A jeladó cseréjével megszűnt a probléma. Előtte pár nappal vezérlés is cserélve lett, a szinkronszög ok,de csak a jeladó cseréje után szűnt meg a hiba.
Ennyi idősen bármilyen vezeték eltörhet, bármelyik csatlakozó eloxidálódhat, megolvadhat...
Nem tudom, hogy ebben milyen kábelek vannak, az első két Octaviánk (1998 és 2001) kábelei között elképesztő minőségi különbség volt az előző javára, a FL utáninak szar, rideg kábelei voltak (vannak).
Pont itt írták többen is, hogy az akkutálca alatt megy a kábelköteg, és pont ott fordul egyet, ott szokott lenni ez+az. Nem tudom, hogy ott van-e a can busznak kábele, de ha igen és sérült, akkor meg tudja fogni a teljes kommunikációt.
Adott egy 2006-os BME motoros Fabia, ami menetközben leállt és azóta nem is indul. A motorvezérlő nem válaszol diagra és minden más vezérlőben is CAN kommunikációs hiba van a motorvezérlővel. Kérdés, hogy va-e ezeknek valami tipikus hibájuk, ami gyakran előfordul, pl valamilyen vezetéköteg avgy CAN elosztó stb. Előre is köszi a segítségért.
Leállni minden előzmény nélkül leáll menet közben, majd 4-5 másodpercig tekertetni kell, mire beindul. Ezt a műveletet ma megcsinálta 5-ször egymás után.
Ha a kar meghúzásával egyidőben nem indul a mosószivattyú, akkor az hiba. (esetleg a kapcsoló) Ha indul és nem jön a folyadék, az is hiba, de nem elektromos. (visszafolyik a lé, vagy lyukas a csövezés valahol, vagy el van dugulva....stb)
Nem rég vettem egy 2008-as évjáratú Fabia 2 kombit.
Az lenne a kérdésem,hogy természetes dolog-e ennél a típusnál,hogy amikor bekapcsolom az ablakmosót,először az ablaktörlő megy egy kört szárazon(ami szerintem nem tesz jót a lapátnak),és csak utána permetezi a folyadékot?
Más autóimnál,ez fordítva történt(mosás majd törlés) szerintem,ez lenne a természetes!
Elvittem szerelőhöz,kicserélte az ablakmosó szivattyút,ugyan azt csinálja! A szerelő sem érti!
Mi lehet a probléma? Vagy ez így van ennel a modellnél?
Sajnos,nincs a környezetemben másik Fabia,amin megnézhetném!
Nem tudom az a Fabia mlyen, de engem a korábbi Octaviánál megszivatott egyszer az üzemanyag szivattyút árammal ellátó relé. "Vibrációs hidegforrasztást" alkalmaztak a Bosch-nál. Erre úgy jöttem rá, hogy amikor menet közben elkezdett dadogni motor, akkor ballal felfelé kellett rúgni egyet a relé táblába a kupplungpedál felett. Hazaérve szétszedtem a relét, és megforrasztottam tisztességesen. Utána a hiba eltűnt, és soha többé nem jött elő. A relé behúzótekercsének az egyik lábán szabad szemel is látható volt a rossz gyári forrasztás.
Szinkronszög mitől tud elmenni? Van hogy egy hétig semmi gond a menet közbeni leállást nem produkálja, majd hirtelen jelentkezik a hiba. Én még üzemanyag szivattyúra, vagy annak reléjére is gondoltam, hogy nem szállít elegendő mennyiségű üzemanyagot. Ez lehetséges lenne?
Abszolút tipp, de nekem ilyesmik rémlenek elmondásokból (nekem sose volt), hogy valamelyik hőmérséklet szenzor, légtömeg mérő hibás, de nem a mérési tartományon kívüli értékei, ezért nincs hibakód, csak rendellenes működés. Élő adatos diagnosztikával menet/működés közben lehet kideríteni.