Keresés

Részletes keresés

cssz74 Creative Commons License 2010.04.20 0 0 20147
Meg esetleg még pár, arra eső kisebb tanya, falúnak is jó lett volna. (Dány, Szentkirály, Szentgyörgypuszta, tán még bizonyos esetekben a Valkóiaknak is)
Előzmény: Béla6 (20144)
radio100jozsi Creative Commons License 2010.04.20 0 0 20146
Ez blama, azzal keveri, hogy az M0-on belül díjmentesek a pályák. Hát az M0 az továbbra is ott marad az M3-as 13-as kövénél, nem fog egy centit sem kintebb menni Gödöllőig. Az M31-es meg nem M0-ás, és pont a szabályból kifolyólag szintén fizetős lesz, mert ezt írták is a beruházás kezdetén.

Tehát ne higgyünk nekik továbbra sem.
Előzmény: Béla6 (20139)
radio100jozsi Creative Commons License 2010.04.20 0 0 20145
Hol vannak az autósok???

Ma reggel kocsival mentem be Monor felől a 4-esen a Népligetig, de leszámítva, hogy pont ma, pont reggel szorult megint be egy kamion a Ferihegyi gyorsforgalmin a Felsőcsatári felüljáró alá, és vártunk 20-25 percet az eltakarításra reggel fél 8-kor, ezen kívül, és utána hazafelé is 18-19-óra körül hétvégi forgalom volt végig. El sem képzeltem volna, hogy óra szerint 100-al tudok hasítani Üllőtől Monorig a 4-esen, és még előzni is tudtam volna, ha kellett volna, mert szemből is gyenge volt a forgalom. Reggel szint úgy. Teljes meglepetés volt, hogy a 4-es elkerülő végén a z Üllő-Gyömrő út lámpás csp-ja szintén totál üres volt 19:10-kor. Eközben meg az M0K tömve autókkal, ez ennyit elszívna a fővárosi bevezetőkről, meg más utakról? Vagy ennyire drága a benzin? Bár ez utóbbi érdekes, mert a vonaton is fogynak az utasok, ahol eddig állóhelyért ment a verseny 2 éve, ma szabad helyet is kényelmesen lehet szerezni.
Béla6 Creative Commons License 2010.04.20 0 0 20144

lya, erről már volt szó korábban...

 

alapvetően az isaszegieknek biztosítana M0 elérést nagytarcsa/pécel átkelés nélkül...

 

Előzmény: cssz74 (20143)
cssz74 Creative Commons License 2010.04.20 0 0 20143
Ezt eddig nem hallottam...érdekes. De ha az M31 ingyé' lesz, akkor mé' nem csináltak lehajtót Nagytarcsa háta mögé? Hogy esetleg az Isaszegiek és arra haladók is tudják kissé használni?
Előzmény: Béla6 (20139)
AcidMan Creative Commons License 2010.04.20 0 0 20142
Miért? A szabál az, hogy az M0 vonaláig az összes sugárirányú ap ingyenes. Az M31 esetében csak az a kérdés, hogy hivatalosan is az M0 részeként tekintünk e rá a jövőben, vagy csak technikailag...

A többi ap szakaszt illetően ez semmin sem változtat.
Előzmény: Aladár46 (20140)
Béla6 Creative Commons License 2010.04.20 0 0 20141

tekintve, hogy politikai hirdetés, én is erre gondoltam első blikkre...

 

csakhogy nem aszongya, hogy "szavazz ránk, ésakkor díjmentessé tesszük", hanem azt mondja, hogy "a jelenlegi szabályozás alapján lesz az"...

Előzmény: Aladár46 (20140)
Aladár46 Creative Commons License 2010.04.20 0 0 20140
Ez csak kampányfogás.

Ha mégis bevezetik, akkor precedens értékű lesz, úgy mint a teljes magyar autópálya hálózat D1 kategóriában ingyenessé kellene tenni...
Előzmény: Béla6 (20139)
Béla6 Creative Commons License 2010.04.20 0 0 20139

Most mivan??  télleg díjmentes lesz?

 

mer ez durván át fogja rendezni a forgalmi iszonyokat és fót, mogyoród, kistarcsa, kerepes végre megszabadul6 a szellempályákat megszégyenítő átmenő forgalmaktól...

 

--------------------------

 
Az M31-es átadása után, díjmentes lesz Gödöllőig az M3-as
 
Fogarasiné Deák Valéria a 4. számú választókerület szocialista országgyűlési képviselő-jelöltje az agglomeráció számára hátrányos, jelenlegi autópályadíj fizetési rendszer megváltoztatásáról beszélt. Kívánatos és igazságosabb lenne a használatarányos elektronikus díjfizetés mihamarabbi bevezetése, aminek előkészületei az elmúlt években megtörténtek.

 

Viszont lesz egy számunkra sokkal gyorsabban megvalósuló, kedvező változás:
 
ugyanis a Gödöllőt elkerülő ingyenes M31-es autópálya átadása után a jelenlegi szabályozás alapján az M3-as Budapest-Gödöllő közötti szakaszát is ingyenesen használhatják majd az autósok.
 
Az MSZP képviselői nem szándékoznak változtatni ezen a szabályozáson és remélik, hogy más politikai erők sem tervezik azt.
 
http://www.fotcafe.hu/pdf/2010_aprilis.pdf (15.o.)

 

Béla6 Creative Commons License 2010.04.20 0 0 20138

nade nem is kell, hogy az autóval versenyezzen...

 

egyszerűen nem kell agglomerációs utakon kapacitást növelni (mint pölö a 47es sz-hmv között) ésakkor majd lyól átszoknak a vonatra, ha nem akarnak órákat a dugóban füstölögni... :-))

Előzmény: attus germanicus (20137)
attus germanicus Creative Commons License 2010.04.20 0 0 20137

A vasútnak közelítőleg sincs meg a szükséges kapacitása Szeged és Vásárhely közt. Kétségkívül van pár félbolond vasútbarát, aki kitalálta, hogy az utasok majd várnak egy órát mindig a vonatra (amá ráadásul Vásárhely legszélén áll meg), de ezt azért olyan nagyon komolyan nem kell venni :-)

 

(Amúgy az útépítésen kívül, tehát nem ahelyett, szerintem is életképes volna egy kötöttpályás beruházás a karlsruhe-i módszernek megfelelően, de a vasút a mai formájában versenyképtelen).

Előzmény: Béla6 (20136)
Béla6 Creative Commons License 2010.04.20 0 0 20136

ha eszonta, akkor lyó tirpák eza jani...

 

amúgyaza pluszkétsáv is tök felesleges volt, hiszen otta vasút, lehet csühögni, vagy hoccokták ezt mondani a vébék... :-))

 

az elkerülőtehermentesítő ellen mega helyiek pampogtak, úgyhogy itt nemcsak finanszérozási problemmáról van szó...

 

persze az északi elkerülőben is van ráció, mer akkor az a 45ös átmenőjét is elvinné a városból...

 

 

Előzmény: ghosty9 (20135)
ghosty9 Creative Commons License 2010.04.20 0 0 20135
"hova lehet ezt még fokozni? :-)"

Hát ha jól számolom, Vásárhelynél épült 6km "pluszkétsáv", amit az érintett polgármester nem is ment el átadni, mer' aszondta, sok-sok évet csúszott, közben a szakaszon n ember halt meg balesetben, és ő nem ad át olyat, aminek ennyi halott vót az ára. (Vagyvalamiilyesmi.)

Amúgy nagy szívfájdalmuk az "elkerülő" befejezetlensége, jelenleg egy db. körforgalomban végződik, aztán éles balkanyar, és egy olyan szakaszra visz, ahova az érintett önkormányzat simán beengedte a dobozáruházakat. Ez így tényleg nem az igazi azért.
Előzmény: Béla6 (20134)
Béla6 Creative Commons License 2010.04.20 0 0 20134

Az egyik ilyen Kaposvár lehet, a másik Hódmezővásárhely.

 

 

nade ezek ketten eddig is nagyobb prioritást kaptak...

 

hova lehet ezt még fokozni? :-)

Előzmény: Roger Preed (20130)
Béla6 Creative Commons License 2010.04.20 0 0 20133

Lefordítva magyarra nekem a cikk azt jelenti, hogy 2012-re elkészül a Dombóvár elkerülő, ami a későbbi M9 része lesz.

 

 

remélem ez nem olyan kacskaringós ökörhugyozás lesz, minta kaposvári... :-)

 


Kerestem a neten útvonalterveket a Szekszárd-Dombóvár szakaszra, de csak ezt a 2003-ast találtam:

 

hát akármerre viszik, nemlesz occsó buli, viszont lesz völgyhíd és aligút dögivel... :-)

Előzmény: kofy (20128)
Béla6 Creative Commons License 2010.04.20 0 0 20132

nade az utóbbi nyóc évbe hajszálra az épült, amit az úká akart.

 

(persze pampogni eccerűbb, mint gondókodni... :-))

Előzmény: Aladár46 (20129)
cssz74 Creative Commons License 2010.04.20 0 0 20131
Akkor megint csak politikai elvek alapján fognak épülni az utak, nem forgalmi adatok alapján...
Előzmény: Roger Preed (20130)
Roger Preed Creative Commons License 2010.04.19 0 0 20130
Hát igen, lehet néhány olyan település, ami az eddigieknél nagyobb prioritást fog élvezni az elkövetkezendő 4 évben. Az egyik ilyen Kaposvár lehet, a másik Hódmezővásárhely.
Előzmény: Aladár46 (20129)
Aladár46 Creative Commons License 2010.04.19 0 0 20129
A legkevésbé fontos gyorsforgalmi út

Hát ez nem olyan biztos. Új kormány, új Közop. Egyébként is a Közop szerint 2011-től már építeni kéne a legfontosabb szakaszát a Dombóvár-Bonyhád köztit. Őszig minden kiderül...
Előzmény: kofy (20128)
kofy Creative Commons License 2010.04.19 0 0 20128
Ha már M9, egy nem olyan régi hír. A legkevésbé fontos gyorsforgalmi út legfontosabb szakaszáról:


Dombóvár elkerülő

Lefordítva magyarra nekem a cikk azt jelenti, hogy 2012-re elkészül a Dombóvár elkerülő, ami a későbbi M9 része lesz. A szekszárdig tartó szakasz 2018-ra készül el.

Kerestem a neten útvonalterveket a Szekszárd-Dombóvár szakaszra, de csak ezt a 2003-ast találtam:

2003-as terv

Ezt a tervet már bizonyára meghaladta az idő, de biztos jól mutatna a roads.extra.hu-n... :)
korn78 Creative Commons License 2010.04.19 0 0 20127
Olvasom a helyi újságban hogy:
"A miniszteri biztos szerint a 86-os fejlesztése úgy adható el, ha apránként kiépítik az előző sávokat, elkerülőket, és kedvező konstellációk esetén összerakják a puzzle-t. Mind mondta, az Egyházasrádóc-Körmend közti szakasz előzősávosításának terve kész, és más helyeken is előrehaladtak. A csütörtökön útra tett M9-es tanács azonban más célokat tűzhet ki. Bebes István körmendi polgármester szerint ez jól is jöhet, mivel már évek óta tolódik a 8-as elkerülő kiépítése."

Mi ez a kavarás az M9-el? Akkor ez azt is jelentheti, hogy az urak még vitatkoznak vagy 5 évet, és addig áll az egész? Lassan már csak a Szombathely-Körmend közti szakasz lóg ennyire a levegőben. Nem a mostani 86-os helyett kellene építeni egy település elkerülős utat Körmendig?

Roger Preed Creative Commons License 2010.04.19 0 0 20126
Köszönöm a segítséget!
Előzmény: AcidMan (20125)
AcidMan Creative Commons License 2010.04.19 0 0 20125
-AP-nál 1 km=10.000 t aszfalt.
Persze ez nem pontos, mert itt lentebb írták, hogy sok mindentől függ.
Tegyük fel, hogy 7+7+4 cm vastagon, 22,5 m szélesen.
(a szélesség dolog elég képlékeny valami, mert a sávszélességek:2*(3,75+3,75+3)=21m, de a sávszélességek nem tartalmazzák a vonalakat, pedig alattuk is van aszfalt, a rétegek lefelé haladva pedig egyre szélesebbek. Szóval, ha jól emlékszem, akkor 11,25-tel szoktak számolni irányonként.)
Sűrűség lehet 2,2-2,4 t/m3. Nálam így jön ki nagyságrendileg 10e t.
+/- 7% a vastagságból eredő eltérések miatt. Tudtommal ennyit tolerálnak.

-A bitumen mennyisége nagyságrendileg az aszfaltban 5-8% között van. Az alaprétegben kevesebb, és a kopóban a legtöbb. (Az öntöttaszfaltban, amit járdákon látsz, azt hiszem, hogy már 12% felett van a bitumen. De az nem út. :-)
Minél nagyobb teherbírásúnak szánod az utat, annál "keményebb" bitumen kell bele. Ezt mutatja az elnevezésük is. Egy típus nevében a 10/30 azt jelenti, hogy adott erővel nyomott tű hegye 10-30mm-t nyomódhat a cuccba. Ez keménynek számít. Ilyet alaprétegbe kevernak.
Pl. 60/100-ast kopórétegbe, mert a felső rétegnek nem a teherbírás a feladata, viszont ami lágy, az nem reped. Hogy végül mennyire lágy, azt az adott klíma is nagyban befolyásolja - hogy mekkora hőtágulást kell elviselnie.
De sztem 10 éve még minden aszfaltot B 50/70-nel (leánykori nevén B-65) csináltak volna. Azszem ez is most minden bitumentípus anyja, és abből finomítják a többi típust is.

Helyreigazítást, kijavítást elviselek, de ne legyen sértő. :-)
Előzmény: Roger Preed (20121)
RIKA424 Creative Commons License 2010.04.19 0 0 20124

A Szeged-Újszeged közötti új vasúti híd nyomvonal változatainak értékelésekor (2006-ban) a VATUKI szakemberei a szegedi illetékesekkel együttműködve két változatot fogadtak el mint javaslatot:

 - egyik változat szerint az új vasúti híd a mostani szegedi szenyvízteleptől délre párszáz méterre metszené/keresztezné a Tiszát.

 - másik változat szerint Gyálarét dél - Tiszasziget észak között ívelne át a Tiszán.

 

Mindkét változat csak t á v l a t i jövőben valósulhat meg.

 

A régi híd helyén való "újjá"építést egyik verzió sem támogatta.

 

Egyik olvtárs jól írta, hogy a dolog az EU támogatás megszerzésén bukott meg. Kiderült, hogy tisztán városi híd fejlesztéshez lehet, de nagyon nehéz EU pénzt kapni.

Valamivel nyakon kell önteni, hogy Brüsszel lenyelje.

 

Ekkor találták ki, hogy a város igényeit kielégítő "új" közuti híd fejlesztését úgy lehet eladni Brüsszelben ha közepére vasúti síneket raknak és eladják az ötletet regionális fejlesztésnek.

De Brüszel ezt nem nyelte le, hanem megkérdezte : OK. megépül az új híd mely egyben vasúti is, de hová vezet a túloldalon a vasút?

 

Itt bukott meg a dolog, mert a túloldalon nincs értékelhető terv, hogy mit csinálnak a vonattal ha átért a mozdony a Tiszán.

 

Ugyanis van álom (nem terv), hogy Mezőhegyesen és Battonyán át Aradra illetve Szőregen át Kikindiára és Apátfalván át Temesvárra újból összekötik a szárnyvonalakat.

(ez a helyi újságírók kedvenc kéthavonkénti témája)

 

Viszont ezek az újbóli összeköttetések + az új vasúti híd(ak) több mint 100 milliárd forintba kerülne és itt elbukott a dolog.

Ekkora közlekedésfejlesztési pénze ha lesz valaha a Dél-Alföldi régiónak akkor nem erre fogja költeni.

 

 

 

Fricy Creative Commons License 2010.04.19 0 0 20123
Irj ha mersz Creative Commons License 2010.04.18 0 0 20122
Amit feltettél kérdések mind attól függ, h milyen terhelés várható (most ne csak járműre gondolj, hanem pl hőmérsékleti is van). Legerősebb pályaszerkezetet ebből kifolyólag az autópálya szokta kapni, így be tudod lőni, h pl 1 mellékút kevésbé erős. De hát ugye a rá ható terhelés sem olyan mértékű, közel sem!

A bitumen 1 nagyon macera kérdés, komoly labormunka kell a megfelelő bitumen kiválasztásához. (Mondjuk aszfalthoz is, de szerintem a bitumen pláne bonyolultabb.) Pontosan nem tudom, h hogyan működik ez, csak feltételezem, h van 1 tapasztalati recept, és az alapján kezdenek el kínlódni (pl más összetétel kell Zalába és az Alföldön). De az is lehet, h szabvány alapján csinálják, és csak utólag laborban ellenőrzik, h tutira az jött e ki, amit vártak. ->Azt tudom, h mikor elkészül 1 út, akkor korongokat vágnak ki belőle és ezeket laborban babrálják utána. Ha a laborban jó eredmények jöttek ki, akkor minden ok, és át lehet adni az útpályát.

A BME-Út- és Vasútépítési Tsz-ének honlapján lévő utastárgyak között szemezgethetsz, ha bővebben érdekel a téma.

Előzmény: Roger Preed (20121)
Roger Preed Creative Commons License 2010.04.18 0 0 20121
Néhány technikai kérdés, elsősorban szakemberek:

- Van arról valami info a neten, hogy nagyjából hány tonna aszfalt kell (alap-, kötő- és kopórétg egyaránt) egy kilométer út megépítéséhez? (autópálya, főút, mellékút egyaránt érdekel).
- Az aszfaltokba kb mennyi bitumen kerül és mitől függ a bitumen minőségének kiválasztása?
Béla6 Creative Commons License 2010.04.17 0 0 20120

hát az únijó elmehet a picsába, ha az idióta politikája ilyen ésszerűtlen öszvér megoldást kényszerít ki.

 

 

különösen, hogy ettől olcsóbb nem lesz, mert az ígyisúgyis bele kell rakni, de legalább lyó szar.

 

 

sokkal korrektebb lenne, ha putrifreskósításra adnának pénzt, hamár úgyis azon vannak, hogy ne legyen haszna a támogatásoknak...

Előzmény: strangerr (20119)
strangerr Creative Commons License 2010.04.17 0 0 20119
2 db híd volna az ideális persze, de még egyre is kevés az esély.

Az az egy a körút folytatása lenne persze, de városi hídként nem tudnak rá uniós támogatást nyerni. Ezért mint "fontos távolsági vasúti kapcsolat"-ként közúti-vasúti híd lenne. Erre jött még az ötlet a tram trainről Makó (és Vásáhely) felé.
Tehát egy híd 2x2 sávval, plusz 1 (vagy 2...) vágánnyal.

Mindez leghamarabb 2020 után...
Előzmény: Béla6 (20118)
Béla6 Creative Commons License 2010.04.17 0 0 20118

De miután a déli hidat reálisan csak uniós támogatással tudnák megépíteni, ezért mégiscsak rátennék azokat a síneket...

 

 

2db déli hídról van itt szó:

 

a közúti hidat értelemszerűen a körút nyomvonalába kell rakni,

a vasútit meg jóval délebbre, a rendező vonalába...

 

 

a körúti hídra meg lehet villamost rakni, ha a körutat be akarnák villamosozni...

Előzmény: strangerr (20115)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!