Keresés

Részletes keresés

Roger Preed Creative Commons License 2010.04.21 0 0 20165
Tegyük hozzá, hogy nem is biztos, hogy olyan jó lenne, ha mindenhol csak és kizárólag a kisajátítási és kivitelezési költség minimumának irányába terveznék és építenék az utakat.
Ez egy ab számára teljesen elfogadhatatlan, de hosszútávon igen nagy tévút lehet.

Más kérdés, hogy az önkormányzatok "terrorját" ki kell iktatni a rendszerből, de az előzetes hatástanulmány és környezetvédelmi enegedélyeztetés kihagyása baromi nagy hiba lenne.
Előzmény: attus germanicus (20157)
Béla6 Creative Commons License 2010.04.21 0 0 20164

nade ez így qrvára inkorrekt kérdés.

 

ezzel az erővel kérdezhetnénk azt is, hogy "akar-e Ön naponta 1 üveg sört (kánikulában 2-t), és a sör árával csökkenjen Attus fizetése?"

 

 

válasz: naná, hogy akarok!! :-))

 

 

inkább így lenne helyes:

 

"Akarja-e Ön, hogy az autóssarcokat (főként a benyadót) az utakra költsék (pölö meglépüljön az M0 nyugati szektora), vagy inkább tapsolják el azt is a többi adóval együtt a szochálóra?"

Előzmény: attus germanicus (20163)
attus germanicus Creative Commons License 2010.04.21 0 0 20163

Utolsó OFF:

Persze, döntsük el, de akkor lehessen választani, hogy mi helyett költsék erre? Mondjuk úgy lehetne feltenni a kérdést, hogy "Akarja-e Ön, hogy meglépüljön az M0 nyugati ága, és az építési költség összegével csökkenjen a családi pótlék?"

Előzmény: cssz74 (20162)
cssz74 Creative Commons License 2010.04.21 0 0 20162
Ha idióta dolgokban lehet aláírásokat gyűjtögetni, akkor fontos dolgokban is lehetne. Persze, ez itt így nem volt komoly felvetés, de hasznos lenne. Miért ne mi döntsük el, mire költség az adónkat? :)
Előzmény: attus germanicus (20161)
attus germanicus Creative Commons License 2010.04.21 0 0 20161
Persze, meg legyen ingyen a sör :-)
Előzmény: cssz74 (20160)
cssz74 Creative Commons License 2010.04.21 0 0 20160
Egyébként sajnos jogos vélemény.
Nem emlegetjük, de valahol ez is szerepet játszott Kőröshegynél, és az M6 nyomvonalában is. Valaki nemrég pont az M0K kacskaringósságát szidta. Pont ez volt annak is az oka. Igazából nem értem, hogy miért van az országban egy nagy király után egy rakás, 3200 kiskirály is. Azért csak kisebb érdek egy önkormányzati, mint egy országos, nem? Akkor hogy a francba lehet véghez vinni ezt?

Van egy 5letem!
Gyűjtsünk aláírást, hogy népszavazást akarunk arról, hogy épüljön-e meg a következő ciklus alatt az M0É és M0NY. Békásnál és a budai hegyek alatt is több ponton, ahol tényleg logikus és környezetvédő, alagutakkal tarkítva. Fogadjunk, hogy tetű Lukács Andrásék elbuknák! Ez a demokrácia, többség dönt, egység ****.
Előzmény: attus germanicus (20157)
cssz74 Creative Commons License 2010.04.21 0 0 20159
Az utolsó mondatodra egy apró észrevétel. Volt már bizonyítási lehetősége 4 évig. Nagyon sok fejlesztést mégsem csinált. Konkrétan talán az M7 szélesítés, rövidke hosszabbítás, kevéske M3, M9 híd és nyúlfarknyi 4-es. Ha a gazdaságba, embereknek, egészségügynek, önkormányzatoknak pénzt akar pumpálni, akkor azt el kell venni valahonnan. Az már mondható, hogy országos, és egybefüggő gyorsforgalmi úthálózattal rendelkezünk, így innen tud elvenni pénzt. Valahol ez visszaüthet, mert csökkenti az építőipar teljesítményét. Szinte biztosra veszem, hogy lényegesen kevesebb (ne hívjuk közútinak, nevezzük inkább infrastrukturális fejlesztésnek) fog zajlani a következő időben, pedig még akadna néhány nagyon fontos. A már milliószor említett 0-ás, 10-es, 2-es, 4-es, 85-86-os témák, későbbiekben mondjuk félpályás történetként 44-es, 8-as, M8-as, M9-es, M15, stb.
Ha le nem is lesznek állítva a fejlesztések, akkor is igencsak be lesznek lassítva. Anno a szerencsétlen majdani M4-es Albertirsa-Ceglédbercel közti 4-5Km-es 2x2 vel is hosszú évekig tököltek.
Előzmény: hegyaljai2 (20156)
Béla6 Creative Commons License 2010.04.21 0 0 20158

szab6ni szab6ja, a parlament meg leszavaz6ja.

ha akarja.

 

ezenkívül ott vannak a szent és sérthetetlen lustaságok, amik bármely jöttment civil akadákoskodásának apropóján képesek éveket molyolni és az építést akadályozni...

Előzmény: attus germanicus (20157)
attus germanicus Creative Commons License 2010.04.21 0 0 20157

Ahogy már mások is írták előttem: a mai magyar közigazgatási rendszerben bármely falusi önkormányzat feltételül szabhatja, hogy csak akkor ad az útra építési engedélyt, ha a polgármester seggét élő adásban nyalja fényesre a Magyar Autóklub elnöke.

Persze én is tudom, hogy ez így abszurd, mindenki tudja, hogy ez így abszurd - csak éppen a mindenkor az önrkományzatok többségét uraló pártok ellenérdekeltek voltak a változásban. És innentől kezdve ez vastagon politikai, nem pedig szakmai kérdés.

Előzmény: Béla6 (20153)
hegyaljai2 Creative Commons License 2010.04.21 0 0 20156

Az, hogy egy építési engedély kiadás hány lépésből áll, mennyi időt igényel, az nagyonis 2/3-os ügy. Az önkormányzatok pénztelen túlhatalma követel bicikliutat, az elkerülő elkerülőjét, P+R parkolót, stb.

A gyorsforgalmi úthálózat koncepciója semmit nem ér amíg nem áll mögötte elfogadott nyomvonal, környezetvédelmi tanulmány, stb.

Ebből a szempontból az új kormány öröksége elég sovány, hiszen amiről döntés volt, az már épül, és a leginkább gennyes ügyekben nem döntöttek  - M0 észak-nyugat - tehát most egy kicsit le fog állni a lendület.

Persze ezt sokan OV hibájának fogják beállítani.

Előzmény: Béla6 (20153)
Béla6 Creative Commons License 2010.04.21 0 0 20155

kösz a táblát. (hátha goszti olvtársat megütti a gutta... :-))

 

de hogy egy kicsit fanyalogjak is: sávdiagramos változat nincs véletlenül? :-))

 

 

érdekes, hogy 1x-re lyól is, meg rosszul is tippeltem:

 

a bertalan csak 30e, viszont a belvárosi is majd ugyanennyi (amúgy ez hogya bánatba lehet?), tehát a 2 híd összforgalma valóban 60e körül van...

 

és az is helyes tipp volt, hogya 2 körúti híd között kb.  egyenlően oszlana meg a forgalom...

(bár igaz, itt belvárosi hídzárral számolnak...)

 

Előzmény: ifj. Nagy Gábor (20152)
BoGar Creative Commons License 2010.04.21 0 0 20154
kis faluban fehér falú házak vannak? (Dány pl falu és nem falú. Vigyázzunk már, mikor használunk hosszú és mikor röviddel bizonyos betűket, mert a szavak jelentése megváltozik. lásd: áru és árú is.)
Előzmény: cssz74 (20147)
Béla6 Creative Commons License 2010.04.21 0 0 20153

Csakhogy az északi elkerülő előkészítése 0-án áll. 6-8 év mire az elér oda hogy kivitelezni lehessen.

 

 

6-8év?? 

mégis mia búbánatot lehet egy xaros elkerülő papírozásán ennyit szarozni?

 

ennyi idő alatt egy komplett világháborút le lehet zavarni, 50M hullával tarkítva...

 

valami itt kibaszottul nem kerek, mert egy ilyet 1 év alatt tokkal-vonóval-civilkekeckedéssel-nimbylepofozással le kéne zavarni...

 

napersze nemúgy, hogy a 10telt lustaság 1 év után kegyeskedik megmozdítani a zsíros valagát, és akkor is csak annyira fussa tőlük, hogy majd fél év múlva talán esetleg beleolvasunk a zaktákba... 


Jani meg bebeszéli a népnek (de ami rosszabb maga is elhiszi), hogy a szemét kormány miatt nem halad a dolog, és assziszi hogy Ő majd 4 év alatt megépíti az északit. Egyik sem igaz, dehát tudjuk, hogy ő milyen.

 

 

gondolom abban bízik, hogy 2/3addal majd gyorsabban lehet kormányozni... :-))

Előzmény: strangerr (20150)
ifj. Nagy Gábor Creative Commons License 2010.04.20 0 0 20152

Sziasztok!

 

Ritkán nézek be ide mostanában, de a szegedi hidaláshoz talán hasznos lehet ez a másfél éve elkövetett hozzászólásom akkori és előreszimulált forgalmi adatokkal, különböző forgatókönyvek megvalósulására:

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=84049441&t=9049702

Előzmény: Béla6 (20101)
radio100jozsi Creative Commons License 2010.04.20 0 0 20151
Érd az érd, így az M6-osra nem tettek kivételt. Az M5-ös meg kapus lett, és Gyálon nem volt hely a kapura, sőt a gyáli anno csak egy szükség felhajtó volt aki ismerte, milyen megoldással volt a fel-/lehajtás az M5-re. Amikor meg bontották a kapukat, lett matrica, de az M0K akkor már eleve Gyálra volt tervezve, így nem is lett matrica eddig.

Amúgy ha ingyenesség én a túlbonyolítás megakadályozására az M31-est tenném ingyenessé.
Előzmény: cssz74 (20149)
strangerr Creative Commons License 2010.04.20 0 0 20150
Ez igaz. Csakhogy az északi elkerülő előkészítése 0-án áll. 6-8 év mire az elér oda hogy kivitelezni lehessen.
Míg a tehermentesítőt 15 éve tervezik, áttervezik állandóan mindig módosítva hol a MÁV, hol az önkormányzat, hol a lakosság miatt.

Jani meg bebeszéli a népnek (de ami rosszabb maga is elhiszi) , hogy a szemét kormány miatt nem halad a dolog, és assziszi hogy Ő majd 4 év alatt megépíti az északit. Egyik sem igaz, dehát tudjuk, hogy ő milyen.
Előzmény: Béla6 (20136)
cssz74 Creative Commons License 2010.04.20 0 0 20149
Én is ezt gondolom, de akkor az M6 érdi tetőig mért ingyenes? Az M7-es szintén az érdi kihajtóig? Az M5-ös is az volt Gyálig, amikor nem volt még ott az M0K...
Tehát, így ebben a formában nem igaz, mert van rá, rakat cáfolat. Ennyi erővel pont lehetne az M3 és M31 Gödöllőig FREE...
Előzmény: radio100jozsi (20146)
attus germanicus Creative Commons License 2010.04.20 0 0 20148
Az Egérút - Etele út - Budafoki út - alsó rakpart útvonalon meg éppenhogy többen voltak, mint szoktak. Jó 10 perccel tovább tartott az út.
Előzmény: radio100jozsi (20145)
cssz74 Creative Commons License 2010.04.20 0 0 20147
Meg esetleg még pár, arra eső kisebb tanya, falúnak is jó lett volna. (Dány, Szentkirály, Szentgyörgypuszta, tán még bizonyos esetekben a Valkóiaknak is)
Előzmény: Béla6 (20144)
radio100jozsi Creative Commons License 2010.04.20 0 0 20146
Ez blama, azzal keveri, hogy az M0-on belül díjmentesek a pályák. Hát az M0 az továbbra is ott marad az M3-as 13-as kövénél, nem fog egy centit sem kintebb menni Gödöllőig. Az M31-es meg nem M0-ás, és pont a szabályból kifolyólag szintén fizetős lesz, mert ezt írták is a beruházás kezdetén.

Tehát ne higgyünk nekik továbbra sem.
Előzmény: Béla6 (20139)
radio100jozsi Creative Commons License 2010.04.20 0 0 20145
Hol vannak az autósok???

Ma reggel kocsival mentem be Monor felől a 4-esen a Népligetig, de leszámítva, hogy pont ma, pont reggel szorult megint be egy kamion a Ferihegyi gyorsforgalmin a Felsőcsatári felüljáró alá, és vártunk 20-25 percet az eltakarításra reggel fél 8-kor, ezen kívül, és utána hazafelé is 18-19-óra körül hétvégi forgalom volt végig. El sem képzeltem volna, hogy óra szerint 100-al tudok hasítani Üllőtől Monorig a 4-esen, és még előzni is tudtam volna, ha kellett volna, mert szemből is gyenge volt a forgalom. Reggel szint úgy. Teljes meglepetés volt, hogy a 4-es elkerülő végén a z Üllő-Gyömrő út lámpás csp-ja szintén totál üres volt 19:10-kor. Eközben meg az M0K tömve autókkal, ez ennyit elszívna a fővárosi bevezetőkről, meg más utakról? Vagy ennyire drága a benzin? Bár ez utóbbi érdekes, mert a vonaton is fogynak az utasok, ahol eddig állóhelyért ment a verseny 2 éve, ma szabad helyet is kényelmesen lehet szerezni.
Béla6 Creative Commons License 2010.04.20 0 0 20144

lya, erről már volt szó korábban...

 

alapvetően az isaszegieknek biztosítana M0 elérést nagytarcsa/pécel átkelés nélkül...

 

Előzmény: cssz74 (20143)
cssz74 Creative Commons License 2010.04.20 0 0 20143
Ezt eddig nem hallottam...érdekes. De ha az M31 ingyé' lesz, akkor mé' nem csináltak lehajtót Nagytarcsa háta mögé? Hogy esetleg az Isaszegiek és arra haladók is tudják kissé használni?
Előzmény: Béla6 (20139)
AcidMan Creative Commons License 2010.04.20 0 0 20142
Miért? A szabál az, hogy az M0 vonaláig az összes sugárirányú ap ingyenes. Az M31 esetében csak az a kérdés, hogy hivatalosan is az M0 részeként tekintünk e rá a jövőben, vagy csak technikailag...

A többi ap szakaszt illetően ez semmin sem változtat.
Előzmény: Aladár46 (20140)
Béla6 Creative Commons License 2010.04.20 0 0 20141

tekintve, hogy politikai hirdetés, én is erre gondoltam első blikkre...

 

csakhogy nem aszongya, hogy "szavazz ránk, ésakkor díjmentessé tesszük", hanem azt mondja, hogy "a jelenlegi szabályozás alapján lesz az"...

Előzmény: Aladár46 (20140)
Aladár46 Creative Commons License 2010.04.20 0 0 20140
Ez csak kampányfogás.

Ha mégis bevezetik, akkor precedens értékű lesz, úgy mint a teljes magyar autópálya hálózat D1 kategóriában ingyenessé kellene tenni...
Előzmény: Béla6 (20139)
Béla6 Creative Commons License 2010.04.20 0 0 20139

Most mivan??  télleg díjmentes lesz?

 

mer ez durván át fogja rendezni a forgalmi iszonyokat és fót, mogyoród, kistarcsa, kerepes végre megszabadul6 a szellempályákat megszégyenítő átmenő forgalmaktól...

 

--------------------------

 
Az M31-es átadása után, díjmentes lesz Gödöllőig az M3-as
 
Fogarasiné Deák Valéria a 4. számú választókerület szocialista országgyűlési képviselő-jelöltje az agglomeráció számára hátrányos, jelenlegi autópályadíj fizetési rendszer megváltoztatásáról beszélt. Kívánatos és igazságosabb lenne a használatarányos elektronikus díjfizetés mihamarabbi bevezetése, aminek előkészületei az elmúlt években megtörténtek.

 

Viszont lesz egy számunkra sokkal gyorsabban megvalósuló, kedvező változás:
 
ugyanis a Gödöllőt elkerülő ingyenes M31-es autópálya átadása után a jelenlegi szabályozás alapján az M3-as Budapest-Gödöllő közötti szakaszát is ingyenesen használhatják majd az autósok.
 
Az MSZP képviselői nem szándékoznak változtatni ezen a szabályozáson és remélik, hogy más politikai erők sem tervezik azt.
 
http://www.fotcafe.hu/pdf/2010_aprilis.pdf (15.o.)

 

Béla6 Creative Commons License 2010.04.20 0 0 20138

nade nem is kell, hogy az autóval versenyezzen...

 

egyszerűen nem kell agglomerációs utakon kapacitást növelni (mint pölö a 47es sz-hmv között) ésakkor majd lyól átszoknak a vonatra, ha nem akarnak órákat a dugóban füstölögni... :-))

Előzmény: attus germanicus (20137)
attus germanicus Creative Commons License 2010.04.20 0 0 20137

A vasútnak közelítőleg sincs meg a szükséges kapacitása Szeged és Vásárhely közt. Kétségkívül van pár félbolond vasútbarát, aki kitalálta, hogy az utasok majd várnak egy órát mindig a vonatra (amá ráadásul Vásárhely legszélén áll meg), de ezt azért olyan nagyon komolyan nem kell venni :-)

 

(Amúgy az útépítésen kívül, tehát nem ahelyett, szerintem is életképes volna egy kötöttpályás beruházás a karlsruhe-i módszernek megfelelően, de a vasút a mai formájában versenyképtelen).

Előzmény: Béla6 (20136)
Béla6 Creative Commons License 2010.04.20 0 0 20136

ha eszonta, akkor lyó tirpák eza jani...

 

amúgyaza pluszkétsáv is tök felesleges volt, hiszen otta vasút, lehet csühögni, vagy hoccokták ezt mondani a vébék... :-))

 

az elkerülőtehermentesítő ellen mega helyiek pampogtak, úgyhogy itt nemcsak finanszérozási problemmáról van szó...

 

persze az északi elkerülőben is van ráció, mer akkor az a 45ös átmenőjét is elvinné a városból...

 

 

Előzmény: ghosty9 (20135)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!