Keresés

Részletes keresés

Bárdos Imre Creative Commons License 2016.04.15 0 0 124

Némi adalék Toldi gyermekkorából. A jelentés dátuma 1952.10.17.

 

 

 

róbertke Creative Commons License 2016.04.15 0 0 123

Te írtad: ""De hogy a témánál maradjunk: a daru egy termékként létező daru modellje? Kikötői darunak látszik.""

A képhez tartozó szöveg mondata:

""A rendőrújság fényképei közül került elő ez:

47/45 vasúti gőzdaru, V44 villamosmozdony, NIK Tr-5 autóbusz, 100/50 úszódaru és némi buzdító szöveg.""

Úszódarut főleg nem kikötői daruként használnak. Amúgy az évente megrendezett "Múzeumok éjszakáján" az éppen soron levő hajón vagy uszályon ki szokták állítani a modellt.  

Előzmény: rezgaras (122)
rezgaras Creative Commons License 2016.04.15 0 0 122

Én inkább azt hiszem, hogy volt a kiállításhoz valahonnét még régebbről egy V44 modell. Szerintem nem számoltak vele akkor már.

 

A PV játékot pedig a későbbi, 2 ablakos V55-ről alakították ilyenre - csak éppen 4 tengelllyel.

 

De hogy a témánál maradjunk: a daru egy termékként létező daru modellje? Kikötői darunak látszik.

Előzmény: alkotasu (119)
Törölt nick Creative Commons License 2016.04.14 0 1 121

Ennél már csak nagyobb van... 

róbertke Creative Commons License 2016.04.14 0 1 120

Saját aggregáttal felszerelt önjáró kocsival (2db) én Budafok-Hároson a 6. vágány átépítésekor találkoztam, de az a Platov daruhoz tartozott. A kezelők szerint egy-egy harckocsi motor volt alattuk.

 

Előzmény: smnks (114)
alkotasu Creative Commons License 2016.04.14 0 0 119

Nem lehet, hogy inkább valami Märklin által készített E-18-as modell emléke derengett fel emlékeidben? Mert azért az formára hasonlított a V.44-hez... öööö... pontosabban a V.44 hajazott az E-18-ra...

 

Viszont nekem is tetszik gumidani képe, mert ebből azt olvasom ki, hogy a makettek készítésekor még számoltak a V44-essel, mint folytatandó típussal, de már létezett a NIK (MÁVAG) Tr-5-ös.

Előzmény: smnks (118)
smnks Creative Commons License 2016.04.14 0 0 118

Kétségkívül igazad van! Csak mégis mintha valamilyen kiállításon láttam volna emezt is. Vagy esetleg a nyomtáv sem stimmel? Mert akkor biztosan tévedek.

Előzmény: gumidani (117)
gumidani Creative Commons License 2016.04.14 0 1 117

Szerintem a képen látható V44 modell és a Pénzverde "Pannónia" fantázianevű játékmozdonya nemegy súlycsoport.

 

Előzmény: smnks (116)
smnks Creative Commons License 2016.04.14 0 0 116

Jópofák ezek a "játékszerek"! Nekem csak a V44 tűnik ismerősnek ilyen-olyan vasútmodell kiállítások pénzverdei terepasztaláról.

... 

 

Ami az OFF angyalföldi témát illeti, lehet, majd megpróbálom "személytelen" apropóval átvinni a 2-es/4-es vonal topicba. A villamosok.hu oldalon találtam egy jó vágányábrát Angyalföldről, ahol még az is be van jelölve, mely vágányok felett volt BKV felsővezeték. Mert ott a rendszámos topicban ezt is firtattátok...

Előzmény: gumidani (115)
gumidani Creative Commons License 2016.04.14 0 1 115

Úgy emlékszem, hogy elhalt a dolog. Én nem éreztem magamat kompetensnek a kérdésben, csak próbáltam megérteni mások állításait.

 

A vasúti daruk működésmódjáról szívesen olvasgatnék, hallanék egyet-mást. Ez a foglalkozás is olyan szűkkörű, hogy a részletei nem kerülnek nyivánosságra. Senki sem ír könyvet ilyesmiről, hiszen a magyar nyelvterületen még néhányszáz példány eladása sem remélhető.

 

A rendőrújság fényképei közül került elő ez:

47/45 vasúti gőzdaru, V44 villamosmozdony, NIK Tr-5 autóbusz, 100/50 úszódaru és némi buzdító szöveg.

 

Előzmény: smnks (114)
smnks Creative Commons License 2016.04.14 0 0 114

Szép napot!

 

Gumidani, a Róbertke által betett link nyomán jutottam el ehhez a hozzászólásodhoz. Kérdezném, hogy az Angyalfölddel kapcsolatos dilemma később rendeződött-e, vagy egyelőre ezzel zárult? Mert az első és a harmadik mondatodat vitatnám, de ott már túlfutott a beszélgetés, és rendszámok tekintetében különben is OFF lenne a hozzászólásom, ellenben az esztergomi vonal topicjában beszélhetnénk róla, ha gondolod...

...

 

De, ha már az előbbi hsz.okban a közúti dízel-villamos daruk áramellátásáról volt szó, akkor néhány hasonló vonatkozású mondat, ON-topic témában a Kirow darukkal kapcsolatban:

Úgy emlékszem, még a '80-as/'90-es években mondták darus szakik a Hámánban/Északiban, hogy az 1000-es daru gémhordozó kocsijában is el van helyezve egy dízelmotoros aggregátor, ami biztosítja, hogy ezen kocsi a darutól függetlenül is önjáró lehessen. Ugyanakkor a rendszer úgy van kitalálva, hogy szükség esetén ez utóbbi áramfejlesztőről maga az 1000-es daru is működtethető legyen, pl. ha annak dízelmotorja meghibásodna.

 

Még azt is mondták az előbbi szakik, konkrétan a 600-assal kapcsolatban, de tán az 1000-esre is igaz, hogy a dízelmotor léghűtésű, de a hidegindítás megkönnyítésére az olajteknő villamosan fűthető. Ennek áramellátása, ha a daru a telephelyén áll, természetesen az egész szerelvénnyel együtt külső hálózatról történik, de ha mondjuk úton van a szerelvény, akkor az egyik fedett kocsiban elhelyezett aggregátorról kapja az energiát, amely a szerelvény áramellátását is biztosítja ilyenkor.

 

Ezek persze nem éppen friss emlékek, így van bennük -bennem!- némi bizonytalanság. Kicsit azért is írtam le őket, hátha megerősítést nyernek, vagy, ha kell, hát megcáfoltatnak, netán pontosíttatnak. 

Előzmény: róbertke (112)
gumidani Creative Commons License 2016.04.13 0 0 113

Igen, valahol abban a környezetben írtak többen a külső áramforrásról való üzemről. Egyébként ez a dolog az üzemanyag-elszámolás szempontjából lehetett vonzó. Hiszen eleve az üzemórák dokumentálásánál is szokás volt "felefele kerekíteni" Ha ráadásul az üzemidő alatt a dízelmotor csendben volt, akkor igen szép megtakarítás jöhetett össze. 

Előzmény: róbertke (112)
róbertke Creative Commons License 2016.04.13 0 0 112
Előzmény: gumidani (107)
smnks Creative Commons License 2016.04.13 0 0 111

Tatara autódaruk ---> Tatra autodaruk

...

 

Egyúttal elnézést Mindenkitől az offolásért, akiket esetleg ez a rész nem érdekel...

Előzmény: smnks (110)
smnks Creative Commons License 2016.04.13 0 0 110

Kedves Gumidani, nagyon köszönöm a linket, valamint, hogy felhívtad a figyelmemet a Panther típusú autódarukra! 

Részint azért, mert valóban az előző kérdésem témájába vág, részint pedig azért, mert ez a fajta autódaru vasútmodell-kiegészítő témában már régóta foglalkoztatta a fantáziámat, hiszen gyerekkorom egyik jellemző rakodóeszköze volt a vasútállomásokon is. Viszont mindössze annyit tudtam róla, hogy keletnémet gyártmány. De így már könnyebb lesz bárhol rákeresni.

Rémlik, mintha idehaza is lenne még egy-két fellelhető példány a nálunk jellemző sárga színben. Sajnos csak egy ilyen helyszín ugrik be, az sem biztosan, de rémlik, mintha a Bakonyvasút mentén, Vinye Sándor major mh.-nél a fatelep udvarában, vagy egy azzal szomszédos telephelyen a Tatara autódaruk mellett lenne egy Panther is. Félretettem magamban a lehetőséget, hogy egyszer modellezés céljából talán körbe lehetne fényképezni, hacsak addig ki nem hozza valamely modellkiegészítőket gyártó cég...

Előzmény: gumidani (107)
smnks Creative Commons License 2016.04.13 0 0 109

Kedves Imre, nagyon köszönöm a választ Neked és Ismerősödnek is!

...Később még beugrott, hogy egy időben  -ha jól emlékszem, a '80-as évek második felében-  Rákosszentmihály vasútállomáson pakoltak rendszeresen vasbeton hídelemeket ilyen darukkal, még régi, siklócsapágyas vasúti pőrekocsikra, vagy pőrekocsikról. Jellemzően két daru fogott meg egy-egy hídelemet. Arra már nem emlékszem, hogy konkrétan itt külső elektromos hálózatról üzemeltek-e?

Előzmény: Bárdos Imre (108)
Bárdos Imre Creative Commons License 2016.04.13 0 0 108

Megjött a válasz:

 

Tökéletesen igaz, sok gázolajat sikerült így a kezelőknek megtakarítaniuk. Mindegyik K-162-esben illetve KSz-4561A-ban volt betáp kábel, a kezelők első dolga volt a munkahelyen szétnézni villamos szekrény után. Valóban a alkalmasak voltak a Pantherek is hasonló furmányságra.

Előzmény: smnks (106)
gumidani Creative Commons License 2016.04.13 0 0 107

Nem találom a helyét, de úgy rémlik, hogy a Régi magyar rendszámok c. topikban

http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9177480

folyt ilyen tárgyú csevely. Akkor ott a Panther-ADK autódaruval kapcsolatban került szóba a külső áramforrásról való üzemelés.

Itt is említik a lehetőségét.

https://de.wikipedia.org/wiki/Autodrehkran_Panther

Előzmény: smnks (106)
smnks Creative Commons License 2016.04.13 0 0 106

Szervusz Imre!

Pont az "OFF" témában ugrottak be némely bizonytalan emlékeim: Anno, mintha úgy figyeltem volna meg, hogy a "Gumidani" első fényképén látható KrAZ jármű daru részének energiaellátását egy, a kocsi aljára szerelt, kardánhajtású generátor biztosította, amelynek meghajtását valamiféle külön kuplung segítségével tudta rákapcsolni a vezető a gépkocsi motorjára. De mintha lehetőség lett volna külső elektromos hálózatról megtáplálva is üzemeltetni a darut, mert rémlik, mintha láttam volna munka közben, álló dízelmotorral, külső elektromos hálózatra csatlakoztatva. Nem tudom, csak kósza emlékek spontán konkretizálódásáról van szó, vagy tényleg így működött ez a daru? Hátha ismerősöd ebben is tudna segíteni? Előre is köszi! 

Előzmény: Bárdos Imre (101)
MTU-890 Creative Commons License 2016.04.12 0 2 105

Egy fiók mélyén találtam ezt a fotót:

 

 

Bárdos Imre Creative Commons License 2016.04.11 0 0 104

Van mit! :)

Előzmény: gumidani (103)
gumidani Creative Commons License 2016.04.11 0 0 103

Nagyon köszönöm Neked és Neki is.

Előzmény: Bárdos Imre (101)
Bárdos Imre Creative Commons License 2016.04.11 0 0 102

Megengedem-e? Köszönettel veszem! :)

Előzmény: alkotasu (100)
Bárdos Imre Creative Commons License 2016.04.11 0 0 101

Egy, a topikot csak olvasó autódarus barátom osztotta meg velem a következőket, az autódauki képei láttán:

 

A 10 t-ás közúti daru K-104-es, melyet kezdetben Jaz-210-esre, majd KrAZ-219-esre építettek. Gumidani első képén egy 16 t-ás KSz-4561A van KrAZ-257-esen, a másodikon, ahogy írta a 6 t-ás K-61.

alkotasu Creative Commons License 2016.04.11 0 0 100

Megengeded, hogy segítsek?

 

http://fortepan.hu/?tags=&view=query&lang=hu&q=Huszt%C3%B3t&x=15&y=7

 

Ezek között megtalálhatók a katonák rombolásának a képei.

Előzmény: Bárdos Imre (89)
róbertke Creative Commons License 2016.04.10 0 0 99

Volgát nem, de egy gyanúsan rá hasonlító kocsit igen: 

http://automarkak.blog.hu/2009/01/05/voros_zaszlo_amerikaban

Előzmény: gumidani (98)
gumidani Creative Commons License 2016.04.10 0 0 98

Ez tényleg Kínában készült? És a mellette levő Volga?

Előzmény: róbertke (97)
róbertke Creative Commons License 2016.04.10 0 1 97

Józsefvárosban is volt egy vén kiszuperált KRAZ.

Két dolog még: 

- Ha előbb látom a személykocsis Topicban a tegnapi cukkolásodat, fel sem teszem a kérdést.

- Kezdek újból orosz és egyéb Távol-Keleti oldalakat nézegetni, ahol megtalálom ezeket a jószágokat. 

 

Tudtad, hogy a Kínaiak 1967-ben másolták a Pobjedát?? 

 

Előzmény: gumidani (96)
gumidani Creative Commons License 2016.04.10 0 1 96

Vendégsin által bemutatott képsorozat része volt, nem én "kevertem ide". Nálamnál okosabbakkal konzultálva a tipp:

КрАЗ-257 autó és К-45 daru. Úgy rémlik, hogy az Egressy úton tényleg volt ilyen néhány darab.

Mert a többség ilyen volt:

МАЗ-200 autó és K-61 daru.

 

 

Előzmény: róbertke (94)
Tamasch Creative Commons License 2016.04.10 0 0 95

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!