>>amit 160 milliárdért újítunk fel 40 kilométeren... >én 140mrd/70km-re emléxem... :-) Ugyanaz a nagyságrend. Mindenképpen embertelenül sok, és erősen cáfolni látszik azt a tételt, miszerint a vasúti pálya olcsóbb.
>vagy nema szajol-péladány etapról van szó? De, persze.
>És azért, mert egyszer arra jártál és épp nagy volt a forgalom már azt hiszed ismered a város forgalmát? IHM, összesen egész Európában talán ha van 5-6 nagyváros, ahol kevesebben járnak (lakosságarányosan) autóval, mint Bp-en! (Párizs, Zürich, Koppenhága, Stockholm, Prága). Ne dőljünk be legendáknak :-)
>azért, mert annak is kell közlekedni, aki nem akar/tud autózni, ésha elég sokan vannak ilyenek, akkor a busz már nem gazdaságos, kötöttpálya kell... Van ilyen, kétségkívül, nagyvárosokban akár két-három vonalon, összesen 10-15 kilométer hosszban is igaz lehet ez. Ennél azért mégis mindenhol sokkal több kötöttpályás eszköz van. Vajon miért? ;-)
>lásd. 4esmetró esete a 7es buszfamíliával... :-)) Khm... Azt azért még a 4-es metró legnagyobb támogatói (pl. IHM) is elismerik, hogy a metróépítés drágább, mint buszokkal járni, pusztán pénzügyi alapon a metróépítés még ekkora forgalom mellett sem indokolható!
>>Budapesten jelenleg 4000 férőhely van, Bécsben 16000. >szerintem bécsben több. Bécsben, tehát a városon belül még ennyi sincs, kb. 6 ezer. Az agglomerációval együtt pedig kb. 30 ezer.
>kötötpálya oda kell, ahol van akkora utasvolumen, ami kötöttpályát indokol. töredékvolumenre csakazé kötöttpályát csinálni, mert baszunk utat építeni, hogya buszok ne a dugóba busszák a rezet Háát, ha dugó van, akkor valószínűleg van potenciális utasszám is :-) És még egyszer: nem a buszok kiváltására épül a kötöttpálya. Hanem azért, hogy autó helyett mehessen vonattal, aki siet.
>>Konkrétan a 2-es vasútvonalon >mér, most csúcsra van járatva? Igen, abszolúte.
>akkor a dorogiaknak, egomiaknak mit javasósz? maraggyanak a seggükön? Autó. Ha nincs autó, akkor busz. Mellesleg most is így járnak :-)
>busz ott kell, ahol nincs meg a vasutat igénylő (igen nagy) utasvolumen... Ezen hálistennek a közlekedéstervezés már mintegy 40 éve túljutott. Egy-két évtized, és Neked is sikerülni fog :-) A busz és a vonat közt nem mennyiségi, hanem minőségi eltérés van.
>nekem semmi bajom a buszokkal, szépen elférnek az autók között... :-)) A busz szociális eszköz, arra való, hogy ahol nincs nagy forgalom, nincs igény vonatra, ott is legyen valami lehetőség azoknak, akiknek nincs autójuk.
>hát pölö az M0-ra megaz az akvincumi hídra. ezek olyan szépen elnyelnék a forgalmát Azt nem tudom, hogy mit nyelnének el, de momentán egyik sincs ott :-) Amúgy igen, egyetértek, ha lesz M0 és lesz auqincumi híd, akkor támogatom az M10 kiépítését. Addig marhaság.
>Ezt most fajlagosan értettem, hiszen a domborzat nyilván közrejátszik, vasútnál pedig erősen dob a számokon ez a komponens. Az a szakasz, amit 160 milliárdért újítunk fel 40 kilométeren, az az Alföld kellős közepén van, állítom a teljes szakaszban nincs összesen 10 méter szintkülönbség :-)
És azért, mert egyszer arra jártál és épp nagy volt a forgalom már azt hiszed ismered a város forgalmát?
"tehát akkor szerinted is kell az M10... :-))"
Vicces-vicces...
"te meg azt nem vagy képes felfogni, hogy a busz is tudna menni, ha építenének pár utacskát.... :-)"
Én tökéletesen felfogom, csak tudod én nem teszek magasról a környezetgazdaságtani komponensekre. A vasúti szállítás 3x hatékonyabb, mint a közúti. És u.azon km-en 1/3 annyi káros anyagot bocsájt ki, mint a fajlagosan megegyező közút. Nem véletlen, h az EU is jobban támogatja anyagilag a vasutat, mint a közutat. Vasútnál csak a hajózást támogatja jobban, mivel az még jobb értékeket mutat ezekben a kérdésekben.
Azért teszi ezt, h akinek muszáj autóval menni az is be tudjon menni normális körülmények között.
hátakkor qrva sok embernek volt MUSZÁLY autóval menni, merta legtöbb helyen igen nagy vóta forgalom... :-))
Én nem is mondtam, h Esztergom az rendben van!
tehát akkor szerinted is kell az M10... :-))
Ok, de akkor értsd meg, h ez bizony 80-100 km-nyi autópálya építési költsége.
ha ennyi, akkor meg lófaszt: nem éri meg, inkább M10+buszok...
Az fölösleges, anélkül is megoldható a sűrítés.
akkor lyó.
A többség azonban nem ilyen! Pláne, aki buszon van, és ott áll a tömegben 45-60 percet, azért mert néhány képtelenek felfogni, h közös érdek az autó lerakása...
te meg azt nem vagy képes felfogni, hogy a busz is tudna menni, ha építenének pár utacskát.... :-)
Tudod külföldön meg van az az intelligencia, ami itthon hiányzik: ha én megtehetem ma, h közösségi közlekedéssel megyek, mert nincs olyan dolgom, amihez mindenképp autó kell, akkor azzal megyek. Azért teszi ezt, h akinek muszáj autóval menni az is be tudjon menni normális körülmények között.
"viszont esztergomba csak kibaszott balkáni körülmények között tudok eljutni..."
Én nem is mondtam, h Esztergom az rendben van!
"hátakkor egyefene, rakjanak mellé mégegy vágányt... :-)"
Ok, de akkor értsd meg, h ez bizony 80-100 km-nyi autópálya építési költsége.
"meg az északi összekötő mellé mégegy vasúti hidat"
Az fölösleges, anélkül is megoldható a sűrítés.
"jártam busszal, és akkor is ezt mondtam.."
Akkor te ilyen az a fajta ember vagy, akinek mindegy, h milyen járművel, csak dugózhassan:) A többség azonban nem ilyen! Pláne, aki buszon van, és ott áll a tömegben 45-60 percet, azért mert néhány képtelenek felfogni, h közös érdek az autó lerakása...
Hát akkor szólj már ezeknek az ostoba városoknak:) Bár lehet, h furcsán néznének rád, h akkor hogy-hogy mégis gazdasági fellendülést értek el a közúti forgalom visszaszorításának köszönhetően..:)
lyól el lehetnek dugva ezek a városok, mert amerre én jártam (ausztria, svájc, német, franciao.) ott mindenütt frankó utakon lehet elkerülni, meg keresztülkasul autózni a városokat... :-))
viszont esztergomba csak kibaszott balkáni körülmények között tudok eljutni...
(nemértem miért lyó az, hogy át kell szambáznom óbudán, mega pilisborzasztókon, ha arra van dolgom...)
Nem lehet tovább sűríteni ma már a 2-est, pedig volna rá igény!
hátakkor egyefene, rakjanak mellé mégegy vágányt... :-)
(meg az északi összekötő mellé mégegy vasúti hidat...)
Szerintem leírta, csak te nem olvastad végig...
elolvastam még1x, de nem látom...
Ha busszal járnál, akkor biztos vagyok benne, h mást mondanál...
jártam busszal, és akkor is ezt mondtam...
Tehát, aki ma bejön a 10-esen, annak nem is igazából a város területe a cél (pl: belváros), hanem csak az a célja, h eljusson az Aquincumhoz, vagy h egész nap az M0-on autózhasson...
"én 1800/sáv/h-val számolok, 2200-at csaka hollandok tudnak produkálni"
Akkor szólj már a magyar úttervezőknek, h te jobban tudod, h kéne csinálni....Érdekes, h ilyenkor az alacsonyabb kapacitást számolod. Nem igazán logikus számomra, hiszen ezzel az állításoddal csak nekem kedvezel, magadnak ellenkezőleg...:)
"a 2x1es úton viszont erős forgalomban már nemigen lehet előzni, így a lassú járművek, mega balra kanyarodók erősen csökkentik a sávkapacitás kb. 800-ra.."
Szerintem baromira nem akarod megérteni a lényeget. Az M10-el (ha csak a fele is épül meg) további közúti kapacitást bocsájtasz rendelkezésre, amivel azt hiszed h nyertél. Pedig 1 túróst! Hol helyezed el a többletjárműveket Bp területén, mikor már most is telt ház van az utakon?
"bizonyára úgy gondolog, hogy 20M-ra szaporodika magyar, duplájára nő a motorizácijó , azaz 4M helyett 12M jármű lesz, és az olaj ára egyáltalán nem fog nőni"
Cinikusságban 'jó' vagy, számolásban kevésbé: nyilván nem a lakosság fog nőni, hanem a modal split arány, ezáltal a költségek értéke is.
A kötelezőben Te kifizeted, h a tűzoltóság kimegy és elszállítja a roncsokat? Kifizeted azt, h ezzel zárni kell az utat vagy 4-5 órára? Kifizeted a lezárásban rekedt autósok kárát??
nemtom, de lehet, hogy igen, majd utánanézek... :-)
Budapesten jelenleg 4000 férőhely van, Bécsben 16000.
szerintem bécsben több.
Szerinted mennyit kéne építeni Bp-en, h a bejövő (ingázó) autósok legalább negyedének jusson hely?
hát vagy 30-40.000-et tuti...
Bocs, de ezt az idegennyelvet nem beszélem. Lefordítanád?
vébé=vasútbarát, legalábbis, ha diplomatikusan fogalmazódok... :-)
esküszöm nem gondoltam komolyan ezt a hidat-a-dunán-usztatós-agymenésemet. igy legalább mari néni egész nap tekerhet a dunaszauruszon körbe körbe. akár az uttesten is, ugyse jön senki :)
Ezek után egyetlen 1 kérdésem van: hogy jöttek ki a te számaid??
egyszerűen:
1800*4*12h=86.400 (én 1800/sáv/h-val számolok, 2200-at csaka hollandok tudnak produkálni... :-)
a 2x1es úton viszont erős forgalomban már nemigen lehet előzni, így a lassú járművek, mega balra kanyarodók erősen csökkentik a sávkapacitás kb. 800-ra..
800*2*12=19.200
Tudod, amég te csak holnapra, meg holnap utánra gondolsz, addig én - veled ellentétben - 2040-re, meg 2050-re tervezek.
hallgatlak... :-)
(bizonyára úgy gondolog, hogy 20M-ra szaporodika magyar, duplájára nő a motorizácijó , azaz 4M helyett 12M jármű lesz, és az olaj ára egyáltalán nem fog nőni... :-)))
Hát akkor szólj már ezeknek az ostoba városoknak:) Bár lehet, h furcsán néznének rád, h akkor hogy-hogy mégis gazdasági fellendülést értek el a közúti forgalom visszaszorításának köszönhetően..:)
"mér, most csúcsra van járatva?"
Lehet, h ez számodra nagyon meglepő, de képzeld: IGEN!! Nem lehet tovább sűríteni ma már a 2-est, pedig volna rá igény!
"akkor a dorogiaknak, egomiaknak mit javasósz?"
Szerintem leírta, csak te nem olvastad végig...
"busz ott kell, ahol nincs meg a vasutat igénylő (igen nagy) utasvolumen..."
Tehát szerinted az emberek azért járnak a tömött buszokkal a 10-es mentén, mert utálják a vasutat. Hát ezen csak mosolyogni lehet:)
"nekem semmi bajom a buszokkal, szépen elférnek az autók között... :-))"
Ha busszal járnál, akkor biztos vagyok benne, h mást mondanál...
"hát pölö az M0-ra megaz az akvincumi hídra."
Tehát, aki ma bejön a 10-esen, annak nem is igazából a város területe a cél (pl: belváros), hanem csak az a célja, h eljusson az Aquincumhoz, vagy h egész nap az M0-on autózhasson...
Ne mááá! Tök jól lehet elérni bringán dél-Pestről pl. Csepelt!!! Végre valami megépült ne szedjük szét. S bát én is többet autózom mint bringázom, a bringás infrastruktúra javításával max. egyetértek. Persze ÉSSZEL!!! Itt is még jelentős elmaradásaink vannak!!!!
Nem mifelénk, hanem a világon minden kultúrországban egyértelműen ezért nyomatják a kötöttpályát. Ez nem gyanú kérdése, ez tény.
hát ez elég nagy ostobaság.
kötötpálya oda kell, ahol van akkora utasvolumen, ami kötöttpályát indokol.
töredékvolumenre csakazé kötöttpályát csinálni, mert baszunk utat építeni, hogya buszok ne a dugóba busszák a rezet, világrengető ostobaság...
Konkrétan a 2-es vasútvonalon (ez az, ami a 10-es úttal párhuzamos) már most is bőven megvan az utasvolumen, egy esetlees további fejlesztéssel meg simán meg lehetne még háromszorozni az utasszámot.
mér, most csúcsra van járatva?
Nem is jár senki vonattal. A Piliscsaba utáni részen a vasút tényleg nem fog komoly szerepet betölteni soha többet, akármit is csinálunk.
szuper.
akkor a dorogiaknak, egomiaknak mit javasósz?
maraggyanak a seggükön?
Busz ott kell, ahol rohadtul senki nem akar vonattal menni, a néhány nyugdíjasnak meg iskolásnak, akiknek már/még nincs jogsijuk, jó a busz is.
tévedés.
busz ott kell, ahol nincs meg a vasutat igénylő (igen nagy) utasvolumen...
Persze tudom, hogy ez számodra eleve hibás cél, mert menjen mindenki autóval, és legyen ehhez elég út, csakhogy ez ezerszeresen bebizonyosodott, hogy erre nagyvárosi környezetben a világ minden pénze se lenne elég.
rosszul tudod.
nekem semmi bajom a buszokkal, szépen elférnek az autók között... :-))
És hová fog vezetni az M10? Sehová.
hát pölö az M0-ra megaz az akvincumi hídra.
ezek olyan szépen elnyelnék a forgalmát, hogy csak néznél, mint rozi a moziba... :-))
Bocs, de ha megfigyeled a viadukt előtt és után van még pár hid ami hosszban és magasságban nem éri el a Köröshegyit de szerintem a keresztező völgyekben elhelyezett hidakon a kereszthuzat miatt korlátozott a sebesség, nem a kanyargás miatt. Ennek már semmi köze a nagy völgyhidhoz.
A kötelezőben Te kifizeted, h a tűzoltóság kimegy és elszállítja a roncsokat? Kifizeted azt, h ezzel zárni kell az utat vagy 4-5 órára? Kifizeted a lezárásban rekedt autósok kárát??
"annyira nincs, hogy még p+r parkolóknak se talának helyet..."
Budapesten jelenleg 4000 férőhely van, Bécsben 16000. Szerinted mennyit kéne építeni Bp-en, h a bejövő (ingázó) autósok legalább negyedének jusson hely?
"ezzel én is így vagyo, de a sok vébé mégis qrva inkorrekt... :-))"
Bocs, de ezt az idegennyelvet nem beszélem. Lefordítanád?
egy gyorsforgalmi út kapacitása 2200 E/h/sáv, ha 4 sáv áll rendelkezésre (tehát 2/irány) és ideálisak a forgalmi körülmények, vagyis legrosszabb esetben C lehet. Ezek után egyetlen 1 kérdésem van: hogy jöttek ki a te számaid??
"szóval egy 2x2 nem telik be olyan pikpakk, mint ahogy te azt gondolod... :-)"
Tudod, amég te csak holnapra, meg holnap utánra gondolsz, addig én - veled ellentétben - 2040-re, meg 2050-re tervezek.
Ide nem csak üzemanyag árat, esetlegesen az út kiépítésének árát, hanem annak fenntartási költségét, helyigényét, telekigényét, járműigényét, ennek karbantartási költségeit és sok egyebet, köztük környezeti károkat is ide kell számítani.
viszont szigorúan tilos ideszámolni a pozitív externáliákat, úgymint:
- hatékony és olcsó közlekedés, és szállítás
- ruglamasabb munkaerőpiac
- több szabadidő
merakkor esetleg kiderülne, hogya zautófóbiások tömény fasságot beszélnek... :-))