Keresés

Részletes keresés

Bakancs4 Creative Commons License 2024.02.07 0 0 12830

Érdekes megközelítés , bár engem különösebben nem hoz tűzbe :

 

https://totalcar.hu/magazin/hirek/2024/02/03/ez-a-jarmu-egyszerre-ketto-es-harom-kereku/

 

monogram Creative Commons License 2023.06.27 0 0 12829

azt hiszem ez lenne az ideális közlekedési eszköz majd ha nyugdijjas leszek CRAZY HAYABUSA POWERED PIAGGIO APE - IS THIS THE CRAZIEST CAR IN THE WORLD? - YouTube

 

Törölt nick Creative Commons License 2023.05.08 0 0 12828

Szia...mi a pálya? Beleuntál a kis 3kerekű "töketlen" gépekbe?😁

Előzmény: Bakancs4 (12825)
dearsulky Creative Commons License 2023.03.18 0 0 12827

Betojtam...én meg rendszám, forgalmi nélkül szaladgálok velük...😁😁

 

dearsulky Creative Commons License 2023.03.18 0 0 12826

Jófogáson találtam..."hogy mi van, kinek van mumpsza kisfiam?"

(Hofi után szabadon)😁

Bakancs4 Creative Commons License 2023.01.22 0 0 12825
WooDoo Creative Commons License 2022.12.07 -1 0 12824

Tudom, hogy a kereslet és a kínálat határozza meg az árat, de mindig irreálisnak éreztem az Ape-k árazását. Volt nekem is, szerintem a műszaki tartalom semmiképp sem indokolja az árat. Mindig rüheltem a 2ütemű motorokat, életemben nem szívtam annyit a szereléssel, mint amikor még benzinmotoros fagyiskocsijaim voltak.

 

Ez az elektromos Ligier egy álom az Apehoz képest. Üzembiztos a technika, nulla a szervizigény, és a lányok is tudják vezetni. Igaz 1-el több a kereke, de szerintem legalább olyan feltűnő jelenség, mint egy Ape. Árban meg a töredéke...

 

https://www.hasznaltauto.hu/lakokocsi/egyedi/egyedi_fagylaltos_kocsi-18873153#sid=6f7e5163-2282-426c-a537-efe35504aed3

 

Előzmény: Bakancs4 (12823)
Bakancs4 Creative Commons License 2022.12.01 0 1 12823

Egyik barátom már átküldte pár hete . Most rákerestem , még mindig hirdetik -- nem értem miért nem csaptak le rá ...

Bár én ennyiért házat vennék inkább , de tudom magamról mennyire kicsinyes és anyagias vagyok .

 

Előzmény: monogram (12821)
monogram Creative Commons License 2022.11.10 0 1 12822

monogram Creative Commons License 2022.11.10 0 0 12821

 eladó szegeden 

szegedijoe Creative Commons License 2022.11.06 0 0 12820

Akkor úgy látszik,ennél az autónál is a meglévő dolgokból legóztak.

Bakancs4 Creative Commons License 2022.11.02 0 0 12819

Ja , nekem is úgy tűnik .

Előzmény: szegedijoe (12818)
szegedijoe Creative Commons License 2022.10.31 0 0 12818

Üdvözletem mindenkinek!

Ma olvastam a cikket. Csak én látom úgy,hogy az autó kereke olyan mint a Bma Amicáé? Vagy más mopedautóé is lehet,ezeket nem ismerem... 

https://www.vezess.hu/vezetunk/2022/10/30/1983-ford-ghia-trio-koncepcioauto/

Alfred Creative Commons License 2022.10.23 0 0 12817

Ilyen is van, mert látom a filmen, de még Gugglival se találtam nyomát...
Háromkerekű teher Amica!
https://www.youtube.com/watch?v=H01XpWg4xW0&list=PLsHkIXCUBWPDmic2FrbUvGeRTjSU8Pb17&index=6

lacek80 Creative Commons License 2022.10.14 0 0 12816

Sziasztok a tud valaki segíteni hogy hol találom az ape 50-es alváz és motor számát köszönöm

Bakancs4 Creative Commons License 2022.09.26 0 0 12815

Egy háromkerekű ritkaság -- s mint a ritkaságok általában , ez se olcsó  :

 

 

https://auto.jofogas.hu/csongrad/Bremach_billencs_lombardini_diesel_131034467.htm

Bremach billencs lombardini diesel

Ár: 990 000  Ft

Tulajdonságok

Helység: Szeged +36205223306

Kategória: Mezőgazdasági gép

Gyártási év: 1981

Kilométeróra állása: 31500

Leírás

Eladó a képeken látható Bremach billencs! 2hengeres léghűtéses lombardini dízel! Olasz import! Rozsdamentes! 15 évet állt! Pöccre indul! Féket át kell nézni! Nem helyezhető forgalomba! Tanyára, telephelyre stb..

 

Középdunántúli Creative Commons License 2022.09.13 0 0 12814

Nagyon megköszönném! Az email- címem nyilvános.

Előzmény: APEDOKI (12813)
APEDOKI Creative Commons License 2022.09.12 0 0 12813

Nekem a cuccaim között úgy emlékszem hogy van egy üveg gyertyám eredeti dobozában. Ha érdekel írd meg és megpróbálom előkeresni.  Eladnám nem  horror áron. Üdv: Misibácsi.

Előzmény: Középdunántúli (12812)
Középdunántúli Creative Commons License 2022.08.31 0 0 12812

Köszi, megpróbálom. Hasznos kis cucc volt.

Előzmény: Bakancs4 (12811)
Bakancs4 Creative Commons License 2022.08.30 0 1 12811

Én apróhirdetési oldalakon vettem az elmúlt években , de nem az újonnan hirdetett kínait , hanem még a régi retrós magyar gyártmányt . Volt olcsón , talán kétezerért , meg a többszöröséért is .

Időnként rá kell keresni , néha-néha bedobnak egyet .

 

Előzmény: Középdunántúli (12809)
Középdunántúli Creative Commons License 2022.08.30 0 0 12810

Rákerestem, igen, még létezik. 23-25 ezerért vesztegetik...

Előzmény: Középdunántúli (12809)
Középdunántúli Creative Commons License 2022.08.30 0 0 12809

Harmincvalahány esztendővel ezelőtt nekem is volt üveggyertyám, még a 412-es Moszkvám karburátorbeállításához használtam. Később valami úton- módon eltűnt, azóta nem is láttam sehol sem, nem is hallottam felőle. Létezik még kereskedelmi forgalomban?

Előzmény: Bakancs4 (12808)
Bakancs4 Creative Commons License 2022.08.29 0 0 12808

Jaja , egy próbát végülis megér . Én egyébként túlzottan nem értek ezekhez a szerkezetekhez , robogóm tkp. nincs is . Az egyesületünknek van egy kis CB50-es Hondája , de az valamikor a 70-es években készült , kis tüneményes 4 ütemű váltós masina -- ma délután is kiugrottam vele Bograpusztára . Szóval annak a porlasztója-fojtása köszönő viszonyban sincs mostanában alkalmazott módszerekhez . Van azonkívül nekem egy Sulky Sp50-esem ( kis 3 kerekű miniautó ) abban az Ape50 hajtáslánc van . Mivel ehhez a többszáz kilós kis háromkerekűhöz igencsak kevés az 50 cm3 , ezért ebben a kategóriában az elégedetlenkedés és tuningolás hajlam alaphelyzet . Az én kocsimban is valami 75-85 cm3-as henger van , de a porlasztó az alap maradt .

Mivel alapvetően 4 kerekű segédmotoros kerékpárokkal foglalkozom ezért akad a háztartásban jópár ( tucatnyi ) kis 50-es rendszámozható kvad és mopedautó , ez utóbbiak a törvény adta előírások miatt dízelek , általában valami félliteres kéthengeres négyütemű ipari dízelmotor brummog bennük . Ez utóbbi masinákhoz ( dízel mopedautókhoz )értek inkább .

A kis 50-es kvadokban jellemzően valami 2 ütemű robogóblokk van , így az ismereteim jobbára ezeknek köszönhetőek . Ez mindenesetre arra jó , hogy ne különösebben kedveljem ezt kis egyhengeres kétütemű benzines társadalmat --a dízelmotorok sokkalta tartósabbak és megbízhatóbbak .

A lemezke eltávolítása szerintem nagyon  el fogja vinni a keverék összetételét , durván változtatni kell a főfúvókán . Az ilyen beállításokhoz szoktam üveggyertyát használni .

 

Középdunántúli Creative Commons License 2022.08.28 0 0 12807

Kipufogónál nincs. A levegő-rendszernél viszont vannak- ahogy már említette is korábban Bakancs4 sporttárs- szűkítésre utaló jelek. Ilyen mértékű suszterolásba azonban nincs szándékom belemenni. Fúvókacsere és tárcsakivétel- miután azok könnyen végrehajthatók, így nyilvánvalóan nem eshetnek a beidézett törvényi tiltás hatálya alá, viszont igen.

Előzmény: Mnagy (12806)
Mnagy Creative Commons License 2022.08.27 0 0 12806

A könyök henger csatlakozásnál találkoztam az alátétes szűkítéssel, ha nincs az jó.

Előzmény: Középdunántúli (12805)
Középdunántúli Creative Commons License 2022.08.27 0 0 12805

A kipufogón sem a hengernél levő bemenetnél sem a végén nem látszik semmiféle szűkítés. Lehet, hogy valahol belül van, de szétflexezni a dobot azért nem fogom. A tárcsakivételt és a nagyobb fúvókát próbaképp meg fogom csinálni, márcsak puszta kíváncsiságból is. Egyébként igazából nekem nem is a 40 km/órával van problémám, hanem a nyögvenyelős gyorsulással lámpáknál, kereszteződéseknél.

Előzmény: Mnagy (12804)
Mnagy Creative Commons License 2022.08.27 0 0 12804

Dobd ki azt a tárcsát, és vedd le a kipufogót is oda is szoktak behegeszteni egy szűkítő alátétet, azt is faragd ki. Egy 75-ös fúvókával, némi után állítással jobban megy és kevésbé fog melegedni. SZerintem!

Előzmény: Középdunántúli (12796)
Középdunántúli Creative Commons License 2022.08.27 0 0 12803

Még egy apró megjegyzés; én a 120 kilós nagybácsi vagyok...

Előzmény: Bakancs4 (12801)
Középdunántúli Creative Commons License 2022.08.27 0 0 12802

Nagyon meggyőző és hasznos, köszönöm. Annyi megjegyzéssel, hogy egyrészt jogszabály ide vagy oda, de nem sok -hozzám hasonlóan- 40-nel cammogó robogóval találkoztam még az utakon, másfelől pedig a jelek szerint szintén nem túl gyakori a szóbanforgó lemezdarabka  jelenléte, fellelhetősége sem a robogók karburátoraiban. (Lám, még egy ilyen "szakfórumon" sem sorjáznak egymás hegyén- hátán a hozzászólások a témához...) Egyszóval visszatérhetünk a nyitókérdéshez; mi a fenét művel az a likacsos lemezke a karbi szívóoldalán...?

Előzmény: Bakancs4 (12801)
Bakancs4 Creative Commons License 2022.08.26 0 1 12801

Van ugyebár a híres háromszög

  • -- egyik sarkában a jármű tulajdonosa van , aki szeretné tuningolni a járgányt és hajszolná a teljesítményt , meg a sebességet
  • -- másik sarkában van a hatóság , aki a jogszabályban megengedett teljesítményt-sebességet nem engedi növelni
  • -- a harmadik sarokban van a gyártó . Ő ugyebár a fogyasztóból él , tehát az ő igényeihez igazodna , de a hatóság igyekszik ezt megakadályozni . A mező közepében vannak a hatósági előírások , vegyük ezeket szemügyre .

Ez egy átvett Uniós jogszabály , nálunk a 6/1990-es KÖHÉM rendelet B. függelékébe van beillesztve , ott is a III. rész VII. fejezetében , mintegy 6 oldal . Mivel maga a teljes joganyag több ezer (!) oldal amiben nagyon nehéz megtalálni bármit is , ezért idézgetek belőle . A jogalkotó nagyon komoly elírásokat fogalmaz meg a segédmotoros kerékpárt gyártókkal szemben , aminek a fő lényege : bármiféle teljesítmény növelés ( házilagos eszközökkel legalábbis ) szinte lehetetlen legyen -- egyértelműen kiderül , hogy ezeknek nem lehet megfelelni egy ilyen kis lemezkével amit könnyedén kidobhatunk  a karburátorból .

Hát nézzük mire terjed ki a jogalkotó figyelme . Egyébként sem a karburátorral fojtják a segédmotoros kerékpárt , mert akkor nagyon befolyásolná a végsebességet a rajta ülő testsúlya . Ha a 45 kilós kislánnyal megy 50-et , akkor 120 kg-os nagybácsival el se tud indulni . Ha nagybácsira hangolunk , akkor a kislánnyal közel 100-as csúcssebességet fog produkálni . Ezért a fordulatszám és áttétel relációra is nagyon figyelnek -- bizonyos fordulatszám fölött a gyújtás kihagy .

 

6/1991 KÖHÉM r. B függelék

 

VII. FEJEZET

SZAKSZERŰTLEN BEAVATKOZÁSOKKAL SZEMBENI INTÉZKEDÉSEK KÉTKEREKŰ L KATEGÓRIÁJÚ JÁRMŰVEK ESETÉBEN

1. FOGALOMMEGHATÁROZÁSOK

1.1. A „szakszerűtlen beavatkozásokkal szembeni intézkedések kétkerekű L kategóriájú járművek esetében” olyan műszaki követelményeket és előírásokat jelentenek, melyeknek célja megakadályozni a biztonságot különösen a jármű teljesítményének növelése útján hátrányosan befolyásoló és a környezetet károsító illetéktelen módosításokat.

1.2. „A jármű teljesítőképessége”: a segédmotoros kerékpárok legnagyobb sebessége és a motorkerékpárok motorteljesítménye.

1.3. „Járműkategória”: az alábbi kategóriákba sorolt járművek:

1.3.1. A kategóriájú járművek - segédmotoros kerékpárok,

1.3.1. B kategóriájú járművek - 125 cm3-nél nem nagyobb hengerűrtartalmú és 11 kW-ot meg nem haladó teljesítményű motorkerékpárok.

1.3.2. C kategóriájú járművek - 25 kW-ot meg nem haladó teljesítményű és 0,16 kW/kg teljesítmény/tömeg arányú motorkerékpárok, ahol az üzemkész állapotban mért tömeg a 92/61/EGK irányelv (ER B Függelék) II. melléklete (d) megjegyzésének 2. pontja szerint van meghatározva.

1.3.4. D kategóriájú járművek - a nem B vagy C kategóriába tartozó motorkerékpárok.

1.4. „Illetéktelen módosítás”: olyan módosítás, amelyet ez a fejezet nem enged meg.

1.5. „Alkatrészek felcserélhetősége”: nem azonos alkatrészek felcserélhetősége.

1.6. „Szívóvezeték”: a szívócsatorna és a szívócső együttese.

1.7. „Szívócsatorna”: a beszívott levegő hengeren, hengerfejen vagy forgattyúházon át vezető útja.

1.8. „Szívócső”: a porlasztót vagy a levegőszabályozó rendszert a hengerrel, a hengerfejjel vagy a forgattyúházzal összekötő alkatrész.

1.9. „Szívórendszer”: a szívóvezeték és a szívás zajcsökkentő együttese.

1.10.1500 „Kipufogórendszer”: a kipufogócső, a hőtágulási szakasz, a hangtompító és a katalizátor (ha van) együttese.

1.11. „Speciális szerszámok”: olyan szerszámok, amelyek csak a jármű gyártója által felhatalmazott márkaszerviznek állnak rendelkezésére és amelyekhez a nagyközönség nem jut hozzá.

2. ÁLTALÁNOS ELŐÍRÁSOK

2.1. Nem azonos alkatrészek felcserélhetősége alkatrész-típusjóváhagyással rendelkező járművek esetében:

2.1.1. Bármilyen A vagy B kategóriájú járműnél az alábbi alkatrészek vagy alkatrész-csoportok:

a) kétütemű járműveknél: henger/dugattyú együttes, karburátor, szívócső, kipufogórendszer,

b) négyütemű járműveknél: hengerfej, vezérműtengely, henger/dugattyú együttes, karburátor, szívócső, kipufogórendszer, felcserélhetősége a jármű és bármely más ugyanazon gyártó által előállított másik jármű között tilos, ha ez a felcserélhetőség az A kategóriájú járművek esetéhen a jármű legnagyobb névleges sebességének 5 km/ó-nál nagyobb növekedését vagy B kategóriájú járművek esetében a jármű teljesítményének 10%-nál nagyobb növekedését idézi elő. Egyetlen esetben sem szabad túllépni az adott kategóriára előírt legnagyobb tervezett sebességet vagy a hasznos teljesítményt. Külön megjegyzendő, hogy a 92/61/EGK irányelv (ER B Függelék) I. mellékletének megjegyzésében említett kis teljesítményű segédmotoros kerékpároknál a tervezett legnagyobb sebesség 25 km/ó.

2.2.1501 A gyártónak ki kell jelentenie, hogy az alábbi jellemzők nem fogják 10%-nál többel megnövelni a B. kategóriájú motorkerékpár teljesítményét vagy 5 km/ó-nál többel megnövelni a segédmotoros kerékpár sebességét és semmi esetre sem következhet be az adott kategóriára meghatározott legnagyobb tervezett sebesség vagy legnagyobb hasznos motorteljesítmény túllépése: gyújtás (előgyújtás stb.), hajtóanyagrendszer.

2.3. A B kategóriájú járműveknek teljesíteniük kell a 2.3.1 vagy 2.3.2 vagy 2.3.3 és a 2.3.4 és 2.3.5 pontok követelményeit.

2.3.1. Egy eltávolíthatatlan hüvelyt kell a szívóvezetékben elhelyezni. Ha ez a hüvely a szívócsőben van elhelyezve ez utóbbit nyírócsavarokkal vagy csak speciális szerszámok segítségével eltávolítható csavarokkal kell a motorblokkhoz erősíteni. A hüvely keménysége legalább 60 HRC legyen. Fala a szűkített keresztmetszetben nem lehet 4 mm-nél vastagabb. Minden, a hüvely eltávolítására vagy módosítására irányuló próbálkozás vagy a hüvely és környezete tönkremeneteléhez vagy a motor teljes és tartós működésképtelenségéhez vezessen mindaddig, amíg vissza nem állítják a jóváhagyásnak megfelelő állapotot. Az 1.3 pontban meghatározott járműkategóriát vagy kategóriákat feltüntető jelölésnek olvashatónak kell lennie a hüvely felületén vagy annak közelében.

2.3.2. Minden szívócsövet nyírócsavarokkal vagy csak speciális szerszámok segítségével eltávolítható csavarokkal kell felerősíteni. A csöveken belül egy, a külső felületen megjelölt szűkített keresztmetszetnek kell lennie; ezen a helyen a falvastagságnak 4 mm-nél, rugalmas anyag, mint például gumi alkalmazása esetén 5 mm-nél vékonyabbnak kell lennie. Minden, a szűkített keresztmetszet módosítására irányuló próbálkozás vagy a csövek tönkremeneteléhez vagy a motor teljes és tartós működésképtelenségéhez vezessen mindaddig, amíg vissza nem állítják a jóváhagyásnak megfelelő állapotot. Az 1.3 pontban meghatározott járműkategóriát vagy kategóriákat feltüntető jelölésnek olvashatónak kell lennie a csöveken.

2.3.3. A szívóvezeték hengerfejben lévő részén egy szűkített szakasznak kell lennie. Ennél szűkebb rész a szívócsatorna mentén (a szelepülések környezete kivételével) sehol sem lehet. Minden, a szívóvezetéken végzett, a szűkített keresztmetszet módosítására irányuló próbálkozás vagy a cső tönkremeneteléhez vagy a motor teljes és tartós működésképtelenségéhez vezessen mindaddig, amíg vissza nem állítják a jóváhagyásnak megfelelő állapotot. Az 1.3 pontban meghatározott járműkategóriát feltüntető jelölésnek olvashatónak kell lennie a hengerfejen.

2.3.4. A 2.3.1, 2.3.2 és 2.3.3 pontban említett szűkített keresztmetszet átmérője a szóban forgó motorkerékpártól függően változik.

2.3.5. A gyártónak meg kell adnia a szűkített keresztmetszet átmérőjét és az illetékes hatóságok előtt bizonyítania kell, hogy ez a szűkített keresztmetszet a gázok áramlása szempontjából a legkritikusabb szakasz, valamint hogy nincs olyan más keresztmetszet, melynek módosítása 10%-nál többel növelhetné a jármű teljesítőképességét. Ennek az irányelvnek a hatálybalépése után négy évvel a különböző motorkerékpár-típusok szűkített keresztmetszeteinek legnagyobb átmérőjét a 6. cikkben megadott eljárást követően, a gyártók által megadott szűkített átmérők alapján számszerűen meg kell határozni.

2.4. A levegőszűrő eltávolítása nem növelheti meg egy segédmotoros kerékpár tervezett legnagyobb sebességét 10%-nál többel.

3. A ÉS B KATEGÓRIÁJÚ JÁRMŰVEKRE VONATKOZÓ KÜLÖNLEGES KÖVETELMÉNYEK

Ennek a pontnak a követelményei nem kötelező jellegűek, hacsak nem szükséges egy vagy több követelmény együttes alkalmazása olyan szakszerűtlen beavatkozás megakadályozására, ami A kategóriájú járművek esetében a jármű legnagyobb tervezett sebességének 5 km/ó-nál nagyobb növekedését. B kategóriájú járművek esetében a jármű legnagyobb hasznos teljesítményének 10%-nál nagyobb növekedését eredményezné.

3.1. Hengerfejtömítés: ha van hengerfejtömítés, annak beszerelés utáni legnagyobb vastagsága nem lehet több, mint

3.1.1. 1,3 mm segédmotoros kerékpároknál,

3.1.2. 1,6 mm motorkerékpároknál.

3.2. Kétütemű motorok henger/forgattyúház tömítése: ha a henger alapja és a forgattyúház között bármilyen tömítés van, annak beszerelés utáni legnagyobb vastagsága nem lehet több, mint 0,5 mm.

3.3. Kétütemű motorok dugattyúja: a felső holtponti helyzetben lévő dugattyú nem takarhatja el a szívónyílást. Ez a követelmény nem vonatkozik az átömlő csatorna szívónyílással egybeeső részeire, lemezrugós (hörgő-) szelepe(ke)t tartalmazó szívási rendszerű motorral ellátott járművek esetében.

3.4. Kétütemű motorok esetében a dugattyú 180°-kal történő elfordítása nem növelheti meg a motor teljesítőképességét.

3.5. A 2.3. pont rendelkezéseivel nem ellentétben, a kipufogórendszerben nem engedhető meg mesterséges szűkítés. A négyütemű motorok szelepvezetői nem tekintendők mesterséges szűkítésnek.

3.6. A kipufogórendszer hangtompító(ko)n belül elhelyezett, a kipufogócső tényleges hosszát meghatározó részét (részeit) kiszerelhetetlen módon kell a kipufogó hangtompító(k)hoz vagy a kipufogó doboz(ok)hoz rögzíteni.

3.7. Tilos a motor teljes terhelhetőségét korlátozó bármilyen (mechanikus, villamos, szerkezeti stb.) berendezést [pl. fojtószelep-ütközőt vagy forgó-fogantyú (gázadagoló) ütközőt] alkalmazni.

3.8. Ha egy A kategóriájú jármű elektromos/elektronikus sebességkorlátozó berendezéssel van ellátva, a gyártónak adatokat és igazolást kell szolgáltatnia a vizsgálatot végző hatóságoknak annak bizonyítására, hogy a berendezésnek vagy vezetékrendszerének módosítása vagy kiiktatása nem növeli meg 10%-nál többel a segédmotoros kerékpár legnagyobb sebességét. Tilos a szikragyújtást kikapcsoló és/vagy gátló elektromos/elektronikus készülékek használata, ha működésük növeli az üzemanyag-fogyasztást vagy az elégetlen szénhidrogének kibocsátását. Az előgyújtási szöget változtató elektromos/elektronikus készülékeket úgy kell megtervezni, hogy a működő készülék mellett mért motorteljesítmény ne különbözzön 10%-nál többel a kikapcsolt készülék és a legnagyobb utazási sebességhez beállított előgyújtási szög mellett mért teljesítménytől.

A legnagyobb utazási sebességet a legnagyobb teljesítmény kifejtésére megállapított értékhez képest ±5°-ra beállított előgyújtási szög mellett kell elérni.

3.9. Ha egy motor lemezrugós (hörgő-) szeleppel van ellátva, ezt vagy a szeleptest újrafelhasználását megakadályozó nyírócsavarokkal vagy kizárólag speciális szerszámokkal oldható csavarokkal kell felerősíteni.

3.10.1.2. A használt betűk, számok vagy jelek legalább 2,5 mm magasak és jól olvashatók legyenek. Azonban a 3.10.1.3.7 és 3.10.1.3.8 pontban megnevezett és az ezekhez hasonló alkatrészek megjelölésének minimális magassága a 9. fejezetben megadott legyen.

3.10.1.3. A 3.10.1.1 pontban említett alkatrészek a következők:

3.10.1.3.1. szívászajcsökkentő (levegőszűrő);

3.10.1.3.2. karburátor vagy hasonló berendezés;

3.10.1.3.3. szívócső (ha nincs egybeöntve a karburátorral vagy hengerrel, vagy forgattyúházzal);

3.10.1.3.4. henger;

3.10.1.3.5. hengerfej;

3.10.1.3.6. forgattyúház;

3.10.1.3.7. kipufogócső (-csövek) (ha nincsenek a hangtompítóval egybeépítve);

3.10.1.3.7a.1502 katalizátor(ok) (csak ha nincsenek beépítve a hangtompítóba)

3.10.1.3.8. hangtompító(k);

3.10.1.3.9. az erőátvitel hajtó része (első lánckerék vagy szíjtárcsa);

3.10.1.3.10. az erőátvitel hajtott része (hátsó lánckerék vagy szíjtárcsa);

3.10.1.3.11. a motorszabályozó rendszer bármely elektromos/elektronikus berendezése (gyújtás, befecskendezés stb.) és minden olyan elektronikus áramköri kártya, amely felnyitható berendezésben van elhelyezve;

3.10.1.3.12. szűkítő szakasz (hüvely vagy egyéb).

3.10.2. A szakszerűtlen beavatkozást nehezítő tábla

3.10.2.1. Minden járművön, jól hozzáférhető helyen egy legalább 60 mm x 40 mm nagyságú táblát kell tartósan elhelyezni (lehet ragasztva is, de ne legyen eltávolítható anélkül, hogy megsérülne), amelyen a gyártónak az alábbiakat kell feltüntetnie:

3.10.2.1.1. a gyártó nevét és kereskedelmi jelét;

3.10.2.1.2. a jármű kategóriáját jelző betűt;

3.10.2.1.3. az erőátviteli rendszer hajtó és hajtott elemeire vonatkozóan a fogak számát (lánckerekek esetén) vagy az átmérőt (mm-ben) (szíjtárcsák esetén).

3.10.2.1.4. A 3.10.1 pont szerint megjelölt alkatrészeket azonosító kódszámo(ka)t vagy jele(ke)t.

3.10.2.2. A betűk, számok vagy jelek legalább 2,5 mm magasak és jól olvashatók legyenek. Az 1. ábrán az alkatrészek és kódszámaik vagy jeleik közötti kapcsolatot bemutató egyszerű rajz látható.

3.10.3. Nem eredeti alkatrészek jelölése

3.10.3.1. Ennek a fejezetnek megfelelően a járműhöz típusjóváhagyással rendelkező és a jármű gyártója által eladott, a 3.10.1.3 pontban felsorolt alkatrészek helyett használható cserealkatrészek kódszámát vagy jelölését vagy a 3.10.2 pont szerinti táblán vagy egy, az alkatrésszel együtt szállított (normális használat közben olvasható állapotban maradó és tönkretétel nélkül nem eltávolítható) matricán kell feltüntetni, melyet a tábla mellé kell felragasztani.

3.10.3.2. Nem eredeti gyártású csere kipufogó-hangtompítók esetében az ilyen önálló szerelési egységek kódszámát vagy jelölését egy, az alkatrésszel együtt szállított (normális használat közben olvasható állapotban maradó és tönkretétel nélkül nem eltávolítható) matricán kell feltüntetni, melyet a tábla mellé kell felragasztani.

3.10.3.3. Ha a 3.10.3.1 és 3.10.3.2 pont értelmében nem eredeti alkatrészeket kell megjelölni, a jelöléseknek meg kell felelniük a 3.10.1.1 és 3.10.2.2 pont rendelkezéseinek.

 

Előzmény: Középdunántúli (12799)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!