Keresés

Részletes keresés

Béla6 Creative Commons License 2010.04.17 0 0 20118

De miután a déli hidat reálisan csak uniós támogatással tudnák megépíteni, ezért mégiscsak rátennék azokat a síneket...

 

 

2db déli hídról van itt szó:

 

a közúti hidat értelemszerűen a körút nyomvonalába kell rakni,

a vasútit meg jóval délebbre, a rendező vonalába...

 

 

a körúti hídra meg lehet villamost rakni, ha a körutat be akarnák villamosozni...

Előzmény: strangerr (20115)
Béla6 Creative Commons License 2010.04.17 0 0 20117
nem rossz 5let, ezt akár már a kekeckedés rohamod előtt megtehetted volna... :-))
Előzmény: ghosty9 (20111)
Irj ha mersz Creative Commons License 2010.04.17 0 0 20116
Igen, délebbre elmélkedett már a szakma, h jó lenne 1 híd. Kb a rendező környékén. A régi híd megvalósíthatatlan, mivel azóta beépült a nyomvonal. Pedig szerintem a régit kéne inkább erőltetni, mivel az fed le jobb területeket. (Persze nem biztos, h igazam van, annyira nem ismerem a körülményeket, és Szegeden is össz-vissz 2x voltam:) )
Előzmény: strangerr (20115)
strangerr Creative Commons License 2010.04.16 0 0 20115
Teljesen hülye vagyok a vasúthoz (is), de azt hiszem a kis sugarú ívek miatt, ha egyszer újra külön vasúti hidat építenének, akkor azt jóval délebbre tennék meg.

De miután a déli hidat reálisan csak uniós támogatással tudnák megépíteni, ezért mégiscsak rátennék azokat a síneket (már csak a tram train villamos miatt is:) és így a Temesvár Szeged vasútvonal újraindításaként adnák el az uniónak (mintha Bukarest Fiume vonal része volna de ehhez télleg hülye vagyok.)
ghosty9 Creative Commons License 2010.04.16 0 0 20114
Amennyire tudom (én is csak műkedvelő vagyok :-) ), az egyetlen igazán jelentős tétel az Újklinika tömbje. De az azért pont elég nyomós ellenérv. :-) (Amellett, hogy az újszegedi vasútvonal jelentősége is igen mérsékelt, nem igazán indokolna ekkora beruházást.)

Amúgy van még két-három kisebb klinikai épület az útban, pontosabban egyre emlékszem, hogy nem tétel, egy olyan so-so, a harmadikról meg gőzöm sincs így légifotóról, hogy az mekkora is. (Eléggé kiesik az a rész mindentől, habár itt dolgozom egy köpésre. :-) )
Előzmény: Irj ha mersz (20113)
Irj ha mersz Creative Commons License 2010.04.16 0 0 20113
Elég OFF-os kérdés, de muszáj, mert kíváncsi vagyok:)

A régi szegedi vasúti híd nyomvonalán a két vasútvonal újbóli összekötéséhez mennyit kellene bontani és mit pontosan?
Előzmény: ghosty9 (20109)
BoGar Creative Commons License 2010.04.16 0 0 20112
Az a baja, hogy sosem jártál ott, csak távolról, magasról (google) osztod az észt, tapasztalat meg nincs.
Előzmény: Béla6 (20110)
ghosty9 Creative Commons License 2010.04.16 0 0 20111
"neked most télleg aza problémád, hogy nincs ott semmi?"

Hagyjuk.
Előzmény: Béla6 (20110)
Béla6 Creative Commons License 2010.04.16 0 0 20110

neked most télleg aza problémád, hogy nincs ott semmi?

 

ha dózercéget üzemeltecc, akkor értem, hogy ez probléma, mert nem számíthacc lyó zsíros megrendelésre.

 

deha nem, akkor nem.

Előzmény: ghosty9 (20109)
ghosty9 Creative Commons License 2010.04.16 0 0 20109
Csak a lényegre válaszolnék, mert már unom a körbe-körbe járást...

"amúgy hogy jön ide a vasút?"

Úgy, hogy a vasút (pláne mint itt, töltésen) kettévágja a terepet. Itt (ott, Újszegeden) pont úgy áll a dolog, hogy a vasúttól északra (a városon belül) civilizáció van (lakótelep, teszemazt), tőle délre meg a puszta. Nevezetesen: Füvészkert, pár gyártelep, négyszeres méretű telkek (és nem viccelek); ezután fontossági sorrendben kábé a búzamező jön. És a Tisza-parton lehet átmenni azon a vonalon (mert ott nincs vasút, mióta '45-ben felrobbantották a hidat), meg van egy db. (szintbeni) átjáró az újszegedi temetőnél; a következő valahol Szőregen lehet (de ott a vonat is elkanyarodik délre, úgyhogy mindegy is). Hát így jön az ide.

Komolyan, érdemes körülnézni, mielőtt ilyen messzirül osztod az észt.
Előzmény: Béla6 (20105)
kvte Creative Commons License 2010.04.16 0 0 20108

nem

nem

(tudtommal, de nem 100%)

 

(Sebesvíz felé Jávorkútig felmehetsz, ha ott van szállásod)

Bringával persze más a helyzet...

Előzmény: :Snoopy: (20107)
:Snoopy: Creative Commons License 2010.04.16 0 0 20107
Bükkben nem tudjátok véletlen hogy Bánkútról Sebesvíz - Lillafüred felé is le lehet jönni? Illetve meg van-e nyitva Ómassától Szentlélek felé az út? ( nem a Bánkút - Garadna - Lillaüredi útra gondoltam, mert azt tudom hogy járható, Hanem Ómassától Bánkút felé vezetőre)
attus germanicus Creative Commons License 2010.04.16 0 0 20106
Én csak azt nem értem, hogy miért beszélünk egyáltalán autópályákról, meg hidakról, amikor a Bosnyák téren keresztbe csak tankkal lehet biztonsággal átmenni, vagy a Borszéki utcában az egykori iparvágány helyén olyan kátyúk vannakehetek óta, hogy csak lépésben lehet rajta átmenni, vagy a Fehérvári - Etele sarkon a villamosvágányokon szintén csak lépésben lehet átmenni...
Béla6 Creative Commons License 2010.04.16 0 0 20105

Miért is gondoltam ebből, hogy saccolsz? Ja megvan, biztos mert ostoba vagyok. :-)

 

szóval érdemi hozzáfűzni valód nincs, csak a szokásos kekeckedés.

 

a számokkal meg ezexerint egyetértesz... :-))



Meg a lakóterület is (jó, az ÉK-in is, meg simán északin). :-)

 

hogy jön ide az ÉNy-i lakóterület vazze??

 

 

a hidak kapcsán azokról a lakóterületekről (és azok munkába/bótba/kikapcsolódásba járó lakosairól) van szó, amik a tisza keleti oldalán vannak vazze...

 

koncertájj mán 1 kicsit...

 


De még a vasúttól északra.

ez igaz, viszont a 4es metrótól délre...

 

amúgy hogy jön ide a vasút?

 

 

Ja, hogy a vasutat nem mutatja a Guglimapszod? :-)

 

keckec, kekec...

 

Előzmény: ghosty9 (20103)
Fricy Creative Commons License 2010.04.16 0 0 20104
ghosty9 Creative Commons License 2010.04.16 0 0 20103
"nemegészen.

a közutas táblázat 41e E/n körüli mért adatot ad meg a 43as 2es km szelvényére...

ha lyól SACColom, akkor ez a bertalanon van..."

Hmm, lássuk csak, mit is írtál...

nemtom, ehhez tudni kéne a meglévő hidak forgalmát...

saccra a körúti híd 40e E/n, a belvárosi 20e E/n


Miért is gondoltam ebből, hogy saccolsz? Ja megvan, biztos mert ostoba vagyok. :-)

"és igaz ugyan, hogy az iparterület főként a város ÉNyi részén van"

Meg a lakóterület is (jó, az ÉK-in is, meg simán északin). :-)

"de a 43as meg DK felől csatlakozik a körútba."

De még a vasúttól északra.

Ja, hogy a vasutat nem mutatja a Guglimapszod? :-)
Előzmény: Béla6 (20101)
:Snoopy: Creative Commons License 2010.04.16 0 0 20102

Én meg rákérdeztem hogy mikor óhajtják végre megcsinálni a Kecskeméti M5-re kivezető utat a Tesco - Lajosmizsei felüljáró között mert 2 év óta hihhetetlenül szar.  Azt mondták hogy a kátyúk miatt kellett felmaratni, de Június környékére tervezik megoldani a problémát.   Bízom benne sikerül.

 

 

 

 

Ki tud nekem felvilágosítást adni Bükki erdészeti utakkal kapcsolatban? Melyik járható melyik van lezárva? mert ahány térkép annyi féle jelölés

Béla6 Creative Commons License 2010.04.15 0 0 20101

Csakhogy nincsenek közutas forgalmi adataid, ezt te magad ismerted el a saccolásoddal.

 

nemegészen.

 

a közutas táblázat 41e E/n körüli mért adatot ad meg a 43as 2es km szelvényére...

 

ha lyól SACColom, akkor ez a bertalanon van...

 

a belvárosi meg valóban adhas, de szerintem a 15-20e-rel nem tévedek nagyot...

 

aztmeghogy az M43 max. 10e-et vesz le a bertalanról arra alapozom, hogya határon 7e E/n forgalmat mértek.

 

szóval a bertalanon még mindig marad min. 30e, ezért ezt is meg a belvárosit is célszerű lenne megcsapolni, tehát 15-20e-et simán összehozna a déli híd...

 

és igaz ugyan, hogy az iparterület főként a város ÉNyi részén van, de a 43as meg DK felől csatlakozik a körútba.

ezért elég lyól eloszlana a forgalom a két körúti híd között...

 


Emellett az az érzésem, nem igazán vagy tisztában azzal, hogy miben különbözik egy városi híd egy lakott területen kívülitől.

 

 

dehogynem: lyóval nagyobb a forgalma, és villamost is szoktak rárakni...  :-)))

Előzmény: ghosty9 (20100)
ghosty9 Creative Commons License 2010.04.15 0 0 20100
"a közutas forgalomi adatokra alapozom."

Csakhogy nincsenek közutas forgalmi adataid, ezt te magad ismerted el a saccolásoddal.

Emellett az az érzésem, nem igazán vagy tisztában azzal, hogy miben különbözik egy városi híd egy lakott területen kívülitől. (És nem csak abban, hogy az utóbbira nem kell csicsa.)
Előzmény: Béla6 (20065)
Béla6 Creative Commons License 2010.04.15 0 0 20099

A 4-es út átutazó használóinak a turbókörforgalom sem felhőtlen boldogság, mert az eddig ott engedélyezett 70 km/h helyett bizonyosan lassabban kell áthaladni.

 

 

hát vanahova gigamega kollektoros lóhere jut 3ad ekkora forgalomra, ide meg csak 1 turbóforgó...

evvan, ezt kell szeretni...

 

amúgy még mindig lyobb, mint egy baleset miatti lezárásban várakozás, néhány hullával tarkítva...

 

azt viszont nem értem, hogy minek a turbó, mikor itt csak 2x1es a 4es, és értelmetlen is lenne bővíteni az M4 miatt...

 

elég lenne egy 2x1es körforgó is...

 

(vagy akkora a forgalom, hogy azt már egy 2x1es körforgó nem bírná? király!)

 

 

Esetleg a Debrecen felé vezető külső sávot lehetne a körforgalom mellett elvezetni, hogy ott elsőbbséget se adni, se kapni ne kelljen...

 

 

nemokés, mert ez nem egy T keresztezőzés, dél felé is van leágazása...

 

 

de ha a körforgalom turbó, akkor ez nem igazán esélyes.

 

dehogynem: lehet 1 mellékirányú turbót is csinálni, csak el kell hagyni a felesleges mellékirányt... :-)

Előzmény: Törölt nick (20098)
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.14 0 0 20098

A 4-es út átutazó használóinak a turbókörforgalom sem felhőtlen boldogság, mert az eddig ott engedélyezett 70 km/h helyett bizonyosan lassabban kell áthaladni. Esetleg a Debrecen felé vezető külső sávot lehetne a körforgalom mellett elvezetni, hogy ott elsőbbséget se adni, se kapni ne kelljen, de ha a körforgalom turbó, akkor ez nem igazán esélyes.

Macibb
Előzmény: Béla6 (20063)
BoGar Creative Commons License 2010.04.14 0 0 20097
Ja, és ilyet csak egy ostoba ír. :D
Előzmény: Béla6 (20094)
BoGar Creative Commons License 2010.04.14 0 0 20096
MegaLOL
Előzmény: Béla6 (20094)
cssz74 Creative Commons License 2010.04.14 0 0 20095
Nem ilyen egyszerű, nem írom le, mert nagyon OFF topic...
Előzmény: Irj ha mersz (20092)
Béla6 Creative Commons License 2010.04.14 0 0 20094

Nekem nincs autóm...

 

 

na, ez megmagyarázza az összes téveszmédet...

 

különben is: egy kibicnek semmi sem drága...  :-))

Előzmény: Irj ha mersz (20084)
Béla6 Creative Commons License 2010.04.14 0 0 20093

Miért? Mert az 1 rahedli pénz, költeni kéne, dolgozni kéne (nekik is!!), ez pedig olcsóbb megoldás számukra...

 

 

hát meg állambácsinak is 1 rahedli benyadóbevétel kiesés... :-)

 

Előzmény: Irj ha mersz (20088)
Irj ha mersz Creative Commons License 2010.04.14 0 0 20092
"Nekem kötött szerződéseim vannak, amin nem lehet változtatni ilyen okokból"

Akkor sok választásod nincs:

1. Megpróbálsz vmilyen módon mégis szerződést módosítani. Vagy tán örök érvényű?
2. Lenyeled, h bizony naponta mondjuk 1200 Ft-tal nőnek a kiadásaid.
3. Ha az előbb említett összeget nem tudod kigazdálkodni (pl a céged szerkezeti átalakításával, elbocsájtással stb-vel sem), akkor be kell zárnod a boltot.
4. Ha meg tudod oldani, akkor csak azokhoz a hívásokhoz mész kocsival, ahova muszáj, egyébként ha tudod megoldod közösségivel.
5. Ha van lehetőség, akkor felmentést/kedvezményt kérsz.

"KIZÁRT Magyarországon, hogy egy nap csak egyszer kelljen fizetni, és az mondjuk "csak" 400 legyen... "

Ebben egyetértünk.

"Ő kényelmi szempontból használja a kocsit, nekem muszáj."

Nekem kedvenc iskolapéldám a várostervezések között az Bogota. A városban nagyon tré tömegközlekedés volt, az emberek szegények voltak, a város hatalmas, lényegében autóval jöttek be pályákon a peremterületekről, mivel mással nem tudtak. A városvezetés látta, h ez így nem lesz jó. Az autópályákból sávokat (a 8-ból mondjuk elvettek 4-et) választottak le, amin expressz buszokat közlekedtettek. Jobb lett volna kötöttpályás, de ennyire tellett. Az emberek sík idegek voltak, de város lám-lám kezdett élhető lenni. Utána bevezették a mobilitási hetet és az autómentes napot is, elég szigorúan. Az embereknek annyira tetszett, h megszavazták, h 2015-től a csúcsidőkben TILOS autóval mászkálni a belvárosban!!
Előzmény: cssz74 (20085)
Béla6 Creative Commons License 2010.04.14 0 0 20091

Mellesleg gyanítom, több adót fizetek, mint te...

 

 

hiába fizetsz több adót, ha azt a miattad megbetegedett emberek gyógyítására kell költeni... :-)

Előzmény: cssz74 (20087)
Béla6 Creative Commons License 2010.04.14 0 0 20090
ciao.
Előzmény: Irj ha mersz (20084)
Béla6 Creative Commons License 2010.04.14 0 0 20089

az engemet nem érdekel.

ha a belvárosban okádod a füstöt, FIZESD MEG AZ OKOZOTT KÁRT!  :-))

 

 

(lyalydelyó egy kicsit vébét lyáccani... :-)

Előzmény: cssz74 (20083)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!