Keresés

Részletes keresés

Bakancs4 Creative Commons License 2020.05.19 0 0 12486

A háromkerekűek csúcssebessége elég tág határok között váltakozik . Az én ApeCarom fénykorában síkon elment közel 70-ig , de 60-nal tartósan lehetett vele utazni . Úgy tudom , ha nagyobbra reszelik a dugattyún az ablakot akkor 80-ig elzargatható . Állítólag . Amikor lejtőn 60 fölé gyorsult akkor éreztem , hogy instabilabbá vált , vagyis a hirtelen kormánymozdulatok feltehetőleg boruláshoz vezettek volna .

A rövidebb tengelytávú Sulkym jó ha az 50-esbe belekóstolt , de annak is létezik erősebb motorú változata (gyárilag) az nyilván gyorsabb . A Mirage-t készítették 2 hengeres 250-es , 13 lóerős BCB motorral , az nyilván fürgébb jószág volt .

Magyarsanyikapitány valami Hexagon blokkal tunigolta meg az Amica-ját , azt 90-ig merte húzni .

Háromkerekűt nyilván tudni kell vezetni , lényeges a kanyarvételi sebesség helyes megválasztása , illetve , hogy kanyarba nem fékezek -- ez utóbbi azoknak akik nem tudnak ( nem szoktak ) kétkerekű járművet vezetni újdonság ; a pályaelhagyásos balesetek szerintem ennek számlájára írhatók .

Ha azon múlik akkor nyugodtan építhetsz ilyenféle járművet . Számomra a borulékonyságnál zavaróbb tényező az alacsonyabb menetkomfort : minden döccenőt-kátyút megtalál valamelyik kerék -- amin persze 10-es diagonál gumi van ...

 

Előzmény: WooDoo (12483)
Bakancs4 Creative Commons License 2020.05.19 0 1 12485

Szüksegem van egy ilyen felnire. Tudsz valahol eladot?

 

Értesültem már a keresésről , sajnos nincs rá tippem . Volt egy Charlym , azon volt valami ilyesféle felni , de azt a járgányt másfél éve eladtam .

Elég esélytelennek tűnik a beszerzése . Talán a 10 collos Aixam felniből ki lehet alakítani .

 

oljeg12 Creative Commons License 2020.05.19 0 0 12484

Az én Sulkym 45-el ment maximum. 40-es utazóval jártam vele. Arra azért oda kellett figyelni, ha az ember odaér egy kereszteződéshez és még a halványpiros előtt elakar kanyarodni, akkor a lendületet vissza kellett venni.

Előzmény: WooDoo (12483)
WooDoo Creative Commons License 2020.05.19 0 0 12483

Kb. mekkora sebességgel lehet biztonságosan közlekedni ezekkel a 3 kerekű járgányokkal? Elektromos hajtással 55-60 km/h sebességet simán tudnának, gondoltam rá, hogy poénból építeni kellene egyet. Egyszer kipróbáltam egy Ape-t, az kb 40-el ment, de nem is nagyon mertem volna vele gyorsabban menni...

RRichardd Creative Commons License 2020.05.18 0 1 12482

Hallo Bakancs4!

 

Szüksegem van egy ilyen felnire.

Tudsz valahol eladot?

Örülnek neki!

 

Köszönettel: Richard

 

Mail: 8792zalaveg@gmail.com

Mobil, WatsApp: 06 30 900 80 24

Előzmény: Bakancs4 (12480)
APEDOKI Creative Commons License 2020.04.25 0 1 12481

Kedves Fórum Társaim!  Szeretném közölni veletek hogy sok Piaggio APE-hoz és Sulky-hoz való bontott,és új alkatrészeim vannak eladóak!  Ha valakinek szüksége van valamilyen alkatrészre nyugodtan írja meg vagy telefonáljon: 06-20/986-2525  ----06/62-473-860.  Amennyiben tudok,segítek!   Üdv:  Misibácsi  Szegedről.

Bakancs4 Creative Commons License 2020.04.12 0 0 12480

Ezen már én is tűnődtem . Maga a vonó jármű egyértelműen motoros tricikli , vagyis L5e motorkerékpár . Viszont a vontatmánnyal egy egységként vesz részt a forgalomban . Ettől függetlenül szerintem L5e-s tricikli utánfutóval és passz .

Persze lenne riadalom a megyei vizsgabázison amikor megjelenne a vizsgálóakna szélén a frissen magánimportált Pentaro honosítás céljából ...

 

Előzmény: WooDoo (12479)
WooDoo Creative Commons License 2020.03.26 0 1 12479

Ez így milyen jármű kategóriába tartozhat?

 

WooDoo Creative Commons License 2020.03.02 0 0 12478

Ezt a platós 3 kerekű járgányt esetleg próbálta már valaki?

 

https://www.hasznaltauto.hu/kishaszonjarmu/egyeb/egyeb_elektromos_kisteher-15402321

Tamas7611 Creative Commons License 2020.02.16 0 0 12477

.

Tamas7611 Creative Commons License 2020.02.16 0 0 12476

Sziasztok gondoltam megmutatom az én amicámat 4 éve keztem a felujitást 

Előzmény: Bakancs4 (12475)
Bakancs4 Creative Commons License 2020.02.09 0 0 12475
Előzmény: lacus076 (12470)
WooDoo Creative Commons License 2020.02.03 0 0 12474

Ezt a háromkerekű motort elfogadnám:

 

https://youtu.be/AHl7F9eV5zs

M.Ince Creative Commons License 2020.02.01 0 1 12473

Kedves Bakancs4!

Nem akarok versengeni, de én az apámmal 1971-ben egy zöld Riga 4-essel Egerből (Kecskemét - Dunaföldvár - Simontornya érintésével) Balatonfüredre motoroztam. Most néztem meg a térképen, hogy ez kb. 322km. Haza Budpesten keresztül jöttünk, és a "Népligetben" megnéztünk egy gyorsasági mozorversenyt is.  (Érdekességként: 1966 nyarán elkerékpároztam (Pajtás 3/4-es kerékpár) ugyancsak apámmal Egerből (Andornaktálya - Nyékládháza - Polgár útvonalon) Hajdúdorogra. Ez 114 km. Kalandvágyból másnap átmentünk Debrecenbe, ~40 km.

Előzmény: Bakancs4 (12468)
Bakancs4 Creative Commons License 2020.01.26 0 0 12472

Semmi gond , ha tudok segítek . Egyébként merre laksz ?

Előzmény: Bakancs4 (12471)
Bakancs4 Creative Commons License 2020.01.26 0 0 12471

Semmi gond , ha tudk segítek . Egyébként merre laksz .

Előzmény: lacus076 (12470)
lacus076 Creative Commons License 2020.01.25 0 0 12470

Üdv

Bocsi vidéken dolgoztam nem tudtam reagálni semmire

Látom feladat van csak kedv kell hozzá,igy én is tudom hogy vállalhatatlan az én kisautom javitása.

Majd megprobálom másképp,ha segitség kell jelentkezem.

Köszönöm

Üdv Laci

Előzmény: Bakancs4 (12462)
Bakancs4 Creative Commons License 2020.01.22 0 0 12469

Eddig szerencsésen megúsztam a dolgokat , 2016 augusztusában törtek be a házba , de akkor még nagyon kevés dolgot tároltam ott , csak néhány nagyon jelentéktelen apróságot vittek el . Egy akvárium tűnt el az udvarból , kiszerelték az egyik roncs JDM mopedautó fűtőmotorját , illetve Casalini az amúgy is törött szélvédőjét zúzták be .

Ez 5 év termése , nagyon kedvező . A vasat most kevésbé lopják mert nagyon lement az ára .

Az a szerencsétlen Twin 540 érdekes , most így alulról nézve látom , hogy nem olyan az első futóműve , mint az enyémé . A kerekeket és a futóművet érdemes lenne elmenteni , ha ne lenne olyan iszonyat messze ezt-azt megérné kivenni belőle .

 

Előzmény: WooDoo (12466)
Bakancs4 Creative Commons License 2020.01.22 0 0 12468

Hosszabb lesz az , 12 ezer MÉRFÖLD ...

Mindig tiszteltem az efféle kalandorokat . Én gimnazistaként 1983 szeptemberében egy péntek délután a Verhovinnámmal ( ilyennel , nem ezzel , de ilyen volt )

Elmentem Lengyelből a Dombóvár-Nagykanizsa útvonalon Zalaegerszeg mellé , majd vasárnap vissza . Mai ésszel hallatlanul merész vállalkozás volt ez a 2x220 km-es túra , mindenféle telefon és számottevő pénztartalék nélkül , minimális technikai tudással . De édesapám felesége az előző férjével 1969-ben egy Danuviával  Velencébe ( Olaszország !!! ) motoroztak el . A Hanzelka-Zikmund-féle Tatra 87 autótúra   https://hu.wikipedia.org/wiki/Hanzelka_%C3%A9s_Zikmund  is ebbe a társulatba tartozik . Nem véletlen , hogy a cseh páros útjáról magyarul megjelent összes könyve  nevelőanyám első , fiatalon elhunyt férjének megvolt , azokat jelenleg én tárolom a korábban említett külterületi telek lakatlan kis házában .  az  Persze minél kisebb a járgány annál ütősebb a dolog .

Bervám ugyam nincs --  néhai édesapám használt  még születésem előtt  , de iszonyat romlékony szerkezet volt  -- de Panni robogóm és Dongóm van .  Hát azokkal is alakítottak gátlástalan eleink . Próbálom beleélni magam az akkor közlekedési , jogi , hírközlési viszonyokba -- hát merész játék , az biztos . Jó , tudom , Petőfi is gyalog ment Debrecenből Pestre , télen , térkép és közvilágítás , kövesút nélkül . Nem tudom mennyire lesz olvasható -- ha mégse , akkor aki kéri annak átküldöm privátban .

Előzmény: WooDoo (12465)
Bakancs4 Creative Commons License 2020.01.22 0 1 12467

Arra , hogy együtt hoztuk el emlékszem , de arra már nem , hogy ötletileg Ape-val indítottál . Mnagy fórumtárs írta valahol : nem mindegy miből ülsz be egy ilyen járműbe . Ha valaki a normál gépkocsiból keveredik ide -- mégha az a nagy autó valahonnan a kínálat legaljáról származik is -- erőst traumaként éli meg még a mopedautót is , nemhogy a háromkerekűt . Mivel Te különféle szellős járgányokat váltottál le a zárt masinára neked jól jött , mint írtad volt : az már nyeremény , hogy nem fúj be a szél , nem esik nyakadba az eső , üveg mögül nézed a tájat és az időjárást .

 

Én 1993 óta foglalkozom ilyenféle szerkezettel , azóta ismerem azok helyzetét akik valamilyen oknál fogva nem vezetnek-vezethetnek normál autót . Eleinte csak a háromkerekűek jelenthették a nemázol-nemfázol masinát az ő számukra . És ezzel egyidőben találkoztam azzal az általános mentalitással : az átlagember ezt képtelen megérteni . Sokféleképpen reagál , de a többségnek nem fér a fejébe , pedig elég egyszerű dologról van szó . A legelső Bakali találkozóra egy tatabányai társulat elhozott egy nullkilométeres Ligier mopedautót ,

amint nézegettük arra szédült két részeg alak , kérdezték mi ez . Mondtuk , és amikor megtudták az árát akkor elkezdtek hőzöngeni , hogy ebből a többmillióból párszáz ezerrel lefizetik az orvost és megkapják az orvosi hosszabbítást és kész .

Jellemző dolog az is , hogy a tizenéves fiatalok Magyarországon nem használnak mopedautót . De az ellenállás jele volt a 2005-2009 között zajló mopedautós háború ( rendszámtalan korszak , illetve részben 2013-ig ) amikor egyes hatósági elemek mindent elkövettek a gépkocsikénti besorolásért . Az ellenvélemények között volt az is , hogy jajjistenemhaegytizennégyévesgyerekcsakúgybeülegyilyenbemileszakkor ... hát mi lenne ... egyrészt nem ül be , másrészt ha mégis akkor majd vezeti -- ebben az országban a közutakon uralkodó állapotokat nézve úgy tűnik nem a mopedautósok miatt nincs svájci szintű kultúra az aszfalton .

Nálad főleg érdekes volt a fejlődés folyamata : a Minarelli motoros Sulky , majd a Piaggio motoros , végül a Aixam Minivan . A sok okostojás persze most károghatja , hogy miért nem egyből ezzel kezdted . Hát egyrészt ez egy folyamat , másrészt akkor az a 200 ezer amivel az első járgányt elindítottad gondolom az anyagi lehetőségeid határát jelentette , mint ahogy a későbbiek is nagy megterhelést jelentettek . Illetve volt egy olyan tervem , hogy ha lesz egy olcsóbb rendszámos dízel négykerekűm akkor azt pár hétre kölcsönadom neked , hogy a mopedautókkal ( a dízelséggel és variátorokkal ) kapcsolatos ellenérzéseidet mérsékeljem -- de erre nem került sor , végülis rászántad magad az Aixamre némi kísérletezgetés után . Nemrégiben írtam , hogy megvették tőlem azt az egykor karambolos Sulkyt , ha jól meggondolom olyan 100-150 ezerrel drágábban azt a fakó Ligiert is meg tudnám számítani . Használati értékben nem kérdés , ennyit megérne összekaparni .

Mai talán hülyén hangzik , de én is mondtam olyat 2009-2010 táján : négykerekű rendszámos mopedautóm nem lesz , az nekem túl drága . Jelenleg 7 van a nevemen és még néhány vár berendszámozásra , a kvadokról nem is beszélve -- az egész gyűjtemény értéke többmillió forint .

Mára a háromkerekűek nagyon visszaszorultak , az Ape-któl eltekintve hobbijármű lett belőlük -- az igények pedig nagyon elszálltak autóügyben . Egyrészt elérhetőbbek is lettek , egy tizenéves , klímás , jó állapotú autó már nem egy lehetetlen összeg , de ma ha egy kocsiban nincs szervókromány , klíma akkor sokan világvégét kiáltanak . Az új autók aztán pláne feltették a mércét .  Magam részéről nagyon nem izgat , vehetnék újabb kocsit de eszem ágában sincs , jelenleg a telkemen építendő házra gyűjtök -- akkor talán kevésbé kell izgulnom minden kimenetelkor , hogy mit loptak el esetleg .

 

Előzmény: oljeg12 (12464)
WooDoo Creative Commons License 2020.01.22 0 0 12466

"a járgány pedig isten szabad ege alatt a városon kívül egy bekerítetlen-őrizetlen-lakatlan telken próbál ellenállni a korrózió támadásainak  bokáig a földbe süppedve"

 

Mázlid van, itt Debrecenben már rég elvitték volna a méh-be. Nemrég vett a fiam egy Bobcatet meg egy mini markolót, így annyira zsúfolt lett az udvar, hogy az egyik mopedautómat elvittük a telkünkre, ami körbe van kerítve. Néhány nap múlva a környékbeli vandálok szétverték. Ha vasból lett volna, biztosan elviszik, a kerítés itt nem akadály...

Előzmény: Bakancs4 (12462)
WooDoo Creative Commons License 2020.01.22 0 0 12465

1956-57-ben egy család a 3 kerekű Lambrettájukkal tette meg a Sidney-Párizs utat. Egy modern járművel is szép teljesítmény lenne ez a 12e km-es utazás, nemhogy egy 150 cm3-is platós robogóval.

 

http://www.montin.fr/lambretta/

oljeg12 Creative Commons License 2020.01.21 0 0 12464

Én szerencsére előbb találtam rá erre a fórumra, mint mielőtt vettem volna valamit. Ape-t akartam venni és Te javasoltad helyette a Sukyt. És örültem is neki, mert a Sulkyval tudtam másod magammal közlekedni. Veled hoztuk el Győrből az első Sulkymat, ami nagy könnyebbséget jelentett, mert a beteg feleségemet tudtam velle vinni és így ismét megnyílt előtte a világ. Ez Minarlli motoros volt és 2 évig hajtottam. Abban az időben még nem volt lehetőség, hogy AM-s jogosítvánnyal négykerekű mopedautót vezessek. Majd vettem a Piaggio Vespa motorost, amit 3 évig hajtottam. És végül 2016 nyár derekán vettem az Aixam 500.4 négy kerekűt. Jó hasznát vettem a háromkerekűeknek, de ezt a négykerekűt semmiben se lehet össze hasonlítani a három kerekűekkel. Csak annyiban, hogy mindkettő zárt utasterű, autó kormányos, és mindkettővel lehet közlekedni.

Előzmény: Bakancs4 (12462)
Bakancs4 Creative Commons License 2020.01.20 0 0 12463

Javít : Nem tudom mit esznek rajta annyira , ugyanaz a motor van benne mint a Sulkyban , de azt a motorkormányos markolatváltós orrnehéz "méhecskét" borzalom vezetni , ahhoz képest a kétszemélyes autókormányos unokatestvére luxuskocsi .

 

Úgy látszik nagyon este volt már ...

Előzmény: Bakancs4 (12460)
Bakancs4 Creative Commons License 2020.01.20 0 1 12462

Ullala ! Ajjajj !

Hát , hogy ráérnék-e segíteni életre lehelni egy Amicat ? Hmm... Hát előbb számba venném a saját háromkerekűjeimet -- a többi , kettő-és négykerekű járművet ( csak azokat számolva amikből járművet akarok faragni : 32 ilyen van ) most hagyjuk .

Szóval a kedvencem az 1993-ban Olaszországból személyesen behozott Piaggio ApeCar , vele kezdtem ezt a hülye háromkerekűzést . Ennek 2015 szeptemberében  járt le a műszakija és beállt rajta a motor -- teljes felújításra vár , de azért fizetem rá az adó-biztosítást , és most , hogy vettem egy 3/4 hektáros hobbitelket amin építkezni szeretnék borzalmasan hiányzik -- lesz vele munka bőven .

Aztán ott van a Sulkym , amin 2015 nyarán  főtengelycsapágyat cseréltem és valahogy félbemaradt javítása , nem lenne sok munka vele , szerintem egy vastag délután be tudnám fejezni . Gondolom a fékek azon is kissé megragadtak már . Jelenleg be van ágyazva az egyik garázs mélyére , amikor tavaly márciusban egy kvadot kiástam mellőle így nézett ki :

 

Aztán van még egy kis háromkerekűm , a Charly . Lényegében üzemképesen került hozzám 2017 májusában ; pöccre indul és az szép alapjárat , de valami baja van , mert erőtlen a kiváló kompresszió ellenére , síkon nem lehet feltenni harmadikba és a legminimálisabb emelkedőn se jut fel . Tavaly nyáron kivettem belőle a motort , lenn van a polcon , át kéne nézni , szerintem egy vastag hétvége azt is életre lehelhetné ...

 

Persze ezek túl piti feladatok volnának , ezért kergetek gőzösebb ábrándokat is : 2012 nyarán vettem egy Sulky Kore-t kifejezetten azért , hogy dízel motort szereljek bele . Pár évvel később sikerült is vásárolnom --nem volt olcsó -- egy Kubota egyhengerest . Na az lesz a produkció ha annak a beépítésnek nekilátok , addig  motor a nyirkos pincében a járgány pedig isten szabad ege alatt a városon kívül egy bekerítetlen-őrizetlen-lakatlan telken próbál ellenállni a korrózió támadásainak  bokáig a földbe süppedve . Friss képem nincs is róla .

 

Magam részéről  előbb ezeket szeretném menteni az enyészettől .

Nem szoktam újévi fogadalmakat tenni , de idén(től) szeretném tartani magam ahhoz : a saját járgányaimat teszem valamennyire rendbe és senkinek nem vállalok szerelést . Ezt főleg a mopedautósokkal nehéz megértetni , mert szerencsétlenek nem szórakozásból használnak ilyen masinát , hanem mert mást nem vezethetnek .

Nekem ez az autószerelés a hobbim ( nem ebből élek ) , ugyanúgy a szabadidős tevékenységem mint másnak a horgászat vagy a bélyeggyűjtés . Ráadásul nagyon tetű módon dolgozom , a fenti felsorolás is utal rá milyen nehézkesen állok neki bárminek is . És amikor csinálom nagyon eltökölök vele -- ez azért lényeges , mert gyakorta próbálnak megfizetni . Hát nézzük : még tavaly meggondolatlanul beígértem egy idős bácsinak , hogy  kicserélem a Ligierjében a fűtőmotort -- ehhez annál a kocsinál ki kell venni a dízelmotort , másképp nem lehet hozzáférni . Most január első napjaiban megcsináltam , óvatos számításaim szerint a 6 délután  legalább 20 órát dolgoztam vele összesen , illetve beépítettem 15 ezer Ft értékű új alkatrészt ( gumibakot is kellett cserélni ) , plusz én adtam bontásból a fűtőmotort . Mennyit lehet az elfecsérelt 6 délutánért-hétvéégért kérni ? Ha egy szerviz 4-6 ezer forintos óradíját számolom akkor a javítás százezres nagyságrendbe kúszik föl . Lehet csak én sokallom ezt mert nem szoktam szerelőhöz járni . 

Szóval megjavítani senkinek sem fogom a járgányát , de ha mégis nekiveselkedsz nagyon szívesen segítünk mindenféle távdiagnosztikával . A problémát inkább a szerelés helyének biztosítása és szerszámok hiánya szokta okozni . A szakértelem kitartással és hozzáállással szerintem pótolható . Itt kedvező a helyzet mert nincs a jármű használatának a kényszere ami sürgetné a munkát .

A háromkerekűzés -- de végülis szinte az összes hülyejárműzés -- olyan hobbi ahol a felhasználó előbb-utóbb maga szerel . Legyen az veterán autó , repülőgép vagy motorosszán .

 

 

Előzmény: lacus076 (12459)
Bakancs4 Creative Commons License 2020.01.19 -1 0 12461

Javít : A makulátlanra megcsinált géppel a nőci a második napon állt fejre ,

 

 

Persze fel lehet tenni itt is pár képet , de ennek az oldalnak az olvasottsága nagyon kicsi

 

 

 

a Sulky csomagtartója se lebecsülendő , ha kiveszem az utasülést akkor elég rendes dolgok beleférnek

 

Előzmény: Bakancs4 (12460)
Bakancs4 Creative Commons License 2020.01.19 0 0 12460

Hát ez így szomorú történet .

Mint írtam volt korábban : itt minden másképpen van , nagyon nem szabad a többi járműcsoportnál megszokott sémákat csak úgy adaptálni .

Egy hete eladtam egy Sulkyt , azt amiről azt írtam , hogy valószínűleg olcsóbban kijött volna a barátod , ha azt veszi meg tőlem , mint amennyiből vette és felújította a sajátját . Csak azért emlegetem ezt járgányt mert hasonlóan jártak vele az előző gazdái . A kocsit 3 éve nyáron vette a feleségének valaki azért , hogy a nő munkába járásra ( 2 x 4 km ) használja , nem akart emiatt rendes gépkocsit vásárolni a meglévők mellé . A 4 kerekű dízel mopedautókat drágállotta , pedig szerintem amennyiből vette és amennyit ráköltött a Sulkyra abból már szerintem kis szerencsével-ügyességgel össze lehetett volna hozni négykerekűt is . Főként , hogy a pasas műszaki vizsgabiztosként dolgozik -- a rendszámozandó kocsik egész elfogadható áron vannak néha , az átlagember pedig nagyon fázik a berendszámozástól  . Persze ő is eljátszotta azt  amit szinte mindenki : előbb vett valamit és utána kérdezett -- pontosabban még utána sem . Nagyon ritka , hogy valaki ELŐBB keveredik ide a fórumra , kicsit tájékozódik , majd UTÁNA vesz ( vagy nem vesz ) valamit . A fentebb említett illető is megvette ezt a járgányt -- nagyjából hasonló áron és állapotban mint a  barátod -- és ahelyett , hogy éppen csak üzemképes állapotban pár napig használgatta volna a felesége ... szóval a lelkes férj előbb vagyont és munkaórák tömkelegét ráköltve felújította . A makulátlanra megcsinált képpel a nőci a második napon állt fejre , amikor a motorban-gumikban még talán 30 km se volt . A helyes eljárásra több eljárás is lett volna : egyrészt tájékozódni itt a fórumon , azért véleményeztük volna a dolgot . Esetleg ajánlunk valakit akinél kipróbálhatnak egy ilyen szerkezetet . Ha pedig már megvette azt a szekeret akkor előbb pár napig használgatni úgy ahogy van -- éppen csak biztonságosan működjön -- és ha beválik akkor ugrani neki felújítani . Így buktak rajta bőven , és még egy rossz emlékük is maradt .

Van persze jó példa is , valaki itt puhatolózott mielőtt beleugrott volna APE50 vásárlásba - azóta jó ismeretségbe kerültünk , bár a vásárlástól hamar eltántorítottuk .

 

Az első két kép a sérült Sulkyt ábrázolja , azt vette meg valaki egy hete , csak ide a szomszéd utcába került ; ha mégse felelne meg neki és nem tesz benne kárt pár héten-napon belül visszahozhatja , így nincs neki benne kockázat -- de erre aligha fog sor kerülni .

Azon tűnődök milyen alkatú lehet idős barátod , ugyanis a harmadik képen látható barátom is évekig használt efféle Sulkyt és elfért benne a több mint 190-es testmagasságával . A fotó is azért készült , mert valaki  mopedautó vásárlás előtt állva méretek miatt aggódott . Zsoltot kértem meg , hogy álljon-üljön méretet a Ligier Ambra mellett -- ő abban elfért . Igaz Zsoltnak súlyfeleslege nincs , csak egyszerűen magas -- egyébként ő is , és hasonlóan magas öccse is mopedautóznak . A harmadik fotó azt a Ligiert ábrázolja amelyik eladó , alig valamivel drágább ( irányár : 350) mint egy jobb állapotú háromkerekű . Nyilván ezen az áron ún. "foglalkozós" dízel vásárolható csak viszonylag hosszú hibalistával , de én ezt kopott piros járgányt használom több mint egy éve szinte minden nap , most egy bő hónapja állítottam le és járok inkább az 500-as Aixammel . Egyébként az Ambrát nagyságrendekkel kényelmesebbnek találom mint a szakmai körökben sokkal többre értékelt Aixamet , de annak sokkal jobb a csomagtér-kiosztása . 

Szóval eladó a Sulky . Nehéz ügy , nagyon szűk a piacuk , a legtöbb felhasználó előbb-utóbb összekaparja a rávalót és vesz rendes mopedautót , valahonnan a kínálat aljáról . Persze azokkal szokott lenni gond bőven , de használati értékben és utazási kényelemben nagyságrendekkel a kis háromkerekűek fölött vannak .

Persze fel lehet tenni itt as pár képet , de ennek az oldalnak az olvasottsága nagyon kicsi és a törzslakóknak már megvan a maga járgánya , olykor több is . Hirdetni kell , lényegében a Jófogás és a Hahu a legesélyebb , hogy elvigye . A fészbúkot nem tudom .

Amit el lehet adni jó áron ebben a műfajban : az az APE50 -es . Nem tudom mit esznek rajta annyira , ugyanaz a motor van benne mint a Sulkyban , de azt a motorkormányos markolatváltós orrnehéz "méhecskét" borzalom vezetni , ahhoz képest a kétszemélyes motorkormányos unokatestvére luxuskocsi . És mégis , az APE kultusz dübörög  árak az egekben ; csak a plató miatt aligha , mert a Sulky csomagtartója se lebecsülendő , ha kiveszem az utasülést akkor elég rendes dolgok beleférnek .

Hát majd alakul .

Előzmény: 4728ITI (12458)
lacus076 Creative Commons License 2020.01.18 0 0 12459

Szeretném ha menne mükődne, jelenleg beindult, de a karbi folyt. Azt meg tudnám csináltatni de fék nincs mert 6 évet állt. Meg kéne nézni egy hozzáértőnek a szijak állapotát is(égszij, variátorszij), olaj gyertyacsere és elektromosan átnézni egyenlőre röviden ennyi.

Ha lenne egy ember aki mindezt vállalja jobb volna mint több helyre állandoan szállitani. 

Tudsz ilyet vagy vállalod te??

Tudom nem ma kezted évekre visszamenőleg olvastam irásaidat

Válaszod előre is köszi . 

 

4728ITI Creative Commons License 2020.01.15 0 0 12458

Szia!

Idős barátommal találkoztam nemrég, elmondta hogy elkészült a háromkerekűjével, rendbe tette a motort, működik minden, csak egy baja van vele hogy nem fér el benne. Amikor először beleült, szét volt esve az ülés. Felújíttatta, visszahegesztette a rögzítéseket, akkor derült ki a szomorú igazság. Ezért most el akarja adni. Ha valakit érdekel, csinálok róla fotókat és felteszem ide.

Előzmény: Bakancs4 (12457)
Bakancs4 Creative Commons License 2020.01.12 -1 0 12457

pár dogot kéne csak javitani a használathoz de nem vagyok szerelő

 

Ebben az esetben részekre kell bontani a problémát . Egyrészt mi a cél ? Az üzemképesség ? Az üzembiztonság ? A korhű állapot ? Netán a legális közúti használhatóság ? Ez utóbbi egy háromkerekű , 250cm3-as járgányon nehezen biztosítható .

 

Ha valaki egyáltalán nem ért hozzá az nehezen tudja beröffenteni a makrancos paripát . Egy normál motorszerelőnek  vagy kisgépszerelőnek viszont nem jelenthet akadályt -- bár aki maga bütykölgeti a Babettáját-robogóját az is el bír vele . Szóval az üzemképesség biztosítható . Az üzembiztosság már rázósabb , de az lényegében az üzemképesség folyamatos formája . Ha valaki tud hibát elhárítani az nagyjából hozza dolgot , mert ha menet közben leáll a gép akkor felismervén a slusszos gyertyát , az eldugult főfúvókát általában el tudja hárítani azt .

A korhű állapot a múzeológus vénájúak ( a zsargonban : "szegecsszámlálók") mániája , én azzal nem foglalkozom .

A legális közúti használhatóság nehéz dió , abban a témakörben már otthon vagyok -- de röviden : ugyanolyan feltételek vanank , mint bármelyik gépkocsinál vag y(nagy)motorkerékpárnál , vagyis műszaki , forgalmi , törzsköny, rendszám és "A"-s ( legalább A1-es) jogsi .

 

Mi a státusz most ? Indul , megy ? Meg se nyikkan ?

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!