Szia! Az 1.4 benzin szerintem alapból egy nehezen hengerfejesedő konstrukció(benzines). Ami miatt fogyhat a víz(nekem ugyan ez volt) a vízpumpa haldoklása! Először szépen csendben csöpörög,aztán ha nem figyel az ember bumm!! Én így jártam! Nézz az olajteknőre és figyeld nem látsz e rajta hűtővizet! Nekem piros(rózsaszín) fagyálló van benne és mielőtt a vízpumpa beadta volna a kulcsot láttam a bizonyos cseppeket, és fogyogatott 2-3 dl víz! Ez esetben vízpumpa hiba! Remélem segítettem!
8-9 évvel ezelőtt nekünk is volt csalódást keltő érték vadonatú lengéscsillapítókkal (Sachs) pedig minden teljesen jól működött, de hülyeséget mutatott a mérés (25%?). Ez teljesen abszurdum. Egyébként a keréknyomáson sok múlik, minimálisan csökkentve meglepően nagyot ugrik felfelé a téves (alacsony) számérték.
Érdekes, hogy tavaly szó nem volt bukásról, pedig nem gondolnám, hogy itt Finnországban más lenne a mérési módszer vagy a határértékek. Majd utánanézek, és előkeresem a régi magyarországi számokat is.
Elvileg, konyhanyelven, azt jelenti hogy a kerék/felfüggesztés berezonálásakor az autó (adott kerékre eső) súlyának hány %-a nyomja a mérőpadot.
Műszakin elöl 40%alatt bukta, hátul 20% alatt bukta.
Nekem a legutóbbi műszaki vizsgán a dízel hátulja bukott volna, de csak legyintettek hogy kicsi könnyű autók ilyenek. Minden teketória nélkül visszatolattak és bemérték újra az elejét, a hátsónak - azaz a hátsó helyett.
A színkódokat a PR számok alapján lehet kibogarászni. Ezek a számok a műszaki adatlapon vannak a szervizfüzetben vagy az autó hátuljában a csomagtartó alatt.
Nem tudom közvetlenül összehasonlítani mert Spidan rugó + Koni FSD + 16" felni kombinációt cseréltem Lesjöfors rugóra + Bilstein B6 + 17" felni összeállításra. Igen, keményebb lett :)
Nem tudom pontosan, hogyan mérik és mi a mértékegysége, ezért csak az abszolút számokat írom ide: a tavalyi műszakin a lengéscsillapítás mértéke elöl 30, hátul 25 volt, idén 54 és 35. Hátul maradt a Spidan rugó.
Tudja valaki, hogyan kell ezeket a számokat értelmezni?
...igen ezek a színkódok azonosítják a rugókat, de a rázós rugózásért egy feszes csillapítás is lehet ludas. Ezért fontos a megfelelő rugóhoz, a megfelelő gátlókat alkalmazni.
Színkódosak elvileg és csak a belevalót érdemes beletenni, vagy a cikkszámok szerint keresni belevalót. Én azt hiszem, hogy Kamoka elsőket és Blistein hátsókat szereltem be. A lengéscsillapítók meg Monroe gyártmányúak voltak. (azokat csak hátul cseréltem)
Nekem nagyon kemény és pattogós volt már a futómű, a rugók is össze voltak már ülve rendesen. A csere után megdöbbentően sokat javult az autó rugózási komfortja, és optikailag is magasabb lett az autó. A kerekek vissza kerültek a kerékjárati ív közepére, míg előtte kissé úgy nézett ki az autó mintha ültetve lenne, na persze nem drasztikusan, de mégis.
Ha a belevaló cuccokat veszed, akkor nem lesz az rossz. Én cseréltem a rugókat az enyémben és sokkal jobb lett, mint az ezeréves felkeményedett, összeült rugókkal volt.
A dízelnek puha a futóműve, szépen kisimítja a fővárosi úthibákat, kellemes vele autózni egész nap. DE ha 4en ülünk benne, felütközik és koppan az úthullámoknál, több emberrel óvatosan kell menni. 90%ban egyedül használom, szeretem hogy elnyeli az úthibákat, jól érzem benne magam. A rugói elfáradtak csereérett mind a 4, viszont így nagyautós kényelmet ad, kifejezetten komfortos.
A benzinesben az előző tulaj cseréltette a 4 rugót és a 4 lengéscsillapítót is. Látom is rajtuk hogy újak. Mesélte hogy a hátsó rugó egyszerűen menet közben kiesett és elveszett, ezután jött a nagyjavítás. A futómű kisautósan kemény, túl kemény. Felrázza a gyomromat, kellemetlenül érzem benne magam mikor átülök a dízelből. Szokni kell, 1-2 nap használat után már nem zavar, de a kényelmestől-kellemestől igen messze van. Cserében semmi gond 4 nehéz emberrel sem, nem ütközik fel a futómű, parkolásnál nem akad fel a lökhárító alja, terepszerű rossz földúton is el lehet menni vele.
Dízellel pont tegnap jártam úgy hogy hepehupás földúton nem tudtam menni a többiek után, félre kellet állnom aztán besétálni. Muszáj lesz cserélnem a rugókat és a 4 lengéscsillapítót is minden tartozékával. De nagyon nem szívesen teszem mert utálni fogom a kemény futóművet.
1,4 PDTDI - t használok, amit Winkler Róbert tesztelt. Az első üléseket majdnem tökéletesnek itélte. Attól függ. Igazat adok Octi fórumtársnak, aki kifogásolta az A2 első üléseit. Persze ez testmagasság kérdése is. Szerencsém volt, "sportüléses" példány jutott. Volt normál ülésesem is, megtapasztaltam a különbséget. A sportülés nagyságrendekkel jobb! Kevés ilyen példány fut. Winkler kritikával illette a futóművet. Nem tapasztalok ilyet. A futómű kitűnően teszi a dolgát, intenziv kanyarodáskor is jól fogja a talajt, szinte nem lehet megszólaltatni még a 165/65 R 15-ös gumikat sem. Fogyasztás mérsékelt vezetéssel, azaz 2000-es fordulat környékén tartva 3,6 liter/100 km. Autópályán sem éri el a 4,5 litert 130-150 között. A futómű, a motor kategóriájában nem zajos, legalább is az enyémnél, 18 éves autóról beszélünk. Ár-érték arányban kell ennél jobb? Nincs DPF, kettős tömegű lendkerék nyűg, alu karosszéria.
Sziasztok! Tudja valaki esetleg, hogy a hátsó lökhárító merevítőn mi ez a szenzor? Csak kíváncsiságból kérdezem.
Egyébként ma jutottam csak el odáig hogy leszedjem a lökhárítót és a sárvédő ívet. Valóban nagyon sokat kellett csavarozni. A merevítőn van egy pici hajlás, a szellőző széle tört a lámpa alatt, és a lámpa benyomta és törte lámpa tartó lemezt. Kicsit kalapálni kellett, de egész jól helyre tudtam hozni. Kell egy kis tömítő paszta és igazából jó is lesz. Csak hát az autó értéke romlott egy kicsit. Holnap felhívom a fényezőt hogy mikor tudja vállalni a két elemet.
elkótyavetyélni nem szeretnénk. Tényleg nehéz ügy, mivel zöld rendszámra fog hamarosan kelleni váltani de eladni nem szeretnénk. Valószínűleg a családban marad majd.
Valahol elszivárog, van 1-2 műanyag vízcső, végig kell nézni.
Sanszos ezek közül van egy nagyobb elosztóidom a motor vége alatt, a kiegy. tartály közelében. Nálunk anno az volt - elrepedhet és hasonló a tünet. Gyári újra érdemes kicserélni és újabb 16-20 évre nyugi van.
A kiegy. tartály hibája is okozhat ilyesmit, szintén cseréltük, korábban pedig a kupak hülyéskedett.
Ez vicces... Azt nem látják, hogy a tulaj nem változott?
Én is múlt héten vizsgáztattam az autót, kicsit paráztam a környezetvédelmi vizsgálat miatt, mert 2 éve egyszer megbukott, előtte-utána pedig mindig határértéken volt a CO, 0,20. Idén kicseréltem mindkét lambda szondát, EGR szelepet, kopogás-érzékelőt, mindenből gyári ment bele. Közvetlenül beszerelés után megmérték, a CO 1,00 fölött volt, amitől majdnem sztrókot kaptam. Megnyugtattak, hogy menjek vele még párszáz km-t, kicsit autópályázzak és rendben lesz, "megtanulja" az új szenzorokat a motorvezérlő.
A vizsgán aztán és is bezsebeltem a szokásos dicséreteket. (Mondjuk amikor legutóbb ennyi sok jót kaptam, másnapra elszállt a kuplung :( ). A CO pedig 0,04 lett :)
Ahogy elöttem írták 1,5 de inkább 2 az ára, de szerintem is tartsd meg, elkotyavetyélni nem szabad. Én is eltettem az enyémet garázsba mert ha arra kerül a sor akkor még 2-ért sem kapsz hasonló minőségű autót és aminek az előéletét nem ismered. Persze ha kell a pénz az más, de akkor próbáld meg az ismerőseid között aki ismer téged és az autódat és bízik benned.
Nem olyan rég vizsgázott az A2 és a vizsgaállomáson meg is jegyezték, hogy "gyanúsan alacsony a kilométer óra különbség" az utolsó vizsga óta, ha nem látnák az autó állapotát akkor jelenteniük kellene, hogy órát buheráltak :)
...szerintem annyiért amennyiért nem adnád oda. Az ilyet vagy el kell tenni és megvárni, hogy elkezdjen az értéke emelkedni (de az sok idő sanszosan) vagy a családban kell használót keresni. A piacon csak elkótyavetyélhető. (persze lehet hirdetni az értékének megfelelő áron és várni azt a ritka vásárlót aki hajlandó megfizetni az árát, de az akár években mérhető időbe telhet)
A piacon jelenleg egy ilyen benzines, szép állapotban, 1-1,3M körül van (és kérdés, hogy ennyiért eladható-e!) szerintem az általad vázolt autó értéke ennél jóval magasabb, akár a duplája is lehet!