Egy alkalommal, amikor jöttem haza Berlinből, az utolsó német kútnál a cseh határ előtt teletankoltam. Onnan nagyon hosszan lejtős az út, a végére 1800 km-t írt, poénkodtunk, hogy termeli a gázolajat.
Az enyem O2 6 sebesseges, amiben nemreg csereltem valtoolajat. Eloszor a szerviz ajanlasara ravenol 75w90-es olajat tettek, ezzel foleg hidegen nagyon nehezen vette a 2-es fokozatot (a 3-ast is kisse nehezebben). Ezutan mondtam, hogy ez nem jo, ugyhogy rendeltunk gyari olajat, es rendesek voltak, csak a kulombozetet kellett kifizessem. Ezzel mar jo. Ugyhogy szerintem valtoban amugy is ritkan cserel az ember olajat, megeri gyarit tenni belole.
Az enyémben 263 ezernél szétment a váltó,teljes váltó felújítás 150 ezer körül volt összes csapágy csere+két fogaskerék...ha motorfeknel kerreg darál akkor :( ha csak nehezen veszi akkor gyűrű 10-en párezer az is volt előtte lent maradt rükvercben.Ha nincs olajcsere ennyit bír.
Lefolyt olaj milyen volt szürke sűrű massza?Spénes?Ha igen azon már nem segít az olajcsere.
Kevés szerelő szed szét váltót,de van sok bontott,én inkább felújíttattam.
Nem ámulnék el, ha minden másodikban lenne törött. Gondolom azért nem jött még be a közbeszédbe, mert viszonylag ritkán nyúl az ember a fejtámlákhoz, és akkor sem biztos hogy nézegetni kezdi a kárpit alatt a bekötési pontot.
Biztosan kicsi a kockázat, de ha valakinek azért szakad le a csigolyája egy amúgy kis koccanás miatt, mert a fejtámla nem bírja a havonta egyszeri állítást vagy a saját súlyát sem, azt nehéz lesz megmagyarázni.
Hidegebb időben mintha picit erősebben kéne tolni a váltókart, de nem biztos, csak már túlzottan odafigyelek rá.
A lényeg: másodikból harmadik fokozatba kapcsoláskor kissé "karcos" a kapcsolás, érzem a bot végén a szinkrongyűrűn fogaskerekeket ahogy karcolódnak.
Visszaváltásnál nincs ilyen. Hidegebb-melegebb idő, vagy motor nem változtat az állapoton. Alacsonyabb fordulaton való felkapcsoláskor érezhetően enyhül a karcosság, illetve dupla kuplunggal szinte el is tűnik.
Karcosság előtte is volt, ezért (is) lett lecserélve az olaj.
Kérdésem az lenne, van-e, volt-e valakinek hasonló, javítana-e rajta, ha gyári 75W olajra cserélném a mostanit?
"Bei der Berechnung der Angabe wird der Kraftstoffverbrauch für die letzten zurückgelegten 50 km zugrunde gelegt. Wenn sparsamer gefahren wird, kann die Reichweitenangabe zunehmen."
tehat az utolso 50 km stilusabol szamitja ki a hatralevot.
Olyan kérdésem lenne, hogy a fedélzeti számítógép milyen adatból számolja ki, hogy mennyit tudok menni még a meglévő üzemanyaggal? Tele tankolás után 850 km-ert ír ha megyek vele kb 50 km ert akkor felmegy 1100 -1200 ra? Ha jól emlékszem Comsumption 1 és 2 is ugyanazt mutatja.
A Toyotákban a tanksapkában is magasabb nyomást ajánlanak nagyobb sebességhez. Én rendszeresen szoktam elöl 2,5, hátul 3,0-mal járni, mikor tele kocsival pályázok. Egy jobban belapuló, nagy sebességgel forgó gumi rengeteg hőt termel.
Amikor szétszedik, meglátod, hogy rettenetesen piszkos minden: koksz. De ki lehet mosni, takarítani. 9o%-hogy ennyi a baja. Az acélkorongon, amin a szárnyacskák mozognak, lehet kopás is. Azt ki lehet csíszolni, amint már írtam.
Magforgatod a tengelyt. Ha kicsit szorúl, akkor olajat neki jó bőven- vannak lyukak, látszik.
A turbó halála a kenés hiánya (késői olajcsere, olajnyomás problémák, paldózás hideg motorral) és ha beszív valamit (pl szivárog a csővezet a levegőszűrőtől a turbóig. elszakad a levegőszűrő, eltörik valami a motorba).
Amúgy nem szabad kis fordulatról padlózni melegen se, 18oo-2ooo-es fordulatról lehet padlózni (a turbináknak van tehetetlensége), valamint nagy tempó után kell hagyni 5 percet alapjáraton járni a motort, hogy a turbó hűljön le.
Hétfőn le lesz szerelve, elképzelhető hogy egy szétszedés és kitakarítás segíteni fog rajta, nem ragaszkodunk feltétlen a cseréhez ha ezen kívül semmi baja.
Sajnos az előző tulaj rendszeresen fogyasztási rekordokat állított fel, üzemanyagköltségét fizette a cége, így gondolom bele kellett férni a km pénzbe :) Mindenesetre én se vagyok az a közúti versenyző, igaz hogy haladni szoktam, előzést pedig nem 90-ről 6-ba kezdem - talán nem eszi meg újra a koksz.
Azért volt gyanús, mert a kocsi hátulja koszos, a rendszám koszos, a hátsó lámpa koszos, de ez a matrica tiszta.
Ha külön megtisztították a matricát (ami persze elég értelmetlen dolog lenne), akkor látszódni kéne a törölgetés nyomának a matrica környékén. Ha pedig már koszos hátuljú autóra ragasztották volna fel, akkor a felragasztás előtt meg kellett kicsit pucolni a felületet, ahová ragasztják, szóval megintcsak látszódnia kéne a tisztogatás nyomának...
Mondjuk a PHU vizsgálat annyi volt eddig, hogy 2 hétig a letört fejtámla ott hevert a szegedi szalonba egy szekrényen és egyszer csak azt mondták nem garis. Utána mikor észre vettük, hogy a másik kettő is repedt (1-napra rá) akkor egy ősrégi fényképezőgéppel csináltak lowres fotókat elküldték PHU BP-re ott valami kisfőnök írt egy levelet ügyvéddel korrektúrázva és ránk nyomta, hogy user error és azóta azt szajkózza, hogy nem tud az állításán változtatni.
Tehát ki se vették a fejtámlákat, hogy ténylegesen megnézzék a repedéseket vagy akármi, ott se hagyatták a kocsit, semmi kb 5 perc alatt lefotózták és kész. Jegyzőkönyv vagy ilyenek nem készültek, csak az elsőről de ott csak arról, hogy bejelentettem a hibát, de más jegyzőkönyv nem, ja és abból se adtak oda egy példányt se.
Akkor nem hosszanti lenne a törés hanem keresztirányú mert olyan erő hatna rá. Ezen látszik, hogy hosszanti erő hat rá és ott ahol az a kereszt csapszeg érintkezik a műanyaggal, ez szimpla tervezési hiba. Kihúzott fejtámlával nem tudod előre dönteni mert nem fér el, sőt a középsőt csak nagyon kicsit tudod kihúzni az meg sehova se ér el és az is el van törve, az meg soha ki se volt húzva:)
De azt kell megérteni ha egy ilyen pakolástól (ami nem volt) összetörne akkor egy ütközésnél egy 100kg os embernek kitörik a nyaka mert olyan erővel vágódik hátra. Magyarán akkor alapból rossz a konstrukció (az is) ha kitörik. Megnéztem a Ford Smaxomat ott az egész fejtámla egy U alakú acél aminek a tetejére van rávarrva "szivacs" fejtámla na az biztos nem törik el:)
Amit belinkeltél az hátsó ülésháttámla nem fejtámla.
Kaptam választ a gyártól, nem annyira negatív mint számítottam. Nem küldtek el egyből a fenébe hanem azt írták, hogy nem tudnak így láttatlamba állást foglalni és PHU-nak szólnak, hogy vegyék fel velünk a kapcsolatot újra, de azok megint elküldenek a fenébe...na mindegy.