"utolsó szakaszra rá lehetne sütni, hogy lám, épül az M9. :-)"
Ezzel az M9-el nekem az a bajom, h túl nagy, ennél fogva nehéz elképzelni számomra, h vha is megépül teljes egészében, ill. h addig várhatnak az olyan utak, mint a 47. Gondolok itt arra, h pl most ugye 2x2-re bővítgetik a 47-est Vásárhely közelében (nem tudom most hol tartanak), és nyilván belátható időn belül meglesz mondjuk Csabáig, vagy akár Debrecenig. De, ha egyszer megéljük, h ebben a térségen tolják az M9-et is, akkor együttesen már szerintem nincs szükség M9-re is és M47-re is. Tehát túlkapacitálva lesz a dolog.
"Sőt, akkor Szeged és Gyula között csak a Vásárhely-Orosháza szakasz hiányozna"
Na igen:) Márpedig azért a Szeged-Csaba tengelyen sok a 2x2 talán (Szeged-HVHELY között nem, csak utána), viszont a 2x1 kevés. Ellenben ezzel a megoldással legalább Orosháza és Csaba között kihasznált lenne a 2x2 sáv. Tehát gazdaságosabb.
Annyi gondolatot még had tegyek hozzá, h én nem az autózás ellen vagyok, hiszen ahogy írtad is, van haszna is. De hasznot (azaz pénzt) csak akkor tud vele termelni az ember, ha megfelelő környezetben használja, pl autópálya, nagy távolság. A város nem ez a környezet, az agglo is vitatható. Mikor fog kiszállni a Béla(Laci) féle egyén? Akkor, ha már nem tudja az autóval kitermelni azt a pénzt, ami fedezi a dugózásból eredő veszteséget is. Meg hát ezen felül persze szükség van 1 kis nyereségre is, h meg tudjon élni vmiből, és esetleg a lakása rezsiére is fussa, ne csak az autóéra:P
A légszennyezéshez még annyit, h én hiszem, h maga az autózás, mint szennyező forrás 30-40 éven belül a múlté lesz, azaz abszolút környezetbaráttá is válhat. Egy dolog viszont sosem fog változni: az h felületet foglal el, márpedig ha a városunkban ennyi autó közlekedik mint most (és ez folyamatosan növekszik évről évre), akkor a dugók nem, h csökkennének, hanem folyamatosan nőnek, ha nem váltunk társadalmilag szemléletet, és nem veszünk kicsit vissza a magunk önzéséből.
"csakhogy nem azért, mert azok olyan faszán karban vannak tartva, hanem azé, hogy ne jöjjenek le a pályáról..."
Egyrészt. Másrészt pedig azért, mert főként ők tehetnek arról, h a főutak vackok.
"a metró is ilyen lenne, ha feláras lenne. :-))"
A metró is 1 olyan történet, amit nem kötelező használni. Maga a közösségi közlekedés használata sem kötelező, de továbbmegyek: autót sem kötelező!
"tehát viszakozol, és belátod, hogy hüjeséget mondtál? :-))"
Csak te gondolod úgy, h hüLYeséget mondok. Én biztos nem!
"sarc van dögivel, ha mind az utakra lenne költve, akkor minden utunk pingpongasztal simaságú lenne, és sehol sem lenne kapacitáshiány..."
Igaz. Cserébe nem lenne közegészségügy, se közoktatás. Tudod az államnak nem annyi a dolga, h rendbe tegye az utat. Ja, h legyen ingyenes a felsőoktatás, meg az eü? Oké, de a pénz 1 adott összeg, így akkor az útminőség lesz rosszabb, mivel arra nem jut.
"hát valóban bosszant, csakhogy én qrvára nem gondolom, hogy az lenne a megoldás, hogy a jóminőségű utakra felárat fizettessünk, mert ez eszméletlen ostobaság."
Neked minden ostoba ötlet, meg rossz minden út, ellenben megoldást eddig nem tudtál mondani, ami tartható is lenne.
Igazából szerintem elég sok kérdés van. :-) (Milyen mértékű díj, valóban, ki-be lépésenként fizetni kell-e újra, ha igen, napi max. mennyit, ha nem, meddig nem, lakók kapnak-e ingyér/kedvezményes behajtást, etc.) De szerintem ezek technikai kérdések, lehet így is jó meg úgy is, illetve összefüggnek (illetve főleg minden függ a díj összegétől). Nomeg ezek nyilván elméleti kérdések is, én nem hiszem, hogy húsz évig ebből lenne bármi is.
(Személy szerint egyébként én kevésbé hiszek a dugódíjban és inkább a (belvárosi) forgalomkorlátozásban, de ez is teljesen egyéni.)
"alapban arról van szó, hogy jobbra is, meg balra is el lehessen kerülni a belváros, ha ott qrvára nincs a zótósnak semmi dóga...
márpedig ehhez kell egy körbeérő körút..."
De mennyi autósról beszélünk, most tényleg? Nézz már a térképre légyszíves. Igen, zoomolj picit ki, oszt jé, ott a határ. Aki Jugóból jönne Újszentivánra, annak ez tényleg kellemetlen, de a Tiszántúlra eső három falu (kábé ötezer lakos cakk-pakk) alapján nem lehetnek valami nagyon sokan; megkockáztatom, ezt a forgalmi terhelést még valahogy elbírja a belváros. :-)
"az már csak hab a tortán, hogy egy, a város közepén lévő parlagon fekvő terület is feltár, amit ennek révén hasznosítani lehet..."
Az messze van azért a város közepétől. (Bájdövéj a doksi, amit linkeltél, pont a csoda-Biopolisz projekttel indokolja a hidat, most akkor mégse értesz vele egyet?)
"persze szerinted a lágymányosi, meg az ÉM0 hídra sem volt semmi szükség, hisz nem volt ott semmi, csak dzsumbuj, gaz, meg pár épület... :-))"
Mondjuk a Lágymányosinál volt ott valami Hungária vagymiarosseb, és elfelejted a legfontosabb különbséget: itt a határ. Majd ha nem lesz, vagy máshol lesz, lesz értelme másban is gondolkodni, addig viszont...
Hátizé, azért az, hogy négy éve álmodtak valamit, nem sokat bizonyít, legfeljebb szerinted. :-)
Amúgy pont azért mondtam, hogy ne guglimapszozzál, hanem gyere el és megmutatom, mert jelenleg marhára nincs ott semmi, ami indokolna forgalmat. (Egyik oldalon egyemeletes házak, másik oldalon családi házas rész 800 szögöles telkekkel.) Amennyiben egy nekifutásra építenek forgalomvonzó létesítményeket is, az nyilván más tészta, de akkor is számoljunk utána, hány munkahely kell, hogy egy ilyet indokoljon...
Már csak az a kérdés, hogy aki kihajt a zónából, majd vissza, mert a saját telephelye ott van, az is fizet? És a zónán belül lakó? (Azért kérdezem, a cég, ahol dolgozom, pont a Hungárián belül van, de még a nagykörúton kívül. És általában kifelé megyünk autóval árut beszerezni.)
hátha a 43as városon kívüli szakaszának TELJES forgalma átmegy az M-re (tehát a deszkiek is makó felé kerülve mennek a pályán szegedre...), akkor ott. :-))
Egyszer azért nézd már meg élőben.
a guglin megnéztem...
(igaz az nem élő, csak áló(kép), de el bírom képzelni, ahogy mennek az autók... :-))
Nagyjából ott is lesz az. Persze mindig elfelejtem, te vagy az, aki szerint a 43-as forgalmát most is főleg az agglós forgalom adja, mert nem akarod észrevenni a teherautókat-kamionokat. :-)
"tökmind1 hányszor mondjátok, teljesen nyilvánvaló, hogy kell... :-)"
A "hülye szellempályák" témáról jóformán már felesleges beszélni...
a hibákról sose felesleges beszélni, mert azokból lehet a legtöbbet tanulni.
ha nem beszélünk róla, akkor újra megcsináljuk ugyanazt a hüjeséget...
persze a pályaépítésről döntőket nyilvánvalóan zér0 mértékben befolyásolja az itteni pampogásunk, viszont a pályaépítésről döntőkről mi döntünk... :-))
sajna a szelleM6 politikai hozadékát bemutató szép színes ábrácskámat száműzték a topikból, pedig nagyon prímán bemutatta, hogy totál értelmetlen politikai céllal szellempályákat építeni...
...az M43 is épül. Emellett építik az M0D szélesítést, 51-M5 átkötést és az M31-et. Ezeket nem hiszem, hogy abba hagynák, így ezeket emlegetni lassan feleslegessé válik.
nade ezeket nem is emlegette senki szelleMpályaként...
(nemmondom, az M43 talán elég lett volna félpályán is, legalábbis a 47estől, átmenetileg megspórolva egy fél tiszahidat.
hasznosabb lett volna egy átkötés a 43-M43 között deszknél, mega körút déli hídja...)
Szerintem most már jóformán hasznos fejlesztések maradhatnak. Bár attól félek, hogy kurmányváltás után az ország helyzete miatt nem fog új fejlesztés elindulni.
kihagytad az M3 folytatást a szelleMlistából.
hát az nem igazán hasznos, lyó lenne, ha leállítanák...
A "hülye szellempályák" témáról jóformán már felesleges beszélni, mert a 6-ost átadták, az M43 is épül. Emellett építik az M0D szélesítést, 51-M5 átkötést és az M31-et. Ezeket nem hiszem, hogy abba hagynák, így ezeket emlegetni lassan feleslegessé válik. Szerintem most már jóformán hasznos fejlesztések maradhatnak. Bár attól félek, hogy kurmányváltás után az ország helyzete miatt nem fog új fejlesztés elindulni. Pedig(len) szükséges lenne a már milliószor emlegetett 10-es, M2-es, M4-es, 85-86-os beruházások, a már tárgyalt kialakításban (ez főleg a 10-esre értendően, 2-esnél, 4-esnél nincs kérdés). Sajnos az M0É és NY-i szakaszai teljes bizonytalanságban vannak, pedig a 10-11 közti égető lenne, nagyban tehermentesíthetné a 3. kerület egyes szakaszait, Pomázt, Budakalászt, stb...
"Az össztársadalmi érdekből bent autózókat meg persze díjmentesíteni kell."
Rendőr (járőrök és helyszínelők), mentő, tűzoltó, menetrend szerinti autóbusz, külföldi kormányküldöttség, országgyűlési képviselők, kormánytagok, polgármesterek. Itt vége is a listának, ugye?
Persze. A behajtási díj nem "büntetés", hogy azt mondanánk, csúnya rossz dolog odamenni, hát fizess. A boltban is fizetni kell a kifliért, pedig senki nem gondolja, hogy büntetendő dolog kiflit enni :-)
Annak, hogy autózol a belvárosban, vannak költségei, ezeket tessék megfizetni. Ennyi.
Az össztársadalmi érdekből bent autózókat meg persze díjmentesíteni kell.