Ez a fórum a többi láncfűrészes mellett elsősorban a LÁNCFŰRÉSZEKET gyűjtő,javítgató,barkácsoló,valamint felújító embereknek szól.
Hogy miért?
Csupán azért mert az eddigi láncfűrészes fórumokon az ilyen jellegű kedvelők folyamatos megvetésnek és lekezelésnek voltak alanyai.
Így bízok abban,hogy azok akiknek nem jelentenek semmit a régi láncfűrészek,azok itt ezen a fórumon talán nem találnak kivetnivalót.
Így kicsit célzottabban,a Profi fakitermelőktől függetlenül is lehet megosztani ilyen jellegű tapasztalatainkat.
(Nemzetközileg a "Láncfűrész gyűjtők" éppúgy akár a veterán autó gyűjtők,kicsivel több elismerést kapnak)
Van egy ryobi 3335-ös fűrészem és egy elektromos rollerem kiindulásnak :-)))
A fűrész beindul csak a végfordulatot le kell korlátozni a karburátornál mondjuk 3000-re amit láncosáttétellel mondjuk negyedelni kell .
És így is a sebességea gépnek mondjuk 20 cenits kerékátmérővel 600x 0,2x 3,14=376 méter per perc ha ezt szorzom hatvannal mert egy óra annyi akkor 22 km/h az elméleti sebessége.
Gyakorlatban szerintem elég lenne a fele is bőven.
A két kiegyensúlyozó tengely hatásos,bár eleve gátat szabnak a magas fordulatnak.
Amennyire én tudom nem volt elterjedt,egyesek szerint csak a Tajgában vannak.
Nem koppintották,hanem lemásolták,majd saját szájuk íze szerint fejlesztették,variálták.
Értem világosan a kérdést,
szubjektív véleményem? :-)
Csak senki félre ne értse.
Leírok pár dolgot az általad előbb megemlített gépekről.(Tudnák többről is de most nem teszem)
rezgés szempontjából(ahogy megemlítetted):
-JOBU: 1979-es gépről beszélünk ami jóval megelőzte a korát.Könnyű és erős kis gép ,ipari kialakítással,és egy szétvert,szétszabott,felvásárolt és tönkretett múlttal.
Puha,gumiágyazású rezgéscsillapítással rendelkezik,szerintem nagyon pöpec kis gép,én ezt érzem a legközelebb a mai gépekhez.
-JONSEREDS: Gondolom a korábban videózott 1968-as JONSEREDS 75 -re gondolsz.
Semmiféle csillapítás,csupán a nyers erő,nyomaték,súly,és átgondolt technikai megvalósítás akkori megnyilvánulása.
SEMMI!!!CSILLAPÍTÁS a markolatok közvetlenül kapcsolódnak a motorhoz,általában az ilyen öreg JONSEREDS-eknél a hátsó markolat elreped mindig.
-MS 210:Hát igen,ez egy kifinomult,ultrakönnyű,rezgésmentes,sima,légbuborék amivel fűrészelni is lehet.Természetesen ennek vannak korlátai a motor teljesítményének függvényében.(Akár egy orvosi szike)
Annyira kifinomult,hogy a karaktere nem rendelkezik semmivel ami miatt megmaradna benned az emlék,hogy használtál egy ilyet is. :-)
-OLEO MAC 937:Nekem jobban a kezemre állóbb,picúr,kicsit olyan mint egy kisebb köbcentis Fiat. Minden a helyén,számomra rezgésmentes(lehet egy érzéketlen tapló vagyok?),amúgy meg SZERINTEM klasszisokkal jobb mint a paletta alján lévő Stihl-ek.
-Tajga 245: Hát igen,ismét le kell írnom.....
NEHÉZ,ROBOSZTUS,de ténylegesen rezgésmentes érzetet adó fűrész,nem a rezgés fáraszt le,hanem a súly.(legalábbis azokat akiknek nem tartozik az életmódjukhoz a nagyobb súlyok mozgatása) Olyan rugókon áll az egész szerkezet ami azért komolyabb mint a Husqvarna rugózott korabeli típusain.
Lehet,hogy a ruszkik a láncfűrész témában nem annyira remekeltek,de ez tényleg másabb érzés mint más korabeli "Nyugati" gépeken.Tipikus Orosz.akár a Lada,az AK-47,a T-72.
Beszéltetek korábban a gép által keltett rezgés káros hatásairól.
Kérdezném, hogy a Tajgába beépített 2 db kiegyensúlyozó tengely szerinted hatásos? Tényleg elnyeli a rezgést?
Ilyen kiegyensúlyozó tengely alkalmazása elterjedt volt az akkori fűrészekben, vagy ez valami egyedi Ruszki megoldás?
Illetve ha jól tudom, akkor a Tajgát egy korabeli Husqvarna fűrészről koppintották. A régi Huskykban is benne volt a 2 db tengely?
Szubjekjtív véleményedre lennék kíváncsi, ha monjuk a kezeddel is érezhető rezgés szempontjából sorba kellene rakni a fűrészeket, akkor hogyan nézne ki ez a lista? vegyük pl. a Jobu-t a Jonsereds-et, az MS210-est, az Oleo 937-est, és a Tajgát, melyik rezeg lejobban illetve legkevésbé?
Jó tudom, ez a lista nem lehet objektív, melyiken milyen lánc van, milyen fát vágsz vele, milyen fordulaton használod, eleve mennyi a gép saját súlya stb.stb. szal itt qva nehéz megyenlő feltételeket teremteni, és a dolog nem is mérhető stopperral, mint pl. az, h mennyi idő alatt vágsz át egy adott fát egyikkel illetve másikkal, szal ez a rezgés teszt eléggé szubjektív, viszont én kíváncsi lennék a véleményedre.
Nállunk is szegény szerelőcsapat szinte azt sem tudta hová jön!
Ide jöttek egy kisteherautóval :-)
Olyan helyre vittem be őket ahová nyáron száraz időben sem igazán lehet bemenni .
Az uaz is kinlódott végig!
Amikor visszaértem az utra ott gyülekeztek a nagy arcok akiknél még nem volt áram ott hőzöngtek!
Arra egyiknek sem volt esze hogy egy termosz forró teát vagy ne aggy isten egy tálca zsíros kenyeret készítsen és azzal segítse a dolgozókat!
A fiuk mentek még máshová is nem hiszem hogy sokat pihentek az elmult 2 napban biztos jól esett volna nekik.
Én amit tudtam megtettem .
De az biztos hogy ha legközelebb ilyen vagy hasonló dolog történik tudni fogom mi a tehendő.
Nem szabad várni semmire azonnal a hivatalba kell menni szervezni a csapatokat anyagokat ellátást stb.
Most olvasom most jelentették be hogy bevetik a hunor mentőcsapatot itt szabolcsban :-)
Eddig hol voltak?
Már rég a honvédségi agregátorokat ki kellett volna osztani kb 2 napja hogy a lakosság legalább néhány órára el legyen látva villannyal.
Ha nem is mindenhol de azért a települések nagy részén a legnagyobb gond a fűtés volt .
Ha kihírdették volna hogy óránként más településrészek kapnak áramot akkor semmi baj nem lett volna de csak szigoruan fűtési rendszer üzemeltetésre nem tv internet stb.
Az háztartásonként 100W vagy kevesebb.
Egy 63KVA-es agregátor így 630 háztartást tud ellátni.
Ha huzgálják eggyik trafótól a másikig akkor 2-3 óránként lett volna fűtés ami még elviselhető lett volna.
Nappal sütött a nap ezért még a fagyasztókat is be lehetett volna dugni egy kicsit és utánna 2 napig ujra biztonságban a hus.
,,Ez a pár nap alatt kicsit átértékelte az ember az értékrendjét:-)"
Az biztos. Kiderült, hogy a természet még mindig a leghatalmasabb úr. Kiderült, hogy képesek összefogni az emberek, ha rákényszerülnek :) Nagy kár, hogy csak akkor. "Jó" kis teszt volt ez...
"Szibériában a helyi kolhoz fakitermelõ brigádja vásárol egy láncfűrészt az USA-ból. Lefordíttatják a kezelési utasítást, melyben az áll, hogy ezzel a fűrésszel egy munkás naponta legalább 12 köbméter fát tud kitermelni. A brigádvezetõ odaadja a fűrészt a legjobb munkásnak: - No, Iván, mutasd meg ezeknek a nyamvadt amcsiknak, hogy mit tudunk! Iván bemegy az erdõbe, reggeltõl estig vágja a fát az új fűrésszel. Este lemérik a teljesítményét, hát, csak 8 köbméter. Másnap jobban rákészül, megiszik egy üveg vodkát, egész nap megállás nélkül dolgozik, este a mérés: csak 10 köbméter. Bedühödik a brigádvezetõ, hogy milyen bóvlit sóztak rájuk, és ír a cégnek egy reklamáló levelet. A gyártó cég erre elküldi egyik szakemberét, hogy kivizsgálja a panaszt. Mikor megérkezik, bemutatják neki Ivánt, és elmennek kipróbálni a fűrészt. Az amerikai beindítja a fűrészt, mire Iván: - Mi ez a zúgás?"