Keresés

Részletes keresés

szlaci_s70 Creative Commons License 2025.03.20 0 0 53765

Azt sem tudom, hogy az alapjárati fúvókának bele kell e érnie a benzin szintbe. Az alapjáratot sem lehet beállítani rendesen,

az alapjárati csavar állításával, vagy nagyon magas az alapjárat vagy leáll a motor, ha alacsonyabb. A levegő csavarra alig reagál.

Előzmény: szlaci_s70 (53764)
szlaci_s70 Creative Commons License 2025.03.20 0 1 53764

a fúvóka 72-es benne. Úgy néz ki tényleg kifogy a benzin a karbiból valamiért. Menet közben hirtelen megáll, mintha levenném a gyújtást, utána

látom, hogy a benzincsőben rengeteg buborék van majd folyik le sok benzin a karbiba.

 

Utána elindul, de nem pörög fel a motor csak üresben, 1-esben fulladozik. Ha üresben üveghangra huzatom párszor, utána elindul és megy.

De olyan, mintha kicsit erőtlen lenne hegynek felfele, csökken a fordulat meg vissza kell váltani sokszor 1-esbe.

 

Lehet, hogy a tűszelep fent akad, nem tudom, ebben van valami rugó, ami nyitott állásra nyomja a szelepet, vagy csak a gravitáció miatt nyit ki,

ha az úszó hagyja? Azt sem tudom, hogyan kerül olyan sok levegő a benzincsőbe, a tank majd nem tele van.

 

Amúgy most régi 0,9-es tű van benne, vettem új tűt hozzá, de az 1-es és rövidebb fél centivel, mint a mi benne van, plusz a húzó lemez sem fér be a rovátkákba, így

azt nem tettem be.....

Előzmény: trakee (53762)
trakee Creative Commons License 2025.03.20 0 0 53763

Érdekes kérdés. Azonban mivel ezek a tengelyek már mind minimum 35 évesen, jó eséllyel már a legtöbb kapott valami "hozzáértő" kalapácsos rábeszélést. 

 

És ezek menet közben törtek el, vagy szereleskor? Mert a probléma szempontjából nem mindegy, hogy az út mellett marad az ember, vagy csak "öröm boldogsag" szerelés közben otthon a garázsban. 

Előzmény: Carnot (53761)
trakee Creative Commons License 2025.03.20 0 0 53762

Mikor így leáll, próbáld meg, hogy szivatóval élindul-e. Szerintem is olyan, mintha elfogyna a benzin, ha így van, szivatóval még indulnia kell. Persze gázt akkor is kell húzni, vagy mikor lefulladnq, már akkor húzd rá a szivatót. 

Persze lehet akár gyújtás gond is, hogy megmelegszik, és nincs szikra. Ezt is érdemes lenne ellenőrizni.

 

Azt írtad, fúvókát cseréltél, az is trükkös tud lenni, pláne, ha volt benn mondjuk egy 70-es feliratú, amit cseréltél -mivel kormos volt a gyertya- egy mondjuk 67-esre, de valójában valaki azt a korábbit feldörzsárazta, ezzel téged megtevesztve.

Előzmény: szlaci_s70 (53759)
Carnot Creative Commons License 2025.03.20 0 1 53761

Már volt itt szó róla, de gondoltam előveszem megint a főtengely törésének kérdését. Azért jutott eszmbe, mert a téli felújítás után rendszereztem az alkatrészeket, szétszedtem az összes felújítandó főtengelyemet is, és megint találtam egy repedt példányt a lendkerék reteszhornyából kiinduló anomáliával. Ez a harmadik, amit eddigi pályám során láttam. Egyet még a kilencvenes években már eltörve láttam, azt akkor a barbár motorkezelésnek tulajdonítottam. Egy nálam tört el pár éve röviddel a beszerelés után, és látszott, hogy repedt volt előtte. Azóta figyelek, így találtam meg a mostani hibáját is. Arra jutottam, hogy azon kívül, hogy vélhetően nemesített a gyári főtengely, ahol pedig az edzést és a megeresztést is el lehet rontani, nomeg a sarkos kimunkálású reteszhorony feszültséggyűjtése is lehet ludas, de van egy közös pont a törött tengelyekben: A lendkerék kúpja jellemzően még a horony előtt kapaszkodik erősen, azaz a lendítő erő átmegy a reteszhorony metszetén. Amelyik kúp végig jól illeszkedik a reteszen is túlnyúlva, ott nincs hiba. Nem egy gyakori hiba, de kíváncsi lennék, ki mennyi ilyen esettel találkozott már? Ebből fakadhat a tévhit, hogy a nagyobb köbcenti eltöri a főtengelyt, meg hasonlók. Annyi biztos, hogy a törés hamarabb bekövetkezik nagyobb teljesítménynél, de mindenképpen bekövetkezik széria állapotban is.     

rossmy Creative Commons License 2025.03.20 0 1 53760

"Benzinszint elvileg jó a karbiban ..."

 

És gyakorlatilag? Nekem úgy hangzik, mintha kifogyna a benzin az úszóházból. Pl. eldugult benzincsap, szűrő (ha van), tűszelep. Én erre gyanakodnék. 

 

Előzmény: szlaci_s70 (53759)
szlaci_s70 Creative Commons License 2025.03.19 0 0 53759

Sziasztok,

 

S50B1, 16N1-8 karbival 3-4 km megtétele után folyamatosan lefullad és csak többszöri rugdosásra indul újra.

 

Mi lehet a gond?

 

Hidegen 2. rugásra indul, szépen jár, szép a hanglya, alig észrevehetően füstöl, felpörög, megy rendesen úgy kb.3-4 km-ig.

Utána lefullad, nehezen indul, nincs alapjárat, leáll.

 

Mindez karbi takarítás és előgyújtás beállítás után. Előtte nem fulladt le.

Előgyújtás 1,8mm-re lett állítva 1,6mm-ről, főfúvóka és szivató fúvóka cserélve lett,

a tű maradt a régi, gyári beállításnál 1 rovátkával lejjebb lóg a tű (azt hiszem fentről a 2. rovátka),

mivel kormos volt a gyertya. Most őz barna a tűbeállítással.

Benzinszint elvileg jó a karbiban, úszó nem lyukas, de lötyög kicsit a tengelyen. Gázbowden új, elvileg jó.

 

Előre is köszi a tippeket.

ÁzÉ83 Creative Commons License 2025.03.15 0 0 53758

https://zweitaktkombinat24.de/9687/drehzahlmesser-elektronisch-bis-12000-u/min-oe-60-mm

 

Igen ezt keresem mindenhol de nincs raktáron eddig sehol ahol találtam.

Előzmény: rossmy (53755)
ÁzÉ83 Creative Commons License 2025.03.15 0 0 53757

Ezt is néztem már de előbb keresgélek hátha van eredeti MMB valakinél!

Nem annyira pontos ez nagy fordulaton néztem összehasonlító videót róla!

Előzmény: rossmy (53755)
ÁzÉ83 Creative Commons License 2025.03.15 0 0 53756

Ezt írtam is h bezárt az MMB! De nem találtam eddig még olyan helyet ahol lenne még raktáron sajna!

Előzmény: Sperber1970 (53754)
rossmy Creative Commons License 2025.03.15 0 0 53755
Előzmény: ÁzÉ83 (53753)
Sperber1970 Creative Commons License 2025.03.15 0 0 53754

Az MMB bezárt januárban,max elfekvő készletek lehetnek...

Előzmény: rossmy (53752)
ÁzÉ83 Creative Commons License 2025.03.15 0 0 53753

Itt végignéztem már de az összes mechanikus nem elektronikus sajna! Azért keresek itt hátha.

Előzmény: rossmy (53752)
rossmy Creative Commons License 2025.03.15 0 0 53752
Előzmény: ÁzÉ83 (53751)
ÁzÉ83 Creative Commons License 2025.03.15 0 0 53751

Köszi a lehetőséget,de a mutatós verziót keresek!

Előzmény: horex (53750)
horex Creative Commons License 2025.03.14 0 0 53750

Véletlenül lezsiroztam egyet a pincében :)

ELKA klasszikus Simson gumi tokbAn piros LED 104-IGa skála, DE NEM TESZTELTEM EGYSZER SEM

GARANCIA, HA ROSSZ A vissza POSTÁT IS TE ÁLLOD és visszautalom  a pénzt

Kistarcsa

Előzmény: ÁzÉ83 (53746)
Carnot Creative Commons License 2025.03.13 0 0 53749

Gyárival megegyező kivitelt nem tudok, de volt Táborisom, aztán nemrég baleset érte, de már nem tudtam pótolni, már az se kapható. Egy olcsó típust szerkesztettem fel, alapvetően négyütemű több hengeres motorhoz való, egy kis kapcsolóval választható ki a hengerek száma. 8000 1/min-ig mér, de nem egy profi cucc, rázósabb úton ablaktörlőzik, mint a Táboris is anno. De egyébként jól dolgozik ettől eltekintve. Hat hengeres motohoz való pl. felszerkeszthető a gyári Simson gyújtásra, esetleg a számlap meghackelhető gyáriasra. Ilyen öteletet tudok adni.   

Előzmény: ÁzÉ83 (53746)
ÁzÉ83 Creative Commons License 2025.03.13 0 0 53748

Az MMB gyártott de idén januárban megszűnt a cég!

 

Előzmény: Sperber1970 (53747)
Sperber1970 Creative Commons License 2025.03.13 0 0 53747

Hát abból keveset gyártottak,találni kb lehtetlen!

Előzmény: ÁzÉ83 (53746)
ÁzÉ83 Creative Commons License 2025.03.13 0 0 53746

Sziasztok!  

 

Nincs véletlenül valakinek a csoportban elektronikus fordulatszámmérő Simsonhoz?

A gyárival megegyező kinézetben. Esetleg ha megválna tőle érdekelne! 

Köszi üdv Zoli 

Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2025.03.07 0 0 53745

Pinterest.

csallob Creative Commons License 2025.03.07 0 1 53744

ez nem valami régi suzuki RM, vagy ilyesmi (egy simson matricával)?

Előzmény: Maketheworldabetterplace (53742)
4728ITI Creative Commons License 2025.03.06 0 0 53743

Piszokul jól néz ki. Hol találtad? Ez egy eredeti, vagy csak a felitat a tankon? Vannak róla műszaki adatok?

Előzmény: Maketheworldabetterplace (53742)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2025.03.06 0 0 53742

Floridian Creative Commons License 2025.03.04 0 0 53741

Norbi,írtam emilt :)

csallob Creative Commons License 2025.03.02 0 0 53740

Amikor csonkot kerestem, csak ezt a fajtát találtam, olyat sehol nem láttam, mint ami a ti képeiteken van.

De mindegy is már, ez most már így marad.

Fúvókázáskor majd csak oldalára fordítom a karbit, kiszedni nem tervezem 

Előzmény: s51es (53739)
s51es Creative Commons License 2025.03.01 0 0 53739

Igen, az a másfél centi pont elég hogy ne kelljen blokkot billenteni. Nekem a közdarabra "cuppan" a karbi, így a közdarab a szűkítés.

Sperber1970 Creative Commons License 2025.03.01 0 0 53738

Ez a közdarab a CS-s karbihoz való,a bilincseshez! Neked olyan kellene,amibe belecuppan a karbi eleje,akkor több hely maradna!

Előzmény: csallob (53737)
csallob Creative Commons License 2025.03.01 0 0 53737

Köszi, sikerült, de ki kellett billentenem a blokkot, mert csak ennyi hely volt (fél cm):

Aztán pont úgy kellett elvágnom, mint neked, csak pont fordítva siekrült beoperálnom:

 

Nem voltak egy vonalban csonkok, de pont volt egy darab szilikoncsövem, amiben gyárilag volt egy hajlat, úgy vágtam el, hogy pont jól kiadja.

Köszi a segítséget!

 

S51es-nek is köszönöm itt is az emailben küldött képeket!

 

 

Előzmény: Sperber1970 (53736)
Sperber1970 Creative Commons License 2025.02.28 0 1 53736

Remélem látszik a lényeg!

Előzmény: csallob (53735)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!