Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Gordon Zsigmond Creative Commons License 6 órája 0 0 69421

Igen.

Előzmény: Tomsz85 (69420)
Tomsz85 Creative Commons License 16 órája 0 0 69420

A Pogány madonnabol a nádasban álló Wartburg?

Előzmény: Gordon Zsigmond (69419)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 21 órája 0 2 69419

UM-12-90 (Wartburg 353)

 

ZG-86-99 (Opel Olympia)

Gordon Zsigmond Creative Commons License 21 órája 0 1 69418

Itt a kép, hogy meg is maradjon az utókornak...

(Szocializmus hagyatéka Facebook-oldal)

Előzmény: D 20 (69417)
D 20 Creative Commons License 23 órája 0 2 69417
Előzmény: D 20 (69334)
Wrecker-Wrecker Creative Commons License 2 napja 0 1 69416

 

DC 39-24  és DC 39-25

 

Katana750 Creative Commons License 2 napja 0 3 69414

II. Vilmos német császár nekünk magyaroknak mennyiben volt "apánk"? Mert a mi királyunk nemkevésbé okosan azt találta mondani, hogy "mindent meggondoltam, mindent megfontoltam". Végül is a mindenbe minden belefér. Néhány éve hasonló történelmi kilengésért fegyelmit adattál párunknak a kamionos topikon. Mivé lett a világ!?

Előzmény: trizs77 (69399)
D 20 Creative Commons License 2 napja 0 0 69413
D 20 Creative Commons License 2 napja 0 0 69412
Előzmény: D 20 (69411)
D 20 Creative Commons License 2 napja 0 0 69411

IG-07-40 barna Wartburg: 

pizo Creative Commons License 3 napja 0 0 69410

Emlékeim szerint mindegyik W109-nek a dupla fényszóróbetétes lámpája volt.

 

Zoli

Előzmény: Grgabácsi (69408)
pizo Creative Commons License 3 napja 0 1 69409

RR-260: Mercedes-Benz Typ290 W18 SWB

A-02-20: Mercedes-Benz W108

 

Zoli

Előzmény: Gordon Zsigmond (69407)
Grgabácsi Creative Commons License 3 napja 0 1 69408

A második valószínűleg inkább W108 lesz. Ha hosszított 300 SE, akkor 109.

Előzmény: Gordon Zsigmond (69407)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 3 napja 0 4 69407

RR-260 (Mercedes-Benz)

 

A-02-20 (Mercedes-Benz W114?)

 

FE-33-89 (ZiL-130)

 

UH-72-12 (Zsiguli)

 

ZR-05-22 (Wartburg 353)

 

CY-96-18 (Volkswagen Bogár)

 

MA-00-39 (Mercedes-Benz 609D?)

 

BV-59-13 (Ikarus 280)

 

BZ-62-19 (Ikarus 256)

Gordon Zsigmond Creative Commons License 3 napja 0 3 69406

CF-63-12 & CF-57-94 (mindkettő Trabant 600 Kombi)

Gordon Zsigmond Creative Commons License 3 napja 0 3 69405

CT-83-71 (Fiat 850 Sport)

trizs77 Creative Commons License 3 napja 0 1 69404

Akkor az ország távoli szegleteiből*** is és persze a városokból is, mi is össze tudtunk volna szedni pár nap alatt 600 személygépkocsit, ha Kecskemét felöl támad az ellen.

 

 

*** = amilyen utak voltak akkoriba 4-6 nap alatt felértek volna  Budapestre a riasztott autók.

Előzmény: pizo (69403)
pizo Creative Commons License 4 napja 0 2 69403

1915-ben Nagy-Magyarországon 2877 szgk. és 110 tgk. volt.

https://magyarjarmu.hu/gepjarmukereskedelem/01-a-magyar-gepjarmukereskedelem-tortenete-1892-1914/

 

Zoli

Előzmény: trizs77 (69402)
trizs77 Creative Commons License 4 napja 0 2 69402

Párizsban akkor már volt 600+ taxi.

 

Egész Magyarországon nem tudom volt e már akkor összesen 600 db személyautó. ,

 

Előzmény: pizo (69400)
Wrecker-Wrecker Creative Commons License 4 napja 0 5 69401

 

PK 01-23

 

pizo Creative Commons License 5 napja 0 0 69400

https://mult-kor.hu/20140417_a_marnei_taxik_legendaja

 

"1914. szeptember 6-án a francia fővárostól északra fekvő síkságra hatszáz darab párizsi taxit rendeltek, amelyek egy nap alatt hatezer gyalogost szállítottak az északkeleti frontvonalakhoz, hogy megerősítsék a brit és francia seregeket, amelyek a marne-i csatában igyekeztek megállítani az előretörő németeket."

 

Zoli 

Előzmény: trizs77 (69399)
trizs77 Creative Commons License 5 napja 0 1 69399

Magyarországon az I.Világháború előtt alig volt gépjármű.

 

Besorozhatták ha volt erre törvény.

 

De az I.világháború kitörését az európai nemzetek közül a magyar nemzet éljenezte meg talán legjobban.

Nagy volt a lelkesedés.

 

Tehát nem csodálkoznék azon ha egy hadtörténeti munkából kiderülne, hogy 1914-ben a magyar gépjármű tulajdonosok egy része a háború kitörésekor önként ajánlotta volna fel járművét a hadseregnek.

 

Hisz apánk megmondta : Mire a falevelek lehullanak otthon lesztek.

Előzmény: gumidani (69398)
gumidani Creative Commons License 5 napja 0 2 69398

Olvastam, hogy az I. vh. előtti időkben Németországban biztosan, az OMM-ben bizonyára voltak az un. Subventions LKW-k.

Az állam kedvezményekkel támogatatta azon teherautó-vásárlókat, akik a katonai célokra alkalmasnak tartott típusokat vásároltak és vállalták azoknak a háború idején való átadását. 

Nem tudom, hogy az I. vh. idején történtek-e járművek besorozásai, de a II. vh. idején egyszerűen elvették a tulajdonos autóját és vitték a háborúba. Magyarországon abban az időben jó dolog volt Fiat Topolinot, vagy kétütemű motoros személyautót tartani, mert az nem kellett a hadseregnek.

Előzmény: trizs77 (69397)
trizs77 Creative Commons License 6 napja 0 3 69397

Ezzel nem is lett volna gond.

Csak a bevonultatott 100 db teherautó legtöbbször 60 különféle márkájú volt, 80 különféle típussal és teljesen más felépítménnyel, teherbírással.

 

Nincs olyan gépjármű üzemeltető cég a világon mely ennyi eltérő járművet tudna hatékonyan napra készen tartani.

 

A sereg járműveinek több mint 60%-a nem harcokban sérült meg, hanem valahol ott hagyták az út szélén mert nem volt olyan állapotban, hogy tovább tudjon menni.

 

 

Előzmény: pizo (69396)
pizo Creative Commons License 6 napja 0 1 69396

"egy vegyes század leginkább magán bevonultatott vegyes magán teherautókból."

 

A háború előtt a fuvarozók támogatást kaptak az államtól tgk. vásárlásához, azzal a kitétellel, hogy adott esetben rendelkezésre kell állniuk.

 

Zoli

Előzmény: trizs77 (69395)
trizs77 Creative Commons License 6 napja 0 1 69395

Ehhez a képhez egy szomorú történet is tartozik.

 

A második világháborúban a tengelyhatalmak (német-olasz-magyar) bizony leginkább fogatolt hadseregek voltak.

Még a németek is.

A gépesítettség leginkább a filmhíradókban került előtérbe.

 

Így hát a motorizált szállító alegységek ritkák voltak.

De voltak.

 

Az elvonult 2.magyar hadsereg is kapott 2-3 szállító vonatot.

A vonat akkoriban NEM vasutat jelentett hanem hadtáp oszlopot.

 

Ma úgy mondanák Hadtáp zászlóalj + szállító zászlóalj.

Ma kb. 2x400 fő lenne.

Akkoriban egy-egy hadtest vonat kb. 900-1100 fő volt.

Három hadtestünk volt kint, a többit ki lehet számítani.

 

--------------------------------------------------------------------------

 

Nem a hadtesteknél hanem a hadsereg közvetlen beosztásban volt még egy szállító zászlóalj.

s itt térünk vissza a képhez.

Ehhez a zászlóaljhoz (akkor osztálynak hívták) tartozott a postától bevonultatott szállító század.

ez van a képeden.

A másik század volt a MÁVAUT század és a harmadik egy vegyes század leginkább magán bevonultatott vegyes magán teherautókból.

 

a szállító kapacitásuk igen kevés volt.

Összkerékhajtású autójuk meg szinte nulla.

Az orosz, havas utakra.....................:-((

 

A technikájuk 80-90-100%-t egy év alatt elveszítették.

Ez nem volt meglepő.

 

Ami ennél szomorúbb az ember veszteség.

 

A legjobban a vegyes század járt kb. 40-45%-os ember veszteséggel.

 

A Postás század (ők vannak a képen) kb. 60-70%-os ember veszteséget szenvedett el.

 

Azon még vita van, hogy a MÁVAUT század  "csak"   80%-os vagy 90-95%-os ember veszteséggel fejezte be a háborút.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: gumidani (69392)
trizs77 Creative Commons License 6 napja 0 0 69394

Az első kép a klasszikus kézi kocsi.

A második a kordé.

Előzmény: gumidani (69391)
gumidani Creative Commons License 6 napja 0 2 69393

P 500 és P 501 (azt hiszem, hogy "vótmán")

Előzmény: gumidani (69392)
gumidani Creative Commons License 6 napja 0 1 69392

https://fortepan.hu/hu/photos/?id=295719

Rába Super 3 postakocsi

P 518 

Egyidejűleg pályázatot hirdetek a helyszín meghatározására. Ismerős a baloldali épület, de nem jövök rá, hogy honnan. Érdekes az, hogy a kockaköves úttest és a járdaszél között volt burkolatlan "parkolóhely". 

gumidani Creative Commons License 6 napja 0 2 69391

A jellemző járműtípusok:

 

Előzmény: gumidani (69390)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!