Igen, délebbre elmélkedett már a szakma, h jó lenne 1 híd. Kb a rendező környékén. A régi híd megvalósíthatatlan, mivel azóta beépült a nyomvonal. Pedig szerintem a régit kéne inkább erőltetni, mivel az fed le jobb területeket. (Persze nem biztos, h igazam van, annyira nem ismerem a körülményeket, és Szegeden is össz-vissz 2x voltam:) )
Teljesen hülye vagyok a vasúthoz (is), de azt hiszem a kis sugarú ívek miatt, ha egyszer újra külön vasúti hidat építenének, akkor azt jóval délebbre tennék meg.
De miután a déli hidat reálisan csak uniós támogatással tudnák megépíteni, ezért mégiscsak rátennék azokat a síneket (már csak a tram train villamos miatt is:) és így a Temesvár Szeged vasútvonal újraindításaként adnák el az uniónak (mintha Bukarest Fiume vonal része volna de ehhez télleg hülye vagyok.)
Amennyire tudom (én is csak műkedvelő vagyok :-) ), az egyetlen igazán jelentős tétel az Újklinika tömbje. De az azért pont elég nyomós ellenérv. :-) (Amellett, hogy az újszegedi vasútvonal jelentősége is igen mérsékelt, nem igazán indokolna ekkora beruházást.)
Amúgy van még két-három kisebb klinikai épület az útban, pontosabban egyre emlékszem, hogy nem tétel, egy olyan so-so, a harmadikról meg gőzöm sincs így légifotóról, hogy az mekkora is. (Eléggé kiesik az a rész mindentől, habár itt dolgozom egy köpésre. :-) )
Csak a lényegre válaszolnék, mert már unom a körbe-körbe járást...
"amúgy hogy jön ide a vasút?"
Úgy, hogy a vasút (pláne mint itt, töltésen) kettévágja a terepet. Itt (ott, Újszegeden) pont úgy áll a dolog, hogy a vasúttól északra (a városon belül) civilizáció van (lakótelep, teszemazt), tőle délre meg a puszta. Nevezetesen: Füvészkert, pár gyártelep, négyszeres méretű telkek (és nem viccelek); ezután fontossági sorrendben kábé a búzamező jön. És a Tisza-parton lehet átmenni azon a vonalon (mert ott nincs vasút, mióta '45-ben felrobbantották a hidat), meg van egy db. (szintbeni) átjáró az újszegedi temetőnél; a következő valahol Szőregen lehet (de ott a vonat is elkanyarodik délre, úgyhogy mindegy is). Hát így jön az ide.
Komolyan, érdemes körülnézni, mielőtt ilyen messzirül osztod az észt.
Bükkben nem tudjátok véletlen hogy Bánkútról Sebesvíz - Lillafüred felé is le lehet jönni? Illetve meg van-e nyitva Ómassától Szentlélek felé az út? ( nem a Bánkút - Garadna - Lillaüredi útra gondoltam, mert azt tudom hogy járható, Hanem Ómassától Bánkút felé vezetőre)
Én csak azt nem értem, hogy miért beszélünk egyáltalán autópályákról, meg hidakról, amikor a Bosnyák téren keresztbe csak tankkal lehet biztonsággal átmenni, vagy a Borszéki utcában az egykori iparvágány helyén olyan kátyúk vannakehetek óta, hogy csak lépésben lehet rajta átmenni, vagy a Fehérvári - Etele sarkon a villamosvágányokon szintén csak lépésben lehet átmenni...
Miért is gondoltam ebből, hogy saccolsz? Ja megvan, biztos mert ostoba vagyok. :-)
szóval érdemi hozzáfűzni valód nincs, csak a szokásos kekeckedés.
a számokkal meg ezexerint egyetértesz... :-))
Meg a lakóterület is (jó, az ÉK-in is, meg simán északin). :-)
hogy jön ide az ÉNy-i lakóterület vazze??
a hidak kapcsán azokról a lakóterületekről (és azok munkába/bótba/kikapcsolódásba járó lakosairól) van szó, amik a tisza keleti oldalán vannak vazze...
koncertájj mán 1 kicsit...
De még a vasúttól északra.
ez igaz, viszont a 4es metrótól délre...
amúgy hogy jön ide a vasút?
Ja, hogy a vasutat nem mutatja a Guglimapszod? :-)
Én meg rákérdeztem hogy mikor óhajtják végre megcsinálni a Kecskeméti M5-re kivezető utat a Tesco - Lajosmizsei felüljáró között mert 2 év óta hihhetetlenül szar. Azt mondták hogy a kátyúk miatt kellett felmaratni, de Június környékére tervezik megoldani a problémát. Bízom benne sikerül.
Ki tud nekem felvilágosítást adni Bükki erdészeti utakkal kapcsolatban? Melyik járható melyik van lezárva? mert ahány térkép annyi féle jelölés
Csakhogy nincsenek közutas forgalmi adataid, ezt te magad ismerted el a saccolásoddal.
nemegészen.
a közutas táblázat 41e E/n körüli mért adatot ad meg a 43as 2es km szelvényére...
ha lyól SACColom, akkor ez a bertalanon van...
a belvárosi meg valóban adhas, de szerintem a 15-20e-rel nem tévedek nagyot...
aztmeghogy az M43 max. 10e-et vesz le a bertalanról arra alapozom, hogya határon 7e E/n forgalmat mértek.
szóval a bertalanon még mindig marad min. 30e, ezért ezt is meg a belvárosit is célszerű lenne megcsapolni, tehát 15-20e-et simán összehozna a déli híd...
és igaz ugyan, hogy az iparterület főként a város ÉNyi részén van, de a 43as meg DK felől csatlakozik a körútba.
ezért elég lyól eloszlana a forgalom a két körúti híd között...
Emellett az az érzésem, nem igazán vagy tisztában azzal, hogy miben különbözik egy városi híd egy lakott területen kívülitől.
dehogynem: lyóval nagyobb a forgalma, és villamost is szoktak rárakni... :-)))
Csakhogy nincsenek közutas forgalmi adataid, ezt te magad ismerted el a saccolásoddal.
Emellett az az érzésem, nem igazán vagy tisztában azzal, hogy miben különbözik egy városi híd egy lakott területen kívülitől. (És nem csak abban, hogy az utóbbira nem kell csicsa.)
A 4-es út átutazó használóinak a turbókörforgalom sem felhőtlen boldogság, mert az eddig ott engedélyezett 70 km/h helyett bizonyosan lassabban kell áthaladni.
hát vanahova gigamega kollektoros lóhere jut 3ad ekkora forgalomra, ide meg csak 1 turbóforgó...
evvan, ezt kell szeretni...
amúgy még mindig lyobb, mint egy baleset miatti lezárásban várakozás, néhány hullával tarkítva...
azt viszont nem értem, hogy minek a turbó, mikor itt csak 2x1es a 4es, és értelmetlen is lenne bővíteni az M4 miatt...
elég lenne egy 2x1es körforgó is...
(vagy akkora a forgalom, hogy azt már egy 2x1es körforgó nem bírná? király!)
Esetleg a Debrecen felé vezető külső sávot lehetne a körforgalom mellett elvezetni, hogy ott elsőbbséget se adni, se kapni ne kelljen...
nemokés, mert ez nem egy T keresztezőzés, dél felé is van leágazása...
de ha a körforgalom turbó, akkor ez nem igazán esélyes.
dehogynem: lehet 1 mellékirányú turbót is csinálni, csak el kell hagyni a felesleges mellékirányt... :-)
A 4-es út átutazó használóinak a turbókörforgalom sem felhőtlen boldogság, mert az eddig ott engedélyezett 70 km/h helyett bizonyosan lassabban kell áthaladni. Esetleg a Debrecen felé vezető külső sávot lehetne a körforgalom mellett elvezetni, hogy ott elsőbbséget se adni, se kapni ne kelljen, de ha a körforgalom turbó, akkor ez nem igazán esélyes.
"Nekem kötött szerződéseim vannak, amin nem lehet változtatni ilyen okokból"
Akkor sok választásod nincs:
1. Megpróbálsz vmilyen módon mégis szerződést módosítani. Vagy tán örök érvényű? 2. Lenyeled, h bizony naponta mondjuk 1200 Ft-tal nőnek a kiadásaid. 3. Ha az előbb említett összeget nem tudod kigazdálkodni (pl a céged szerkezeti átalakításával, elbocsájtással stb-vel sem), akkor be kell zárnod a boltot. 4. Ha meg tudod oldani, akkor csak azokhoz a hívásokhoz mész kocsival, ahova muszáj, egyébként ha tudod megoldod közösségivel. 5. Ha van lehetőség, akkor felmentést/kedvezményt kérsz.
"KIZÁRT Magyarországon, hogy egy nap csak egyszer kelljen fizetni, és az mondjuk "csak" 400 legyen... "
Ebben egyetértünk.
"Ő kényelmi szempontból használja a kocsit, nekem muszáj."
Nekem kedvenc iskolapéldám a várostervezések között az Bogota. A városban nagyon tré tömegközlekedés volt, az emberek szegények voltak, a város hatalmas, lényegében autóval jöttek be pályákon a peremterületekről, mivel mással nem tudtak. A városvezetés látta, h ez így nem lesz jó. Az autópályákból sávokat (a 8-ból mondjuk elvettek 4-et) választottak le, amin expressz buszokat közlekedtettek. Jobb lett volna kötöttpályás, de ennyire tellett. Az emberek sík idegek voltak, de város lám-lám kezdett élhető lenni. Utána bevezették a mobilitási hetet és az autómentes napot is, elég szigorúan. Az embereknek annyira tetszett, h megszavazták, h 2015-től a csúcsidőkben TILOS autóval mászkálni a belvárosban!!