep, legelõ, mocsaras területeket érint, melyek zömmel a magyar állam tulajdonában vannak.

A nyugati elkerülõ, a legjobb termõföldeket vágja ketté oly módon, hogy nagyobb részük a kabai határ felé esik. Több ezer hektár értékes, 25-30 aranykoronás termõföld használatától esnének el

hosszabb távon a derecskei gazdák, hiszen az autópálya túloldalára szorult területek megmûvelése komoly többletköltséget, idõt és energiát jelent.
2008-ban folyamatos egyeztetések történtek az engedélyezõ szakhatóságokkal, melyeken fõ téma volt a gazdaságosabb keleti nyomvonal megépítése a Natura 2000-es területek érintettsége ellenére.

De a környezetvédelmi hatóság (TIKTVF) megtagadta a keleti nyomvonal meg­építéséhez a környezetvédelmi engedély kiadását.

Az indoklásuk szerint az csak rendkívüli mértékû természetkárosítással valósítható meg."

 

Ami nagyon feltűnő, hogy abban az időszakban Fazekas S. karcagi polgármesterből lett agrárminiszter irányította a környezetvédelmet is...

Az akkor készült Karcagi Rendezési Terven az M4 nyomvonal távol vezet, az elkerülőt a 4. főútba tervezik bekötni.

 

HVG  2013. 03.25. Mi folyik a környezetvédelmi főhatóságnál?

"A szervezetnél dolgozók négyötödét 2010 eleje óta új emberekre cserélték, sokan nem is a területi szervektől érkeztek. Mielőtt a zöldhatósághoz került, Tolnainé egyetlen napot sem dolgozott az államigazgatásban

A vezetők többsége nincs kinevezve, megbízottként látja el a feladatát, ami az ideiglenesség érzetét kelti. Akad olyan részleg, amelyet húsz évig ugyanaz a személy irányított, 2010 óta viszont hét főnök váltotta egymást..."

 

Nem tudták Karcagon, hogy ki a nagyfőnök?

 

2019-ben a megyei Trt változatlanul tartalmazza a nyomvonalakat (Felkerült a Nagysebességű Vasút nyomvonala is - a Natura 2000 területen keresztül)

 

és most 2020. végén "kipattan" az isteni szikra?

 

Az kifelejtették a javaslatból, hogy a 4. főút elkerülő szakaszának M4-be vonásával az országos főút ismét Karcag belterületére kerülne vissza (3401-34103. utak),

ezért kellene egy új 2x1 sávos összekötést is építeni Karcagpusztánál (34103-4201. utak között)

 

Zu sammen: 15 km kiegészítő úthálózat is kellene.

 

 

 

 

 

 

Nemcsak a torka véres...

Előzmény: szil93 (53041)
szil93 Creative Commons License 2020.11.07 0 0 53045

Bocsánat javítok a zöld színnel jelölt területek java rész művelt föld területek a pirossal jelölt mező legelő nagy része!

Előzmény: szil93 (53044)
szil93 Creative Commons License 2020.11.07 0 0 53044

A zöld színnel jelölt az szántóföldek a piros színnel jelölt területek a Natura 2000-es területek!

Előzmény: Hírfigyelő (53042)
Törölt nick Creative Commons License 2020.11.07 0 0 53043

Nem fognak egymástól 10 km re párhuzamosan két autópályát építeni a kedvedért😃

Épül pár duna híd .

Mondjuk azt sem értem miért nem jó 120 al haladni folyamatosan,miért jobb az összes városon keresztül menni.

Egy biztos a Budai oldalról gyorsabb bejutni Pest belvárosába Bajáról.

 

Előzmény: nyebojsza (53040)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.11.07 0 0 53042

Itt melyik a Natura 2000 terület? A Karcag-Nyugat melletti zöld sraffozású?

Előzmény: dimelo (53037)
szil93 Creative Commons License 2020.11.06 0 0 53041

Huu hát ezen nagyon jót nevettem! Nagyot álmodtak a karcagi gazdák és testület tagjai! Ha ezt így a kormány megfinanszíroza akkor minden ilyen méretű város nyújthat be indítványt hogy kapjanak elkerülőt!😂Hát nagyon kíváncsi leszek, hogy mik lesznek a fejlemények ebben az ügyben! Valószìnüleg a karcagi gazdák kedvéért szélesítenék 26.60m koronaszéleségre és leálló sávot is kapna szakasz! Kész vicc!🤣

Előzmény: dimelo (53037)
nyebojsza Creative Commons License 2020.11.06 0 1 53040

Az M6-ig el is kell jutni, meg vissza (a teljes útnak talán 60%-a autópálya),

az 51-esen meg a falvakban tartom be a 60-at ;)

és gyorsítva, lassítva sokkal jobb a fogyasztás, mint autópályán egyenletes tempóban

(mondjuk nem azért megyek autópályára, hogy 100-120-al kavirnyáljak, bár az M6-on nem zavarnék vele senkit...)

 

Lehet számolgatni, meg útvonalterven nézegetni,

én tapasztalatokat írtam.

Előzmény: Bosanac (53039)
Bosanac Creative Commons License 2020.11.06 0 0 53039

-az 51-esen 183 km, és 2ó 45p  -->  65,5 km/h

-az M6-oson 220 km, és 2ó 18p -->  95,7 km/h

 

M6-oson 220 km 140km/h --> 1h34'

M6-oson 220 km 120km/h --> 1h50'

M6-oson 220 km 100km/h --> 2h12'

 

51-esen 183 km 90km/h   --> 2h02'

Előzmény: nyebojsza (53038)
nyebojsza Creative Commons License 2020.11.06 0 0 53038

OK, megnéztem én is most a tervezőben:

-az 51-esen 183 km, és 2ó 45p

-az M6-oson 220 km, és 2ó 18p

ha egyedül mentem és nem álltam meg sehol, a valóságban 2ó 20p volt az 51-esen,

de ha gyerekekkel mentünk legalább egyszer mindig meg kellett állni, innentől kezdve meg nem számít, hogy melyik útvonal mennyi idő...

A fogyasztás meg sima országúton 6,5 alatt van (gyorsítással, lassítással, fékezéssel, mindennel),

autópályán meg (hiába az egyenletes tempó 140-el), inkább 8 fölött.

Előzmény: Törölt nick (53036)
dimelo Creative Commons License 2020.11.06 0 0 53037

Hogy mi lesz?

Most az tudható, mi a közérdekű információ.

 

Az önkormányzat a múlt héten határozott:

„KARCAG 2020” M4 –új nyomvonal kijelölésével kapcsolatos önkormányzati állásfoglalásról

Karcag Városi Önkormányzat Képviselő-testülete az alábbiak szerint dönt: 

1)      Karcag Városi Önkormányzat Képviselő-testülete a karcagi gazdák által kezdeményezett, és az önkormányzat által támogatott 1. sz. melléklet szerinti „Karcag 2020” M4 új nyomvonal kijelölésének

nyomvonal vezetésével egyetért azzal a feltétellel, hogy a tervezéssel egyidőben a Karcag város észak-keleti elkerülő útjai is kerüljenek megtervezésre és kivitelezésre.

2)      Továbbiakban a Képviselő-testület egyetért azzal, hogy az elkerülő út ne csak a jelenlegi 4-es főúthoz, hanem az M4-es gyorsforgalmi úthoz is csatlakozzon egy csomóponttal.

A Képviselő-testület kéri a tervkészítés során, hogy az M4 -Karcag-Nyugat csomópont csökkentett műszaki tartalommal (csak jobbra kis ívben lehajtó és felhajtó sávval) kerüljön megtervezésre.

3)      A Képviselő-testület az M4 új nyomvonala a már elkészült pályaszakaszoknak megfelelő 26,6 m-es koronaszélességgel és 3,75 m-es forgalmi sáv szélességgel és leállósávval kerüljön megtervezésre.

 

 

Ezen a térképvázlaton a javaslat:

 

A javaslat "torka véres" néhány helyen...

1. Natura 2000 terület, a változtatás precedens értékű lehetne....

2. A Karcag-nyugat zöld színű csomópont komplikáltan valósítható meg (vasút miatt a 34103. útról nyugati irány eltolva)

    de kellene építeni 4-5 km új 2x1 sávot is (lila vonal a zöld mellett) Kisújszállás kelet csp-ig.

3. 4206. utat 2 km-en össze kellene kötni (lila vonal) a Karcag-kelet csp-tal, mert a javasolt M4 csomópont 6 km kerülő Bucsa-Füzesgyarmat felől.

 

... a 26,6 m-es javaslat teljesen ellentétes a kormányrendelettel...

 

Még 2 mondat az önkormányzati előterjesztésből:

A Nemzeti Infrastruktúra Zrt. – kormányzati költségcsökkentési indíttatásból – megbízta az UTIBER Közúti Beruházó Kft-t az M4 autóút Törökszentmiklós (Nyugat) – Püspökladány közötti szakaszának

új szabvány szerint módosított műszaki tartalmú (26,6 m-ről 20,0 m koronaszélesség és 3,75 m-ről 3,5 m-re csökkenő sávszélességre történő áttervezéssel és újra engedélyeztetésével.

Időközben a karcagi mezőgazdasági vállalkozók, karcagi gazdák, földtulajdonosok részéről is formálódott egy nyomvonal módosítási kezdeményezés...

 

Mit jelenthet az időközben?

Mire gondolhat mindezekről a jogkövető állampolgár?

Ha a karcagi jegyző 2020 nyarán hozzájárult az M4 déli (piros) nyomvonalának engedélyezéséhez...

 

Hamár homár, legyen kövér???

Előzmény: szil93 (53035)
Törölt nick Creative Commons License 2020.11.05 0 0 53036

Hát nekem innen Bajáig 50 perc különbséget ír az M6 és az 51 es közt.

Arról nem beszélve hogy állandó sebességel kevesebbet fogyaszt a kocsim mint ha gyorsulok lassulok .

Előzmény: nyebojsza (53032)
szil93 Creative Commons License 2020.11.05 0 0 53035

Akkor most mi van vagy mi lesz!? Ha ezek most elkezdik a hülyeségüket az új nyomvonallal akkor benne van hogy ujabb évekkel csúszik az építés!Sajnos véleményem szerint sikerül is nekik változtatás! 

Előzmény: dimelo (53014)
Bosanac Creative Commons License 2020.11.05 0 0 53034

Hírnek hír volt (igaz is lett), de akkor még nem volt hozzá hivatalos forrás csatolva. 

Ez az X.28-i VG cikk volt az első hivatalos publikáció, de gyakorlatilag egyetlen nagy hírportál sem vette át.

(Aladar46 igen jól értesült fórumtárs... :-) )

Előzmény: dimelo (53021)
hegyaljai3 Creative Commons License 2020.11.05 0 0 53033

A nyomvonal Keszthelyt célozza. Eltekintve az alagút bilitopicba illető ötletétől ez tranzit forgalmat zúdítana Keszthely sűrűn beépített környékére. Aki Veszprémből Keszthelyen túl a Délnyugat-Dunántúlra akar menni, tegyen kitérőt a 8-as úton.

Előzmény: Törölt nick (53028)
nyebojsza Creative Commons License 2020.11.05 0 0 53032

Az a 10-15 perc nem ér annyit, mint amennyivel több benzint elfüstölök az autópályán.

Előzmény: Törölt nick (53026)
Samott Creative Commons License 2020.11.05 0 0 53031

Reggel hatkor mar mondtak a radioban, fel nyolc fele ertem arra, gondoltam mar kesz lesznek addigra... fel kilenckor jutottunk at rajta, akkor indult el felpalyan a forgalom. Pont a vasut feletti hidon sikerult csattaniuk, egy oreg suzukit vittek el varakozas kozben, az csunyan le volt daralva.

Előzmény: radio100jozsi (53030)
radio100jozsi Creative Commons License 2020.11.05 0 0 53030

Reggel Vecsés-Üllő között frontális ütközés volt a 4-esen, ezért azt lezárták M4 felé volt a kerülő, ezért volt ott nagy a torlódás.

Előzmény: RadiX (53023)
Törölt nick Creative Commons License 2020.11.05 0 1 53029

Semilyen nagyobb utat nem.vinnék a Balatonfelvidékre.

Elég a 77 es út.

A 8 as út fejlesztésének  van értelme.

Előzmény: Törölt nick (53028)
Törölt nick Creative Commons License 2020.11.05 0 0 53028

 

Sziasztok, jópár éve posztoltam ezt az alternatív M46/M44-et, amiből sajnos semmi nem lett:

  

 

Most viszont a következő Balaton északi partja, Tapolca, Keszthely (kelet) 77-71. számú főút upgrade tervem kapcsán kérném a véleményeteket,
véleményem szerint sokak számára hasznos lenne még akár 2x1 sáv-körforgalmakkal kiépítésben is.
A Keszthelyi-hegység alatt vezető 7,3 km-es alagút már csak a hab a tortán lenne:

 

https://img2.indafoto.hu/2/1/262999_cd32123c7c8435d632ff6f327449a35b/26801011_8185aadc2024cd876f7cadbb9bac6cc7_xxl.jpg

Törölt nick Creative Commons License 2020.11.05 0 0 53027

Mondjuk én Budáról.indulok az más.

Előzmény: nyebojsza (53022)
Törölt nick Creative Commons License 2020.11.05 0 0 53026

Az idő pénz😃

Előzmény: nyebojsza (53022)
RadiX Creative Commons License 2020.11.05 0 0 53025

ott nem láttam semmit, utána olvastam hogy a sima 4-esen volt teljes zárás korábban Vecsés-Üllő között, azért lehetett plusz forgalom

Előzmény: ÁsítóSárkány (53024)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.11.05 0 0 53024

Beállt a lehajtó utáni kereszteződés?

Gondolom több konkurráló forgalmi iránynak volt egyszerre csúcsforgalom...

Volt bármi havária? Karambol, miegymás?

Előzmény: RadiX (53023)
RadiX Creative Commons License 2020.11.05 0 0 53023

reggel 8-kor megint masszív torlódás volt az M4-en kifelé az üllői kihajtó előtt, több tucat kamion és száznál több személyautó araszolt a külső sávban, az eggyel előtte levő felüljáróig állt a sor

nyebojsza Creative Commons License 2020.11.05 0 0 53022

Átmegyek, meg visszajövök, az plussz 30 km, pénzben meg sokkal több.

Előzmény: Törölt nick (53020)
dimelo Creative Commons License 2020.11.05 0 0 53021

Ez már hír volt 10. 23-án.

52897 hsz.

 

Az biztosan nem véletlen, hogy éppen akkor,

de most az M0 híd kivitelezői balhé emeli meg a "hírértéket"...

 

A brutális kivitelezési áremelést már kiveséztük, most jön a "mocsok multi"-zás...

 

G.G. miniszter többször átgondolhatná a kijelentéseit...

https://magyarepitok.hu/iparagi-hirek/2018/01/uj-viragkor-ele-nezhet-az-a-hid

 

Mi történhet, ha a "stratégiai partnerek" a multi-ellenes kirohanásokat komolyan veszik...

 

Előzmény: Bosanac (53019)
Törölt nick Creative Commons License 2020.11.04 0 0 53020

Miért kerülő?

Jössz felfele az 51 esen és átmész valahol😃

Előzmény: nyebojsza (53018)
Bosanac Creative Commons License 2020.11.04 0 0 53019

M6 befejező szakasz építésére hivatalosan kihirdetett győztes a Strabag.
20 km, 90,5 milliárd Ft

https://www.vg.hu/vallalatok/kozlekedes/a-strabag-fejezheti-be-az-m6-os-sztradat-2-3160588/

Nem verték nagydobra, az biztos.

Előzmény: Autobahn89 (52998)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!