Én azt se építenék a 46-oson. Persze, nem volna fölösleges, de ennél még mindig vannak fontosabb dolgok. Egész egyszerűen a 46-oson kamion alig-alig van, gépjármű szintén kevés. Kritikus pont rajta egyedül a mezőtúri és a gyomaendrődi vasúti átjáró. Utóbbinál már tervben van az aluljáró építése, ami a várás számára is elengedhetetlen. Mezőtúron érdemes elkerülőben gondolkodni, mert viszonylag olcsón megépíthető (lásd a 46-os terelése északról), de Gyomaendrődön ez rengeteg pénzbe kerülne a Körös és a holtágak miatt.
Egyébként szerintem az M7-esen picit vissza fog esni a forgalom az M6-nak köszönhetően, hiszen a Mecsek környékét, így Pécset is sokan az M7 felől közelítették meg, h útjuk legalább 1 részét pályán tegyék.
Miért kéne elbontani? Nekem az M7-el csak a zalai szakasszal van gondom, nem a Fehérvár-Bp szakasszal, ami mindig ad elegendő forgalmat. De most nyilván nem várom el, h bontsák el a zalai szakaszt, pusztán tanulság részemről a továbbiakra;)
A 46-oson alig autóznak, tök fölösleges pályázni ott. Nekem az M44-el az a bajom, h az alföldi nagyobb városokat elkerüli. Ezért én így vinném: Kkfélegyháza-Szentes-Orosháza-Csaba-Gyula. A városok jobb tulajdonságokkal rendelkeznek, mint a kis falvak, így a beruházókat jobban a térségbe vonzanák.
Fogalmam nincs:) De ennek alapvetően így kéne működni. (Ezt most fajlagosan értettem, hiszen a domborzat nyilván közrejátszik, vasútnál pedig erősen dob a számokon ez a komponens.)
A 4-es számomra többfunkciós, ez az egyik funkciója.
"Jársz rajta időnként? "
27 éve rendszeresen!
"Nem azért kell megépíteni a 4-est, hogy Albertirsáról Jenő hamarabb érjen be autóval a Fővárosba"
Persze, h nem ezért kell. De a beruházás ezt is magával hozza, h Jenő bizony hamarabb ér be Albertről. Egyébként a 4-esnek, ha úgy vesszük most is van elkerülője, hiszen emiatt épült a 405-ös. Mi akadálya annak, h a tranzit arra menjen? Az, h nincs szabályozva.
"Az már végképp lényegtelen (azért mégsem), hogy gazdasági fejlődéshez elengedhetetlen a korszerű úthálózat."
Ez csak rövidtávon igaz, hosszútávon éppen ellenkezőleg! (Most kifejezetten városi környezetre gondolok, amiben benne foglaltatik az aglo is.)
"A gazdaságnak kell, így oda települ, ahol van"
A gazdaság nem ott merül ki, h néhány telephely épül az agloba az autópályák mentén, hanem bizony Budapest helyzete a meghatározó ebben. Bp számára pedig az autós forgalom 1 akadályozó tényező a fejlődésben!
"Azt gondolom nem kérdőjelezed meg, hogy kell gazdaság, nem csak nehéz, vagy akármilyen ipar, mezőgazdaság is."
Pl M10-el épp a mezőgazdaságtól veszed el a területet.
"Értsd meg, én támogatom a vasutat, de nem kizárólagosan"
Én sem! Csak prioritási szempontból előrébb van, mint a közút.
"Mellesleg valóban kéne venni még vagy 40db Flirt motorvonatot, hogy csábítsunk utasokat a buszoktól és autóktól a Váci, Újszászi, és Monoron túli vonalakról is..."
Addig nem lesz rá pénz, amég autópályákba öljük a lovét, mivel mindkettőre nem telik.
"a 71-es csptől északra esőnek már rég mindkét irányban 2*3-nak kéne lennie"
Egyetértek! Ha lefele is 3 sáv lenne Fehérvárig, akkor gyorsabban ürülne a Bp környéki szakasz is.
"A nyári időszakban (péntek este-szombat reggel) a horvátországba indulók miatt indokolt."
Igen, de ez az intervallum elég kis arányban van az egészet nézve. Egyébként én pont ilyen 'Horvátba menő' autós voltam, mikor senkit nem láttam az úton;)
"Lehet, hogy az M6 egyes szakaszain nagyobb lesz a napi átlag, de a csúcsok az M7-en egy darabig erősebbek lesznek."
M7-es forgalmához erősen hozzájárul, h egyik nagyvárosunk agglomerációs településként is funkciónál: Fehérvár. Másrészt a Balaton erősen érezteti hatását a pályán, de ez az egész évet nézve mindössze 2-3 hónapig igaz. Azon kívül a Balatonnak nincs szerepe ebben.
"az ilyen közel lévő városok közt senki sem fog felhajtani az AP-re 50 km-ért, hogy pengessen."
Erre azért ne vegyél mérget;) Napjainkban is nagyon sokan fizetik a pályadíjat Hatvan és Bp között, akkor is, ha nem ingázók. Pedig az M3-on sokkal kedvezőtlenebbek a forgalmi viszonyok, mint az M6/M60-on.
M4: Minimum kiépítés Monor, Monorierdő, Pilis elkerülés 2x2m, azonos kivitelben a Vecsés, Üllői résszel, bekötve Albertirsa melletti rövidke 2x2-be, Ceglédbercel, Cegléd közt második félpálya kiépítése, Ceglédi körforgó külön szintűvé építése, Abonyi elkerülő második félpálya kiépítése a Szolnoki elágig... Extra: Szolnoki északi elkerülő félpályás kialakításban, bekötve Szajolnál.
kérdés: az M2-t teljesen lehetetlenség lenne Esztergom felé vinni? Tehát Vác-Nagymaros-Szob irányába? Még talán a szlovákok is örülnének. Még hid se kéne, domborzatra meg ugyanolyan majdnem mint az M10-é lenne...