Én sem érzem, hogy az M Duna-hídjának az Északi szerkezete hamar meg fog oldódni. Mert emlékezhetünk rá, hogy már úgy volt, hogy ide új felszerkezet épül, és ezt valahol Mohácson fogják felhasználni.
Most ezekszerint egyenként fogják, néhány havonta újabb és újabb lezárásokkal cserélni a sarukat, ahogy sorban eltörnek? Nem tudom, hogy mennyi idő lenne az összes alulméretezett sarut egyszerre, egy lezárással kicserélni? No, meg aztán remélhetőleg amiket beraknak új sarukat, azok már "bombabiztosak" lesznek...
Oh jeeee. Sose lesz vege ennek a sztorinak. 2,5 ev alatt nem sikerult megugrani azt a 10en nemtom hany kilometer felujitast iranyonkent. Komolyan mondom vicc az egesz. Remelem majd decemberben is lezarjak, mikor jonne haza a sok kulfoldon dolgozo es M1esen all majd a sor vege, mint tavaly, meg tavalyelott.
Az a baj, hogy szerintem Oroshazat nem vettek figyelembe M44nel. Gondoltak majd az M47 bekoti oket a gyorsforgalmi halozatba. Igen, csak az km-be sokkal tobb lesz bp fele ugy (le szegedig es onnan fel M5on ).
Egy lehajtó sem ártana, mert most vagy átmész szarvason vagy Kondoros felé kerülsz, pedig józan ésszel egy ekkora város számára csak lehetett volna egy normális lejárót építeni.
Bár az egész M44 vicc kategória. Simán a Békéscsaba - Gádoros - Szentes - Csongrád - Lakitelek útirány jobb lett volna mindenki számára.
Multkor Csorvasra mentem Bp felol. Arrafele rosszabb a helyzet, megkozelites szempontjabol. Gps ra akart volna vinni a 4409re, majd mivel lattam Streetview, hogy milyen az ut minosege, igy tovabbmentem es a 4411re akart vinni, na az is sz@rul nezett ki, ugyhogy bcsaba es ugy vissza Csorvasra 47esen. Az emlitett ketto mellekut tenyleg ilyen otvar allapotban van, mint ami a streetviewn lathato, vagy azota felujitottak valamelyiket? Ugy neznek ki, mint valami ezer eves bringa utak szetrepedezve.
Valahol olvastam, hogy fel akarjak ujitani a Szarvas-Oh utat. Gondolom ez lesz a “bekotes”.
Sajnos az oroshaziaknak nem a legjobb a nyomvonal, de ez van. 1-2xer mentem M44 fele, de a sok epitkezes a 44esen, meg a Szarvas-Oh ut minosege miatt idoben rosszabbul jottem ki (meg km-ben is), mintha a Csongrad-Szentes-Nagymagocs-Oh utvonalon mentem volna. Majd, ha vegeznek a 44 felujitasaval, akkor megprobalom megegyszer arra, de szerintem az oroshaziak tobbsege a regi utvonalon fog kozlekedni (Oh-szentes-felegyhaza-M5) bp fele es a google maps/waze is ezt javasolja.
Az M86-tol kb 1 km-re Hegyfalunal van egy hatalmas OMV kút, az M85-on pedig szintén nem messze Kónynal egy MOL kút a 85-os út mentén. Az jó kérdés persze hogy ezek miért nincsenek jelölve. Mindkettőbol 5 perc alatt lehetne hivatalos pihenőt csinálni, függetlenül attól hogy van közben egy körforgalom.
Az M0-án Alacskánál van Marché mindkét oldalt, Móvárnál szintúgy, és emlékeim szerint az M7-esen Balatonlellénél is van. Illetve a nulláson a Shell mögött van egy all you can it, méghozzá nem is rossz kajákkal! :D
Olvasom, hogy benzinkutas pihenő is volt téma, nos az M60-on megvan a komplex pihenő helye, látszik a trapéz alakú placc a pálya mellett, gondolom ha majd nyugati és esetleg keleti irányban is folytatódni fog, megtérülő beruházás lesz nyitni egy kutat ott is. Ami számomra érthetetlen, hogy az M85 és M86 teljes vonalán egy fia benzinkút sincs, a 67-es osztottpályás főúton pedig még parkoló sem!! Van talán két öböl, ahova vészvillogóval, tök biztonságtalanul kiállhatsz, nincs WC, se segélyhívó telefon/de legalább lehet honnan trafizni/. Gondolom a zenélő út fontosabb volt mindenkinek...
Becslés a cikkben szereplő térkép és a Google térképen látható fizikai korlátok alapján :-) A cikk alapján a 8-ast valahol a 8-as és a 801-es csomópontja körül metszi az M81-es út, majd mellette megy. A 8-as út és a Sárrét TVK között van vagy 300 méter, szóval ott még istenes lenne, csakhogy miután a 8-asba becsatlakozik a 7-es, a térkép szerint mellette megy. Itt a 8-as/7-es és a Sárpentelei parkerdő között 70 méter van, oda kellene bevezetni az M81-est. OK, nem 10 méter, hanem talán 30-40 lenne, de akkor is túlzás. Valószínűleg a térkép lehet nagyvonalú és a 8/801-es csomópontba vezetik be az M81-et, aztán a 7-es kiválása után, de még a nagykanizsai vasútvonal előtt valahogy lekanyarítják az M81-es az M7 felé (ez nem tűnik túl egyszerűnek, hiszen a 8-as a (régi) 7-es alatt, de a vasút fölött megy el).
Ez a 10 méteres távolság micsoda? Becslés, vagy van ennél a honlapon nem szereplő térképnél részletesebb vázrajz? Az Ország Szerkezeti Tervén nem látszik semmi az M81-ből, ha egyáltalán gyorsforgalmi út lesz, vagy csak négysávos tranzitút. Az új (M)81, mint tranzitútvonal megfelelően ki tudja szolgálni Székesfehérvár kapcsolódását két autópálya csomópnttal, a 8-as úttal, és az M7-el. A többi meglévő útra nem kell csatlakozás, azok kvázi "szervizutakká" válnak.
A rajz ellenére én is nehezen hiszem el :). A 8-as északi csomópontja láthatóan továbbépítésre van tervezve. A déli rész már problémásabb persze. Akárhogy is lesz, a Frankenstein-útépítés örök példája lesz.