Keresés

Részletes keresés

nyebojsza Creative Commons License 2020.11.18 -1 0 53130

Jó nagy hegyek vannak arrafelé...

Előzmény: dimelo (53123)
nyebojsza Creative Commons License 2020.11.18 -1 0 53129

Én is azt gondolom, hogy a HU-GO az a teherautóknak van.

Előzmény: Autobahn89 (53126)
Mézgár Creative Commons License 2020.11.18 0 0 53128

Viszont az eljaras cime:

 

M76 gyorsforgalmi út Zalaegerszeg - Fenékpuszta közötti szakasz környezeti hatásvizsgálati eljárása (PE/KTFO/4697/2018., PE/KTFO/2869/2019.)

 

Szoval elvileg Egerszegig egybe kezelik ezen az ügyszámon.

Előzmény: dimelo (53124)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.11.17 0 0 53127

A párhuzamos régi főút már amúgy is települések közti szakaszokon 3,5t felett, nemde? Ha így van, akkor nagy gond nincs is :)

Előzmény: Autobahn89 (53126)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.11.17 0 0 53126

Ha fizetossetetelrol van szo, akkor tudnak elore gondolkozni erdekes modon.

Egyebkent ez csak 3,5t folotti gepjarmuvekre vonatkozik.

En eloszor beneztem es anyaztam egy sort :)

Előzmény: gyoparOHs (53122)
dimelo Creative Commons License 2020.11.17 -1 0 53125

Na még egyet találtam:

 

A Nagynyárádi (Versendi)-vízfolyás korrekcióját felüljáróval, majd a Mohács-Villány vasútvonalat aluljáróval keresztezi.

A Borza-patakon tervezett völgyhíd után a 196 és 197.5 km sz. közötti szakaszon töltéses bevágásos szakaszok váltogatják egymást

 

 

Talán nagyítóval keresik a lehetőségeket, hol lehetne néhány 10 ezer köbméter betont fölöslegesen beépíteni?

Előzmény: dimelo (53123)
dimelo Creative Commons License 2020.11.17 -1 0 53124

Mivel az engedélyezett M76 nyomvonal Misefánál végződik,

így az M9 folytatás is marad a helyén.

 

50-60 méter szintkülönbség van, de leginkább ez a településrész a bal felső sarokban:

https://www.google.com/maps/@46.8151293,16.9759677,2972m/data=!3m1!1e3

 

elviszik alatta?

 

A nyilvánossság jogilag meg van, de legyen mindenki Sherlock Holmes?

Előzmény: Mézgár (53121)
dimelo Creative Commons License 2020.11.17 -1 1 53123

Szemérmesen rejtegetik a Kv. módosításban:

Töttös közigazgatási területén a 200+276 km szelvényben völgyhíd épül a Majsi-vízfolyás és vadátjáró felett.

Előzmény: Törölt nick (53120)
gyoparOHs Creative Commons License 2020.11.17 0 0 53122

Izé.. ez meg ,hogy  M44 Kondoros - Békéscsaba mától fizetős... át se adták még.

 

  https://index.hu/belfold/2020/11/17/egyre_tobb_utszakaszon_kell_mar_fizetnunk/

Mézgár Creative Commons License 2020.11.17 0 2 53121

Borzaszto a kereshetösege ezeknek a hirdetmenyeknek. Azt tudom, hogy anno megtalaltam, meg a bevagasokrol is volt dokumentacio. A magassagi vonalakbol latszik, hogy igyekeznek követni a domborzatot, es igy meglesz alagut nelkül. De tenyleg ne kerdezd, hogy hol melyikben talaltam. Ezzel az M9-M75-M76 keveressel meg nehezebb megtalalni barmit a hatosagnal.

Előzmény: dimelo (53119)
Törölt nick Creative Commons License 2020.11.17 0 0 53120

Azt mondtad hogy az M6 az sík úton folytatódik,akkor hol lesz ott viadukt?

Előzmény: dimelo (53119)
dimelo Creative Commons License 2020.11.17 -1 0 53119

Köszi! Belemélyedtem, de szerintem sz@r van a palacsintában:)

Kombinálták a (régi) M75 és M9 terveket, éppen Misefa a szakaszhatár!

 

A tervezendő szakasz hossza kb. 25 km.

Az út szelvényezése a 10+000 km. szelvényben indul, és a kezdőszelvényben a Fenékpusztai csomóponthoz, az Uvaterv Zrt. által tervezett szakaszhoz csatlakozik.

A tervezés - kiírás szerinti - végszelvénye az M9 Misefai csomópontnál, ill. elágazásnál található.

 

Vagyis ezen a szakaszon nincs alagút, a Misefa-Zeg szakasz nem ebben a dokumentumban van.

De a térképvázlaton a szakaszhatárnál látható:

A Misefai "hegy" (250 m) alatt vezetik...

 

Előzmény: Mézgár (53117)
Mézgár Creative Commons License 2020.11.17 0 0 53118
Előzmény: dimelo (53101)
Mézgár Creative Commons License 2020.11.17 0 0 53117

Környezetvédelmi engedély (Misefa-Zeg)

de ha van már újabb és frissebb, amelyhez kitalálták hogyan lehet kiváltani az alagutat, akkor javul...

 

De a költségeken ez nem látszik...

 

Az egy joval korabbi környezetvedelmi engedely lehet, az aktualisakat keresd meg. Abban mar nincs alagut. Mar vagy egy eve, hogy letöltöttem a hivatal honlapjarol az engedelykerelm dokumentaciojat, abban reszletesen benne van minden.

Gondolom te meg az eredeti M9 engedelyt nezted, ami Vasvarig szol.

Előzmény: dimelo (53101)
dimelo Creative Commons License 2020.11.16 0 1 53116

Tudom, hogy magunknak puffogunk... fent meg röhögnek az egészen...

 

Mégis fontos legalább jelzéseket küldeni, hogy ennek így nem lesz jó vége...

Egy-egy csomóponton akarnak "spórolni" és egy tollvonással beduplázzák az egész projekt árát?

Miért nem tanulnak a múltbéli hibákból?

Ha jólesik "elmúlt8évezni", akkor meg kell(ene) mutatni a pozitív különbséget is.

 

Egy elképesztő összegzést találtam a 2007-2014 KözOp-ról. (MAUT)

A legérdekesebb, hogy a készítője (Th. Zs.) úgy nyilatkozik a kétfelé bontott időszakról, mintha köze nem lett volna hozzá,

pedig előtte is és azóta is a legközelebb ül (áll) a döntéshozókhoz...saját maga is fő döntésbefolyásoló.

 

Ezeket az adatokat Aladárnak is ajánlom: előrebocsájtva, hogy a felsorolásban lehet kifogásolható. (by Th.Zs.)

Elrettentő példa az utolsó sorokban: mi történt 2009-től 2013-ig a 21. út négysávosításánál... (600 %!!!)

 

Ha egy minisztériumi főhivatalnok a kapacitások pillanatnyi állapotával (2011-2012-ben leépült...!?)

indokol meg 3-4-6x költségnövekedéseket (4 éven belül),

akkor most 2020 végén kiemelkedően nagy bajban lehet, hogy leleplezte a főnökeit... (Elévülés?)

 

Kapacitásbőség ellenére -  csillagászati árszintű "autópályaépítő-világkiállítást" is rendezünk?

 

 

 

Előzmény: Autobahn89 (53112)
hegyaljai3 Creative Commons License 2020.11.16 0 1 53115

A priorizálás létezik, csak nem nyilvános! 

Előzmény: Autobahn89 (53112)
nyebojsza Creative Commons License 2020.11.16 0 0 53114

Azért ebből a "nálunk több autópálya van mint Ausztriába" összehasonlításból kíváncsi lennék, hogy mennyi az "e-road" és mennyi valóban az autópálya/autóút (E66, E60, E573)

Előzmény: Törölt nick (53110)
Törölt nick Creative Commons License 2020.11.16 0 2 53113

Elég lenne most félig megépíteni azt a 20 km t a határig.

Gondolom az unió erre ad pénzt.

Autobahn89 Creative Commons License 2020.11.16 0 3 53112

Regota ismetlem magam: hianyzik a priorizálás.

Ertelmetlen, logikatlan az egesz.

Oda raknak palyakat, ahova 2x1 sav is eleg. Oda raknak autoutat, ahova palya kellene. Azon van a prioritas, ahol nincs forgalom, ahol van forgalom, ott meg evek mulva indulhatna el barmi beruhazas is. 

Előzmény: Törölt nick (53110)
dimelo Creative Commons License 2020.11.16 0 1 53111

 

"...ilyen jelentős forrásból sokkal fontosabb, rengeteg balesettel sújtott, számos település életét megkeserítő utat lehetne megépíteni, átépíteni.

Elég csak arra gondolni, hogy Püspökladányon például egy év alatt annyi autó robog keresztül, mint Udvaron öt év alatt, nekik mégis csekély esélyük van arra,

hogy ebben az évtizedben elkerülő utat kapjanak. Pedig csak annyi lenne a kormány dolga, hogy rangsorolja az útfejlesztési ötleteket azok hasznossága és megtérülése szerint."

 

Sz.rban vagyunk nyakig-állig-szájig...

 

...és megjelentek a karcagi gazdák mögött bujkáló késleltetők...

Előzmény: Törölt nick (53110)
Törölt nick Creative Commons License 2020.11.16 0 3 53110
dimelo Creative Commons License 2020.11.15 0 0 53109

Elkerülő - legfeljebb külön projektben.

 

Mint M6 Villányi csp.t-ól az összekötő út...

 

 

A protest-akció miatt az idővesztésből lehet a legnagyobb baj.

Előzmény: ÁsítóSárkány (53107)
dimelo Creative Commons License 2020.11.15 0 0 53108

Ja, erős a gyanú, hogy

cinkelik a lapokat...

Előzmény: szil93 (53106)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.11.15 0 2 53107

Jogerős építési engedély után meglehetősen kései ez a történet Karcag részéről.

Persze ha jók a kapcsolataik az országos döntéshozók felé, akkor ki tudja mi lesz ebből.

Viszont ha újranyitják a nyomvonal kérdését, akkor egy csomó jogorvoslati út is megnyílik az új nyomvonalat ellenzők számára, ami erősen kétélű fegyver, igencsak visszafele is elsülhet.

 

A keleti elkerülő felvetése értelmes lehet, de ha korábban nem tették, akkor már elkésettnek tűnik az M4-hez kötni.

Előzmény: dimelo (53105)
szil93 Creative Commons License 2020.11.15 0 2 53106

Ahogy olvasom a Püspökladányi oldalt ott sem örülnek annyira a karcagi gazdák nyomvonal módosításának, ez alatt nem a rossz indulatból írom hanem a késedelem miatt!

http://m.ladanyholnap.hu/m4-szukitett-autout/   ezen a linken lehet olvasni róla!

Előzmény: dimelo (53105)
dimelo Creative Commons License 2020.11.15 0 0 53105

A változtatásnak az előnyeit hallgathattad a Karcagi Lakossági fórum felvételén...

 

Populista megközelítésben:

Jobban járnának a karcagiak, ezért "dolgoznak" a képviselők...

 

Objektívebben: a 4. főút karcagi elkerülője is beépülne az M4-be,

ugyanúgy mint Albertirsa-Ceglédbercel-Cegléd-Abony-Törökszentmiklós-Kisújszállás elkerülői.

Miért is lenne kivétel Karcag?

 

Fontos környezetvédelmi tény:

A 4. főút elkerülő szakasza eddig is a Natura védett területen halad át.

A működő útvonal fejlesztése nem egyenlő egy új építésével.

Van azonban 2 km, ahol Naturán kellene átvezetni a Benzinkút-Penny Logisztika-Laktanya alatt (délen).

 

Éppen elég példa van hasonlóra.

 

Kétségtelenül olcsóbb lenne ez a kivitel, mint a 2 km-rel hosszabb "zöldmezős" M4 kanyar.

De ha ezt a megtakarítást az észak-keleti elkerülő útra szeretnék átcsoportosítani, akkor még erősíteni kell a "politikai hátszelet"...

 

Ha nimbysta kibicként nézzük: hadd legyen.

ha érintettként, akkor fontos az érintett városok vezetőinek közös gondolkodása. (minimum Kisújszállás-Karcag-Püspökladány-Kaba-Földes)

 

Ilyen szándék eddig nem látszik egyik tudósításból sem...

Előzmény: szil93 (53103)
dimelo Creative Commons License 2020.11.15 0 0 53104

Bocsi, de még egyszer visszatérek a költségekre.

 

Magyar Közút doksiban (Peiker Tamás KTE 2020) ez áll:

26. sz. főút, Sajószentpéter-Berente elkerülő szakasz megvalósítása
A jogerős építési engedéllyel rendelkező beruházás keretében 2x1 sávos főút összesen 10,615 km hosszban valósul meg,

két egyidőben épülő kivitelezési szakaszra bontva az alábbiak szerint: I. ütem 3,955 km; II. ütem 6,660 km

A kivitelezés tervezett ütemezése: 2020. II. negyedév - 2022. III. negyedév

Beruházási költség (Bruttó): 21.140 MFt

Hídműtárgyak: 6 db (Sajó híd: 164 m szerkezeti hosszúságú öszvér hídszerkezet)

Csomópontok: 3 db

 

Írtad, hogy 1,8 km-rel kibővült+1 felüljáró, ez a "bővület" +bruttó 18 milliárd Ft???   NA NE...

 

Ennél is rosszabb a 37. út upgrade:

37. sz. főút Gesztely-Szerencs közötti szakasz négynyomúsítása
A 37. sz. főút 8+444 - 27+182 km sz. közötti szakasz 11,5 tonnás burkolat-megerősítése és a jelenleg 2x1 forgalmi sávos főút 2x2 sávra történő bővítése 18,86 km hosszban,

hazai forrásból két ütemben valósul meg. I. ütem: 10,15 km II. ütem 8,71 km

A kivitelezés tervezett ütemezése: 2020. III. negyedév - 2022. IV. negyedév

Beruházási költség (Bruttó): 36.0 Milliárd Ft

Hídműtárgyak: 6 db Csomópontok: 4 db

 

Szerinted br. 48,26 milliárd Ft, a műszaki tartalom változatlan, mégis 12 milliárddal drágul.  NA NE...

 

a két tételen br. 30 milliárd áremelés történt...

 

Ezért lenne "csak" 4,3 milliárd/km az M76?

 

Megbízhatatlan az információforrás - működik a fake news factory ...

Előzmény: Aladár46 (53085)
szil93 Creative Commons License 2020.11.14 0 1 53103

Igen ilyen téren érintett vagyok. 

Ha a négy pont összeségét nézzük ez mind csak hátrány az építés során mindnek van negatív következménye. De ahogy írtad is a legsúlyosabb a forrás összegből való kimaradás lenne(lesz)!! Jelen állás szerint ez nagyon nagyon benne lehet a pakliba! Elég dühös vagyok ilyen téren azok a személyekre akik ezt kezdeményezték, miért aludtak idáig miért most kellet az álmaikból felkelniük!? Az én számokra elég kesze-kusza az a nyomvonal terv amit szeretnének kicsit jobban is átgondolhaták volna, hogy végülis hol helyezkedjen el az a nyomvonal amit szeretnének. Van már pontos összeg hogy mennyibe kerülne az ők nyomvonal tervük és az eredti nyomvonal kivitelezése?  Karcagi gazdáknak minden képpen kell az északi elkerülő vagy elég lenne nekik ha csak az M4 nyomvonalát fogadná el kormány?Vannak kérdések azért bőven de szerintem nem csak a részemről hanem másrészéről is! 

Előzmény: dimelo (53095)
dimelo Creative Commons License 2020.11.14 0 1 53102

Csak a médiahírekből kerül infó.

Megdöbbentő és felháborító a NIF és/vagy az ITM átlátható és naprakész tájékoztatásának hiánya. (pedig kötelessége... lenne)

Van a propagandaoldal (magyarepitok.hu) és a többi portál, amely átveszi innen-onnan.

 

A nettó-bruttó költségekre csak az írhatom, a Közlönyben szereplő adat nem egyértelmű, mert a visszaáramló adótartalom is kérdéses.

 

Miért kellene elfogadni, hogy jelenidőben 2x1 sáv építése, vagy a 2x2-re upgrade 2 milliárd/km?

 

Tényleg nem Veled vitatkozom, hanem a jelenség aggasztó.

 

Miután levezeted a 4,3 milliárd/km-t, akkor nyugodjunk bele, mert ez a "pontos"?

Pontosan 2-szer több, mint a most épülő autóutak!

 

De ebben is van különbség, mert az M30 autópálya annyiba kerül, mint az M85 autóút...

 

Ha megnézed az 1999-es M4 m.t-t, 130 milliárdból megépülhetett volna az M4 teljes hosszban....

20 év huza-vona után a még mindig épülő Tisza-híd szakasz többe kerül, mint akkor a full 210 km...

 

Aki könnyedén elnézi az árdrágítások sorozatát (mindegy, csak épüljön már) az cinkosa lesz...

 

Egyszerű a matek: 50 %-os túlárazás 500 km helyett 250 km-rel több 2x2 épülhetne...

                             3x-os túlárazásnál 500 helyett 1500 km!

 

Ki van a hatodik koporsóban? (... a mi elkövetkező húsz vagy ki tudja hány évünk is ott fekszik.)

Előzmény: Aladár46 (53100)
dimelo Creative Commons License 2020.11.14 0 0 53101

Környezetvédelmi engedély (Misefa-Zeg)

de ha van már újabb és frissebb, amelyhez kitalálták hogyan lehet kiváltani az alagutat, akkor javul...

 

De a költségeken ez nem látszik...

Előzmény: Aladár46 (53099)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!