Meg esetleg még pár, arra eső kisebb tanya, falúnak is jó lett volna. (Dány, Szentkirály, Szentgyörgypuszta, tán még bizonyos esetekben a Valkóiaknak is)
Ez blama, azzal keveri, hogy az M0-on belül díjmentesek a pályák. Hát az M0 az továbbra is ott marad az M3-as 13-as kövénél, nem fog egy centit sem kintebb menni Gödöllőig. Az M31-es meg nem M0-ás, és pont a szabályból kifolyólag szintén fizetős lesz, mert ezt írták is a beruházás kezdetén.
Ma reggel kocsival mentem be Monor felől a 4-esen a Népligetig, de leszámítva, hogy pont ma, pont reggel szorult megint be egy kamion a Ferihegyi gyorsforgalmin a Felsőcsatári felüljáró alá, és vártunk 20-25 percet az eltakarításra reggel fél 8-kor, ezen kívül, és utána hazafelé is 18-19-óra körül hétvégi forgalom volt végig. El sem képzeltem volna, hogy óra szerint 100-al tudok hasítani Üllőtől Monorig a 4-esen, és még előzni is tudtam volna, ha kellett volna, mert szemből is gyenge volt a forgalom. Reggel szint úgy. Teljes meglepetés volt, hogy a 4-es elkerülő végén a z Üllő-Gyömrő út lámpás csp-ja szintén totál üres volt 19:10-kor. Eközben meg az M0K tömve autókkal, ez ennyit elszívna a fővárosi bevezetőkről, meg más utakról? Vagy ennyire drága a benzin? Bár ez utóbbi érdekes, mert a vonaton is fogynak az utasok, ahol eddig állóhelyért ment a verseny 2 éve, ma szabad helyet is kényelmesen lehet szerezni.
Ezt eddig nem hallottam...érdekes. De ha az M31 ingyé' lesz, akkor mé' nem csináltak lehajtót Nagytarcsa háta mögé? Hogy esetleg az Isaszegiek és arra haladók is tudják kissé használni?
Miért? A szabál az, hogy az M0 vonaláig az összes sugárirányú ap ingyenes. Az M31 esetében csak az a kérdés, hogy hivatalosan is az M0 részeként tekintünk e rá a jövőben, vagy csak technikailag...
A többi ap szakaszt illetően ez semmin sem változtat.
mer ez durván át fogja rendezni a forgalmi iszonyokat és fót, mogyoród, kistarcsa, kerepes végre megszabadul6 a szellempályákat megszégyenítő átmenő forgalmaktól...
--------------------------
Az M31-es átadása után, díjmentes lesz Gödöllőig az M3-as
Fogarasiné Deák Valéria a 4. számú választókerület szocialista országgyűlési képviselő-jelöltje az agglomeráció számára hátrányos, jelenlegi autópályadíj fizetési rendszer megváltoztatásáról beszélt. Kívánatos és igazságosabb lenne a használatarányos elektronikus díjfizetés mihamarabbi bevezetése, aminek előkészületei az elmúlt években megtörténtek.
Viszont lesz egy számunkra sokkal gyorsabban megvalósuló, kedvező változás:
ugyanis a Gödöllőt elkerülő ingyenes M31-es autópálya átadása után a jelenlegi szabályozás alapján az M3-as Budapest-Gödöllő közötti szakaszát is ingyenesen használhatják majd az autósok.
Az MSZP képviselői nem szándékoznak változtatni ezen a szabályozáson és remélik, hogy más politikai erők sem tervezik azt.
egyszerűen nem kell agglomerációs utakon kapacitást növelni (mint pölö a 47es sz-hmv között) ésakkor majd lyól átszoknak a vonatra, ha nem akarnak órákat a dugóban füstölögni... :-))
A vasútnak közelítőleg sincs meg a szükséges kapacitása Szeged és Vásárhely közt. Kétségkívül van pár félbolond vasútbarát, aki kitalálta, hogy az utasok majd várnak egy órát mindig a vonatra (amá ráadásul Vásárhely legszélén áll meg), de ezt azért olyan nagyon komolyan nem kell venni :-)
(Amúgy az útépítésen kívül, tehát nem ahelyett, szerintem is életképes volna egy kötöttpályás beruházás a karlsruhe-i módszernek megfelelően, de a vasút a mai formájában versenyképtelen).
Hát ha jól számolom, Vásárhelynél épült 6km "pluszkétsáv", amit az érintett polgármester nem is ment el átadni, mer' aszondta, sok-sok évet csúszott, közben a szakaszon n ember halt meg balesetben, és ő nem ad át olyat, aminek ennyi halott vót az ára. (Vagyvalamiilyesmi.)
Amúgy nagy szívfájdalmuk az "elkerülő" befejezetlensége, jelenleg egy db. körforgalomban végződik, aztán éles balkanyar, és egy olyan szakaszra visz, ahova az érintett önkormányzat simán beengedte a dobozáruházakat. Ez így tényleg nem az igazi azért.
Hát igen, lehet néhány olyan település, ami az eddigieknél nagyobb prioritást fog élvezni az elkövetkezendő 4 évben. Az egyik ilyen Kaposvár lehet, a másik Hódmezővásárhely.
Hát ez nem olyan biztos. Új kormány, új Közop. Egyébként is a Közop szerint 2011-től már építeni kéne a legfontosabb szakaszát a Dombóvár-Bonyhád köztit. Őszig minden kiderül...
Lefordítva magyarra nekem a cikk azt jelenti, hogy 2012-re elkészül a Dombóvár elkerülő, ami a későbbi M9 része lesz. A szekszárdig tartó szakasz 2018-ra készül el.
Kerestem a neten útvonalterveket a Szekszárd-Dombóvár szakaszra, de csak ezt a 2003-ast találtam:
Olvasom a helyi újságban hogy: "A miniszteri biztos szerint a 86-os fejlesztése úgy adható el, ha apránként kiépítik az előző sávokat, elkerülőket, és kedvező konstellációk esetén összerakják a puzzle-t. Mind mondta, az Egyházasrádóc-Körmend közti szakasz előzősávosításának terve kész, és más helyeken is előrehaladtak. A csütörtökön útra tett M9-es tanács azonban más célokat tűzhet ki. Bebes István körmendi polgármester szerint ez jól is jöhet, mivel már évek óta tolódik a 8-as elkerülő kiépítése."
Mi ez a kavarás az M9-el? Akkor ez azt is jelentheti, hogy az urak még vitatkoznak vagy 5 évet, és addig áll az egész? Lassan már csak a Szombathely-Körmend közti szakasz lóg ennyire a levegőben. Nem a mostani 86-os helyett kellene építeni egy település elkerülős utat Körmendig?
-AP-nál 1 km=10.000 t aszfalt. Persze ez nem pontos, mert itt lentebb írták, hogy sok mindentől függ. Tegyük fel, hogy 7+7+4 cm vastagon, 22,5 m szélesen. (a szélesség dolog elég képlékeny valami, mert a sávszélességek:2*(3,75+3,75+3)=21m, de a sávszélességek nem tartalmazzák a vonalakat, pedig alattuk is van aszfalt, a rétegek lefelé haladva pedig egyre szélesebbek. Szóval, ha jól emlékszem, akkor 11,25-tel szoktak számolni irányonként.) Sűrűség lehet 2,2-2,4 t/m3. Nálam így jön ki nagyságrendileg 10e t. +/- 7% a vastagságból eredő eltérések miatt. Tudtommal ennyit tolerálnak.
-A bitumen mennyisége nagyságrendileg az aszfaltban 5-8% között van. Az alaprétegben kevesebb, és a kopóban a legtöbb. (Az öntöttaszfaltban, amit járdákon látsz, azt hiszem, hogy már 12% felett van a bitumen. De az nem út. :-) Minél nagyobb teherbírásúnak szánod az utat, annál "keményebb" bitumen kell bele. Ezt mutatja az elnevezésük is. Egy típus nevében a 10/30 azt jelenti, hogy adott erővel nyomott tű hegye 10-30mm-t nyomódhat a cuccba. Ez keménynek számít. Ilyet alaprétegbe kevernak. Pl. 60/100-ast kopórétegbe, mert a felső rétegnek nem a teherbírás a feladata, viszont ami lágy, az nem reped. Hogy végül mennyire lágy, azt az adott klíma is nagyban befolyásolja - hogy mekkora hőtágulást kell elviselnie. De sztem 10 éve még minden aszfaltot B 50/70-nel (leánykori nevén B-65) csináltak volna. Azszem ez is most minden bitumentípus anyja, és abből finomítják a többi típust is.
Helyreigazítást, kijavítást elviselek, de ne legyen sértő. :-)
A Szeged-Újszeged közötti új vasúti híd nyomvonal változatainak értékelésekor (2006-ban) a VATUKI szakemberei a szegedi illetékesekkel együttműködve két változatot fogadtak el mint javaslatot:
- egyik változat szerint az új vasúti híd a mostani szegedi szenyvízteleptől délre párszáz méterre metszené/keresztezné a Tiszát.
- másik változat szerint Gyálarét dél - Tiszasziget észak között ívelne át a Tiszán.
Mindkét változat csak t á v l a t i jövőben valósulhat meg.
A régi híd helyén való "újjá"építést egyik verzió sem támogatta.
Egyik olvtárs jól írta, hogy a dolog az EU támogatás megszerzésén bukott meg. Kiderült, hogy tisztán városi híd fejlesztéshez lehet, de nagyon nehéz EU pénzt kapni.
Valamivel nyakon kell önteni, hogy Brüsszel lenyelje.
Ekkor találták ki, hogy a város igényeit kielégítő "új" közuti híd fejlesztését úgy lehet eladni Brüsszelben ha közepére vasúti síneket raknak és eladják az ötletet regionális fejlesztésnek.
De Brüszel ezt nem nyelte le, hanem megkérdezte : OK. megépül az új híd mely egyben vasúti is, de hová vezet a túloldalon a vasút?
Itt bukott meg a dolog, mert a túloldalon nincs értékelhető terv, hogy mit csinálnak a vonattal ha átért a mozdony a Tiszán.
Ugyanis van álom (nem terv), hogy Mezőhegyesen és Battonyán át Aradra illetve Szőregen át Kikindiára és Apátfalván át Temesvárra újból összekötik a szárnyvonalakat.
(ez a helyi újságírók kedvenc kéthavonkénti témája)
Viszont ezek az újbóli összeköttetések + az új vasúti híd(ak) több mint 100 milliárd forintba kerülne és itt elbukott a dolog.
Ekkora közlekedésfejlesztési pénze ha lesz valaha a Dél-Alföldi régiónak akkor nem erre fogja költeni.
Amit feltettél kérdések mind attól függ, h milyen terhelés várható (most ne csak járműre gondolj, hanem pl hőmérsékleti is van). Legerősebb pályaszerkezetet ebből kifolyólag az autópálya szokta kapni, így be tudod lőni, h pl 1 mellékút kevésbé erős. De hát ugye a rá ható terhelés sem olyan mértékű, közel sem!
A bitumen 1 nagyon macera kérdés, komoly labormunka kell a megfelelő bitumen kiválasztásához. (Mondjuk aszfalthoz is, de szerintem a bitumen pláne bonyolultabb.) Pontosan nem tudom, h hogyan működik ez, csak feltételezem, h van 1 tapasztalati recept, és az alapján kezdenek el kínlódni (pl más összetétel kell Zalába és az Alföldön). De az is lehet, h szabvány alapján csinálják, és csak utólag laborban ellenőrzik, h tutira az jött e ki, amit vártak. ->Azt tudom, h mikor elkészül 1 út, akkor korongokat vágnak ki belőle és ezeket laborban babrálják utána. Ha a laborban jó eredmények jöttek ki, akkor minden ok, és át lehet adni az útpályát.
A BME-Út- és Vasútépítési Tsz-ének honlapján lévő utastárgyak között szemezgethetsz, ha bővebben érdekel a téma.
- Van arról valami info a neten, hogy nagyjából hány tonna aszfalt kell (alap-, kötő- és kopórétg egyaránt) egy kilométer út megépítéséhez? (autópálya, főút, mellékút egyaránt érdekel). - Az aszfaltokba kb mennyi bitumen kerül és mitől függ a bitumen minőségének kiválasztása?
2 db híd volna az ideális persze, de még egyre is kevés az esély.
Az az egy a körút folytatása lenne persze, de városi hídként nem tudnak rá uniós támogatást nyerni. Ezért mint "fontos távolsági vasúti kapcsolat"-ként közúti-vasúti híd lenne. Erre jött még az ötlet a tram trainről Makó (és Vásáhely) felé. Tehát egy híd 2x2 sávval, plusz 1 (vagy 2...) vágánnyal.