Keresés

Részletes keresés

Autobahn89 Creative Commons License 2020.11.19 -1 3 53139

Hat ezt kerdem en is :) Ahol meg nincs forgalom oda palyat raknak. 

Előzmény: Tywer (53138)
Tywer Creative Commons License 2020.11.18 0 2 53138

Az M4 miért nem pálya lesz?

Előzmény: Autobahn89 (53112)
NAR Creative Commons License 2020.11.18 0 1 53137

Persze, országúti tempóban fel (meg le) tudnak jönni a kamionok, autópályán már szerencsés 3-4%-osnál meredekebb emelkedőt/lejtőt építeni...

Előzmény: nyebojsza (53135)
nyebojsza Creative Commons License 2020.11.18 -1 0 53136

Ennek ellenére lehet a viadukt környezetbarátabb, meg akár olcsóbb is mint feltölteni egy völgyet, de akkor is extra árnövelésre használják...

Előzmény: nyebojsza (53135)
nyebojsza Creative Commons License 2020.11.18 0 0 53135

Töttösre eddig is ment út (nemrég voltam ott), és nem kellett hozzá viadukt...

Előzmény: NAR (53131)
dimelo Creative Commons License 2020.11.18 -1 0 53134

A cím és a tartalom nem fedi egymást.

Csodálatos világ...

 

Az M9-ről szóló 2016-os kv.   1030 m-es alagutat tartalmaz.

a 2020-ban meg sem említik, miközben a nyomvonalat ugyanott jelzik...

 

Az elkülönített költségek (220-280 milliárd Ft) aggasztó méretűek.

 

 

https://www.kozbeszerzes.hu/ertesito/2020/0/targy/portal_420/megtekint/portal_15008_2020/

"Megrendelő és Tervező részéről előre nem látható körülményként merült fel továbbá a KIFEF/35557/2018-NFM ikt.sz,azt módosító ITM KIFEF/4869-1/2019-ITM ikt.elrend.mód-ban foglalt rendelkezések végrehajtása, melynek köv-ben a projekt tervi munkarészeinek módosítása, ezáltal a Szerz. szerinti ütemezés,a telj-si részhi-k, véghi,

az ITM elrend. mód-ból eredő, Szerz.kötésekor előre nem ismert további kltg.terhek miatt Tervezői díj, és száml.ütemterv mód.szüks-sé vált.

 

 

 

 

 

Előzmény: Mézgár (53128)
dimelo Creative Commons License 2020.11.18 -1 0 53133

Van aki szerint:

mert a Villányi-hg látszik, ezért "hegyvidék"...

 

Nevetséges "elvárások"...

Előzmény: nyebojsza (53130)
dimelo Creative Commons License 2020.11.18 -1 2 53132

M30 AUTÓPÁLYA Szikszó- példa a meredekségre

 

Mindenfajta viadukt, - ad absurdum - alagút nélkül átvittek 83 méteres szintkülönbséget...

 

Mehetne normálisan is, csak akarni kellene...

 

 

Előzmény: NAR (53131)
NAR Creative Commons License 2020.11.18 -2 1 53131

Nem a magasság, hanem a meredekség számít. Hollandiában is van viadukton vezetett autópálya.

Előzmény: nyebojsza (53130)
nyebojsza Creative Commons License 2020.11.18 -1 0 53130

Jó nagy hegyek vannak arrafelé...

Előzmény: dimelo (53123)
nyebojsza Creative Commons License 2020.11.18 -1 0 53129

Én is azt gondolom, hogy a HU-GO az a teherautóknak van.

Előzmény: Autobahn89 (53126)
Mézgár Creative Commons License 2020.11.18 0 0 53128

Viszont az eljaras cime:

 

M76 gyorsforgalmi út Zalaegerszeg - Fenékpuszta közötti szakasz környezeti hatásvizsgálati eljárása (PE/KTFO/4697/2018., PE/KTFO/2869/2019.)

 

Szoval elvileg Egerszegig egybe kezelik ezen az ügyszámon.

Előzmény: dimelo (53124)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.11.17 0 0 53127

A párhuzamos régi főút már amúgy is települések közti szakaszokon 3,5t felett, nemde? Ha így van, akkor nagy gond nincs is :)

Előzmény: Autobahn89 (53126)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.11.17 0 0 53126

Ha fizetossetetelrol van szo, akkor tudnak elore gondolkozni erdekes modon.

Egyebkent ez csak 3,5t folotti gepjarmuvekre vonatkozik.

En eloszor beneztem es anyaztam egy sort :)

Előzmény: gyoparOHs (53122)
dimelo Creative Commons License 2020.11.17 -1 0 53125

Na még egyet találtam:

 

A Nagynyárádi (Versendi)-vízfolyás korrekcióját felüljáróval, majd a Mohács-Villány vasútvonalat aluljáróval keresztezi.

A Borza-patakon tervezett völgyhíd után a 196 és 197.5 km sz. közötti szakaszon töltéses bevágásos szakaszok váltogatják egymást

 

 

Talán nagyítóval keresik a lehetőségeket, hol lehetne néhány 10 ezer köbméter betont fölöslegesen beépíteni?

Előzmény: dimelo (53123)
dimelo Creative Commons License 2020.11.17 -1 0 53124

Mivel az engedélyezett M76 nyomvonal Misefánál végződik,

így az M9 folytatás is marad a helyén.

 

50-60 méter szintkülönbség van, de leginkább ez a településrész a bal felső sarokban:

https://www.google.com/maps/@46.8151293,16.9759677,2972m/data=!3m1!1e3

 

elviszik alatta?

 

A nyilvánossság jogilag meg van, de legyen mindenki Sherlock Holmes?

Előzmény: Mézgár (53121)
dimelo Creative Commons License 2020.11.17 -1 1 53123

Szemérmesen rejtegetik a Kv. módosításban:

Töttös közigazgatási területén a 200+276 km szelvényben völgyhíd épül a Majsi-vízfolyás és vadátjáró felett.

Előzmény: Törölt nick (53120)
gyoparOHs Creative Commons License 2020.11.17 0 0 53122

Izé.. ez meg ,hogy  M44 Kondoros - Békéscsaba mától fizetős... át se adták még.

 

  https://index.hu/belfold/2020/11/17/egyre_tobb_utszakaszon_kell_mar_fizetnunk/

Mézgár Creative Commons License 2020.11.17 0 2 53121

Borzaszto a kereshetösege ezeknek a hirdetmenyeknek. Azt tudom, hogy anno megtalaltam, meg a bevagasokrol is volt dokumentacio. A magassagi vonalakbol latszik, hogy igyekeznek követni a domborzatot, es igy meglesz alagut nelkül. De tenyleg ne kerdezd, hogy hol melyikben talaltam. Ezzel az M9-M75-M76 keveressel meg nehezebb megtalalni barmit a hatosagnal.

Előzmény: dimelo (53119)
Törölt nick Creative Commons License 2020.11.17 0 0 53120

Azt mondtad hogy az M6 az sík úton folytatódik,akkor hol lesz ott viadukt?

Előzmény: dimelo (53119)
dimelo Creative Commons License 2020.11.17 -1 0 53119

Köszi! Belemélyedtem, de szerintem sz@r van a palacsintában:)

Kombinálták a (régi) M75 és M9 terveket, éppen Misefa a szakaszhatár!

 

A tervezendő szakasz hossza kb. 25 km.

Az út szelvényezése a 10+000 km. szelvényben indul, és a kezdőszelvényben a Fenékpusztai csomóponthoz, az Uvaterv Zrt. által tervezett szakaszhoz csatlakozik.

A tervezés - kiírás szerinti - végszelvénye az M9 Misefai csomópontnál, ill. elágazásnál található.

 

Vagyis ezen a szakaszon nincs alagút, a Misefa-Zeg szakasz nem ebben a dokumentumban van.

De a térképvázlaton a szakaszhatárnál látható:

A Misefai "hegy" (250 m) alatt vezetik...

 

Előzmény: Mézgár (53117)
Mézgár Creative Commons License 2020.11.17 0 0 53118
Előzmény: dimelo (53101)
Mézgár Creative Commons License 2020.11.17 0 0 53117

Környezetvédelmi engedély (Misefa-Zeg)

de ha van már újabb és frissebb, amelyhez kitalálták hogyan lehet kiváltani az alagutat, akkor javul...

 

De a költségeken ez nem látszik...

 

Az egy joval korabbi környezetvedelmi engedely lehet, az aktualisakat keresd meg. Abban mar nincs alagut. Mar vagy egy eve, hogy letöltöttem a hivatal honlapjarol az engedelykerelm dokumentaciojat, abban reszletesen benne van minden.

Gondolom te meg az eredeti M9 engedelyt nezted, ami Vasvarig szol.

Előzmény: dimelo (53101)
dimelo Creative Commons License 2020.11.16 0 1 53116

Tudom, hogy magunknak puffogunk... fent meg röhögnek az egészen...

 

Mégis fontos legalább jelzéseket küldeni, hogy ennek így nem lesz jó vége...

Egy-egy csomóponton akarnak "spórolni" és egy tollvonással beduplázzák az egész projekt árát?

Miért nem tanulnak a múltbéli hibákból?

Ha jólesik "elmúlt8évezni", akkor meg kell(ene) mutatni a pozitív különbséget is.

 

Egy elképesztő összegzést találtam a 2007-2014 KözOp-ról. (MAUT)

A legérdekesebb, hogy a készítője (Th. Zs.) úgy nyilatkozik a kétfelé bontott időszakról, mintha köze nem lett volna hozzá,

pedig előtte is és azóta is a legközelebb ül (áll) a döntéshozókhoz...saját maga is fő döntésbefolyásoló.

 

Ezeket az adatokat Aladárnak is ajánlom: előrebocsájtva, hogy a felsorolásban lehet kifogásolható. (by Th.Zs.)

Elrettentő példa az utolsó sorokban: mi történt 2009-től 2013-ig a 21. út négysávosításánál... (600 %!!!)

 

Ha egy minisztériumi főhivatalnok a kapacitások pillanatnyi állapotával (2011-2012-ben leépült...!?)

indokol meg 3-4-6x költségnövekedéseket (4 éven belül),

akkor most 2020 végén kiemelkedően nagy bajban lehet, hogy leleplezte a főnökeit... (Elévülés?)

 

Kapacitásbőség ellenére -  csillagászati árszintű "autópályaépítő-világkiállítást" is rendezünk?

 

 

 

Előzmény: Autobahn89 (53112)
hegyaljai3 Creative Commons License 2020.11.16 0 1 53115

A priorizálás létezik, csak nem nyilvános! 

Előzmény: Autobahn89 (53112)
nyebojsza Creative Commons License 2020.11.16 0 0 53114

Azért ebből a "nálunk több autópálya van mint Ausztriába" összehasonlításból kíváncsi lennék, hogy mennyi az "e-road" és mennyi valóban az autópálya/autóút (E66, E60, E573)

Előzmény: Törölt nick (53110)
Törölt nick Creative Commons License 2020.11.16 0 2 53113

Elég lenne most félig megépíteni azt a 20 km t a határig.

Gondolom az unió erre ad pénzt.

Autobahn89 Creative Commons License 2020.11.16 0 3 53112

Regota ismetlem magam: hianyzik a priorizálás.

Ertelmetlen, logikatlan az egesz.

Oda raknak palyakat, ahova 2x1 sav is eleg. Oda raknak autoutat, ahova palya kellene. Azon van a prioritas, ahol nincs forgalom, ahol van forgalom, ott meg evek mulva indulhatna el barmi beruhazas is. 

Előzmény: Törölt nick (53110)
dimelo Creative Commons License 2020.11.16 0 1 53111

 

"...ilyen jelentős forrásból sokkal fontosabb, rengeteg balesettel sújtott, számos település életét megkeserítő utat lehetne megépíteni, átépíteni.

Elég csak arra gondolni, hogy Püspökladányon például egy év alatt annyi autó robog keresztül, mint Udvaron öt év alatt, nekik mégis csekély esélyük van arra,

hogy ebben az évtizedben elkerülő utat kapjanak. Pedig csak annyi lenne a kormány dolga, hogy rangsorolja az útfejlesztési ötleteket azok hasznossága és megtérülése szerint."

 

Sz.rban vagyunk nyakig-állig-szájig...

 

...és megjelentek a karcagi gazdák mögött bujkáló késleltetők...

Előzmény: Törölt nick (53110)
Törölt nick Creative Commons License 2020.11.16 0 3 53110

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!