felső kar az elsőhajtás,de van aki átcseréli az alsőra ,mert alap esetben a felezőt csak az elsőhajtással együtt lehet kapcsolni... Kapcsolása ki- be előre be,hátra ki bekapcsolás álló helyzeten történik
alsó kar a felező,kapcsolása előre egyenes lehajtás-üres- hátra felező
Jó Kuplungnak a tárcsa fém részét is nyalnia kell,akkor már megcsúszik. Ez nem mercedes,hogy tizedre pontosan ki van számolva a tárcsa vastagsága.
Vagy a támcsapágyad kopott és a főtengely elmegy előrefelé,vagy a szerkezeted nyomólapja van megrepedve,vagy a szerekezet berohadva,vagy a kinyomó csapágy szorul a csövön visszafelé ,vagy a szerkezetben vmelyik rugó tört el. Kardán le,váltó le kuplungot meg alul leszereled az alsó ablakon. Váltóhoz vmi emelőre kókányolt tartót használj,10perc vele a váltó leszerelése még ha nincs is kerék rajta. De egy jó krokodil a legjobb egy rá applikált szerviz inashoz hasonló tartóval. 2embernek 2óra rutinosan. de egymagad is megcsinálod fél nap alatt 452esen.pláne ha van aknád,de ha nincs az se baj...csak nehezebb :D
Uaz kuplung beállitáshoz kérnék tanácsokat. Néha megcsúszott a kuplung,azt hittem be van rohadva,be lett fujkálva a szerkezet is meg a tárcsa is a nyeles tengelyen,elvileg az már nem szorulhat. mégis néha harmadikba megcsuszott és emelkedőn ,jött a következő megoldás hátha
A kuplungszerkezet és a lendkerék közt volt két alátét,abból kivettem egyet,így már szerintem jó lesz,viszont rengeteget kellett utána állítani a munkahenger menetes részén. Indítás,nem birom berakni sebességbe,recseg.... ujra aláfekszek,a kuplungot kinyomta a haver ,minden rendben a tárcsát tudom pörgetni csavarhuzóval megpiszkálni,tehát nem ott van a gond.
Létezhet olyan,hogy nagyon kiemel a szerkezet és összefeszül valami? Mert annyit időközben észrevettünk,hogy a pedált kicsit visszább engedve be lehet rakni sebességbe. Viszont ez nem mindig lesz jó,mert akarva akaratlanul padlóig nyomja az ember a kuplungot ,megfeletkezek róla. Próbáltam alul visszább állítani a meneten,de akkor meg nagy lett a hézag a kinyomóvilla és a kinyomócsapágy között. Bent a fülkében a felső munkahenger szárán ha állítok a meneten,az megoldhatja a problémát? Csak oda nagyon nehéz odaférni,így azt nem is tudom hogy szerelik...
Használt BTR difizár utazna 100km-re. Nemvolt még beépítve más autóba, a BTR-en kívül,de használt, és forog minden irányba. Nincs már uazom így már nem is lesz bépítve.
az esetek nagy többségében nem a főtengely kopott,ha nincs olajnyomás. Uaznál a jeladő besárosodik,a szivattyu alatti szitaszövet is el tud mocskolódni évek alatt.
Szivattyu azért ritka,hjogy kopottan se tudjon 2bárt előállitani,szóval szépen végig kell menni mindenen,mielőtt motorgenerál miatt szétszed valaki egy még jo motort emiatt.
Az 1 bar UAZban azért nem tragédia. Általában meleg motornál inkább csökkenni szokott a nyomás, mint emelkedni.
A motor kenési rendszere nem zárt hidraulikus rendszer, ahol az olaj nyomása mindenütt állandó, hanem az olaj különböző helyeken, szabályozott méretű hézagokon keresztül távozik a kent alkatrészek közül.
Az hogy az olaj melegedésével a nyomás is megnő az elég érdekes. Akár lehet az oka olajsár is a szivattyú szívó oldalán.
Hideg motornál nézd meg az olajbeöntő nyíláson keresztül, hogy megjelenik-e a himbatengelynél az olaj.
Sziasztok! Alacsony olajnyomás (hidegen1 bar) lehet az olajpumpa szívó szűrőjének eltömődésétől is?Aztán ahogy bemelegszik az olajnyomás is beáll 2bárra,fordulaton 2,5bárra.
Gyanakszom még a mérőgomba hibájára is pluszban,így a kettő együtt összeadódhat.