Keresés

Részletes keresés

cssz74 Creative Commons License 2010.04.11 0 0 19901
Most már adj lehetőséget a 4-es metrónak, úgyis elkészül, meggyőződésem, hogy sikeres lesz. Ehhez igencsak megkúrtítanám a 7-es buszt. Mondjuk mindkét végét hosszabbítani kéne Gazdagrétnek és a Bosnyáknak. Buszokkal szerveznék ráhordást, és biztosra veszem, hogy komoly meglepetéseket okozna...Ki fog derülni. Nem elhibázott nyomvonal! Az csak a "*" média ferdítése.
Előzmény: attus germanicus (19893)
Béla6 Creative Commons License 2010.04.11 0 0 19900

LA egy szélsőség, nem aza jellemző.

a legtöbb nagyvárosuk lyól járható autóval...

Előzmény: Irj ha mersz (19890)
Béla6 Creative Commons License 2010.04.11 0 0 19899

És azt is tudod, h ez folyamatosan csökken?

 

 

persze, hiszen jobban élünk, mint 8 éve... :-))

 

 

Azt is tudod, h a Bp-aglo modal splitje éppen fordítottja a bp-inek?

Azt is tudod, h ez mit jelent?

 

igen: azt, hogy agglóban, kicsit ritkábban jár a metró és a körúti villamos, azért arrafele kénytelenek a zemberek ótózni... :-)

 



Fajlagos értékeket írtam. Nyilván nem éri meg 1 kisteherautónyi árut vonatra pakolni. Ahogy ez sem éri meg, h 1000 ember autóval jöjjön be és ne vonattal, vagy busszal.

 

1000 emberre qrvára nem éri meg vasutat építeni, arra untig elegendő 2 tucat busz is... :-)

 

amúgy nemaza lényeg, hogy hány ember, hanem hányhelyről jönnek és hány helyre mennek.

 

mertha több100-több100, akkor ott a leghatékonyabb az egyéni közl... :-)


 


Te írtad, h 22 mrd-al járult hozzá az M31-hez. Most, akkor melyik hsz-ed volt szerinted a hülyeség?

 

 

egyiksem.

azhogy a horribilis autóssarcból pár milliárdot nagykegyesen visszacsepegtetnek, az nem támogatás, hanem qrvatartás, stricimódra... :-))

Előzmény: Irj ha mersz (19889)
Irj ha mersz Creative Commons License 2010.04.11 0 0 19898
"Kertvárosokban ez szélmalomharc."

Akkor is muszáj nekilátni az eredmények javításának. Ha javul Bp-aglo modal split, akkor javul a bp-i is!
Előzmény: attus germanicus (19894)
cssz74 Creative Commons License 2010.04.11 0 0 19897
Ezt tapasztalatból alá tudom támasztani, ettől függetlenül a földrengéstől sem tartva mégis építik a metrót ezerrel LA-ben...
Előzmény: attus germanicus (19887)
Irj ha mersz Creative Commons License 2010.04.11 0 0 19896
Lehet, h Neked azonos, nekem nem:) Nekem nem mindegy, h 1 50 km-es szakasz 100 mrd-ból épül meg vagy 200-ból. De, hát ha Neked ez mindegy....:)
Előzmény: attus germanicus (19895)
attus germanicus Creative Commons License 2010.04.11 0 0 19895
Látom, gyenge voltál matekból. A 2 és a 4 azonos nagyságrend.
Előzmény: Irj ha mersz (19892)
attus germanicus Creative Commons License 2010.04.11 0 0 19894
>Azt is tudod, h a Bp-aglo modal splitje éppen fordítottja a bp-inek?
Ez teljesen egyértelmű, és elkerülhetetlen folyamat. Ahol a forgalom koncentráltabb, ott lehet gazdaságosan fejleszteni a közösségi közlekedést. Kertvárosokban ez szélmalomharc.
Előzmény: Irj ha mersz (19889)
attus germanicus Creative Commons License 2010.04.11 0 0 19893
>az nemnormális dolog, ha túlméretezett kapacitásokat építünk és üzemeltetünk horrible pézé...
Az valóban nem normális dolog. Ezért vagyok négyesmetró-ellenes ;-) De hol az összefüggés? Ugyehogy sehol?

>amúgy a vonat is szoci eszköz, csak nagyobb kapacitású, minta busz
Na, ez az, ami egyáltalán nem igaz. Zürichben az emberek kétharmada vonattal jár. Vajon Európa leggazdagabb városában nincs pénzük autóra? Vagy a frankfurti bankárnegyedben, ahol 80% feletti arányban járnak vonattal. Biztos nincs pénzük benzinre :-)
Valahol 1960 tájékán jutott el a közlekedéstervező szakma arra a felismerésre, hogy egy adott forgalmi volumen felett olcsóbban lehet vasúton azonos menetidőt elérni, mint közúton. Csak 50 évvel vagy lemaradva ettől a felismeréstől, de húzz bele, előbb-utóbb eléred ;-)
Előzmény: Béla6 (19888)
Irj ha mersz Creative Commons License 2010.04.11 0 0 19892
"Ugyanaz a nagyságrend. "

140/70= 2 mrd/km
160/40= 4 mrd/km

Szerintem rohadtul nem 1 nagyságrend. Csak nem akar menni ez a matekozás....

"erősen cáfolni látszik azt a tételt, miszerint a vasúti pálya olcsóbb."

Ki mondta, h olcsóbb? Én mindössze annyit mondtam, h kb az autópálya fajlagos költségeihez hasonlítható. Egyetlen 1 dolog olcsóbb vasúton: a szállítás!
Előzmény: attus germanicus (19886)
Irj ha mersz Creative Commons License 2010.04.11 0 0 19891
"IHM, összesen egész Európában talán ha van 5-6 nagyváros, ahol kevesebben járnak (lakosságarányosan) autóval, mint Bp-en!"

És hol írtam olyat, h az európai nagyvárosok többségében jobb a modal split arány, mint nálunk?

"Ne dőljünk be legendáknak :-)"

Én nem dőlök be, mindössze annyit szeretnék, ha a modal split arányunk romlását megállítanánk. Sok város küszködik a közlekedésével és sokan szeretnének Koppenhágához vagy Groningenhez hasonlítani. De még Berlin is pozitívum a metropolisok között.
Előzmény: attus germanicus (19885)
Irj ha mersz Creative Commons License 2010.04.11 0 0 19890
"nézd meg az usákiát: ott nincs több... :-)"

Ott mindenki kocsival jár. Pl Los Angelesben napi 4-6 órát simán dugóznak, vagy lakást vesz a városban IS. Ennek köszönhető, h létrejöttek az ún. terjeszkedő városok, amik hatalmas környezeti és gazdasági károsítást jelentenek az adott ország számára. Szerencsére Európában még annyira nincs jelen a probléma, de már Párizs és London kezd hasonlítani ezekhez a városokhoz.
Előzmény: Béla6 (19884)
Irj ha mersz Creative Commons License 2010.04.11 0 0 19889
"nem, de azt tudom, hogy pesten igen magas a tömközl aránya a nyeurópai nagyvárosokhoz képest... :-)"

És azt is tudod, h ez folyamatosan csökken? Azt is tudod, h a Bp-aglo modal splitje éppen fordítottja a bp-inek? Azt is tudod, h ez mit jelent?

"energetikailag lehet, hogy 6ékonyabb, de baszhatod, ha a szállítás költségének csak egy kis része az energija..."

Fajlagos értékeket írtam. Nyilván nem éri meg 1 kisteherautónyi árut vonatra pakolni. Ahogy ez sem éri meg, h 1000 ember autóval jöjjön be és ne vonattal, vagy busszal.

"az eu nem támogassa a közutat"

Te írtad, h 22 mrd-al járult hozzá az M31-hez. Most, akkor melyik hsz-ed volt szerinted a hülyeség?
Előzmény: Béla6 (19877)
Béla6 Creative Commons License 2010.04.11 0 0 19888

És még egyszer: nem a buszok kiváltására épül a kötöttpálya. Hanem azért, hogy autó helyett mehessen vonattal, aki siet.

 

tudomhogy nem, épp eza baj...



Autó. Ha nincs autó, akkor busz. Mellesleg most is így járnak :-)

 

genitális.

nade ehhez kéne 1 M10... :-)

 


>busz ott kell, ahol nincs meg a vasutat igénylő (igen nagy) utasvolumen...

Ezen hálistennek a közlekedéstervezés már mintegy 40 éve túljutott.


 

akkor épp ideje visszajutni, mert az nemnormális dolog, ha túlméretezett kapacitásokat építünk és üzemeltetünk horrible pézé...

 

(ez vonatkozik az utakra is, lásd: szelleM6 és tsai)


 

A busz szociális eszköz, arra való, hogy ahol nincs nagy forgalom, nincs igény vonatra, ott is legyen valami lehetőség azoknak, akiknek nincs autójuk.

 

nadevazze, hát én is ezt mondom... :-)

(amúgy a vonat is szoci eszköz, csak nagyobb kapacitású, minta busz...)


 

 

Azt nem tudom, hogy mit nyelnének el, de momentán egyik sincs ott :-)
Amúgy igen, egyetértek, ha lesz M0 és lesz auqincumi híd, akkor támogatom az M10 kiépítését. Addig marhaság.

 

 

navégre.

amúgy addig sem marhaság, mer legalább a pilisborzasztók fellélegezhetnek, és kifele akadálytalan lesz a haladás...

Előzmény: attus germanicus (19880)
attus germanicus Creative Commons License 2010.04.11 0 0 19887
>nézd meg az usákiát: ott nincs több... :-)
Nézd meg jobban. Aztán majd rájössz.
Amúgy az USA nagyon rossz példa, a következők miatt: egy-két megacityt leszámítva (amelyek egyébként tele vannak hálózva kötöttpályával) minden városuk egy nagy lapos lepény, hiányzik a klasszikus európai városközpont. Nézd meg Los Angelest. A közlekedéstervezés évtizedek óta keresi a megoldást, és nincs meg. A fejlett világ legszmogosabb városa, a közlekedési kb. 97%-át az autók viszik, mégsem tudnak ütőképes kötöttpályát kitalálni, mert baromira szerteágazóak a forgalmi igények.
Európa egészen más, és nem politikai meg egyéb elméleti alapon, hanem egyszerűen azért, mert jellemzően gyökeresen eltérő a városszerkezet.
Előzmény: Béla6 (19884)
attus germanicus Creative Commons License 2010.04.11 0 0 19886
>>amit 160 milliárdért újítunk fel 40 kilométeren...
>én 140mrd/70km-re emléxem... :-)
Ugyanaz a nagyságrend. Mindenképpen embertelenül sok, és erősen cáfolni látszik azt a tételt, miszerint a vasúti pálya olcsóbb.

>vagy nema szajol-péladány etapról van szó?
De, persze.
Előzmény: Béla6 (19879)
attus germanicus Creative Commons License 2010.04.11 0 0 19885
>És azért, mert egyszer arra jártál és épp nagy volt a forgalom már azt hiszed ismered a város forgalmát?
IHM, összesen egész Európában talán ha van 5-6 nagyváros, ahol kevesebben járnak (lakosságarányosan) autóval, mint Bp-en! (Párizs, Zürich, Koppenhága, Stockholm, Prága). Ne dőljünk be legendáknak :-)
Előzmény: Irj ha mersz (19876)
Béla6 Creative Commons License 2010.04.11 0 0 19884

Ennél azért mégis mindenhol sokkal több kötöttpályás eszköz van. Vajon miért? ;-)

 

hát azért, mert itt, a komcsi ajrópában eza divat.

 

nézd meg az usákiát: ott nincs több... :-)

Előzmény: attus germanicus (19882)
Béla6 Creative Commons License 2010.04.11 0 0 19883
Irma olvtárs itt a nagy P+R számmágus, ő majd jobban tudja... :-)
Előzmény: attus germanicus (19881)
attus germanicus Creative Commons License 2010.04.11 0 0 19882
>azért, mert annak is kell közlekedni, aki nem akar/tud autózni, ésha elég sokan vannak ilyenek, akkor a busz már nem gazdaságos, kötöttpálya kell...
Van ilyen, kétségkívül, nagyvárosokban akár két-három vonalon, összesen 10-15 kilométer hosszban is igaz lehet ez.
Ennél azért mégis mindenhol sokkal több kötöttpályás eszköz van. Vajon miért? ;-)

>lásd. 4esmetró esete a 7es buszfamíliával... :-))
Khm... Azt azért még a 4-es metró legnagyobb támogatói (pl. IHM) is elismerik, hogy a metróépítés drágább, mint buszokkal járni, pusztán pénzügyi alapon a metróépítés még ekkora forgalom mellett sem indokolható!
Előzmény: Béla6 (19874)
attus germanicus Creative Commons License 2010.04.11 0 0 19881
>>Budapesten jelenleg 4000 férőhely van, Bécsben 16000.
>szerintem bécsben több.
Bécsben, tehát a városon belül még ennyi sincs, kb. 6 ezer. Az agglomerációval együtt pedig kb. 30 ezer.
Előzmény: Béla6 (19867)
attus germanicus Creative Commons License 2010.04.11 0 0 19880
>kötötpálya oda kell, ahol van akkora utasvolumen, ami kötöttpályát indokol.
töredékvolumenre csakazé kötöttpályát csinálni, mert baszunk utat építeni, hogya buszok ne a dugóba busszák a rezet

Háát, ha dugó van, akkor valószínűleg van potenciális utasszám is :-)
És még egyszer: nem a buszok kiváltására épül a kötöttpálya. Hanem azért, hogy autó helyett mehessen vonattal, aki siet.

>>Konkrétan a 2-es vasútvonalon
>mér, most csúcsra van járatva?
Igen, abszolúte.

>akkor a dorogiaknak, egomiaknak mit javasósz? maraggyanak a seggükön?
Autó. Ha nincs autó, akkor busz. Mellesleg most is így járnak :-)

>busz ott kell, ahol nincs meg a vasutat igénylő (igen nagy) utasvolumen...
Ezen hálistennek a közlekedéstervezés már mintegy 40 éve túljutott. Egy-két évtized, és Neked is sikerülni fog :-)
A busz és a vonat közt nem mennyiségi, hanem minőségi eltérés van.

>nekem semmi bajom a buszokkal, szépen elférnek az autók között... :-))
A busz szociális eszköz, arra való, hogy ahol nincs nagy forgalom, nincs igény vonatra, ott is legyen valami lehetőség azoknak, akiknek nincs autójuk.

>hát pölö az M0-ra megaz az akvincumi hídra. ezek olyan szépen elnyelnék a forgalmát
Azt nem tudom, hogy mit nyelnének el, de momentán egyik sincs ott :-)
Amúgy igen, egyetértek, ha lesz M0 és lesz auqincumi híd, akkor támogatom az M10 kiépítését. Addig marhaság.
Előzmény: Béla6 (19862)
Béla6 Creative Commons License 2010.04.11 0 0 19879

amit 160 milliárdért újítunk fel 40 kilométeren...

 

 

én 140mrd/70km-re emléxem... :-)

 

vagy nema szajol-péladány etapról van szó?

Előzmény: attus germanicus (19878)
attus germanicus Creative Commons License 2010.04.11 0 0 19878
>Ezt most fajlagosan értettem, hiszen a domborzat nyilván közrejátszik, vasútnál pedig erősen dob a számokon ez a komponens.
Az a szakasz, amit 160 milliárdért újítunk fel 40 kilométeren, az az Alföld kellős közepén van, állítom a teljes szakaszban nincs összesen 10 méter szintkülönbség :-)
Előzmény: Irj ha mersz (19832)
Béla6 Creative Commons License 2010.04.11 0 0 19877

(A muszáj az pontos J.)

 

 

lyóvanna.

hüje azért nem vagyok... :-))

 



És azért, mert egyszer arra jártál és épp nagy volt a forgalom már azt hiszed ismered a város forgalmát?

 

nem, de azt tudom, hogy pesten igen magas a tömközl aránya a nyeurópai nagyvárosokhoz képest... :-)

 


"te meg azt nem vagy képes felfogni, hogy a busz is tudna menni, ha építenének pár utacskát.... :-)"


A vasúti szállítás 3x hatékonyabb, mint a közúti.

 

energetikailag lehet, hogy 6ékonyabb, de baszhatod, ha a szállítás költségének csak egy kis része az energija...

 

 

Nem véletlen, h az EU is jobban támogatja anyagilag a vasutat, mint a közutat.

 

ez óriási tévedés: az eu nem támogassa a közutat, hanem lyó kövér fejőstehénnek nézi, és feji is 1000-rel...

Előzmény: Irj ha mersz (19876)
Irj ha mersz Creative Commons License 2010.04.11 0 0 19876
(A muszáj az pontos J.)

"merta legtöbb helyen igen nagy vóta forgalom"

És azért, mert egyszer arra jártál és épp nagy volt a forgalom már azt hiszed ismered a város forgalmát?

"tehát akkor szerinted is kell az M10... :-))"

Vicces-vicces...

"te meg azt nem vagy képes felfogni, hogy a busz is tudna menni, ha építenének pár utacskát.... :-)"

Én tökéletesen felfogom, csak tudod én nem teszek magasról a környezetgazdaságtani komponensekre. A vasúti szállítás 3x hatékonyabb, mint a közúti. És u.azon km-en 1/3 annyi káros anyagot bocsájt ki, mint a fajlagosan megegyező közút. Nem véletlen, h az EU is jobban támogatja anyagilag a vasutat, mint a közutat. Vasútnál csak a hajózást támogatja jobban, mivel az még jobb értékeket mutat ezekben a kérdésekben.
Előzmény: Béla6 (19875)
Béla6 Creative Commons License 2010.04.11 0 0 19875

Azért teszi ezt, h akinek muszáj autóval menni az is be tudjon menni normális körülmények között.

 

hátakkor qrva sok embernek volt MUSZÁLY autóval menni, merta legtöbb helyen igen nagy vóta forgalom... :-))

 


Én nem is mondtam, h Esztergom az rendben van!

 

tehát akkor szerinted is kell az M10... :-))

 


 

Ok, de akkor értsd meg, h ez bizony 80-100 km-nyi autópálya építési költsége.

 

ha ennyi, akkor meg lófaszt: nem éri meg, inkább M10+buszok...



Az fölösleges, anélkül is megoldható a sűrítés.

akkor lyó.

 


A többség azonban nem ilyen! Pláne, aki buszon van, és ott áll a tömegben 45-60 percet, azért mert néhány képtelenek felfogni, h közös érdek az autó lerakása...

 

te meg azt nem vagy képes felfogni, hogy a busz is tudna menni, ha építenének pár utacskát.... :-)

 

Előzmény: Irj ha mersz (19873)
Béla6 Creative Commons License 2010.04.11 0 0 19874

nemrég te mondtad, hogy a közút áteresztő képessége sokkal nagyobb...akkor minek?

 

 

azért, mert annak is kell közlekedni, aki nem akar/tud autózni, ésha elég sokan vannak ilyenek, akkor a busz már nem gazdaságos, kötöttpálya kell...

 

(lásd. 4esmetró esete a 7es buszfamíliával... :-))

Előzmény: cssz74 (19870)
Irj ha mersz Creative Commons License 2010.04.11 0 0 19873
"meg keresztülkasul autózni a városokat... :-))"

Tudod külföldön meg van az az intelligencia, ami itthon hiányzik: ha én megtehetem ma, h közösségi közlekedéssel megyek, mert nincs olyan dolgom, amihez mindenképp autó kell, akkor azzal megyek. Azért teszi ezt, h akinek muszáj autóval menni az is be tudjon menni normális körülmények között.

"viszont esztergomba csak kibaszott balkáni körülmények között tudok eljutni..."

Én nem is mondtam, h Esztergom az rendben van!

"hátakkor egyefene, rakjanak mellé mégegy vágányt... :-)"

Ok, de akkor értsd meg, h ez bizony 80-100 km-nyi autópálya építési költsége.

"meg az északi összekötő mellé mégegy vasúti hidat"

Az fölösleges, anélkül is megoldható a sűrítés.

"jártam busszal, és akkor is ezt mondtam.."

Akkor te ilyen az a fajta ember vagy, akinek mindegy, h milyen járművel, csak dugózhassan:) A többség azonban nem ilyen! Pláne, aki buszon van, és ott áll a tömegben 45-60 percet, azért mert néhány képtelenek felfogni, h közös érdek az autó lerakása...

"nemkisrészének igen."

No comment:)
Előzmény: Béla6 (19871)
Béla6 Creative Commons License 2010.04.11 0 0 19872

Ja, h lövésed nicns róla, de azért le állsz vitatkozni....

 

perszehogy le.

én úgyanis úgy vagyok vele, hogyha valamit nemtudok, attól még vitathatok olyat, amit tudok... :-)

Előzmény: Irj ha mersz (19869)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!