Keresés

Részletes keresés

Béla6 Creative Commons License 2010.04.12 0 0 19974

Mivel a karbantartás sokkal drágább, mint 1 átlagos főútvonalon...

 

 

mondom, hogy ez nemigaz, fajlagosan gyakran olcsóbb...

 

ez csak egy subiduma, amit azért találtak ki, hogy az extra sarcolást megindokolják...

sajna elég sokan be is szopták...

Előzmény: Irj ha mersz (19972)
Béla6 Creative Commons License 2010.04.12 0 0 19973

nem vagyok meglepve.

 

vígan sorolod az egyéni közlekedés (erősen eltúlzott) externáliáit, amit az autósokkal fizettetnél ki, deha adódik 1 konkrét károkozás, amit a vasút csinált, akkormeg mosod kezeidet, azt fizesse a központi büdzsé, ahhoz a vasutazóknak semmi köze...

 

 

amúgy nemértem, hogy miért kerülne 50mrdba a kármentesítés a munkás nyomvonalán?

 

mertha gyümölcsöskerteket akarnának ott kialakítani, akkor nyilván kell valami talajcsere.

 

de egy tervezett út leendő töltése alatt nemtökmindegy, hogy mennyire szennyezett a talaj?

 

az M6 érdi szakaszt is azért vezették arra, amerre, mert a szennyezett metallokémia területnek ez volt a legolcsóbb hasznosítási módja...

Előzmény: Irj ha mersz (19971)
Irj ha mersz Creative Commons License 2010.04.12 0 0 19972
"mér, a metró nemaz?"

Ha úgy vesszük az:) De ennyi erővel a vasútra is lehet azt mondani. A lényegen ez mit sem változtat.

"ez nemigaz, ezt csak a setétzöldek terjesztik.



valójában akár olcsóbb is lehet, mint egy mellékúté..."

Rossz embernek magyarázod a hülyeséged!! :)

"nade apnál is baromság bevezetni, hiszen az ap célja, hogy sok jármű biztonságos körülmények között közlekedjen"

Ha elméleti síkon maradunk, akkor a főúton való közlekedés is lehetne az. Például képzeld el, h eltelik mondjuk 40-50 év és már az autó magától megy, nem kell emberi irányítás. Kiküszöbölhető így a baleset? Lényegében igen. Tehát semmivel sem lesz ebből a szempontból rosszabb, mint a pálya.
Jelen helyzetben viszont nehéz eldönteni melyik a biztonságosabb: tény, h az autópályán kevesebb a baleset, viszont ha történik, akkor általában az súlyos vagy halálos. A kár is nagyobb.

Mivel a karbantartás sokkal drágább, mint 1 átlagos főútvonalon, így tetszik vagy sem megsarcolnak. Ha neked igazán fontos a biztonságod, akkor ki fogod fizetni azt a csekély útdíjat! Mert szerintem azért messze nem annyi, mint amennyit lehetne kérni érte. Csak nyilván 1 olyan összeget kell megállapítani, h a lehető legtöbb autós felhajtson.
Előzmény: Béla6 (19970)
Irj ha mersz Creative Commons License 2010.04.12 0 0 19971
Nem értem a kérdést se. Mi az, h az autósnak vagy éppen a közösségi közlekedőnek kell fizetni?? Van 1 probléma, ennyi és ennyi pénz kell rá. EU-s forrást kell lehívni rá, hozzárakni az önrészt, és csinálni. Vagy szerinted odamennek hozzád vagy épp hozzám, h adjál lóvét kármentesítésre? Azért kerestek meg, h adjak pénzt új Nemzetire. Vagy hozzád odamentek, h ezt most neked kell állni?:)
Előzmény: Béla6 (19969)
Béla6 Creative Commons License 2010.04.12 0 0 19970

Az autópálya 1 plusz szolgáltatás.

 

mér, a metró nemaz?

 

 

Mivel piszok drága az üzemeltetése, így még szép, h kérnek érte pénzt.

 

 

ez nemigaz, ezt csak a setétzöldek terjesztik.

 

valójában akár olcsóbb is lehet, mint egy mellékúté...

 


A metrónál baromság ezt bevezetni, mivel a közösségi közlekedés szerepe éppen az, h kiszállj az autóból.

 

 

nade apnál is baromság bevezetni, hiszen az ap célja, hogy sok jármű biztonságos körülmények között közlekedjen, a lakott területeket elkerülve.

 

az miért lyó, hogy lezavarjuk őket a falusi dűlőutakra?

Előzmény: Irj ha mersz (19965)
Béla6 Creative Commons License 2010.04.12 0 0 19969

sakk-patt... :-)

 

miért gondolod, hogya vasút szarja eltakarítását az autósoknak kellene fizetni?

Előzmény: Irj ha mersz (19962)
cssz74 Creative Commons License 2010.04.12 0 0 19968
Azt nem tudhatod, hogy az emberek jobban szeretik-e a hetest, mivel nincs még meg a szép, új, csöndes, gyors, környezetkímélő, modern, esőtől, hidegtől védett metro4...
:)
Előzmény: attus germanicus (19948)
Irj ha mersz Creative Commons License 2010.04.12 0 0 19967
Az M44-est én autópályává fejleszthető főútként építeném meg. Az autópálya szerintem is sok lenne első körben...Az úgy zsír lenne, ahogy a Gyula-Csaba szakaszt megcsináltak.
Előzmény: ghosty9 (19954)
Irj ha mersz Creative Commons License 2010.04.12 0 0 19966
"Kívánságműsor, de nem olyan értelemben, hogy a metró felett megmarad a busz, hanem úgy, hogy ahol az emberek szívesebben mennek busszal"

1. Kétlem, h ma olyan nagy örömmel utazgatnak az emberek a 7-essel. Nem éppen 1 hobbyjárat.
2. Mivel nincs se villamos, se metró, ami helyett ma a 7-essel lehetne menni, így ma sincs alternatíva. Nincs olyan, h mivel menne szívesebben.

"És még egy csomó pénzt meg is spórolnak :-)"

Akkor ne épüljön metró, jó nekünk a 7-es még vagy 50 évig, és 1 rakat pénz is megmarad. Autópályát se kell építeni, mert jó nekünk a főút is, egyáltalán minek bárhova is fejlődni?!
Előzmény: attus germanicus (19948)
Irj ha mersz Creative Commons License 2010.04.12 0 0 19965
"hogyis mongyák ezt az autósfóbiások? "fizess paraszt, ha sietni akarsz!" "

Az autópálya 1 plusz szolgáltatás. Mivel piszok drága az üzemeltetése, így még szép, h kérnek érte pénzt. 2 baj van ezzel: egyik, h nem km alapú, másik h nem egységes a rendszer az EU-n belül.

A metrónál baromság ezt bevezetni, mivel a közösségi közlekedés szerepe éppen az, h kiszállj az autóból. Ennek az egyik módja, h olcsóbb, és gyorsabb eljutást biztosít.
Előzmény: Béla6 (19947)
Irj ha mersz Creative Commons License 2010.04.12 0 0 19964
Pedig én már láttam olyan archív felvételt, amin 2 kocsival ment. A kép alá az volt írva, h csak a kezdet kezdetén pár hónapig járt így.
Előzmény: attus germanicus (19945)
Irj ha mersz Creative Commons License 2010.04.12 0 0 19963
"duplára kell emelni a vasúti jegyek árát, ésakkor lesz péz a kármentesítésre... :-)"

Vagy a benzinárat!
Előzmény: Béla6 (19943)
Irj ha mersz Creative Commons License 2010.04.12 0 0 19962
"akkor szoktam így válaszolni, ha valaki egetrengető hüjeséget beszél..."

Én is:)

"pesti külváros igen ritkásan lakott tele hatalmas üres területekkel..."

Mondjuk direkt írtam, h csak jelentéktelen helyeken van szabad terület...

"a buszmeg: www.volan.hu, keresgélj a mellékúti települések között..."

Oké, téma lezárva, nem tudsz válaszolni!

"ha nem vennéd észre ez a tiltogatás a ti mócceretek..."

Mi az, h 'ti'? Ki az a ti?:)

"én folyton arról beszélek, hogy lyó lenne, ha a várost minden irányból el lehetne kerülni"

Ezt ma is megteheted, rengeteg út van!

"de az autófóbiások valami rejtélyes ok miatt mindig úgy reagálnak, hogy a belvárosban nem lehet sztrádát csinálni..."

Mért lehet?
Előzmény: Béla6 (19942)
ghosty9 Creative Commons License 2010.04.12 0 0 19957
"Persze, a busz a vonatnál tud jobb lenni, sokhelyütt jobb is. Az autónál nem tud jobb lenni."

Tegyük hozzá: ha van parkolóhely. Mert ha ez gond, a busz is lehet sokkal jobb (nejem pl. reggel három percet sétál a buszmegállóhoz, és a busz pont a munkahelyével szemben teszi le; autóval a menetidő kevesebb lehet úgy két perccel, cserébe parkolóhelykereséssel 0-15 percig bármennyi eltölthető).
Előzmény: attus germanicus (19930)
ghosty9 Creative Commons License 2010.04.12 0 0 19956
"próbáld elképzelni, hogy sokkal többet csorgatnak vissza hosszú éveken keresztül, és voálá: a dugó eltűnt... :-))"

Kihagytad, hogy előtte hármat kell suhintani a varázspálcával. :-)
Előzmény: Béla6 (19927)
ghosty9 Creative Commons License 2010.04.12 0 0 19954
"Nekem az M44-el az a bajom, h az alföldi nagyobb városokat elkerüli. Ezért én így vinném: Kkfélegyháza-Szentes-Orosháza-Csaba-Gyula."

Egyetértek. Persze autópálya fölösleges rongyrázás lenne itt, de a 2x2-es főutas kiépítés (á'la Vásárhely-Szeged) indokolt lehet. Majd egyszer, talán.
Előzmény: Irj ha mersz (19835)
Roger Preed Creative Commons License 2010.04.12 0 0 19953
Kb erről van szó. Leegyszerűsítve: Sok helyen emelik a sebességet, Pilisvörösvárig kihúzzák a 2. vágányt meg a madzagot Esztergomig. A hidat nem duplázzák, de szerintem teljesen felesleges is lenne, nem ez lesz a szűk keresztmetszet.
Így a vonal kapacitásása sokat nő és talán a mostani csúcsra járatott tripla Desirok helyett nagyobb kapacitású, gazdaságosabb vonatokat lehet majd beállítani.
Előzmény: Béla6 (19871)
hegyaljai2 Creative Commons License 2010.04.12 0 0 19951

Ahogy csökken az útfelújításokra jutó pénz, úgy durvul el az érvelés:

http://www.tokaj.hu/aktualis/hirek/hirek/reszletek.html?contentID=1918

Természetesen ez nem azt jelenti, hogy az adott út megerősítésére, felújítására nincs szükség, hanem mivel az észérvek eddig nem hatottak, akkor most jőjjön a ami kifér a hangszórón.

attus germanicus Creative Commons License 2010.04.12 0 0 19948

>nade ez a normális

Nem mondtam, hogy nem az, csak arra akartam utalni, hogy emiatt nem lehet összevetni a metrós meg az autópályás forgalomátrendeződései adatokat.

 

>ez nem kívánságműsor

Hát ez az. Hogy kényszer van: vagy így mész, vagy menj autóval, és álj a dugóban a Kálvin tértől az Astoriáig 40 percet. Arra nem érdemes elkölteni 500 milliárdot, hogy aztán egy "nem kívánságműsor" jellegű megoldást kapjunk. Szerencsésebb fejlődésű országokban erre már rég rájöttek, és eleve azokat a kötöttpályás megoldásokat keresik a városokban, amivel a lehető legtöbb embert önként oda tudják vonzani. Ott ez igenis kívánságműsor.

Kívánságműsor, de nem olyan értelemben, hogy a metró felett megmarad a busz, hanem úgy, hogy ahol az emberek szívesebben mennek busszal, ott eleve nem épül metró. És még egy csomó pénzt meg is spórolnak :-)

Előzmény: Béla6 (19947)
Béla6 Creative Commons License 2010.04.12 0 0 19947

nade ez a normális: a kötöttpálya képezi a hálózat gerincét, a buszok meg ráhordanak, meg söprögetnek.

 

ez nem kívánságműsor, hogy ugyan mivel óhajt utazni a kedves utas...

 

a párhuzamosságokat kifejezetten meg kell szüntetni...

 

 

az utas hasonlatod meg eléggé sántít...

 

normál esetben az autósok a pályát használják mert, gyors és kényelmes, nem kell ehhez lezárni (inkább: forgalomcsillapítani) az alternatív útvonalakat...

 

(bár egyes idiótáknak ezen jár az esze...)

 

 

ami itt belerondít a képbe, az az, hogy extradíjat kell fizetni a használatáért, ezért alacsonyabb a kihasználtsága, mint lenne extra sarc nélkül...

 

 

tömközl. analógiában ez olyan, mintha a metróra külön bérlet kellene, mert az általános bérlet csak a metróval párhuzamos söprögető buszra lenne lyó...

 

hogyis mongyák ezt az autósfóbiások?  "fizess paraszt, ha sietni akarsz!" 

 

télleg: vezessük ezt be a metróra is!  :-))

 

Előzmény: attus germanicus (19946)
attus germanicus Creative Commons License 2010.04.12 0 0 19946

Ja, és még egy, a metrókhoz: amikor egy-egy metrószakaszt átadtak, mindig átrendezétk a környék közlekedését. Megszűnt a villamos a Rákóczi, Bajcsy, Váci, belső Üllői úton, és sok buszt is úgy szerveztek át, hogy a metróra hordjanak.

Közútra lefordítva ez kb. azt jelenti, mintha az M6 átadásával a régi 6-os utat lezárták volna, plusz lezárják a 63-ast Cecétől Szekszárdig úgy, hogy az érintett településekről bármerre csak az M6 felé kerülve lehet eljutni, meg ilyenek. Közúton ilyen átterelő hatás nincs, ott az autós választása átlalában önkéntes, legalábbis a személyautóké.

Előzmény: attus germanicus (19944)
attus germanicus Creative Commons License 2010.04.12 0 0 19945

>Átadáskor 2-es metró először 2 kocsival rohangált.

Soha nem járt 2-vel, 3-mal indult.

Előzmény: Irj ha mersz (19938)
attus germanicus Creative Commons License 2010.04.12 0 0 19944

>nade mennyi volt az átadásukkor? feltételezem sokkal alacsonyabb.

Persze. De itt két tényezőt figyelembe kell venni:

- A másik két metrót az átadás után folyamatosan bővítették, a 2-est kettő, a 3-ast, ha jól számolom, 5 lépcsőben adták át, ami egyértelműen indukálta az utasszám folyamatos emelkedését. A 4-es metrónál a Bosnyák téri hosszabbításra sem biztos, hogy lesz pénz, azon túl biztosan nem.

- Mindkét metrónál, de főleg a 3-asnál óriási szerepet kapott, hogy nagy lakótelepeket építettek a ráhordási területre. 2015 környékén már nagy lakótelep-építésekkel nem számolnék, bár kisebb lakóparkok valóban vannak tervben a 4-es metró másodlagos lefedettségi területén.

 

Ezek miatt a 4-esen a másik kettőhöz hasonló intenzív utasszám-emelkedésre nem számítanék.

Előzmény: Béla6 (19935)
Béla6 Creative Commons License 2010.04.12 0 0 19943

Mert ma Budapest legszennyezettebb területei a MÁV-os területek. Így csak a kármentesítés a nyomvonal mentén elvinne vagy 50 milliárdot minimum. És akkor még 1 centi utat nem építettél!

 

 

noproblémó.

 

duplára kell emelni a vasúti jegyek árát, ésakkor lesz péz a kármentesítésre... :-))

Előzmény: Irj ha mersz (19937)
Béla6 Creative Commons License 2010.04.12 0 0 19942

ha most megkérdezném, h mégis hol, akkor gondolom annyi korrekt választ kapnék, mint a 1-2 óránként járó buszra. Inkább hagyjuk, úgysem tudod;)

 

akkor szoktam így válaszolni, ha valaki egetrengető hüjeséget beszél...

 

 

miazhogy nincs hely, vazze?

 

a pesti külváros igen ritkásan lakott tele hatalmas üres területekkel...

 

sajnos a szükséges újabb városi utak nyomvonala nincs korrektül kiszabályozva, ezért ittott le kell lökni pár házat, de a nyomvonalak nagyrésze szabad...

 

azpersze nem műxik, hogy minden lakóépülettől legalább 500m-re menjen az új út, mintahogy a nimbysák szeretnék, lévén ez városi környezet...

 

de kritikus helyeket le lehet zajvédőfalazni, ill. terepszint alá süllyeszteni...

 

 

a buszmeg: www.volan.hu, keresgélj a mellékúti települések között...

 

 


Ja, h ez csak rólad szól, értem:) Ha csak te fogsz autózni a városban, akkor inkább a többieket tiltsuk le és akkor szabadon furikázhatsz:D

 

ha nem vennéd észre ez a tiltogatás a ti mócceretek...

(a tükör hasznos eszköz, gyakrabban használd... :-))

 

én folyton arról beszélek, hogy lyó lenne, ha a várost minden irányból el lehetne kerülni, ha az agglóban, mega külvárosban (hungárián kívül) normálisan lehetne közlekedni, a kocsit meg valami metróvégállomáson normális körülmények között lerakni, ha a belvárosba akar menni az ember...

 

de az autófóbiások valami rejtélyes ok miatt mindig úgy reagálnak, hogy a belvárosban nem lehet sztrádát csinálni...

Előzmény: Irj ha mersz (19940)
Béla6 Creative Commons License 2010.04.12 0 0 19941

hát ilyesmire gondoltam... :-)

 

hasonló a szittyu, mint az autópályáknál:

 

azok sem szoktak általában 90%-kal indítani, hiszen a párhuzamos főút, amiről átveszik a forgalmat (ill. annak 1 részét), az 15-20e/n kapacitású, míg egy 2x2es pálya 80e/n...

 

persze ap-nál lehetne félpályával kezdeni, míg egy metrónál ez nem műxik...

Előzmény: Irj ha mersz (19938)
Irj ha mersz Creative Commons License 2010.04.11 0 0 19940
"meglátod mennyi óriási hely van mindenfele"

ha most megkérdezném, h mégis hol, akkor gondolom annyi korrekt választ kapnék, mint a 1-2 óránként járó buszra. Inkább hagyjuk, úgysem tudod;)

"meg akkor lehetőség nyílik a barnamezők felszámolására..."

1. barna mező már igencsak megfogyatkozott. Nagyobb területen már csak Csepelen van.
2. a barna mezővel megint az a gond, mint a körvasúttal;)

"a belváros nemnagyon érdekel, én nem akarok ott autókázni"

Ja, h ez csak rólad szól, értem:) Ha csak te fogsz autózni a városban, akkor inkább a többieket tiltsuk le és akkor szabadon furikázhatsz:D

"sokkal inkább elkerülni, ami jelenleg elég nehézkes"

Lehet, h akkor ügyesebb vagyok, mert nekem mindig sikerül:)
Előzmény: Béla6 (19939)
Béla6 Creative Commons License 2010.04.11 0 0 19939

Utoljára írom: attól, h te váltig állítod, h így van, az nem jelenti azt, h ez az igazság.

 

énmeg (valszeg nem) utoljára mondom: de, azt jelenti... :-))



Én lehetek akármilyen jófej, h építek neked utat, de ha akarnék sem tudnék hova. Mert nincs hely.

 

 

dehogynem.

vedd elő a guglimapszot, és meglátod mennyi óriási hely van mindenfele... :-))

 

 

Tudod Budapest 1 nagyváros, nem pedig 1 mező....Persze meg lehet még építeni a keleti körutat, meg a körvasút sor mentit, de utána mi van?

 

 

akkor az van, hogy a hungárián, és kintebb tutifrankón lehet közlekedni...

meg akkor lehetőség nyílik a barnamezők felszámolására...

 

 

A belvárosban pedig már most sincsenek lehetőségeid.

 

 

a belváros nemnagyon érdekel, én nem akarok ott autókázni, sokkal inkább elkerülni, ami jelenleg elég nehézkes...

Előzmény: Irj ha mersz (19934)
Irj ha mersz Creative Commons License 2010.04.11 0 0 19938
"nade mennyi volt az átadásukkor?"

Átadáskor 2-es metró először 2 kocsival rohangált. Ma 5-el:)
Előzmény: Béla6 (19935)
Irj ha mersz Creative Commons License 2010.04.11 0 0 19937
Tévedsz, ha azt hiszed, ha zöldeknél fog bedőlni a dolog, ők még szerintem támogatnák is:) Miért? Mert ma Budapest legszennyezettebb területei a MÁV-os területek. Így csak a kármentesítés a nyomvonal mentén elvinne vagy 50 milliárdot minimum. És akkor még 1 centi utat nem építettél!
Előzmény: Béla6 (19933)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!