Keresés

Részletes keresés

ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.11.25 0 0 53184

Nem mondtam, hogy bármi is kerek lenne.

De a meglévő elkerülő szélesítése akár hosszas jogi eljárásokhoz is vezet önmagában is, másrészt az sem kizárt, hogy uniós szervek is beszállhatnak a buliba. Ez amúgy megintcsak konkrét élő- és fészkelőhelyek elhelyezkedésétől függ. Van ott pár kis tó elég közel a meglévő elkerülőhöz ami Natura2000 terület, szóval van rá esély, hogy meglehetősen halvaszületett az ötlet.

Előzmény: dimelo (53181)
rm40 Creative Commons License 2020.11.25 0 0 53183
dimelo Creative Commons License 2020.11.24 0 0 53181

Leboltolható???

 

2010-2018 között Fazekas s. volt karcagi polgármester - agrárminiszter

felügyelte a környezetvédelmet, benne a Nemzeti Parkokat is.

 

Semmi nem történt az M4-ért, ellene viszont bőven tettek:

megakadályozták a Sárréti B (déli) nyomvonalat...

 

Az északi nyomvonalon Kabánál pedig 2 km-es szakaszon áthághatták a Natura területet?

Ilyen alapon mindegy is, hogy 2 km vagy akár több...

 

De most hirtelen "megvilágosodtak"... 

Ez nagyon nem kerek....

Előzmény: ÁsítóSárkány (53178)
nyebojsza Creative Commons License 2020.11.23 0 0 53180

Az rendben is van, de most mindegyik mindenhonnan Pestre megy...

Előzmény: 20-as vonal (53173)
rm40 Creative Commons License 2020.11.23 0 0 53179
Előzmény: rm40 (53164)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.11.23 0 0 53178

Elvileg persze erősebb, de az NP-ben benne van, hogy nemzeti, tehát elvileg leboltolható házon belül. A Natura2000 meg nem...

Előzmény: dimelo (53177)
dimelo Creative Commons License 2020.11.23 0 0 53177

A Nemzeti Park erősebb fokozat, mint a Natura 2000.

 

De a többi stimmel.

 

Ezért, vagy sem

a kabai volt Cukorgyárnál is átvezették a nyomvonalat a Naturás területen, (jobb szélen)

 

nem fájt senkinek a Kis-Balaton sem az M76-nál...

Előzmény: ÁsítóSárkány (53176)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.11.23 0 0 53176

A régi elkerülő 2x1 sávja és annak változó forgalma 1 dolog.

De amikor 2x2 szélesítésről beszélünk, akkor az már nem a régi infrastruktúra forgalma!

 

Be kellene látni, hogy a szélesítésre kb 0 esély van, különös tekintettel a Natura2000 területekre is, ami EU-s vállalás.

Előzmény: dimelo (53175)
dimelo Creative Commons License 2020.11.23 -1 1 53175

A helyzet ettől rosszabb:

A karcagi gazdák hangadóit csak a saját földjük érdekli. (Nem maguk alatt vágják...)

Az időhúzás a keleti szomszéd településeknek többet árt.

A logikus és szükségszerű nyugatról-keletre irányuló építési sorrendet borítaná fel.

 

A 4. főút 120-175 km-ek között 19000-15000 Ej. forgalom halad.

A 42. úton 0-2-7-37 km között 6100-9000-7700 E.jármű. (2019-ben)

Mivel az M4 nyomvonala feltűnő és fölösleges felívelése Kaba Cukorgyárhoz +4 km-rel növeli az autóút hosszát (a 42. úthoz képest),

ezért még a hivatalos prognózisok is 3600-4400 Ej. forgalmat jeleznek a a 42. útra az M4 teljes megépülése után.

 

Tehát 4100-5600 Ej, forgalom menne az M4 szakaszról a 4. főútra Kaba Cukorgyárnál és terhelné tovább Püspökladány belterületét:

https://www.google.com/maps/@47.3318603,21.1216314,3a,75y,273.7h,77.91t/data=!3m6!1e1!3m4!1sU_FdOiUTxhGAUubPFOOcIA!2e0!7i13312!8i6656

OKA2019: 8200 E. jármű, tehát ki tudja mennyi ideig 12300-13800 E. jármű forgalom haladna 2x1 sávon.

De ami még súlyosabb, hogy naponta 2800-3200 kamion okozna extrém balesetveszélyt az Újtelepre átvezető gyalogátkelőhelynél...

Ez a lakóövezet halmozottan hátrányos helyzetű, ezzel az egyszempontú gondolattal tovább romlanak az ott élők életkilátásai.

 

A már most is tapasztalható M4 forgalomvonzó-hatással is számolni kell.

A 151-175 km-ek közötti 15000 forgalmat nyújtaná ki a 187 km-ig.

Tehát enyhítene 37 km-t a 42. úton, de megterhelne +12 km-t a 4. főúton, életveszély és környezetterhelés fokozással.

 

https://www.google.com/maps/@47.3301878,21.0918033,3a,30y,286.11h,88.04t/data=!3m6!1e1!3m4!1siQW5lh_3LQ4kyKQA5WTmJw!2e0!7i13312!8i6656

A kép jobb szélén a Hortobágy Nemzeti Park határát jelző tábla.

Ez az ötlet lenne az cinikus megcsúfolása a természetvédelemnek... (Ha új nyomvonal építése tilos, akkor a régire terelt extraforgalom, az mehet?)

 

Erre mondják felénk, hogy nem a kútba sz.rnak, csak a kávájára és azután belesöprik...

Előzmény: Autobahn89 (53169)
rm40 Creative Commons License 2020.11.23 0 0 53174
Előzmény: rm40 (52462)
20-as vonal Creative Commons License 2020.11.23 0 1 53173

Ez igaz,de minden faluba mégsem mehet gyorsforgalmi.

Előzmény: nyebojsza (53172)
nyebojsza Creative Commons License 2020.11.22 -1 0 53172

Na ezért nagy humbuk ez az a 30 perces elérhetőség... mire megyek vele

Előzmény: radio100jozsi (53171)
radio100jozsi Creative Commons License 2020.11.22 0 3 53171

Nem arról van szó, hogy az országban keresztbe-kasul lesz gyorsforgalmi út, hanem arról, hogy X településtől lesz legalább egy gyorsforgalmi út 30 percre. Ez Baja és Szolnok esetén is pipa.

Előzmény: nyebojsza (53163)
radio100jozsi Creative Commons License 2020.11.22 0 0 53170

Lemaradt egy 1-es, mert természetesen 17 perc a google.maps szerint. De ez 30 percen belül van, mert ez a téma.

Előzmény: radio100jozsi (53159)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.11.22 -1 1 53169

Karcagi gazdak maguk alatt vagjak a fat ezzel a lassitassal.

puspokladany-Berettyo szakasz remelem nem fog rajuk varni. 

Amint lehet ezt a szakaszt el kene kezdeni epiteni. 

Előzmény: dimelo (53168)
dimelo Creative Commons License 2020.11.22 0 0 53168

Hételeji hír a túlpartról...

 

"Kolozsvár - Nagyvárad 3 Sălajului - Zalău autópálya tervezése és kivitelezése, 25 500 km - 40 637 km, - Nușfalău km 40 660 (40 637 3B3 km) - 66 500 km,

továbbítás a Hirdetmény elektronikus közbeszerzési rendszerének közzétételére.

Az ajánlatok benyújtásának határideje 2021. január.  A szerződés becsült értéke hozzávetőleg 800 000 000 euró (nettó).  280 milliárd Ft

A szerződés időtartama: 12 hónap a tervezési idő és 36 hónap a munkálatok kivitelezési ideje.

Az autópálya szakasza 41 km hosszú lesz, 65 darab műtárggyal: viaduktokkal, hidakkal és átjárókkal az autópályán összesen mintegy 13 km hosszan;

továbbá Meseș-i alagút – 2,89 km és 2 sáv mindkét irányban."

 

Szóval eddig kerülgették, most belecsapnak, és ha elkészül, akkor a legnagyobb akadály szűnik meg Marosvásárhelyig.

 

Másik hír:

https://www.vezess.hu/haszongepjarmu/2020/11/17/ujabb-magyarorszagi-utak-valtak-fizetosse/

 

A hírek hatására kíváncsi lettem mi változott az M4 és a 42-47. utak forgalmi viszonyaiban.

Csütörtökön szép, napfényes délután volt, a videón ez is látszik:

 

https://youtu.be/EJEsnUphBDY

 

M4 autópálya: 4 személy+1 kisteher+15 kamion= 20 db gépjármű

Mértékadó óraforgalom: 255 Egységjármű     Átlagos napi forgalom: 1500 gépjármű

 

4812. úti felüljárón áthaladt 15 személy+4 kisteher+2 teher+1 busz. 156 Ej. ÁNF: 1600 gépjármű

42. elkerülőn 104 db gépjármű, benne 32 db kamion       MOF: 912 E.jármű   ÁNF: 7000 gépjármű

 

M4: 17%           42. út: 83 %

 

Az M4-re terelő táblák ellenére csak 3 kamion fordult a körforgalomban az M4 felé, a többi a 42-esen haladt tovább.

 

15 óra 20-kor visszafelé indultam a 42-esen, a 37 - 7 km-ek között 59 db kamion jött szembe 20 perc alatt. (3 db/km) Az M4-en a fele sem...

Ebből inkább nem következtetnék másra, minthogy az M4 szakaszok átadása után feltűnően több kamion választja a 42-4. útvonalat.

 

És a karcagi gazdák éppen most kezdték a "lassítást"...

nyebojsza Creative Commons License 2020.11.22 -1 1 53167

Ezt még nem olvastam mielőtt az előbb én is válaszoltam.

 

Azért a Tószeg-Tiszavárkony se kalandosabb, mint az 54-es (a Szolnok-Köröstetétlen-Kocsér-Kecskemét útvonalat meg inkább felejtsük is el).

Előzmény: dimelo (53162)
nyebojsza Creative Commons License 2020.11.22 0 0 53166

Az aszfaltot a betonra szokták tenni, ahol én láttam, de előtte végigmegy az utcaseprő/locsoló autó, hogy letakarítsa a port ami a dilatációs csík vágásakor keletkezett...

Előzmény: rm40 (53164)
nyebojsza Creative Commons License 2020.11.22 0 0 53165

Biztos már megvolt korábban az alap, csak elfelejtettek rá aszfaltot tenni :D)

Előzmény: Bosanac (53161)
rm40 Creative Commons License 2020.11.22 0 1 53164

Már az eredeti facebook-posztban is leírták azok, akik már láttak közelről útépítést, hogy igen. Ott kandikál ki alatta az alapréteg, csak az alapozott területre kerül aszfalt. Persze már ott is ment a hőbörgés, csak megint mire... Magyarország a 9,5 millió útépítési szakember országa IS.

Előzmény: Bosanac (53161)
nyebojsza Creative Commons License 2020.11.22 0 0 53163

És az hány km, mennyi pénz, mennyi idő (ha pl. bedugul az M0)... vagy mégis inkább az 54-es?

Előzmény: radio100jozsi (53159)
dimelo Creative Commons License 2020.11.22 0 0 53162

Bocsi!   Egy kicsit elsietted...

 

21 km (17 perc) az M6 Bajától, de ez a kisebb baj.

https://www.google.com/maps/dir/47.1743425,20.1762398/46.1959729,18.9531381/@46.9435587,19.0049237,9z/data=!4m2!4m1!3e0

 

Az M4-M0-M6-55 útvonal 120 km-rel hosszabb, mint az 54-51. úton. (Szolnoktól Kecskemétig kalandos)

 

30 perces gyorsforgalmi elérést értelmezünk - kritizálunk. (nem csak személyautóval és 150 km/h-val)

KRESZ kritériumokon belül.

 

 

Előzmény: radio100jozsi (53159)
Bosanac Creative Commons License 2020.11.22 -1 1 53161

Ez itt most komoly...?

Bosanac Creative Commons License 2020.11.22 0 3 53160

"Bajától 7 percre elérhető a gyorsforgalmi út, azaz az M6-os."

Erőst jól vezetsz - vagy tudsz egy rövidebb utat? 

 

radio100jozsi Creative Commons License 2020.11.22 0 0 53159

Bajától 7 percre elérhető a gyorsforgalmi út, azaz az M6-os. Szolnokról Baja meg M4-M0-M6-on végig lehet gyorsforgalmi úton menni.

Előzmény: nyebojsza (53157)
dimelo Creative Commons License 2020.11.22 0 0 53158

Jogos a felvetés!

 

Nagyon populista duma ez a 30 percen belüli elérés.

Kérdés: milyen járművel? Mert ami személyautóval igaz lehet, az busszal és teherkocsival nem.

Például:

https://www.google.com/maps/dir/47.4286258,21.1597134/47.4973705,21.546974/@47.4799258,21.1587076,11z/data=!4m2!4m1!3e0

Nádudvar határeset személykocsival,

milyen kár, hogy éppen ellenkező irányba kell menni, ha valaki autópályán akarna Pestre menni...

 

Ennél már az is praktikusabb, ha a 33. úton Tiszafüred-Füzesabony felé poroszkálnak 1 óra 23 percet...(102 km), még jobb, ha 1 óra 17 percet M4 Abonyig. (106 km)

https://www.google.com/maps/dir/47.4286258,21.1597134/47.732242,20.4131977/@47.6541258,20.5160074,10z/data=!4m2!4m1!3e0

 

Mi lenne, ha kilométerben fejeznék ki a gyorsforgalmi elérést?

 

Arról nem beszélve, hogy a klasszikus ún. "szívóhatás" 15 percen belül hatékony.

http://www.kti.hu/trendek-archivum/gyorsforgalmi-uthalozat-elerhetosege-15-es-30-perces-vonzaskorzetek-2015-ben/

 

Miért lehet ilyen "hajlékony" a nagy célkitűzés... ( A "jól hangzik", nem érv...)

Előzmény: nyebojsza (53157)
nyebojsza Creative Commons License 2020.11.21 0 0 53157

Milyen jó nekem, hogy Szolnokról 5 perc alatt elérhető a gyorsforgalmi úthálózat, de ha én Bajára akarok menni...

Előzmény: hegyaljai3 (53149)
rm40 Creative Commons License 2020.11.20 0 0 53156
dimelo Creative Commons License 2020.11.20 0 0 53155

Nem lett,

hanem 2004-ben még úgy nevezték...

 

Tehát akkor úgy volt.

Előzmény: Törölt nick (53154)
Törölt nick Creative Commons License 2020.11.20 0 0 53154

M60 ból M57 lett?

Előzmény: dimelo (53148)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!