Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

cam aro Creative Commons License 2025.07.04 -1 1 152983

nezopont kerdese. 
nyilvan egy szamarrol magas a lo.. .amin meg a zsiraf rohog... 

mit tehet a user megelőzésképpen azon túl, hogy szétszedeti és megfúratja a házat a csapágy mögött az olajtér felé - ""

"azon tul "...  
 nyilvan a woodoo varazslat hatasosabb lehet..netan a szinten tartas.. 
( mit keresel ?) 

a hoterheles valos lehet, de ennek az okozoja a kenes hiany. 
szvsz nem masodlagos okokra kellene fokuszalni, hanem az elsodlegesre.. 
ami kenes hiany.. 
errol szolt a logic fault.. nem a lórol.. 
=========================

Előzmény: nohab (152982)
nohab Creative Commons License 2025.07.04 -1 0 152982

magas ló. 
==============

Előzmény: cam aro (152981)
cam aro Creative Commons License 2025.07.03 -1 1 152981

logic fault. 
==============

Előzmény: nohab (152980)
nohab Creative Commons License 2025.07.03 -1 0 152980

Az nem kérdés, hogy tervezési hiba, a kérdés az, hogy mit tehet a user megelőzésképpen azon túl, hogy szétszedeti és megfúratja a házat a csapágy mögött az olajtér felé - ezt csapágycserekor nyilván meg kell tenni. De addig is, ha van körülötte akár nem áramló olaj is az biztosan jobban elvezeti a hőt mint a levegő.

 

Előzmény: cam aro (152979)
cam aro Creative Commons License 2025.06.27 0 1 152979

ami elsősorban túlzott hőterhelésre utal.""


ami elso sorban tervezesi hibara utal, az az hogy beleraktak az olajterbe ketto 2rs tomitettsegu csapagyat. ( holott ott van korulotte masfel liter olaj ) 
ez egy. 
a ketto az.
hogy az 5. fokozat olajtere nem cserelodik, -nem tud, mert nincs also atereszto pont  -  de feltoltodni is csak max szinten tud ..
(ehez felorat kellene varni.. ), 

szvsz mindegy mit olvasol. 
a teknika van elbasszal.. 

 

Előzmény: nohab (152978)
nohab Creative Commons License 2025.06.27 -1 0 152978

Jelen esetben meg pont mindegy cserélnek vagy sem, azt a két csapágyat nem az olaj keni. Zárt csapágyak, saját kenőanyaggal.

  

Az olaj nem keni, viszont hűti kívülről ezeket, nem? Azaz ha alacsony az olajszint, vagy nagyon szennyezett az olaj, akkor könnyebben kialakulnak lokális hőgócok ennél a csapágynál. Én úgy olvastam, hogy a tartós nyári nagy autópályatempó nyírja elsősorban ki ezt a két csapágyat, ami elsősorban túlzott hőterhelésre utal.

 

Előzmény: 409 (152974)
kozso1 Creative Commons License 2025.06.26 0 0 152977

Írtam: "Konkurens üzlet pedig egyet talált amin fel van tüntetve, vettem is két litert,"

Előzmény: 409 (152976)
409 Creative Commons License 2025.06.25 0 0 152976

Húúúúbazmeg!

 

Elregéled, hogy sehol nincs olyan, aztán beteszed a képet amin ott virít az ominózus minősítés.  Inkább nem is írok semmit.  ://

Előzmény: kozso1 (152975)
kozso1 Creative Commons License 2025.06.25 -2 0 152975

Nos! Nekem is jó lenne tudnom, hogy a váltóolaj cserélgetése mennyire előírás, ajánlott, vagy épp nem tanácsos, mert még valaki olyanra cseréli, ami  akkor se előrelépés ha friss, a gyári pedig 18éves. Az autó könyve nem említi még csak a fajtáját se, nem a cserét sajnos. Régebbi autóknak olyan jó, összeszedett útmutatói voltak, hogy az ember átpörgetve is megtalálta azt amit keresett, ezek meg vastagok, de pont a lényeget nem írják rendesen.  

 

Közbe beszéltem egy váltó felújítással foglalkozó emberrel. Sajnos igen, nem nagy durranások ezek a váltók, 200.000.km környékén előfordulnak gondok. Előre nem tudni pontosan mindent, de kb. 180.000.ft. a javítás. Kérdeztem az olajat, hogy milyent tegyek ha cserélném, illetve ők mivel töltik. Szerintük nem kell számokat nézegetni 75W90 castrol a gyári olajuk.

 

Aztán mégiscsak próbáltam olyan olajat keresni amin fel van tüntetve ez a szám. Egyik nagy autóalkatrész üzlet hosszas böngészés után arra jutott, hogy nincs olyan olajuk amin fel van tüntetve, de ettől még ugyanazt tudja pár általuk forgalmazott.  Konkurens üzlet pedig egyet talált amin fel van tüntetve, vettem is két litert, de a neve számomra nagyon ismeretlen. Azért a pult mögött ülő emberke megnyugtatott, hogy ő a saját autójába is ezt teszi :) Kicsit idegesítő már ez a szöveg....

 

 

Aztán dilemma, hogy egyáltalán lecseréljem-e, mert egyrészt a hang amit én hallottam, nincs kizárva, hogy klíma kompresszor, vagy ventilátor hangja,   hajlamos vagyok túlaggódni a  dolgokat.... Másrészt meg nem Castrol. Bár lehet többet tud mint az....

 

 

409 Creative Commons License 2025.06.24 0 0 152974

Ez az olajcsere mindig hitkérdés, van amelyikben előírás a csere, míg másokban nem*. Jelen esetben meg pont mindegy cserélnek vagy sem, azt a két csapágyat nem az olaj keni. Zárt csapágyak, saját kenőanyaggal. Ne kérdezd miért ilyen, én sem tudom és nem is értem miért ilyen.

 

* amitől persze akit az nyugtat meg, az cserélheti kedvére, baj nem lesz belőle, ha a bele való olajat tölti bele. Mármint akkor, ha van a váltón leeresztő nyílás. Sok esetben az sincs.

Előzmény: Rab Rábi (152973)
Rab Rábi Creative Commons License 2025.06.23 -1 0 152973

Sápadt arcú testvérem! Én vagyok a múltba látó indián, Emlék Szem.

 

 Emlékszem arra, hogy a Nagy Szellem egyszer hozzásegített egy OFF - három gyémánt - autóhoz. Kiváló sebességváltója volt, mintha nem is a szomszéd törzs wigwamjában gyártották volna. De előírás volt, hogy 30.000km vágtázás után cseréljék bennne az olajat.

Na most ennek fényében a Te mondatod, miszerint: "Őszintén, ha nem megy el a váltója 180.000.km.t a saját olajával akkor mennyire jót gyártott, miről beszélünk?" picit talajt veszett, nem?

 

Manitu vezessen utadon!

UFF

 

(Teljesen komolyra ne vedd, csak szeretném elütni a vita élét egy picit. Nem ördögtől való, hogy olajat kell cserélni egy váltóban. Láttam szétbontott Mitsubishi váltókat, ahol az emlegetett csereperiódust elegánsan elfelejtették. Többe került már akor is a felújítás, mint egy adag, megfelelő olaj.)

Előzmény: kozso1 (152970)
409 Creative Commons License 2025.06.20 0 0 152972

Tulképpen hívhatjuk annak is, a VAG ezzel azonosítja az adott olajat, de ez inkább egy minősítést jelent. Az olajgyártók is ezzel hivatkoznak rá amikor feltüntetik a flakonjaikon. (ahogy bármely más autómárka esetében is az adott gyártó által kiadott megfelelőségi jelzést)

Ugyanarról van szó mint a motorolajok esetében is, pl. a VW 505.01, vagy az újabb 508.00 minősítés esetében is. Ezek meghatározzák az adott olaj paramétereit, kritériumait, felhasználhatóságát.

 

Hogy valaki a viszkozitás egyezésével megelégszik, az legalább két évtizede tévút.

Előzmény: TraguAre (152971)
TraguAre Creative Commons License 2025.06.20 0 0 152971

Az a "számsor" az olaj cikkszáma lesz... 

Előzmény: kozso1 (152970)
kozso1 Creative Commons License 2025.06.20 -2 0 152970

"legfeljebb majd  te is köpködsz a VW-re, hogy milyen szart gyárt"

Őszintén, ha nem megy el a váltója 180.000.km.t a saját olajával akkor mennyire jót gyártott, miről beszélünk?

Azt a számsort egyébként hol, milyen dokumentumban írják elő ahol halandó hozzáfér? 

Előzmény: 409 (152968)
Rab Rábi Creative Commons License 2025.06.19 0 0 152969

Azért a szerelőknek van ám igaza néha! (Igaz, engem még nem vágtak át, azon a két helyen, ahová rendszeresen járok.)

Ha leszedik a váltót, azért az nem egy kis munka. Sem erőben, sem időben, és főleg az utóbbi a drága. Ha már lent van a váltó, mert javítani kell, akkor nem véletlenül javasolják, hogy 180.000km-t futott kupplung esetén, cseréljük ki azt is. Ugyanis a régi kupplung jó esetben elfut még 30-40.000km-t, és újra lehet leszedni a váltót a soron következő második olajcsere szerviznél. Magyarul: most kifizeted a váltó le- és felszerelés, a váltó javítását és a kuppluing cseréjét. Ha most megspórolod a kupplungcserét, akkor majd - nem tudom mennyit mész egy évben - az elkopott kupplung cseréje esetén jövőre megint lesz egy váltó le- és felszerelés költséged pluszban.

De Te tudod. A váltó olajjal meg érdemes foglalkozni, és teljes számsorral. Ezen nem érdmes spórolni. Most túlzok, de ezek a váltók nem a hajdani 120L, vagy egy Zsiguli szintjén vannak.

 

Előzmény: kozso1 (152965)
409 Creative Commons License 2025.06.19 0 2 152968

 

  "...GL4 legyen legalább."

 

Aki azt mondja, hogy "legalább", ott nagy baj van a hozzáértéssel. Leginkább fogalma sincs róla. De sebaj, jó lesz az neked, legfeljebb majd  te is köpködsz a VW-re, hogy milyen szart gyárt......

Előzmény: kozso1 (152965)
kozso1 Creative Commons License 2025.06.19 -2 0 152967

"éppen akkor volt anyira kopott, hogy már 1-2 szegecs feje síkban volt a kopóréteggel"

 

Ebben az esetben esélyesebb, hogy megéri cserélni. Ellenben a kopó réteg minőségét nem tudjuk összehasonlítani a mostanival, amit venne az ember, illetve a gyáriét. Erről a simson fékeim jutottak eszembe mikor nekifogtam egy nagy projektnek, ujjá varázsoltam a motoromat.

A fékpofákat kiszórtam, mert már eléggé vásottak voltak, kapott újakat, amikkel eléggé lecsökkent a fékhatás, hiába koptak be, össze se hasonlítható a régivel.

Az olajfürdős kuplungot is sikerült elszúrnom. Kicseréltem a lamellákat, lemezeket, rugót, mert azért látszott rajtuk a használat. Nagyon vacak lett. Hidegebb időben rendkívül vigyáznom kell, míg be nem melegszik, valamiért csúszik. Eddig mindegy volt neki 35évig, hogy milyen olajjal hajtom. Diesel motorolajtól, hidraulikáig öntöttem bele mindent. Most meg cserélgetem az olajakat, hogy biztos sűrű neki, vagy híg. Jaa, nem, kár volt felújítani a régi jót.....

Előzmény: LUCAS (152966)
LUCAS Creative Commons License 2025.06.19 0 1 152966

Biztos, hogy nem fogom megengedni a szerelőmnek az ok nélküli kuplung cserét. Pláne úgy, hogy egy kuplungtárcsa állapota azért szemrevételezéssel is jól megállapítható.

 

 

Édesapám autójában 220E-nél lett leszedve a váltó, még a gyári kuplung volt benne, de éppen akkor volt anyira kopott, hogy már 1-2 szegecs feje síkban volt a kopóréteggel. Szerintem a tied sem lehet sokkal jobb állapotban.

És van ott ám még más is, aminek az állapotát nem biztos, hogy tudod ellenőrizni szemrevételezéssel: kinyomócsapágy, maga a szerkezet (ebben a rugók állapota). Én biztos nem raknék vissza egy 180E-t futott csapágyat/szerkezetet. Csak ha esetleg összerakás után pl elkezd sírni az a kinyomócsapágy...

De Te tudod.

 

Előzmény: kozso1 (152965)
kozso1 Creative Commons License 2025.06.19 -3 0 152965

"viszont valto levetel utan senki nem fog vissza rakni hasznalt  ( 180e km ) kuplungot" 

Biztos, hogy nem fogom megengedni a szerelőmnek az ok nélküli kuplung cserét. Pláne úgy, hogy egy kuplungtárcsa állapota azért szemrevételezéssel is jól megállapítható.

Arra meg megint nincs garancia, hogy a teljesen új kuplungtárcsa többet kibír mint amit lehet kapni valami gyári, utángyártott.... Valamint van egy olyan mondás felénk, hogy aki fizet az parancsol! Így is nem kicsit vagyunk lehúzva sajnos a szakik által.... (a jelenlévők mindig kivételek :)

 

"aztan jonnek sirni hogy valami nem jo .. "

 

Nem kicsit lehetnek többen akik cserélnek csupán viszkozitás alapján, mint akik itt sírnak....   Amúgy kik is írták elő 409 által említett számsort?  Akik összeraktak egy olyan váltót ami nem megy el 200.000.km.t?

 

Közbe beszéltem váltó javítás ügyben kettő olyan hellyel akik csak váltót javítanak. Azt mondják, hogy badarság foglalkozni azzal a számsorral. Csupán GL4 legyen legalább.

cam aro Creative Commons License 2025.06.18 0 0 152964

Valamint valószínű többen vannak akik nem kérdeznek itt, illetve nem is születtek olyan tehetséggel, hogy fejből nyomják ezeket a dolgokat. Mégis vesznek valamilyen olajat amire lecserélik....""

 

 

...jaja.. 

aztan jonnek sirni hogy valami nem jo .. 

egy szerviz utasitas betartasa nem tehetseg kepessege. 
na jo..mindegy. 
===================

Előzmény: kozso1 (152962)
cam aro Creative Commons License 2025.06.18 0 0 152963

 Ezt szemrevételezés nem dönti el? ""

 

de.
eldontheti. 
viszont valto levetel utan senki nem fog vissza rakni hasznalt  ( 180e km ) kuplungot. 

a szerelod szeme maskent van kalibralva mint a tied..
te a forint baszasra vagy kalibralva.. a szerelod meg a garancialis javitast fogja preferalni.. 
hogy neked ebbol mi kell.. es ki mit vallal be... 
az nem vita. 
az dontes. 
===
off. 

Előzmény: kozso1 (152960)
kozso1 Creative Commons License 2025.06.18 0 0 152962

Jaaaah, nem is az én konkrét, mostani esetemre gondoltam.

Előző autómba is lecseréltem, nem néztem, hogy milyen minősítésűre, nem volt gond utána a váltóval.

Valamint valószínű többen vannak akik nem kérdeznek itt, illetve nem is születtek olyan tehetséggel, hogy fejből nyomják ezeket a dolgokat. Mégis vesznek valamilyen olajat amire lecserélik....

 

Előzmény: 409 (152961)
409 Creative Commons License 2025.06.17 0 0 152961

 

 "mi a garancia, hogy olyant adnak aminek ezen számai stimmelnek?"

 

He????  Gondolom, ha írni tudsz, akkor olvasni is.....   Megfogod a dobozt és a saját szemeddel nézve elolvasod hogy rajta van-e az adott minősítés.

 

Részemről ennyi, belefáradtam.  :(

Előzmény: kozso1 (152960)
kozso1 Creative Commons License 2025.06.17 -1 0 152960

Amennyiben bemegy valaki egy autóalkatrész boltba mi a garancia, hogy olyant adnak aminek ezen számai stimmelnek? Vagy mi a helyzet azzal, ha nem olyant adnak és arra cseréli valaki?

 

LUCAS

 

Nem illik visszatenni? Ezt szemrevételezés nem dönti el? Másik autónkba van 300.000.km. és még nem volt kuplungozva. Nem sóherség, de azért....

Egy példa. Elrágta valami a lambdaszonda vezetékét másik autónkon, szerelő azt mondta, hogy összeköthetné, de ezen ne spóroljunk. Kicserélte újra. Azóta a "katalizátor hatásfoka alacsony" világít a lámpa. Összekötötte volna a vezetéket, semmi gond nem lenne, persze az előző szondát kidobta.... 

 

Félreértés ne essék, de sokan túlzásba viszik a feneketlen perselybe történő pénz dobálást....... A kuplungtárcsát csak meg lehet itélni, hogy mennyire kopott.

 

(Tudom, most járjak gyalog, meg hasonlók fogalmazódnak meg sokakban akik olvassák)

Előzmény: 409 (152958)
LUCAS Creative Commons License 2025.06.17 0 0 152959

Mit jelent a keveset futott?

 

Passz... Ahogy írtam, az egyik autónkban 140E körül kellett csapágyazni a váltót, a másik 220E körül kezdett hangot adni magából.

Azt is számold hozzá a javítási költségekhez (ha az olajcsere nem segít), hogy a 180E-t futott kuplungodat sem illik majd visszatenni.

Előzmény: kozso1 (152955)
409 Creative Commons License 2025.06.17 0 0 152958

Igen, egyeznie kell. Ha beírod a gugliba a VW minősítést fog adni vagy tucat márkát, de mind megfelel a minősítésnek.

 

Az egy néphiedelem, hogy a hajtóműolaj az sűrű kell legyen. (van olyan is de az nem szgk-ba való) A számok ellenére ~egyezik a motorolajok sűrűségével. Azért más a jelölése, hogy ne keverjék össze az otthon mókolók (sem).

Előzmény: kozso1 (152956)
cam aro Creative Commons License 2025.06.17 0 0 152957

ez a tultoltes egy teszt. 
mindegy mit ontesz bele.. 
olaj legyen, es legyen tul toltve. 


ebbol kiderul hogy csak az 5. szinkron/fogaskerek fut szarazon.. vagy mar csapagy hiba is van. 

az 5. fogaskerek kivul van a valton, az egyetlen olaj tapja nivo szint magassagban van.. 
se vissza folyas, se mas olaj etetes. (ezert irtam hogy megkell furni a valtot. ) 
ez egy ' zseb'.. 

Előzmény: kozso1 (152956)
kozso1 Creative Commons License 2025.06.16 0 0 152956

Ez a sok szám mind kell, hogy stimmeljen egyébként? Esetleg ha bemegyek valahova és mondom, hogy kérek valami jobb 75W80 vagy 75W90 olajat nem jó?

Mindkettőt hozza unix,bardi.

Előzmény: 409 (152954)
kozso1 Creative Commons License 2025.06.16 0 0 152955

 LUCAS

 

"Mit jelent a keveset futott?"   Pl. a szomszéd bácsikáé aki az unokának tartogatta az autót, még csak templomba se ment vele, az unoka pedig összetörte 50.000.km.t futottan.

Tudom, álom kategória :)

 

Enyémbe most van 180.000.km. Eddig kétszer hallottam a hangot. A mellettem ülő nem hallotta. Lehet az én fülem kényesebb ilyenre. Vagy valami egész mást hallottam....

 

 

409

 

Nem ismerem biztosra az autó előéletét, még felette is van a nivónak, mert kicsurrant. Én hígnek is találom hajtóműolajhoz képest. Nem-e lecserélte az előző "gondos" tulaj valamire....

409 Creative Commons License 2025.06.16 0 0 152954

2liter VW G 060 726 A2 minősítésnek megfelelő hajtóműolaj kell bele. (szintetikus 75W viszkozitású) Az A2 csak az 1literes kiszerelést jelenti.

 

Ha a nívócsavarig van az olaj vízszintes helyzetben, akkor azon nem fog segíteni az olajcsere.

 

70-90eft hozzá az SKF felújító készlet.

 

Előzmény: kozso1 (152952)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!