Jogerős építési engedély után meglehetősen kései ez a történet Karcag részéről.
Persze ha jók a kapcsolataik az országos döntéshozók felé, akkor ki tudja mi lesz ebből.
Viszont ha újranyitják a nyomvonal kérdését, akkor egy csomó jogorvoslati út is megnyílik az új nyomvonalat ellenzők számára, ami erősen kétélű fegyver, igencsak visszafele is elsülhet.
A keleti elkerülő felvetése értelmes lehet, de ha korábban nem tették, akkor már elkésettnek tűnik az M4-hez kötni.
Ahogy olvasom a Püspökladányi oldalt ott sem örülnek annyira a karcagi gazdák nyomvonal módosításának, ez alatt nem a rossz indulatból írom hanem a késedelem miatt!
Magyar Közút doksiban (Peiker Tamás KTE 2020) ez áll:
26. sz. főút, Sajószentpéter-Berente elkerülő szakasz megvalósítása A jogerős építési engedéllyel rendelkező beruházás keretében 2x1 sávos főút összesen 10,615 km hosszban valósul meg,
két egyidőben épülő kivitelezési szakaszra bontva az alábbiak szerint: I. ütem 3,955 km; II. ütem 6,660 km
A kivitelezés tervezett ütemezése: 2020. II. negyedév - 2022. III. negyedév
Beruházási költség (Bruttó): 21.140 MFt
Hídműtárgyak: 6 db (Sajó híd: 164 m szerkezeti hosszúságú öszvér hídszerkezet)
Csomópontok: 3 db
Írtad, hogy 1,8 km-rel kibővült+1 felüljáró, ez a "bővület" +bruttó 18 milliárd Ft??? NA NE...
Ennél is rosszabb a 37. út upgrade:
37. sz. főút Gesztely-Szerencs közötti szakasz négynyomúsítása A 37. sz. főút 8+444 - 27+182 km sz. közötti szakasz 11,5 tonnás burkolat-megerősítése és a jelenleg 2x1 forgalmi sávos főút 2x2 sávra történő bővítése 18,86 km hosszban,
hazai forrásból két ütemben valósul meg. I. ütem: 10,15 km II. ütem 8,71 km
A kivitelezés tervezett ütemezése: 2020. III. negyedév - 2022. IV. negyedév
Beruházási költség (Bruttó): 36.0 Milliárd Ft
Hídműtárgyak: 6 db Csomópontok: 4 db
Szerinted br. 48,26 milliárd Ft, a műszaki tartalom változatlan, mégis 12 milliárddal drágul. NA NE...
a két tételen br. 30 milliárd áremelés történt...
Ezért lenne "csak" 4,3 milliárd/km az M76?
Megbízhatatlan az információforrás - működik a fake news factory ...
Ha a négy pont összeségét nézzük ez mind csak hátrány az építés során mindnek van negatív következménye. De ahogy írtad is a legsúlyosabb a forrás összegből való kimaradás lenne(lesz)!! Jelen állás szerint ez nagyon nagyon benne lehet a pakliba! Elég dühös vagyok ilyen téren azok a személyekre akik ezt kezdeményezték, miért aludtak idáig miért most kellet az álmaikból felkelniük!? Az én számokra elég kesze-kusza az a nyomvonal terv amit szeretnének kicsit jobban is átgondolhaták volna, hogy végülis hol helyezkedjen el az a nyomvonal amit szeretnének. Van már pontos összeg hogy mennyibe kerülne az ők nyomvonal tervük és az eredti nyomvonal kivitelezése? Karcagi gazdáknak minden képpen kell az északi elkerülő vagy elég lenne nekik ha csak az M4 nyomvonalát fogadná el kormány?Vannak kérdések azért bőven de szerintem nem csak a részemről hanem másrészéről is!
2020 M76 Sármellék Zalaegerszeg 5,5-7,0 milliárd/ km ű
Szépen kevered a számokat. Az M4 általad említett szakasza nettó 1,7 Mrd Ft, az M76-os szakaszt levezettem Neked, hogy várhatóan nettó 4,3 Mrd Ft/km lesz.
Ha minden igaz az M76-M9 szövevényes történetében, akkor lesz egy 1030 méteres alagút a Misefai "hegy" alatt? mert ez 40 milliárd legalább (ha Soproni árszint)
Én nem hallottam alagútról, de lehet, hogy Te többet tudsz.
Ha érintett vagy a környéken, akkor jobban érzed a bajt...
Érdemes visszaidézni az első 1999-es megvalósíthatósági tanulmányt, amelyben látható a Karcag területén áthaladó nyomvonal is.
(és még sok más érdekesség)
Ha a tényadatokat és jogszabályi hivatkozásokat megnézed, megdöbbenhetsz... hogy 21 év alatt sehova sem jutott M4 a Nagykunság-Sárréten.
No de a térképmelléklet sokkal részletesebb:
A 3 megye érintett települései által finanszírozott vizsgálat konzultációi során a 20 évig polgármester Fazekas S. és apparátusa beleegyezett a Karcagtól távoli nyomvonalba.
Komédia már az egész! Annyira akarják, hogy Karcagnak jó legyen minden téren az új nyomvonal amit szeretnének de abba nem gondolnak, hogy ennek milyen következmenyei lesznek.. Újabb évek és évekkel fog csúszni a megvalósítás. Az ők érdekük, hogy ne kereszteze a földjeiket az M4 de azt lehet meg sem élik mire elfog készülni, pedig már égetően fontos már a megléte az M4-nek.Miért nem lehetet ezt már évekkel ezelőtt kezdeményezni!?Ha kezdeményezték is miért most fogadná el a kormány a módosítást amikor már lassan a kivitelezés küszöbén állnak! Mindegy hogy melyik nyomvonal lesz csak már csinálhatnák!
Az áremelkedés nem meglepő. Az elmúlt 5 évben kb. 60%-kal drágult az építőanyagok ára, és legalább 30-50%-ban a bérköltség, és 20%-kal leértékelődött a Forint.
Na de részletesen: a Közlöny bruttó értékekkel számol:
M6 autópálya: kb. 20 km --> nettó 91 Mrd --> bruttó 115,57 Mrd Ft
37-es út: kb. 19 km --> inkább nettó 38 Mrd --> bruttó 48,26 Mrd Ft
26-os elkerülő út: a projekt itt még 1,8 km-rel kibővült + 1 felüljáró: kb. 12,5 km --> inkább nettó 30 Mrd --> bruttó 38,1 Mrd Ft
M76 autóút: 45 km --> nettó 192,4 Mrd --> bruttó 228,07 Mrd Ft
Ez nettó 4,3 Mrd Ft/ km-es építési költséget jelent. Ne feledd, az M76-ból ~10 km autópályának épül mobil elválasztó falakkal.
A Kormány 1745/2020. (XI. 11.) Korm. határozata kiemelt társadalmi igényeken alapuló egyes közútfejlesztések megvalósításához kapcsolódó intézkedésekről A Kormány 1. egyetért a) az M6 autópálya, Bóly és Ivándárda, országhatár közötti szakasz, b) a 37. számú főút, Gesztely és Szerencs közötti szakasz négynyomúsítása, c) a 260. számú főút, Sajószentpéter–Berente elkerülő szakasz, valamint d) az M76 gyorsforgalmi út, Keszthely-Fenékpuszta és Zalaegerszeg (észak) közötti szakasz megvalósításának szükségességével;
Kiemelt társadalmi igényeken alapuló közútfejlesztések jogcím kiadási előirányzata terhére vállalható kötelezettségek mértékét a 2021–2024. évekre az alábbiak szerint állapítja meg: a) a 2021. évre vonatkozó kötelezettségvállalás felső korlátja 91 750 000 000 forint, b) a 2022. évre vonatkozó kötelezettségvállalás felső korlátja 120 741 100 000 forint, c) a 2023. évre vonatkozó kötelezettségvállalás felső korlátja 106 668 900 000 forint, d) a 2024. évre vonatkozó kötelezettségvállalás felső korlátja 110 860 000 000 forint
Tehát 20 km + 19 km + 11 km + 42 km = 92 km
90 mrd 35 mrd 21 mrd 284 milliárd Ft =
430 milliárd Forint?????
tehát az M76 Zalaegerszegig 7 milliárd Ft/km költséggel épülhet??? (Ehhez képest nem is "sok" az M6 4,5 M/km)
Ha a parlamenti képviselő kijelentette, hogy januárban jelezte, így nem oké, akkor miért járultak hozzá a körny. engedély módosításhoz - változatlan (déli) nyomvonallal?
Hova figyelt ez a parlamenter 2018-ban, amikor 20 m-es koronaszélességre amputálták az M4-et?
A Kormány 1137/2018. (III. 26.) Korm. határozata az M4 Abony (Kelet) – Törökszentmiklós (Nyugat) közötti szakasz (Szolnok északi elkerülő) megvalósításáról új Tisza-híd megépítésével, valamint
az M4 Törökszentmiklós (Nyugat) – Püspökladány – Berettyóújfalu közötti szakasz előkészítéséhez szükséges feltételek biztosításáról
11. A Kormány visszavonja az „M4 autópálya Abony–Fegyvernek új Tisza-híddal (kivitelezés)” című projekttel, valamint Szolnok megyei jogú város gyorsforgalmi kapcsolatának megteremtésével kapcsolatos egyes kérdésekről szóló 1403/2015. (VI. 19.) Korm. határozatot.
Ha elvárják a pénzügyminisztertől a maximális támogatást, miért nem várták el 10 éven keresztül?
Főleg, hegy 2010-2018 között saját polgármesterükből lett agrárminiszterük - hozzá tartozott a Körny. Főhatóság is.
Valami nagyon nem kerek...
Ezt 2011-ben a derecskeiekkel már eljátszották ... ezért 7 évet késett az M35. Az EU-s forrást az M85-86-ra költötték, majd a 2014-2020-asból lett M35-M4 (határ)...
Mire kaptak engedelyt, ha meg a nyomvonalon vitaznak?
Meddig kell pontot rakniuk a vita vegere? Van valami hat.ido?
Kisuji kepviselok nem tuntettek a nyomvonal miatt? Ha jol latom, akkor az aki nem fog fizetni uthasznalati dijat, az be kell menjen Kisujra. Kivancsi vagyok ez mekkora plussz forgalmat general nekik.
Megtudható: hol, mikor és kiknek a részvételével történt. Sajnos a maszkviselés biztosította az anonimitást is.
A tudósítás 2 vezetői álláspontot bemutat, de nincs lakossági hozzászólás...
Érdekesség, hogy 10 évvel ezelőtti egyeztetéseket említenek (2005-2007 és 2014-2016 közöttieket nem, pedig voltak, csakhogy ezt az érvelést akkor nem hangoztatták)
Figyelemre méltó infó Kovács S. parlamenti képviselőtől (7'11"-től):
Januárban jelezte a miniszterelnöknek, hogy szalagkorlátok közé... leállósáv nélkül... az nem biztos, hogy jó ötlet...
Meghallgatjuk a Pénzügyminisztérium munkatársait, ők el fogják mondani a miniszter úr üzenetét.
Én Pénzügyminiszter úttal beszéltem, ő mivel karcagi, maximálisan a karcagi érdekek mellett áll és ezt is várjuk el tőle.
Szomorú, de ha olyan járművel vagy, ami behajthat Budapestre, akkor metrópótlással, karigeribringasávval, villamosfelújításos sávzárással meg minden lófasszal együtt is gyorsabb a fővároson át, mint az M0-dugóban rohadni. :(