3.81béta4c letölthető!
Eddig észlelt hibák:
* Vonatlistában dupla clickre nem megy be a vonat szerkesztésébe, hanem kilép a listából.
* Loggolás. Ha végállomáson van logpontom, de kézzel indítom (Start immadiately) a vonatot, nem jelenti.
* Ha a jelző rajzolatát megváltoztatom, azt csak OK-ra hajlandó tudomásul venni, Activate-re nem (pedig egyéb változtatások az utóbbira is rögzülnek)
* Hasonló helyzet váltóknál (peronos kombináció), ha a működésmód már be van állítva és nem akarok újra belemászni, csak Cancellel tudok kijönni, és akkor sem rögzíti a grafikaváltást.
Az új jelzőféleségek, és hogy peron mellé is állíthatók, tetszenek.
Az is klassz, hogy F12 ill. ctrl+F12-vel lehet váltani a vágány fajtáját. Még jobb lenne, ha ez a kijelölt területen egyszerre lenne végezhető!
Kevésbé előnyös, hogy a sima, peron nélüli vágányok nem rajzolhatók önállóan, hanem utólag egyenként kell átállítani a rajzolatot. (Erre majd kialakítom a megfelelő munkamódszert, hogy gyorsabban haladhassak)
Az első üzemi tapasztalatok a Bahn 3.81-el:
-A Handverfolgung (Kézi követés) nem megy, a program kilép ennek hatására. De csak akkor, ha a vonatot a Zug trennen funkcióval megosztom.
-Új járművek száma nem jelentős, de a járművek ország szerinti csoportosítása nagyon jó ötlet, bár egyes beidegződések (pl. BLS-t a B-nél keresem) most rossz útra vezetnek. :-)
-Hálózatkezelése csodás. A járművezetők logikája is sokat fejlődött.
Ha van még, akit érdekel :)
3.81 béta verzió letölthető!
Főbb újdonságok:
- Biztberek hatása megdott útvonalakra korlátozható.
- Hosszabb azonosítók (pl. kocsiszín/fűtőház, végállomás, útvonal)
- Sokkal több végállomás, biztber, adatváltoztató pont stb. telepíthető.
- A 3.80 hibái ki vannak javítva pl. vonatkövetéskor a fejlécben eddig végállomási tartózkodásnál "O" jelent meg, ezután "T".
- On-line útvonalkijelzésnél külön színnel jelzi a remizből kiálló, illetve oda beálló vonatokat.
Nekem van egy egész szép kis netz-em a 3.80-hoz, egyvágány, két vágány, usw. Télleg, nincs valakinek ötlete, hogyan lehet kicselezni a shareware verzió időkorlátját? Mert a visszadátumozás itt már nem megy ("Datenfehler") úgy, mint a 3.70, 3.75-nél...
Oké, biztos beletanulok idővel.
Egyelőre csináltam egy másik kocsiszínt, aminek a sínje egyenesen a vonalra megy, és átraktam a villamost oda :)
Most végre van egy vonalam, egy szóló Tátrával, egy megállóval.
Vagy tégy a vakvágány végére egy ütközőbakot (P betűre jelennek meg), akkor automatikusan visszafordul.
(3.80 verzióban vigyázz, nehogy buszhoz vagy hajóhoz valót tegyél oda!)
Ti is bénáztatok, amikor először játszottatok vele?
Nagy nehezen kiküldtem egy villamost a kocsiszínből, erre rögtön belement egy vakvágányba, és most nem mozdul.
Kívánságra mailben küldeni tudom az alábbiakat:
1. layout közvetlenkocsi-járatokkal az Alföld fővonalain. + vonatösszeállítások átrendezése. Fordulóterv mellékelt szövegfájlban. 3.70-es verzió, 10 raszter/km
2. Kárpát-medencei vasúti csomópontok léptékhelyes elrendezésben. V3.80, 20 raszter/km (így a 16000-be még épp belefér). Még csak az északi rész készült el.
Szevasztok!
Most nem tudom, irígykedjek-e, de én pl. sose láttam a JBSS honlapon a 3.75 bétát.
Na mindegy, a 3.80 már nekem is megvan.
És élve az alkalommal felhívom a figyelmet 2 bug-jára!
1) A "szabálytalan" keresztezéseknél, tehát pl.
\/
/\ nem működik helyesen a _keep free crossig_ opció, illetve a vágányút előzetes lefoglalása. Jó, mondhatnánk eddig sem működött. Csakhogy eddig az itt találkozó vonatok lazán áthatoltak egymáson, most már erre nem hajlandók, a másodiknak érkező kivárja az első elhaladását.
Ezzel jól be lehet fürödni pl. egymásba fonódó hurokvágányoknál, mert már 2-3 vonat is (vagy több, ha sűrű a követés) már körbeblokkolhatják egymást!
2) Ez talán nem is igazán bug, de negem bosszant. Ha egy folyóra 45°-os hidat építesz 2 vágánnyal és szabályos látványtervvel megkomponálva, akkor a hajók nem tudnak átúszni alatta - mert csak minden második raszterben vannak "aluljárók" és pont nem esnek egymással szembe (de pl. egyvágányú hídnál igen). Az egyvégű alagutat a hajók sem szeretik! Így a hajóútvonalba plusz aluljárót kell betenni, ami a látványt rontja. Megpróbáltam, hogy nem teszek oda semmit, mármint a túloldalra sem, de akkor meg a hajó nem "ugorja át" a szigetet vagy a mólót, úm. ahogy a buszok megteszik azt.
A 3.70-nek is van egy hibája; nem tudom, hogy ki lett-e javítva azóta.
Képzeljük el a következő szituációt:
- a vonat "on-duty as non-revenue"-ként hagyja el a remizt
- az indító állomáson (Taktpunt, timing point) be van állítva a késésfigyelés
- a vonat késve, illetve kimaradó járat után érkezik oda.
Ezután persze rövid tartózkodás után indul tovább, ez OK.
De megmarad az On-duty/Ausrücken státusa, és nem áll meg a megállókban!
Nagyon örülök viszont az angol váltóknak és annak, hogy a data change point-okon a fűtőházba beállás és kiállás idejét és helyét is lehet változtatni. Ezzel könnyen lehet pl. éjjeli távolsági vonatpárt csinálni. (máskülönben nagyon figyelni kéne arra, hogy a két végponton a kijárási irányhoz képes hogy állnak be a járműtelepre)
Igen, látom. Csak hát ugye a beta az elfeljetette (nálam), hogy mikor lett installálva, de ezt a véglegesek nem teszik meg. :-( Így egy idő után marad a visszadátumozás. Ha lejárt a shareware-zeit... Hajrá Jan Bochmann! Tényleg, mi lesz, ha már lesz 3.99 de a 4.00-ra nem érett meg a dolog?
MEGJELENT A BAHN 3.80!!!!!! MEGJELENT A BAHN 3.80!!!!!! MEGJELENT A BAHN 3.80!!!!!! MEGJELENT A BAHN 3.80!!!!!! MEGJELENT A BAHN 3.80!!!!!! MEGJELENT A BAHN 3.80!!!!!! MEGJELENT A BAHN 3.80!!!!!! MEGJELENT A BAHN 3.80!!!!!! MEGJELENT A BAHN 3.80!!!!!!
Vettem és nyugtáztam. Egyébként letöltöttem az angol verziót, és azt fordítom gőzerővel. Persze még így is csak kb. a tizedét fordítottam le (valahol az 1800. sornál tartok vele).