Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Pepe tdi Creative Commons License 26 órája 0 0 152876

A jeladó cseréjével megszűnt a probléma. Előtte pár nappal vezérlés is cserélve lett, a szinkronszög ok,de csak a jeladó cseréje után szűnt meg a hiba. 

Előzmény: 409 (152871)
nohab Creative Commons License 5 napja 0 0 152875

Ennyi idősen bármilyen vezeték eltörhet, bármelyik csatlakozó eloxidálódhat, megolvadhat...
 
Nem tudom, hogy ebben milyen kábelek vannak, az első két Octaviánk (1998 és 2001) kábelei között elképesztő minőségi különbség volt az előző javára, a FL utáninak szar, rideg kábelei voltak (vannak).

Előzmény: jupiter35 (152872)
TWdoktor Creative Commons License 5 napja 0 0 152874

Pont itt írták többen is, hogy az akkutálca alatt megy a kábelköteg, és pont ott fordul egyet, ott szokott lenni ez+az. Nem tudom, hogy ott van-e a can busznak kábele, de ha igen és sérült, akkor meg tudja fogni a teljes kommunikációt.

Előzmény: jupiter35 (152872)
mica-r Creative Commons License 6 napja 0 0 152873

nem gyanús a motorvezérlőnél valami ?

Előzmény: jupiter35 (152872)
jupiter35 Creative Commons License 6 napja 0 0 152872

Sziaztok!

 

Adott egy 2006-os BME motoros Fabia, ami menetközben leállt és azóta nem is indul. A motorvezérlő nem válaszol diagra és minden más vezérlőben is CAN kommunikációs hiba van a motorvezérlővel. Kérdés, hogy va-e ezeknek valami tipikus hibájuk, ami gyakran előfordul, pl valamilyen vezetéköteg avgy CAN elosztó stb. Előre is köszi a segítségért.

( az autót még nem láttam)

409 Creative Commons License 2024.11.10 0 0 152871

 

 Akkor mostmár csak azt kell "kitalálni", hogy a jeladó, csatlakozók, vezeték, vagy az ECU a hibás.

Azért a szinkronszögre továbbra is kíváncsi lennék.

Előzmény: Pepe tdi (152870)
Pepe tdi Creative Commons License 2024.11.07 0 0 152870

Csak meglett az a frányahibakód! 

Előzmény: 409 (152869)
409 Creative Commons License 2024.11.06 0 0 152869

Amikor megáll és indításkor ráadod a gyújtást, felvillan egy pillanatra az izzítás visszajelzője?

Előzmény: Pepe tdi (152868)
Pepe tdi Creative Commons License 2024.11.06 0 0 152868

Leállni minden előzmény nélkül leáll menet közben, majd 4-5 másodpercig tekertetni kell, mire beindul. Ezt a műveletet ma megcsinálta 5-ször egymás után. 

Előzmény: 409 (152854)
TWdoktor Creative Commons License 2024.11.05 0 0 152867

Aha.

Előzmény: 409 (152862)
TWdoktor Creative Commons License 2024.11.05 0 0 152866

Nem vettem bántásnak, rájöttem a tévedésre, azért nem tettem szóvá...:)

Előzmény: www.octinfo.com (152865)
www.octinfo.com Creative Commons License 2024.11.05 0 0 152865

Nem az ablakmosóhoz szólt hozzá....  :))

 

Valóban... Elnéztem, de még nem volt rajtam a szemüveg, talán azért... :)

Elnézést!

Előzmény: 409 (152863)
409 Creative Commons License 2024.11.04 0 0 152864

 

 Ha a kar meghúzásával egyidőben nem indul a mosószivattyú, akkor az hiba. (esetleg a kapcsoló) Ha indul és nem jön a folyadék, az is hiba, de nem elektromos. (visszafolyik a lé, vagy lyukas a csövezés valahol, vagy el van dugulva....stb)

Előzmény: Csabello76 (152859)
409 Creative Commons License 2024.11.04 0 0 152863

 

 Nem az ablakmosóhoz szólt hozzá....  :))

Előzmény: www.octinfo.com (152861)
409 Creative Commons License 2024.11.04 0 0 152862

 

 Nincs nyomás szenzor a PD-ben. (kivéve a DPF-esek nyomáskülönbség szenzorát, de az már kipu oldal)

Előzmény: TWdoktor (152860)
www.octinfo.com Creative Commons License 2024.11.04 0 0 152861

Az ablakmosóban semmilyen szenzor nincs. Lehet a folyadék fele valahová máshová folyik el, így sokára ér az üveghez a maradék.

Előzmény: TWdoktor (152860)
TWdoktor Creative Commons License 2024.11.04 0 0 152860

Úgy gondoltam, hogy nem épül fel rendesen a nyomás, gondolom, van valami szenzor hozzá...

Előzmény: 409 (152858)
Csabello76 Creative Commons License 2024.11.04 0 0 152859

Üdvözlet mindenkinek!

Nem rég vettem egy 2008-as évjáratú Fabia 2 kombit.

Az lenne a kérdésem,hogy természetes dolog-e ennél a típusnál,hogy amikor bekapcsolom az ablakmosót,először az ablaktörlő megy egy kört szárazon(ami szerintem nem tesz jót a lapátnak),és csak utána permetezi a folyadékot?

Más autóimnál,ez fordítva történt(mosás majd törlés) szerintem,ez lenne a természetes!

Elvittem szerelőhöz,kicserélte az ablakmosó szivattyút,ugyan azt csinálja! A szerelő sem érti!

Mi lehet a probléma? Vagy ez így van ennel a modellnél?

Sajnos,nincs a környezetemben másik Fabia,amin megnézhetném!

Válaszokat,előre is köszönöm!

 

409 Creative Commons License 2024.11.04 0 0 152858

 

 A pumpát nem "látja" az ECU, csak a relé behúzótekercsét. Azaz a relé tekercsén kívül sem elektromos, sem mechanikus hibáját nem tudja felismerni.

Előzmény: TWdoktor (152855)
TWdoktor Creative Commons License 2024.11.03 0 0 152857

A kolléga azt írta: Hibakód nincsen.

A Bosch-nál is becsúszik a kis maláj kezeknél egy-egy hiba...

Előzmény: csíkos-háTTú (152856)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2024.11.03 0 0 152856

Ha kiolvasták egyáltalán.

 

Nem tudom az a Fabia mlyen, de engem a korábbi Octaviánál megszivatott egyszer az üzemanyag szivattyút árammal ellátó relé. "Vibrációs hidegforrasztást" alkalmaztak a Bosch-nál. Erre úgy jöttem rá, hogy amikor menet közben elkezdett dadogni motor, akkor ballal felfelé kellett rúgni egyet a relé táblába a kupplungpedál felett. Hazaérve szétszedtem a relét, és megforrasztottam tisztességesen. Utána a hiba eltűnt, és soha többé nem jött elő. A relé behúzótekercsének az egyik lábán szabad szemel is látható volt a rossz gyári forrasztás. 

Előzmény: TWdoktor (152855)
TWdoktor Creative Commons License 2024.11.03 0 0 152855

"..üzemanyag szivattyúra, vagy annak reléjére is gondoltam"

 

Ennek azért lenne nyoma a hibatárolóban, nem?

Előzmény: 409 (152854)
409 Creative Commons License 2024.11.03 0 0 152854

"..üzemanyag szivattyúra, vagy annak reléjére is gondoltam"

 

Megeshet az is, de hogy hogyan áll le és indul újra, azt csak te tudod, és korábban azt írtad a tankpumpa működik. ?

 

Előzmény: Pepe tdi (152851)
MZ/Y Creative Commons License 2024.11.02 0 0 152853

Ezért vagy Te a szerelő. :)

Előzmény: 409 (152849)
mica-r Creative Commons License 2024.11.02 0 0 152852

bordáskerék elmozdul esetleg

Előzmény: Pepe tdi (152851)
Pepe tdi Creative Commons License 2024.11.02 0 0 152851

Szinkronszög mitől tud elmenni? Van hogy egy hétig semmi gond a menet közbeni leállást nem produkálja, majd hirtelen jelentkezik a hiba. Én még üzemanyag szivattyúra, vagy annak reléjére is gondoltam, hogy nem szállít elegendő mennyiségű üzemanyagot. Ez lehetséges lenne? 

Előzmény: 409 (152850)
409 Creative Commons License 2024.11.02 0 0 152850

 

 Elsőre ellenőrizni kellene meleg motornál a két tengely szinkronszögét.

Előzmény: Pepe tdi (152846)
409 Creative Commons License 2024.11.02 0 0 152849

 

 Diesel attól inkább könnyebben indulna.

Előzmény: MZ/Y (152848)
MZ/Y Creative Commons License 2024.11.01 0 0 152848

Szerintem tipikusan a hőmérséklet szenzor szívat ezzel, hidegnek érzékeli a motort, és túl sok üzemanyagot tol be.

De szerintem szerelő először azt nézi meg először.

Előzmény: TWdoktor (152847)
TWdoktor Creative Commons License 2024.11.01 0 0 152847

Abszolút tipp, de nekem ilyesmik rémlenek elmondásokból (nekem sose volt), hogy valamelyik hőmérséklet szenzor, légtömeg mérő hibás, de nem a mérési tartományon kívüli értékei, ezért nincs hibakód, csak rendellenes működés. Élő adatos diagnosztikával menet/működés közben lehet kideríteni.

Előzmény: Pepe tdi (152846)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!