Borzaszto a kereshetösege ezeknek a hirdetmenyeknek. Azt tudom, hogy anno megtalaltam, meg a bevagasokrol is volt dokumentacio. A magassagi vonalakbol latszik, hogy igyekeznek követni a domborzatot, es igy meglesz alagut nelkül. De tenyleg ne kerdezd, hogy hol melyikben talaltam. Ezzel az M9-M75-M76 keveressel meg nehezebb megtalalni barmit a hatosagnal.
Köszi! Belemélyedtem, de szerintem sz@r van a palacsintában:)
Kombinálták a (régi) M75 és M9 terveket, éppen Misefa a szakaszhatár!
A tervezendő szakasz hossza kb. 25 km.
Az út szelvényezése a 10+000 km. szelvényben indul, és a kezdőszelvényben a Fenékpusztai csomóponthoz, az Uvaterv Zrt. által tervezett szakaszhoz csatlakozik.
A tervezés - kiírás szerinti - végszelvénye az M9 Misefai csomópontnál, ill. elágazásnál található.
Vagyis ezen a szakaszon nincs alagút, a Misefa-Zeg szakasz nem ebben a dokumentumban van.
de ha van már újabb és frissebb, amelyhez kitalálták hogyan lehet kiváltani az alagutat, akkor javul...
De a költségeken ez nem látszik...
Az egy joval korabbi környezetvedelmi engedely lehet, az aktualisakat keresd meg. Abban mar nincs alagut. Mar vagy egy eve, hogy letöltöttem a hivatal honlapjarol az engedelykerelm dokumentaciojat, abban reszletesen benne van minden.
Gondolom te meg az eredeti M9 engedelyt nezted, ami Vasvarig szol.
Azért ebből a "nálunk több autópálya van mint Ausztriába" összehasonlításból kíváncsi lennék, hogy mennyi az "e-road" és mennyi valóban az autópálya/autóút (E66, E60, E573)
Oda raknak palyakat, ahova 2x1 sav is eleg. Oda raknak autoutat, ahova palya kellene. Azon van a prioritas, ahol nincs forgalom, ahol van forgalom, ott meg evek mulva indulhatna el barmi beruhazas is.
"...ilyen jelentős forrásból sokkal fontosabb, rengeteg balesettel sújtott, számos település életét megkeserítő utat lehetne megépíteni, átépíteni.
Elég csak arra gondolni, hogy Püspökladányon például egy év alatt annyi autó robog keresztül, mint Udvaron öt év alatt, nekik mégis csekély esélyük van arra,
hogy ebben az évtizedben elkerülő utat kapjanak. Pedig csak annyi lenne a kormány dolga, hogy rangsorolja az útfejlesztési ötleteket azok hasznossága és megtérülése szerint."
Sz.rban vagyunk nyakig-állig-szájig...
...és megjelentek a karcagi gazdák mögött bujkáló késleltetők...
Jogerős építési engedély után meglehetősen kései ez a történet Karcag részéről.
Persze ha jók a kapcsolataik az országos döntéshozók felé, akkor ki tudja mi lesz ebből.
Viszont ha újranyitják a nyomvonal kérdését, akkor egy csomó jogorvoslati út is megnyílik az új nyomvonalat ellenzők számára, ami erősen kétélű fegyver, igencsak visszafele is elsülhet.
A keleti elkerülő felvetése értelmes lehet, de ha korábban nem tették, akkor már elkésettnek tűnik az M4-hez kötni.
Ahogy olvasom a Püspökladányi oldalt ott sem örülnek annyira a karcagi gazdák nyomvonal módosításának, ez alatt nem a rossz indulatból írom hanem a késedelem miatt!
Magyar Közút doksiban (Peiker Tamás KTE 2020) ez áll:
26. sz. főút, Sajószentpéter-Berente elkerülő szakasz megvalósítása A jogerős építési engedéllyel rendelkező beruházás keretében 2x1 sávos főút összesen 10,615 km hosszban valósul meg,
két egyidőben épülő kivitelezési szakaszra bontva az alábbiak szerint: I. ütem 3,955 km; II. ütem 6,660 km
A kivitelezés tervezett ütemezése: 2020. II. negyedév - 2022. III. negyedév
Beruházási költség (Bruttó): 21.140 MFt
Hídműtárgyak: 6 db (Sajó híd: 164 m szerkezeti hosszúságú öszvér hídszerkezet)
Csomópontok: 3 db
Írtad, hogy 1,8 km-rel kibővült+1 felüljáró, ez a "bővület" +bruttó 18 milliárd Ft??? NA NE...
Ennél is rosszabb a 37. út upgrade:
37. sz. főút Gesztely-Szerencs közötti szakasz négynyomúsítása A 37. sz. főút 8+444 - 27+182 km sz. közötti szakasz 11,5 tonnás burkolat-megerősítése és a jelenleg 2x1 forgalmi sávos főút 2x2 sávra történő bővítése 18,86 km hosszban,
hazai forrásból két ütemben valósul meg. I. ütem: 10,15 km II. ütem 8,71 km
A kivitelezés tervezett ütemezése: 2020. III. negyedév - 2022. IV. negyedév
Beruházási költség (Bruttó): 36.0 Milliárd Ft
Hídműtárgyak: 6 db Csomópontok: 4 db
Szerinted br. 48,26 milliárd Ft, a műszaki tartalom változatlan, mégis 12 milliárddal drágul. NA NE...
a két tételen br. 30 milliárd áremelés történt...
Ezért lenne "csak" 4,3 milliárd/km az M76?
Megbízhatatlan az információforrás - működik a fake news factory ...
Ha a négy pont összeségét nézzük ez mind csak hátrány az építés során mindnek van negatív következménye. De ahogy írtad is a legsúlyosabb a forrás összegből való kimaradás lenne(lesz)!! Jelen állás szerint ez nagyon nagyon benne lehet a pakliba! Elég dühös vagyok ilyen téren azok a személyekre akik ezt kezdeményezték, miért aludtak idáig miért most kellet az álmaikból felkelniük!? Az én számokra elég kesze-kusza az a nyomvonal terv amit szeretnének kicsit jobban is átgondolhaták volna, hogy végülis hol helyezkedjen el az a nyomvonal amit szeretnének. Van már pontos összeg hogy mennyibe kerülne az ők nyomvonal tervük és az eredti nyomvonal kivitelezése? Karcagi gazdáknak minden képpen kell az északi elkerülő vagy elég lenne nekik ha csak az M4 nyomvonalát fogadná el kormány?Vannak kérdések azért bőven de szerintem nem csak a részemről hanem másrészéről is!