Ez az USA-modell belépő akksija, ott az is NMC-kémiás. Az EU-s és a kínai kivitel LFP-s és ennél kisebb kapacitású, csak a Tesla elfelejtette hozzáigazítani a hatótávot a helyi konfigurátorban.
Angliában közben beárazták az új Leaf-et, 33k GBP az alapmodell 52kWh-ás akksival, a nagyobbik, 75 kWh-ás akksis modell legolcsóbb változata 36k font. Érzésem szerint az ottani árakba már belekalkulálták a kocsinak elöre beígért teljes összegü (3750 fontos) kormányzati szubvenciót, kíváncsi vagyok, mennyibe fog kerülni a kontinensen.
Jól emlékszem, hogy 1995-ben a 95-ös benzin 95 Ft körül volt. Az átlagfizetés meg bruttó 38 900 Ft. Most ugye a benzin 600 Ft körül, az átlagfizetés meg bruttó 693 700 Ft.
Az 1990-2020 közötti 30 év alatt az 1/3-ára esett a benzin ára munkaidőben mérve. (talán nem véletlen volt a taxis blokád anno 1990. október 25-28. között)
Az utóbbi 5-6 évben pedig tartja az 1000 liter környéki értéket. Sőt most ~1200 liter éppen 2025 október közepén.
Így van, értelmetlen de akkor is nagyon kellemes ilyen autóval közlekedni, autópályán főleg. El lehet lenni 4-500le -vel is ha nincs több, mindent megold, csak az 1000 annyira könnyedén teszi.
...ezzel egyidöben az eddigi kisakkus RWD Juniper kikerült a konfigurátorból, csak a Long Range RWD rendelhetö - remélem, ez valami fatális félreértés, amit nagyon rövidesen korrigálnak. Érdekes, hogy az EU-s Standard modellben benne maradt az Autopilot, amit az amerikaiból viszont kivettek.
Azt nem írtam, de sajnos nekünk olyan kellett ami teljes kabinos 2 ülés sorral, mivel 4 villanyreszelő 1 csapat. Ilyen ázsiaiban nem nagyon van. Az tény hogy mi sem veszünk többet eu-s furgont.
Érdekes lesz, mert ezek a "szakszerű és becsületes" szervizek fogják a kínai csúcstermékeket is javítani. Olyan helyek, ahová egy fapados Dacia Logant sem vinnék. Mert a lúzerség mellé még pökhendiség is társul.