Keresés

Részletes keresés

Irj ha mersz Creative Commons License 2010.04.14 0 0 20035
"utolsó szakaszra rá lehetne sütni, hogy lám, épül az M9. :-)"

Ezzel az M9-el nekem az a bajom, h túl nagy, ennél fogva nehéz elképzelni számomra, h vha is megépül teljes egészében, ill. h addig várhatnak az olyan utak, mint a 47. Gondolok itt arra, h pl most ugye 2x2-re bővítgetik a 47-est Vásárhely közelében (nem tudom most hol tartanak), és nyilván belátható időn belül meglesz mondjuk Csabáig, vagy akár Debrecenig. De, ha egyszer megéljük, h ebben a térségen tolják az M9-et is, akkor együttesen már szerintem nincs szükség M9-re is és M47-re is. Tehát túlkapacitálva lesz a dolog.

"Sőt, akkor Szeged és Gyula között csak a Vásárhely-Orosháza szakasz hiányozna"

Na igen:) Márpedig azért a Szeged-Csaba tengelyen sok a 2x2 talán (Szeged-HVHELY között nem, csak utána), viszont a 2x1 kevés. Ellenben ezzel a megoldással legalább Orosháza és Csaba között kihasznált lenne a 2x2 sáv. Tehát gazdaságosabb.
Előzmény: ghosty9 (19994)
Irj ha mersz Creative Commons License 2010.04.14 0 0 20034
Hihetetlen: egyetértünk:)

Annyi gondolatot még had tegyek hozzá, h én nem az autózás ellen vagyok, hiszen ahogy írtad is, van haszna is. De hasznot (azaz pénzt) csak akkor tud vele termelni az ember, ha megfelelő környezetben használja, pl autópálya, nagy távolság. A város nem ez a környezet, az agglo is vitatható. Mikor fog kiszállni a Béla(Laci) féle egyén? Akkor, ha már nem tudja az autóval kitermelni azt a pénzt, ami fedezi a dugózásból eredő veszteséget is. Meg hát ezen felül persze szükség van 1 kis nyereségre is, h meg tudjon élni vmiből, és esetleg a lakása rezsiére is fussa, ne csak az autóéra:P

A légszennyezéshez még annyit, h én hiszem, h maga az autózás, mint szennyező forrás 30-40 éven belül a múlté lesz, azaz abszolút környezetbaráttá is válhat. Egy dolog viszont sosem fog változni: az h felületet foglal el, márpedig ha a városunkban ennyi autó közlekedik mint most (és ez folyamatosan növekszik évről évre), akkor a dugók nem, h csökkennének, hanem folyamatosan nőnek, ha nem váltunk társadalmilag szemléletet, és nem veszünk kicsit vissza a magunk önzéséből.
Előzmény: attus germanicus (19988)
Irj ha mersz Creative Commons License 2010.04.14 0 0 20033
"csakhogy nem azért, mert azok olyan faszán karban vannak tartva, hanem azé, hogy ne jöjjenek le a pályáról..."

Egyrészt. Másrészt pedig azért, mert főként ők tehetnek arról, h a főutak vackok.

"a metró is ilyen lenne, ha feláras lenne. :-))"

A metró is 1 olyan történet, amit nem kötelező használni. Maga a közösségi közlekedés használata sem kötelező, de továbbmegyek: autót sem kötelező!

"tehát viszakozol, és belátod, hogy hüjeséget mondtál? :-))"

Csak te gondolod úgy, h hüLYeséget mondok. Én biztos nem!

"sarc van dögivel, ha mind az utakra lenne költve, akkor minden utunk pingpongasztal simaságú lenne, és sehol sem lenne kapacitáshiány..."

Igaz. Cserébe nem lenne közegészségügy, se közoktatás. Tudod az államnak nem annyi a dolga, h rendbe tegye az utat. Ja, h legyen ingyenes a felsőoktatás, meg az eü? Oké, de a pénz 1 adott összeg, így akkor az útminőség lesz rosszabb, mivel arra nem jut.

"hát valóban bosszant, csakhogy én qrvára nem gondolom, hogy az lenne a megoldás, hogy a jóminőségű utakra felárat fizettessünk, mert ez eszméletlen ostobaság."

Neked minden ostoba ötlet, meg rossz minden út, ellenben megoldást eddig nem tudtál mondani, ami tartható is lenne.
Előzmény: Béla6 (19986)
Irj ha mersz Creative Commons License 2010.04.14 0 0 20032
És nem az állam pénzelte?
Előzmény: Béla6 (19985)
Béla6 Creative Commons License 2010.04.13 0 0 20031

De mennyi autósról beszélünk, most tényleg?

 

 

nemtom, ehhez tudni kéne a meglévő hidak forgalmát...

 

saccra a körúti híd 40e E/n, a belvárosi 20e E/n

 

az M43 híd levesz monnyuk 10e-et a körútiról, még mindig marad 50e a két hídon.

 

szerintem 20e E/n biztos összejönne...  :-)

 

 

Igen, zoomolj picit ki, oszt jé, ott a határ.

 

 

hogy jön ide a 6ár?

 

ez egy városi híd lenne, városi forgalommal...   hogy jön ide a tranzitforgalom??

 

(a tranzitnak kb. gyálarét magasságában kellene hidat építeni, ha lenne akkora tranzit, mint az M43 hídon lesz...)

 


Az messze van azért a város közepétől.

 

 

kb. 1km-re.  tényleg lyó messze... :-)

 


Mondjuk a Lágymányosinál volt ott valami Hungária vagymiarosseb

 

 

vazze, ittmeg van moszkvai meg temesvári körút, csak össze kéne őket kötni...

 

amúgy a hungária át volt vezetve a duna másik oldalára az árpihíddal, a déli tranzit meg mehetett az M0D hídon...

 

vagyis: a lágymányosi tök felesleges volt (szerinted...)

 

Előzmény: ghosty9 (20028)
ghosty9 Creative Commons License 2010.04.13 0 0 20030
"Már csak az a kérdés"

Igazából szerintem elég sok kérdés van. :-) (Milyen mértékű díj, valóban, ki-be lépésenként fizetni kell-e újra, ha igen, napi max. mennyit, ha nem, meddig nem, lakók kapnak-e ingyér/kedvezményes behajtást, etc.) De szerintem ezek technikai kérdések, lehet így is jó meg úgy is, illetve összefüggnek (illetve főleg minden függ a díj összegétől). Nomeg ezek nyilván elméleti kérdések is, én nem hiszem, hogy húsz évig ebből lenne bármi is.

(Személy szerint egyébként én kevésbé hiszek a dugódíjban és inkább a (belvárosi) forgalomkorlátozásban, de ez is teljesen egyéni.)
Előzmény: BoGar (20022)
cssz74 Creative Commons License 2010.04.13 0 0 20029
Nekem hihetőnek tűnik...
Azt nem értem, miért hagyták, hogy "választási kampány" legyen a kialakítás módjából...
Előzmény: totyit (20023)
ghosty9 Creative Commons License 2010.04.13 0 0 20028
"alapban arról van szó, hogy jobbra is, meg balra is el lehessen kerülni a belváros, ha ott qrvára nincs a zótósnak semmi dóga...

márpedig ehhez kell egy körbeérő körút..."

De mennyi autósról beszélünk, most tényleg? Nézz már a térképre légyszíves. Igen, zoomolj picit ki, oszt jé, ott a határ. Aki Jugóból jönne Újszentivánra, annak ez tényleg kellemetlen, de a Tiszántúlra eső három falu (kábé ötezer lakos cakk-pakk) alapján nem lehetnek valami nagyon sokan; megkockáztatom, ezt a forgalmi terhelést még valahogy elbírja a belváros. :-)

"az már csak hab a tortán, hogy egy, a város közepén lévő parlagon fekvő terület is feltár, amit ennek révén hasznosítani lehet..."

Az messze van azért a város közepétől. (Bájdövéj a doksi, amit linkeltél, pont a csoda-Biopolisz projekttel indokolja a hidat, most akkor mégse értesz vele egyet?)

"persze szerinted a lágymányosi, meg az ÉM0 hídra sem volt semmi szükség, hisz nem volt ott semmi, csak dzsumbuj, gaz, meg pár épület... :-))"

Mondjuk a Lágymányosinál volt ott valami Hungária vagymiarosseb, és elfelejted a legfontosabb különbséget: itt a határ. Majd ha nem lesz, vagy máshol lesz, lesz értelme másban is gondolkodni, addig viszont...
Előzmény: Béla6 (20027)
Béla6 Creative Commons License 2010.04.13 0 0 20027

nade most te milyen forgalomindoklásról beszélsz??

 

alapban arról van szó, hogy jobbra is, meg balra is el lehessen kerülni a belváros, ha ott qrvára nincs a zótósnak semmi dóga...

 

márpedig ehhez kell egy körbeérő körút...

 

az már csak hab a tortán, hogy egy, a város közepén lévő parlagon fekvő terület is feltár, amit ennek révén hasznosítani lehet...

 

 

persze szerinted a lágymányosi, meg az ÉM0 hídra sem volt semmi szükség, hisz nem volt ott semmi, csak dzsumbuj, gaz, meg pár épület... :-))

Előzmény: ghosty9 (20025)
Béla6 Creative Commons License 2010.04.13 0 0 20026

Laci itt elolvashatod miért is van alagut:

 

 

és azt hol olvashatom el, hogy miért is van szelleM6? :-))

 

(mármint azon kívül, hogy brümmöghess rajt...)

Előzmény: totyit (20021)
ghosty9 Creative Commons License 2010.04.13 0 0 20025
Hátizé, azért az, hogy négy éve álmodtak valamit, nem sokat bizonyít, legfeljebb szerinted. :-)

Amúgy pont azért mondtam, hogy ne guglimapszozzál, hanem gyere el és megmutatom, mert jelenleg marhára nincs ott semmi, ami indokolna forgalmat. (Egyik oldalon egyemeletes házak, másik oldalon családi házas rész 800 szögöles telkekkel.) Amennyiben egy nekifutásra építenek forgalomvonzó létesítményeket is, az nyilván más tészta, de akkor is számoljunk utána, hány munkahely kell, hogy egy ilyet indokoljon...
Előzmény: Béla6 (20020)
cssz74 Creative Commons License 2010.04.13 0 0 20024
Jó, kimaradt a 3-as. Na az, amit most biztos le fognak állítani...
Előzmény: Béla6 (20014)
totyit Creative Commons License 2010.04.13 0 0 20023

De az egész az M6-ról szól:

http://www.mtm-magazin.hu/

BoGar Creative Commons License 2010.04.13 0 0 20022
Már csak az a kérdés, hogy aki kihajt a zónából, majd vissza, mert a saját telephelye ott van, az is fizet? És a zónán belül lakó? (Azért kérdezem, a cég, ahol dolgozom, pont a Hungárián belül van, de még a nagykörúton kívül. És általában kifelé megyünk autóval árut beszerezni.)
Előzmény: ghosty9 (20004)
totyit Creative Commons License 2010.04.13 0 0 20021

Laci itt elolvashatod miért is van alagut:

http://www.mtm-magazin.hu/cikk.php?cikk_id=522

Béla6 Creative Commons License 2010.04.13 0 0 20020

kis olvasnivaló, hogy tudd, miket terveznek szögeden... :-)

 

http://www.szegedvaros.hu/var/download/AkA4ij.pdf

Előzmény: ghosty9 (20018)
Béla6 Creative Commons License 2010.04.13 0 0 20019

Nagyjából ott is lesz az.

 

 

hátha a 43as városon kívüli szakaszának TELJES forgalma átmegy az M-re (tehát a deszkiek is makó felé kerülve mennek a pályán szegedre...), akkor ott.  :-))


 


Egyszer azért nézd már meg élőben.

 

 

a guglin megnéztem...

 

(igaz az nem élő, csak áló(kép), de el bírom képzelni, ahogy mennek az autók... :-))

Előzmény: ghosty9 (20018)
ghosty9 Creative Commons License 2010.04.13 0 0 20018
"nekem a 6ár úgy 15e E/n-nél van."

Nagyjából ott is lesz az. Persze mindig elfelejtem, te vagy az, aki szerint a 43-as forgalmát most is főleg az agglós forgalom adja, mert nem akarod észrevenni a teherautókat-kamionokat. :-)

"tökmind1 hányszor mondjátok, teljesen nyilvánvaló, hogy kell... :-)"

Egyszer azért nézd már meg élőben.
Előzmény: Béla6 (20017)
Béla6 Creative Commons License 2010.04.13 0 0 20017

Például M31-et lehetett volna csinálni M0K helyett, nem-e? Persze, ahhoz le kellene vetkőzni a gyűrű-jó-nemgyűrű-nemjó sztereotípiát. :-)

 

na, ez 1 lyó nagy ostobaság... :-)



Hát, határeset, inkább kell az, mint nem.

 

nekem a 6ár úgy 15e E/n-nél van.

ennyi meg nem lesz a 47 után... különösen, ha a tisza híd nem lesz díjmentes...

 



A körút déli hídja teljesen fölösleges, de ezt mondtuk már párszor, oszt sose hitted el.

 

 

tökmind1 hányszor mondjátok, teljesen nyilvánvaló, hogy kell... :-)

 

Előzmény: ghosty9 (20016)
ghosty9 Creative Commons License 2010.04.13 0 0 20016
"a hibákról sose felesleges beszélni, mert azokból lehet a legtöbbet tanulni.
ha nem beszélünk róla, akkor újra megcsináljuk ugyanazt a hüjeséget..."

Például M31-et lehetett volna csinálni M0K helyett, nem-e? Persze, ahhoz le kellene vetkőzni a gyűrű-jó-nemgyűrű-nemjó sztereotípiát. :-)

"(nemmondom, az M43 talán elég lett volna félpályán is, legalábbis a 47estől, átmenetileg megspórolva egy fél tiszahidat."

Hát, határeset, inkább kell az, mint nem.

"hasznosabb lett volna egy átkötés a 43-M43 között deszknél, mega körút déli hídja...)"

A körút déli hídja teljesen fölösleges, de ezt mondtuk már párszor, oszt sose hitted el.
Előzmény: Béla6 (20014)
attus germanicus Creative Commons License 2010.04.13 0 0 20015

Egy picit más, de nagyon érdekes:

Ősi utak a Pilisben

Béla6 Creative Commons License 2010.04.13 0 0 20014

A "hülye szellempályák" témáról jóformán már felesleges beszélni...

 

 

a hibákról sose felesleges beszélni, mert azokból lehet a legtöbbet tanulni.

ha nem beszélünk róla, akkor újra megcsináljuk ugyanazt a hüjeséget...

 

persze a pályaépítésről döntőket nyilvánvalóan zér0 mértékben befolyásolja az itteni pampogásunk, viszont a pályaépítésről döntőkről mi döntünk... :-))

 

sajna a szelleM6 politikai hozadékát bemutató szép színes ábrácskámat száműzték a topikból, pedig nagyon prímán bemutatta, hogy totál értelmetlen politikai céllal szellempályákat építeni...

 

 

...az M43 is épül. Emellett építik az M0D szélesítést, 51-M5 átkötést és az M31-et. Ezeket nem hiszem, hogy abba hagynák, így ezeket emlegetni lassan feleslegessé válik.

 

 

nade ezeket nem is emlegette senki szelleMpályaként...

 

(nemmondom, az M43 talán elég lett volna félpályán is, legalábbis a 47estől, átmenetileg megspórolva egy fél tiszahidat.

hasznosabb lett volna egy átkötés a 43-M43 között deszknél, mega körút déli hídja...)

 

 

Szerintem most már jóformán hasznos fejlesztések maradhatnak. Bár attól félek, hogy kurmányváltás után az ország helyzete miatt nem fog új fejlesztés elindulni.

 

kihagytad az M3 folytatást a szelleMlistából.

hát az nem igazán hasznos, lyó lenne, ha leállítanák...

Előzmény: cssz74 (20010)
attus germanicus Creative Commons License 2010.04.13 0 0 20013
Na, enyém lett a 20.000, pedig nem is figyeltem rá :-)
Előzmény: attus germanicus (20000)
attus germanicus Creative Commons License 2010.04.13 0 0 20012
Ld. az előzőt.
Előzmény: Béla6 (20009)
attus germanicus Creative Commons License 2010.04.13 0 0 20011
Nagyjából. Kukásautó kerülne még be nálam, Vízművek, Gázművek, Elektromos Művek.
Előzmény: ghosty9 (20008)
cssz74 Creative Commons License 2010.04.13 0 0 20010
A "hülye szellempályák" témáról jóformán már felesleges beszélni, mert a 6-ost átadták, az M43 is épül. Emellett építik az M0D szélesítést, 51-M5 átkötést és az M31-et. Ezeket nem hiszem, hogy abba hagynák, így ezeket emlegetni lassan feleslegessé válik. Szerintem most már jóformán hasznos fejlesztések maradhatnak. Bár attól félek, hogy kurmányváltás után az ország helyzete miatt nem fog új fejlesztés elindulni.
Pedig(len) szükséges lenne a már milliószor emlegetett 10-es, M2-es, M4-es, 85-86-os beruházások, a már tárgyalt kialakításban (ez főleg a 10-esre értendően, 2-esnél, 4-esnél nincs kérdés). Sajnos az M0É és NY-i szakaszai teljes bizonytalanságban vannak, pedig a 10-11 közti égető lenne, nagyban tehermentesíthetné a 3. kerület egyes szakaszait, Pomázt, Budakalászt, stb...
Előzmény: Béla6 (20001)
Béla6 Creative Commons License 2010.04.13 0 0 20009

Az össztársadalmi érdekből bent autózókat meg persze díjmentesíteni kell.

 

 

mint pölö?

Előzmény: attus germanicus (20006)
ghosty9 Creative Commons License 2010.04.13 0 0 20008
"Az össztársadalmi érdekből bent autózókat meg persze díjmentesíteni kell."

Rendőr (járőrök és helyszínelők), mentő, tűzoltó, menetrend szerinti autóbusz, külföldi kormányküldöttség, országgyűlési képviselők, kormánytagok, polgármesterek. Itt vége is a listának, ugye?
Előzmény: attus germanicus (20006)
Béla6 Creative Commons License 2010.04.13 0 0 20007

noproblémó: épíccse be a zárba...

 

ezt teszik az ED-vel megqrt fuvarozók is... :-))

Előzmény: cssz74 (20002)
attus germanicus Creative Commons License 2010.04.13 0 0 20006

Persze. A behajtási díj nem "büntetés", hogy azt mondanánk, csúnya rossz dolog odamenni, hát fizess. A boltban is fizetni kell a kifliért, pedig senki nem gondolja, hogy büntetendő dolog kiflit enni :-)

Annak, hogy autózol a belvárosban, vannak költségei, ezeket tessék megfizetni. Ennyi.

Az össztársadalmi érdekből bent autózókat meg persze díjmentesíteni kell.

Előzmény: cssz74 (20002)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!