Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

BBéci Creative Commons License 2017.02.24 0 0 73402

 Egy alkalommal, amikor jöttem haza Berlinből, az utolsó német kútnál a cseh határ előtt teletankoltam. Onnan nagyon hosszan lejtős az út, a végére 1800 km-t írt, poénkodtunk, hogy termeli a gázolajat.

Előzmény: skoda octiii (73386)
ralpar Creative Commons License 2017.02.24 0 0 73401

Az enyem O2 6 sebesseges, amiben nemreg csereltem valtoolajat. Eloszor a szerviz ajanlasara ravenol 75w90-es olajat tettek, ezzel foleg hidegen nagyon nehezen vette a 2-es fokozatot (a 3-ast is kisse nehezebben). Ezutan mondtam, hogy ez nem jo, ugyhogy rendeltunk gyari olajat, es rendesek voltak, csak a kulombozetet kellett kifizessem. Ezzel mar jo. Ugyhogy szerintem valtoban amugy is ritkan cserel az ember olajat, megeri gyarit tenni belole.

Előzmény: ''csiga (73399)
(M)Ákos Creative Commons License 2017.02.24 0 0 73400

O3 FL magyar kezelési, ha valakit érdekelne: link

(Angolhoz írjátok át a hivatkozásban a hu-t en-re.)

''csiga Creative Commons License 2017.02.24 0 0 73399

A lefolyt olajat nem néztem, sajnos nincs aknám, ismerős cserélte, de nem mondott semmit.

 

Ha nagyon gáz lett volna, mondta volna  szerintem, de majd azért megkérdem.

 

Köszönöm a választ, szép lassan gyűjtögetek váltóra...

Előzmény: Draganovic (73395)
(M)Ákos Creative Commons License 2017.02.24 0 0 73398

Érintkezési bibire tippelnék az "open circuit" alapján.

Előzmény: valaki ül kint a szárnyon (73396)
pityy palko Creative Commons License 2017.02.24 0 0 73397

Amikor kiírja, hogy nulla kilométer a tankolásig, akkor még bő 100 km-t el lehet vele menni. Én ezt tapasztaltam.

Előzmény: skoda octiii (73386)
valaki ül kint a szárnyon Creative Commons License 2017.02.24 0 0 73396

Sziasztok. 

Nem tudja valaki mi lehet a hiba ennél a kódnál?

A működést nem befolyásolja, legalábbis én nem veszem észre és már régóta fennáll.

Draganovic Creative Commons License 2017.02.24 0 0 73395

Az enyémben 263 ezernél szétment a váltó,teljes váltó felújítás 150 ezer körül volt összes csapágy csere+két fogaskerék...ha motorfeknel kerreg darál akkor :( ha csak nehezen veszi akkor gyűrű 10-en párezer az is volt előtte lent maradt rükvercben.Ha nincs olajcsere ennyit bír.

Lefolyt olaj milyen volt szürke sűrű massza?Spénes?Ha igen azon már nem segít az olajcsere.

Kevés szerelő szed szét váltót,de van sok bontott,én inkább felújíttattam.

Előzmény: ''csiga (73391)
makos_79 Creative Commons License 2017.02.24 0 0 73394

köszi, megtettem

Előzmény: Syracusa (73393)
Syracusa Creative Commons License 2017.02.24 0 0 73393

Orrmotor fórumon meg kellene kérni a Rapid tulajokat, legyenek szívesek és nézzék meg.
Ott szerintem több Rapid akad, mint itt. http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9015819

Nem ámulnék el, ha minden másodikban lenne törött. Gondolom azért nem jött még be a közbeszédbe, mert viszonylag ritkán nyúl az ember a fejtámlákhoz, és akkor sem biztos hogy nézegetni kezdi a kárpit alatt a bekötési pontot.

Biztosan kicsi a kockázat, de ha valakinek azért szakad le a csigolyája egy amúgy kis koccanás miatt, mert a fejtámla nem bírja a havonta egyszeri állítást vagy a saját súlyát sem, azt nehéz lesz megmagyarázni.

Előzmény: makos_79 (73392)
makos_79 Creative Commons License 2017.02.24 0 0 73392

Képek a másik Rapidról törött fejtámlával:

 

https://www.dropbox.com/sh/gh9hobpxnp6pag6/AACQAresSEPIyJWCZY_dtPfwa?dl=0

 

Itt "csak" a középső volt erősen megrepedve.

 

Az egészbe az a poén, hogy Pszeged azt mondja, hogy valószínű ők meg beperelik az első tulajt akitől vették a kocsit, mert rosszat adott el:)

 

Pofám leszakad...

Előzmény: makos_79 (73385)
''csiga Creative Commons License 2017.02.24 0 0 73391

O2, 1Z, 2004, 1.9 PDTD, 256.000 Km.

 

Váltójában lecseréltettem az olajat erre: https://valtoolaj.arukereso.hu/castrol/syntrans-transaxle-75w-90-1l-p332255051/

 

Hidegebb időben mintha picit erősebben kéne tolni a váltókart, de nem biztos, csak már túlzottan odafigyelek rá. 

 

 

A lényeg:  másodikból harmadik fokozatba kapcsoláskor kissé "karcos" a kapcsolás, érzem a bot végén a  szinkrongyűrűn fogaskerekeket ahogy karcolódnak.

 

Visszaváltásnál nincs ilyen. Hidegebb-melegebb idő, vagy motor nem változtat  az állapoton. Alacsonyabb fordulaton való felkapcsoláskor érezhetően enyhül a karcosság, illetve dupla kuplunggal szinte el is tűnik.

 

Karcosság előtte is volt, ezért (is) lett lecserélve az olaj.

 

Kérdésem az lenne, van-e, volt-e valakinek hasonló, javítana-e rajta, ha gyári 75W olajra cserélném a mostanit?

 

 

 

 

 

 

 

Szipolykaa Creative Commons License 2017.02.24 0 0 73390

Igazan nincs mit, szivesen.

Előzmény: skoda octiii (73389)
skoda octiii Creative Commons License 2017.02.24 0 0 73389

Értem, köszönöm szépen.

Előzmény: Szipolykaa (73388)
Szipolykaa Creative Commons License 2017.02.24 0 0 73388

KOnkretan ezt talaltam a hasznalati utmutatoban:

 

"Bei der Berechnung der Angabe wird der Kraftstoffverbrauch für die letzten zurückgelegten 50 km zugrunde gelegt. Wenn sparsamer gefahren wird, kann die
Reichweitenangabe zunehmen."

 

tehat az utolso 50 km stilusabol szamitja ki a hatralevot.

Előzmény: skoda octiii (73386)
Szipolykaa Creative Commons License 2017.02.24 0 0 73387

Gondolom, abbol kovetkeztet, hogy az adott idoszakban hogyan hasznalod az autot.

Előzmény: skoda octiii (73386)
skoda octiii Creative Commons License 2017.02.24 0 0 73386

Olyan kérdésem lenne, hogy a fedélzeti számítógép milyen adatból számolja ki, hogy mennyit tudok menni még a meglévő üzemanyaggal? Tele tankolás után 850 km-ert ír ha megyek vele kb 50 km ert akkor felmegy 1100 -1200 ra? Ha jól emlékszem Comsumption 1 és 2 is ugyanazt mutatja.

makos_79 Creative Commons License 2017.02.24 0 0 73385

Találtam másik Rapidot ugyanilyen hibával! Ugyanúgy Weltautós és még nincs eladva weltautó telephelyén van!:) Majd írok!

Előzmény: makos_79 (73376)
BBéci Creative Commons License 2017.02.24 0 0 73384

 Így van, erről beszéltem.

Előzmény: olomana (73383)
olomana Creative Commons License 2017.02.24 0 0 73383

A Toyotákban a tanksapkában is magasabb nyomást ajánlanak nagyobb sebességhez. Én rendszeresen szoktam elöl 2,5, hátul 3,0-mal járni, mikor tele kocsival pályázok. Egy jobban belapuló, nagy sebességgel forgó gumi rengeteg hőt termel.

Előzmény: BBéci (73368)
Csab74 Creative Commons License 2017.02.24 0 0 73382

Sziasztok,

Valaki már cserélt tanksapka ajtózár kapcsolót a kocsijában(O2 FL)?Ha igen akkor hogy kell?

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2017.02.24 0 0 73381

Amikor szétszedik, meglátod, hogy rettenetesen piszkos minden: koksz. De ki lehet mosni, takarítani. 9o%-hogy ennyi a baja. Az acélkorongon, amin a szárnyacskák mozognak, lehet kopás is. Azt ki lehet csíszolni, amint már írtam.

Magforgatod a tengelyt. Ha kicsit szorúl, akkor olajat neki jó bőven- vannak lyukak, látszik. 

A turbó halála a kenés hiánya (késői olajcsere, olajnyomás problémák, paldózás hideg motorral) és ha beszív valamit (pl szivárog a csővezet a levegőszűrőtől a turbóig. elszakad a levegőszűrő, eltörik valami a motorba). 

Amúgy nem szabad kis fordulatról padlózni melegen se, 18oo-2ooo-es fordulatról lehet padlózni (a turbináknak van tehetetlensége), valamint nagy tempó után kell hagyni 5 percet alapjáraton járni a motort, hogy a turbó hűljön le. 

De ezeket az ajánlásokat lehet, hogy ismered. 

Előzmény: Marceee222 (73380)
Marceee222 Creative Commons License 2017.02.24 0 0 73380

Hétfőn le lesz szerelve, elképzelhető hogy egy szétszedés és kitakarítás segíteni fog rajta, nem ragaszkodunk feltétlen a cseréhez ha ezen kívül semmi baja.

Sajnos az előző tulaj rendszeresen fogyasztási rekordokat állított fel, üzemanyagköltségét fizette a cége, így gondolom bele kellett férni a km pénzbe :) Mindenesetre én se vagyok az a közúti versenyző, igaz hogy haladni szoktam, előzést pedig nem 90-ről 6-ba kezdem - talán nem eszi meg újra a koksz. 

 

Előzmény: Törölt nick (73370)
Törölt nick Creative Commons License 2017.02.24 0 0 73379

Az OFF Tiguanon van egy Top Led nevű rendszer, ami extra a Highline felszereltséghez képest is. Ez a következőket tartalmazza:

- Ledes fényszoró

- autómata távolságállítás

- dinamikus  kanyarfény

- lámpamosó

 

Gondolom ez ugyanaz, mind a O3-as FL-nél: LED főfényszóró + AFS nevezetű extra.

 

Előzmény: (M)Ákos (73371)
Airbag. Creative Commons License 2017.02.24 0 0 73378

van több is...:-)

Előzmény: Pierr_Kardán (73377)
Pierr_Kardán Creative Commons License 2017.02.23 0 0 73377

Ha te mondod, akkor elhiszem :-)

 

Azért volt gyanús, mert a kocsi hátulja koszos, a rendszám koszos, a hátsó lámpa koszos, de ez a matrica tiszta.

 

Ha külön megtisztították a matricát (ami persze elég értelmetlen dolog lenne), akkor látszódni kéne a törölgetés nyomának a matrica környékén. Ha pedig már koszos hátuljú autóra ragasztották volna fel, akkor a felragasztás előtt meg kellett kicsit pucolni a felületet, ahová ragasztják, szóval megintcsak látszódnia kéne a tisztogatás nyomának...

 

Előzmény: Airbag. (73369)
makos_79 Creative Commons License 2017.02.23 0 0 73376

Mondjuk a PHU vizsgálat annyi volt eddig, hogy 2 hétig a letört fejtámla ott hevert a szegedi szalonba egy szekrényen és egyszer csak azt mondták nem garis. Utána mikor észre vettük, hogy a másik kettő is repedt (1-napra rá) akkor egy ősrégi fényképezőgéppel csináltak lowres fotókat elküldték PHU BP-re ott valami kisfőnök írt egy levelet ügyvéddel korrektúrázva és ránk nyomta, hogy user error és azóta azt szajkózza, hogy nem tud az állításán változtatni.

 

Tehát ki se vették a fejtámlákat, hogy ténylegesen megnézzék a repedéseket vagy akármi, ott se hagyatták a kocsit, semmi kb 5 perc alatt lefotózták és kész. Jegyzőkönyv vagy ilyenek nem készültek, csak az elsőről de ott csak arról, hogy bejelentettem a hibát, de más jegyzőkönyv nem, ja és abból se adtak oda egy példányt se.

Előzmény: makos_79 (73375)
makos_79 Creative Commons License 2017.02.23 0 0 73375

Akkor nem hosszanti lenne a törés hanem keresztirányú mert olyan erő hatna rá. Ezen látszik, hogy hosszanti erő hat rá és ott ahol az a kereszt csapszeg érintkezik a műanyaggal, ez szimpla tervezési hiba. Kihúzott fejtámlával nem tudod előre dönteni mert nem fér el, sőt a középsőt csak nagyon kicsit tudod kihúzni az meg sehova se ér el és az is el van törve, az meg soha ki se volt húzva:)

 

De azt kell megérteni ha egy ilyen pakolástól (ami nem volt) összetörne akkor egy ütközésnél egy 100kg os embernek kitörik a nyaka mert olyan erővel vágódik hátra. Magyarán akkor alapból rossz a konstrukció (az is) ha kitörik. Megnéztem a Ford Smaxomat ott az egész fejtámla egy U alakú acél aminek a tetejére van rávarrva "szivacs" fejtámla na az biztos nem törik el:)

 

Amit belinkeltél az hátsó ülésháttámla nem fejtámla.

 

Kaptam választ a gyártól, nem annyira negatív mint számítottam. Nem küldtek el egyből a fenébe hanem azt írták, hogy nem tudnak így láttatlamba állást foglalni és PHU-nak szólnak, hogy vegyék fel velünk a kapcsolatot újra, de azok megint elküldenek a fenébe...na mindegy.

Előzmény: (M)Ákos (73354)
(M)Ákos Creative Commons License 2017.02.23 0 0 73374

Úgy tűnik, magyarok is voltak kinn a sajtóbemutatón, kár hogy csak egy ilyen semmitmondó videóra futotta nekik.

(M)Ákos Creative Commons License 2017.02.23 0 0 73373

Bézs színűt kell választani, és akkor nem látszik rajta a szösz! :)

Ránézésre ugyanaz a jó minőségű anyag, ami nekem az O3-ban is van...hibátlan.

A bézs szín miatt nem tudok nyilatkozni a szöszökről...azon nem látszanak. :)

Előzmény: Törölt nick (73372)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!