Majd azután látható, hogy nem csak abszurd az eljárás, hanem rendkívüli időveszteséget is okozna.
Könyvtárnyi irodalma van a környezetvédelmi huzavonáknak.
Egy idevágó példa: 2011. Derecskei Hírek (M35) Még jó, hogy elmentettem, mert ma már az újság példánya nem érhető el...
"2004-ben készült el az elsõ környezetvédelmi hatástanulmány, mely tartalmazta a két alternatívát, a keleti és a nyugati elkerülõt. Mindkettõ a lakott területtõl körülbelül 3-5 km-es távolságra haladna el.
A keleti szakasz elsõsorban gyenge minõségû gyep, legelõ, mocsaras területeket érint, melyek zömmel a magyar állam tulajdonában vannak.
A nyugati elkerülõ, a legjobb termõföldeket vágja ketté oly módon, hogy nagyobb részük a kabai határ felé esik. Több ezer hektár értékes, 25-30 aranykoronás termõföld használatától esnének el
hosszabb távon a derecskei gazdák, hiszen az autópálya túloldalára szorult területek megmûvelése komoly többletköltséget, idõt és energiát jelent. 2008-ban folyamatos egyeztetések történtek az engedélyezõ szakhatóságokkal, melyeken fõ téma volt a gazdaságosabb keleti nyomvonal megépítése a Natura 2000-es területek érintettsége ellenére.
De a környezetvédelmi hatóság (TIKTVF) megtagadta a keleti nyomvonal megépítéséhez a környezetvédelmi engedély kiadását.
Az indoklásuk szerint az csak rendkívüli mértékû természetkárosítással valósítható meg."
Ami nagyon feltűnő, hogy abban az időszakban Fazekas S. karcagi polgármesterből lett agrárminiszter irányította a környezetvédelmet is...
Az akkor készült Karcagi Rendezési Terven az M4 nyomvonal távol vezet, az elkerülőt a 4. főútba tervezik bekötni.
HVG 2013. 03.25. Mi folyik a környezetvédelmi főhatóságnál?
"A szervezetnél dolgozók négyötödét 2010 eleje óta új emberekre cserélték, sokan nem is a területi szervektől érkeztek. Mielőtt a zöldhatósághoz került, Tolnainé egyetlen napot sem dolgozott az államigazgatásban
A vezetők többsége nincs kinevezve, megbízottként látja el a feladatát, ami az ideiglenesség érzetét kelti. Akad olyan részleg, amelyet húsz évig ugyanaz a személy irányított, 2010 óta viszont hét főnök váltotta egymást..."
Nem tudták Karcagon, hogy ki a nagyfőnök?
2019-ben a megyei Trt változatlanul tartalmazza a nyomvonalakat (Felkerült a Nagysebességű Vasút nyomvonala is - a Natura 2000 területen keresztül)
és most 2020. végén "kipattan" az isteni szikra?
Az kifelejtették a javaslatból, hogy a 4. főút elkerülő szakaszának M4-be vonásával az országos főút ismét Karcag belterületére kerülne vissza (3401-34103. utak),
ezért kellene egy új 2x1 sávos összekötést is építeni Karcagpusztánál (34103-4201. utak között)
Huu hát ezen nagyon jót nevettem! Nagyot álmodtak a karcagi gazdák és testület tagjai! Ha ezt így a kormány megfinanszíroza akkor minden ilyen méretű város nyújthat be indítványt hogy kapjanak elkerülőt!😂Hát nagyon kíváncsi leszek, hogy mik lesznek a fejlemények ebben az ügyben! Valószìnüleg a karcagi gazdák kedvéért szélesítenék 26.60m koronaszéleségre és leálló sávot is kapna szakasz! Kész vicc!🤣
„KARCAG 2020” M4 –új nyomvonal kijelölésével kapcsolatos önkormányzati állásfoglalásról
Karcag Városi Önkormányzat Képviselő-testülete az alábbiak szerint dönt:
1) Karcag Városi Önkormányzat Képviselő-testülete a karcagi gazdák által kezdeményezett, és az önkormányzat által támogatott 1. sz. melléklet szerinti „Karcag 2020” M4 új nyomvonal kijelölésének
nyomvonal vezetésével egyetért azzal a feltétellel, hogy a tervezéssel egyidőben a Karcag város észak-keleti elkerülő útjai is kerüljenek megtervezésre és kivitelezésre.
2) Továbbiakban a Képviselő-testület egyetért azzal, hogy az elkerülő út ne csak a jelenlegi 4-es főúthoz, hanem az M4-es gyorsforgalmi úthoz is csatlakozzon egy csomóponttal.
A Képviselő-testület kéri a tervkészítés során, hogy az M4 -Karcag-Nyugat csomópont csökkentett műszaki tartalommal (csak jobbra kis ívben lehajtó és felhajtó sávval) kerüljön megtervezésre.
3) A Képviselő-testület az M4 új nyomvonala a már elkészült pályaszakaszoknak megfelelő 26,6 m-es koronaszélességgel és 3,75 m-es forgalmi sáv szélességgel és leállósávval kerüljön megtervezésre.
Ezen a térképvázlaton a javaslat:
A javaslat "torka véres" néhány helyen...
1. Natura 2000 terület, a változtatás precedens értékű lehetne....
2. A Karcag-nyugat zöld színű csomópont komplikáltan valósítható meg (vasút miatt a 34103. útról nyugati irány eltolva)
de kellene építeni 4-5 km új 2x1 sávot is (lila vonal a zöld mellett) Kisújszállás kelet csp-ig.
3. 4206. utat 2 km-en össze kellene kötni (lila vonal) a Karcag-kelet csp-tal, mert a javasolt M4 csomópont 6 km kerülő Bucsa-Füzesgyarmat felől.
... a 26,6 m-es javaslat teljesen ellentétes a kormányrendelettel...
Még 2 mondat az önkormányzati előterjesztésből:
A Nemzeti Infrastruktúra Zrt. – kormányzati költségcsökkentési indíttatásból – megbízta az UTIBER Közúti Beruházó Kft-t az M4 autóút Törökszentmiklós (Nyugat) – Püspökladány közötti szakaszának
új szabvány szerint módosított műszaki tartalmú (26,6 m-ről 20,0 m koronaszélesség és 3,75 m-ről 3,5 m-re csökkenő sávszélességre történő áttervezéssel és újra engedélyeztetésével.
Időközben a karcagi mezőgazdasági vállalkozók, karcagi gazdák, földtulajdonosokrészéről is formálódott egy nyomvonal módosítási kezdeményezés...
Mit jelenthet az időközben?
Mire gondolhat mindezekről a jogkövető állampolgár?
Ha a karcagi jegyző 2020 nyarán hozzájárult az M4 déli (piros) nyomvonalának engedélyezéséhez...
Akkor most mi van vagy mi lesz!? Ha ezek most elkezdik a hülyeségüket az új nyomvonallal akkor benne van hogy ujabb évekkel csúszik az építés!Sajnos véleményem szerint sikerül is nekik változtatás!
A nyomvonal Keszthelyt célozza. Eltekintve az alagút bilitopicba illető ötletétől ez tranzit forgalmat zúdítana Keszthely sűrűn beépített környékére. Aki Veszprémből Keszthelyen túl a Délnyugat-Dunántúlra akar menni, tegyen kitérőt a 8-as úton.
Reggel hatkor mar mondtak a radioban, fel nyolc fele ertem arra, gondoltam mar kesz lesznek addigra... fel kilenckor jutottunk at rajta, akkor indult el felpalyan a forgalom. Pont a vasut feletti hidon sikerult csattaniuk, egy oreg suzukit vittek el varakozas kozben, az csunyan le volt daralva.
Sziasztok, jópár éve posztoltam ezt az alternatív M46/M44-et, amiből sajnos semmi nem lett:
Most viszont a következő Balaton északi partja, Tapolca, Keszthely (kelet) 77-71. számú főút upgrade tervem kapcsán kérném a véleményeteket, véleményem szerint sokak számára hasznos lenne még akár 2x1 sáv-körforgalmakkal kiépítésben is. A Keszthelyi-hegység alatt vezető 7,3 km-es alagút már csak a hab a tortán lenne:
reggel 8-kor megint masszív torlódás volt az M4-en kifelé az üllői kihajtó előtt, több tucat kamion és száznál több személyautó araszolt a külső sávban, az eggyel előtte levő felüljáróig állt a sor