nyilvánvalóan nincs semmi hálózati összefüggés a 2 híd között...
(tehát szó sincs arról, hogy a nagyhíd okozta forgalomátrendeződés miatt megnőtt az átmenőforgalom sz.monostoron, és ezt a negatív következményt egy kishidas elkerülővel lehetne kiküszöbölni...)
ezek a ződhatóságosok ugyanolyan ostoba fazonok, mint a civilzöldek, csak ezeknek 6alom is vana kezükben, így mégnagyobb károkat tudnak okozni...
Más kérdés, hogy az önkormányzatok "terrorját" ki kell iktatni a rendszerből, de az előzetes hatástanulmány és környezetvédelmi enegedélyeztetés kihagyása baromi nagy hiba lenne.
és mivan, ha a lokális tanács nem terrorizál, csak szimplán beleírassa a környezetvédelmi engedélybe, hogy csak úgy épülhet nagyhíd, ha ők kapnak 1 kishidat, mert csak... :-))
tanulmányterv és előzetes környezeti vizsgálati dokumentáció (EVD) elkészítése, környezetvédelmi hatósági engedélyeztetése, uniós megvalósíthatósági tanulmány elkészítése ill. ezek közbeszereztetése
8 hónap
nyomvonal kiválasztása minisztériumi döntéssel
2 hónap
részletes környezeti hatásvizsgálat (Kht) elkészítése a kiválasztott nyomvonal környezetvédelmi engedélyeztetése ill. közbeszereztetése
16 hónap
engedélyezési terv elkészítése ill. közbeszereztetése
8 hónap
építési engedélyeztetés
9 hónap
kiviteli tervek elkészítése
4 hónap
területszerzés, uniós pályázat kivitelezés finanszírozására ill. KIKSZ minőségbiztosítási eljárás
9 hónap
kivitelezés közbeszereztetése
4 hónap
kivitelezés
24 hónap
ÖSSZESEN
84 hónap
Csak Neked tételesen. Ez az alap legoptimistább verzió, és akkor nincs natura 2000 gond, nagyfeszültség, Mol vezeték, területszerzési perek, elhuzódo régészet stb.
Tegyük hozzá, hogy nem is biztos, hogy olyan jó lenne, ha mindenhol csak és kizárólag a kisajátítási és kivitelezési költség minimumának irányába terveznék és építenék az utakat. Ez egy ab számára teljesen elfogadhatatlan, de hosszútávon igen nagy tévút lehet.
Más kérdés, hogy az önkormányzatok "terrorját" ki kell iktatni a rendszerből, de az előzetes hatástanulmány és környezetvédelmi enegedélyeztetés kihagyása baromi nagy hiba lenne.
ezzel az erővel kérdezhetnénk azt is, hogy "akar-e Ön naponta 1 üveg sört (kánikulában 2-t), és a sör árával csökkenjen Attus fizetése?"
válasz: naná, hogy akarok!! :-))
inkább így lenne helyes:
"Akarja-e Ön, hogy az autóssarcokat (főként a benyadót) az utakra költsék (pölö meglépüljön az M0 nyugati szektora), vagy inkább tapsolják el azt is a többi adóval együtt a szochálóra?"
Persze, döntsük el, de akkor lehessen választani, hogy mi helyett költsék erre? Mondjuk úgy lehetne feltenni a kérdést, hogy "Akarja-e Ön, hogy meglépüljön az M0 nyugati ága, és az építési költség összegével csökkenjen a családi pótlék?"
Ha idióta dolgokban lehet aláírásokat gyűjtögetni, akkor fontos dolgokban is lehetne. Persze, ez itt így nem volt komoly felvetés, de hasznos lenne. Miért ne mi döntsük el, mire költség az adónkat? :)
Egyébként sajnos jogos vélemény. Nem emlegetjük, de valahol ez is szerepet játszott Kőröshegynél, és az M6 nyomvonalában is. Valaki nemrég pont az M0K kacskaringósságát szidta. Pont ez volt annak is az oka. Igazából nem értem, hogy miért van az országban egy nagy király után egy rakás, 3200 kiskirály is. Azért csak kisebb érdek egy önkormányzati, mint egy országos, nem? Akkor hogy a francba lehet véghez vinni ezt?
Van egy 5letem! Gyűjtsünk aláírást, hogy népszavazást akarunk arról, hogy épüljön-e meg a következő ciklus alatt az M0É és M0NY. Békásnál és a budai hegyek alatt is több ponton, ahol tényleg logikus és környezetvédő, alagutakkal tarkítva. Fogadjunk, hogy tetű Lukács Andrásék elbuknák! Ez a demokrácia, többség dönt, egység ****.
Az utolsó mondatodra egy apró észrevétel. Volt már bizonyítási lehetősége 4 évig. Nagyon sok fejlesztést mégsem csinált. Konkrétan talán az M7 szélesítés, rövidke hosszabbítás, kevéske M3, M9 híd és nyúlfarknyi 4-es. Ha a gazdaságba, embereknek, egészségügynek, önkormányzatoknak pénzt akar pumpálni, akkor azt el kell venni valahonnan. Az már mondható, hogy országos, és egybefüggő gyorsforgalmi úthálózattal rendelkezünk, így innen tud elvenni pénzt. Valahol ez visszaüthet, mert csökkenti az építőipar teljesítményét. Szinte biztosra veszem, hogy lényegesen kevesebb (ne hívjuk közútinak, nevezzük inkább infrastrukturális fejlesztésnek) fog zajlani a következő időben, pedig még akadna néhány nagyon fontos. A már milliószor említett 0-ás, 10-es, 2-es, 4-es, 85-86-os témák, későbbiekben mondjuk félpályás történetként 44-es, 8-as, M8-as, M9-es, M15, stb. Ha le nem is lesznek állítva a fejlesztések, akkor is igencsak be lesznek lassítva. Anno a szerencsétlen majdani M4-es Albertirsa-Ceglédbercel közti 4-5Km-es 2x2 vel is hosszú évekig tököltek.
ezenkívül ott vannak a szent és sérthetetlen lustaságok, amik bármely jöttment civil akadákoskodásának apropóján képesek éveket molyolni és az építést akadályozni...
Ahogy már mások is írták előttem: a mai magyar közigazgatási rendszerben bármely falusi önkormányzat feltételül szabhatja, hogy csak akkor ad az útra építési engedélyt, ha a polgármester seggét élő adásban nyalja fényesre a Magyar Autóklub elnöke.
Persze én is tudom, hogy ez így abszurd, mindenki tudja, hogy ez így abszurd - csak éppen a mindenkor az önrkományzatok többségét uraló pártok ellenérdekeltek voltak a változásban. És innentől kezdve ez vastagon politikai, nem pedig szakmai kérdés.
Az, hogy egy építési engedély kiadás hány lépésből áll, mennyi időt igényel, az nagyonis 2/3-os ügy. Az önkormányzatok pénztelen túlhatalma követel bicikliutat, az elkerülő elkerülőjét, P+R parkolót, stb.
A gyorsforgalmi úthálózat koncepciója semmit nem ér amíg nem áll mögötte elfogadott nyomvonal, környezetvédelmi tanulmány, stb.
Ebből a szempontból az új kormány öröksége elég sovány, hiszen amiről döntés volt, az már épül, és a leginkább gennyes ügyekben nem döntöttek - M0 észak-nyugat - tehát most egy kicsit le fog állni a lendület.
kis faluban fehér falú házak vannak? (Dány pl falu és nem falú. Vigyázzunk már, mikor használunk hosszú és mikor röviddel bizonyos betűket, mert a szavak jelentése megváltozik. lásd: áru és árú is.)
Csakhogy az északi elkerülő előkészítése 0-án áll. 6-8 év mire az elér oda hogy kivitelezni lehessen.
6-8év??
mégis mia búbánatot lehet egy xaros elkerülő papírozásán ennyit szarozni?
ennyi idő alatt egy komplett világháborút le lehet zavarni, 50M hullával tarkítva...
valami itt kibaszottul nem kerek, mert egy ilyet 1 év alatt tokkal-vonóval-civilkekeckedéssel-nimbylepofozással le kéne zavarni...
napersze nemúgy, hogy a 10telt lustaság 1 év után kegyeskedik megmozdítani a zsíros valagát, és akkor is csak annyira fussa tőlük, hogy majd fél év múlva talán esetleg beleolvasunk a zaktákba...
Jani meg bebeszéli a népnek (de ami rosszabb maga is elhiszi), hogy a szemét kormány miatt nem halad a dolog, és assziszi hogy Ő majd 4 év alatt megépíti az északit. Egyik sem igaz, dehát tudjuk, hogy ő milyen.
gondolom abban bízik, hogy 2/3addal majd gyorsabban lehet kormányozni... :-))
Ritkán nézek be ide mostanában, de a szegedi hidaláshoz talán hasznos lehet ez a másfél éve elkövetett hozzászólásom akkori és előreszimulált forgalmi adatokkal, különböző forgatókönyvek megvalósulására:
Érd az érd, így az M6-osra nem tettek kivételt. Az M5-ös meg kapus lett, és Gyálon nem volt hely a kapura, sőt a gyáli anno csak egy szükség felhajtó volt aki ismerte, milyen megoldással volt a fel-/lehajtás az M5-re. Amikor meg bontották a kapukat, lett matrica, de az M0K akkor már eleve Gyálra volt tervezve, így nem is lett matrica eddig.
Amúgy ha ingyenesség én a túlbonyolítás megakadályozására az M31-est tenném ingyenessé.
Ez igaz. Csakhogy az északi elkerülő előkészítése 0-án áll. 6-8 év mire az elér oda hogy kivitelezni lehessen. Míg a tehermentesítőt 15 éve tervezik, áttervezik állandóan mindig módosítva hol a MÁV, hol az önkormányzat, hol a lakosság miatt.
Jani meg bebeszéli a népnek (de ami rosszabb maga is elhiszi) , hogy a szemét kormány miatt nem halad a dolog, és assziszi hogy Ő majd 4 év alatt megépíti az északit. Egyik sem igaz, dehát tudjuk, hogy ő milyen.
Én is ezt gondolom, de akkor az M6 érdi tetőig mért ingyenes? Az M7-es szintén az érdi kihajtóig? Az M5-ös is az volt Gyálig, amikor nem volt még ott az M0K... Tehát, így ebben a formában nem igaz, mert van rá, rakat cáfolat. Ennyi erővel pont lehetne az M3 és M31 Gödöllőig FREE...