Keresés

Részletes keresés

attus germanicus Creative Commons License 2010.04.21 0 0 20178
A tanulmány mindig azt bizonyítja, amit a megrendelő kér :-)
Előzmény: Roger Preed (20176)
Béla6 Creative Commons License 2010.04.21 0 0 20177

nade hogya búbánatos francba bizonyítaná??

 

nyilvánvalóan nincs semmi hálózati összefüggés a 2 híd között...

 

(tehát szó sincs arról, hogy a nagyhíd okozta forgalomátrendeződés miatt megnőtt az átmenőforgalom sz.monostoron, és ezt a negatív következményt egy kishidas elkerülővel lehetne kiküszöbölni...)

 

ezek a ződhatóságosok ugyanolyan ostoba fazonok, mint a civilzöldek, csak ezeknek 6alom is vana kezükben, így mégnagyobb károkat tudnak okozni...

Előzmény: Roger Preed (20176)
Roger Preed Creative Commons License 2010.04.21 0 0 20176
Amennyiben ezt a környezeti hatástanulmány BIZONYÍTJA, hogy kell a kishíd, akkor ámen. Ha nem, akkor nyasgem.
Előzmény: Béla6 (20173)
Béla6 Creative Commons License 2010.04.21 0 0 20175

hát attól, hogy lyól tippeltem...

 

Előzmény: ghosty9 (20170)
Béla6 Creative Commons License 2010.04.21 0 0 20174

akkor már inkább a világháború...

 

ott legalább lőttük az ellenséget, nem fizettük...

 

(bár tuggyafene, mi akkor is a fasz rossz végén álltunk... :-))

Előzmény: strangerr (20166)
Béla6 Creative Commons License 2010.04.21 0 0 20173

Más kérdés, hogy az önkormányzatok "terrorját" ki kell iktatni a rendszerből, de az előzetes hatástanulmány és környezetvédelmi enegedélyeztetés kihagyása baromi nagy hiba lenne.

 

 

és mivan, ha a lokális tanács nem terrorizál, csak szimplán beleírassa a környezetvédelmi engedélybe, hogy csak úgy épülhet nagyhíd, ha ők kapnak 1 kishidat, mert csak... :-))

Előzmény: Roger Preed (20165)
Béla6 Creative Commons License 2010.04.21 0 0 20172
kb. 5-600mrd
Előzmény: ghosty9 (20168)
strangerr Creative Commons License 2010.04.21 0 0 20171

Ha megnézed a KÖZOP listát, és azt ami abból megépült vagy épül, akkor az pont nem ezt mutatja.

 

 

Előzmény: hegyaljai2 (20167)
ghosty9 Creative Commons License 2010.04.21 0 0 20170
"hátha goszti olvtársat megütti a gutta"

Mitől is?

"bár igaz, itt belvárosi hídzárral számolnak..."

Még szép.
Előzmény: Béla6 (20155)
ghosty9 Creative Commons License 2010.04.21 0 0 20169
"Tehát OV lesz a hibás."

Ez egy ilyen műfaj itthon.
Előzmény: hegyaljai2 (20167)
ghosty9 Creative Commons License 2010.04.21 0 0 20168
"vagy inkább tapsolják el azt is a többi adóval együtt a szochálóra?"

A családi pótlék minek a része, ha nem a szoc. hálóé? :-)

(Egyébként éves szinten kb. mekkora tétel az üzemanyagok jövedéki adójának bevétele?)
Előzmény: Béla6 (20164)
hegyaljai2 Creative Commons License 2010.04.21 0 0 20167

Én is ezt mondom, hogy tehát amit kiumbuldáltak, ingatlanspekuláltak az elmúlt 8 évben, az most építés alat van.

Előkészített szakaszok, engedélyezési tervekkel, no ott elég rövid lehet a lista.

Tehát OV lesz a hibás.

Előzmény: strangerr (20166)
strangerr Creative Commons License 2010.04.21 0 0 20166

tanulmányterv és előzetes környezeti vizsgálati dokumentáció (EVD) elkészítése, környezetvédelmi hatósági engedélyeztetése, uniós megvalósíthatósági tanulmány elkészítése ill. ezek közbeszereztetése

8 hónap

nyomvonal kiválasztása minisztériumi döntéssel

2 hónap

részletes környezeti hatásvizsgálat (Kht) elkészítése a kiválasztott nyomvonal környezetvédelmi engedélyeztetése ill. közbeszereztetése

16 hónap

engedélyezési terv elkészítése ill. közbeszereztetése

8 hónap

építési engedélyeztetés

9 hónap

kiviteli tervek elkészítése

4 hónap

területszerzés, uniós pályázat kivitelezés finanszírozására ill. KIKSZ minőségbiztosítási eljárás

9 hónap

kivitelezés közbeszereztetése

4 hónap

kivitelezés

24 hónap

ÖSSZESEN

84 hónap

 

Csak Neked tételesen. Ez az alap legoptimistább verzió, és akkor nincs natura 2000 gond, nagyfeszültség, Mol vezeték, területszerzési perek, elhuzódo régészet stb.

 

Előzmény: Béla6 (20153)
Roger Preed Creative Commons License 2010.04.21 0 0 20165
Tegyük hozzá, hogy nem is biztos, hogy olyan jó lenne, ha mindenhol csak és kizárólag a kisajátítási és kivitelezési költség minimumának irányába terveznék és építenék az utakat.
Ez egy ab számára teljesen elfogadhatatlan, de hosszútávon igen nagy tévút lehet.

Más kérdés, hogy az önkormányzatok "terrorját" ki kell iktatni a rendszerből, de az előzetes hatástanulmány és környezetvédelmi enegedélyeztetés kihagyása baromi nagy hiba lenne.
Előzmény: attus germanicus (20157)
Béla6 Creative Commons License 2010.04.21 0 0 20164

nade ez így qrvára inkorrekt kérdés.

 

ezzel az erővel kérdezhetnénk azt is, hogy "akar-e Ön naponta 1 üveg sört (kánikulában 2-t), és a sör árával csökkenjen Attus fizetése?"

 

 

válasz: naná, hogy akarok!! :-))

 

 

inkább így lenne helyes:

 

"Akarja-e Ön, hogy az autóssarcokat (főként a benyadót) az utakra költsék (pölö meglépüljön az M0 nyugati szektora), vagy inkább tapsolják el azt is a többi adóval együtt a szochálóra?"

Előzmény: attus germanicus (20163)
attus germanicus Creative Commons License 2010.04.21 0 0 20163

Utolsó OFF:

Persze, döntsük el, de akkor lehessen választani, hogy mi helyett költsék erre? Mondjuk úgy lehetne feltenni a kérdést, hogy "Akarja-e Ön, hogy meglépüljön az M0 nyugati ága, és az építési költség összegével csökkenjen a családi pótlék?"

Előzmény: cssz74 (20162)
cssz74 Creative Commons License 2010.04.21 0 0 20162
Ha idióta dolgokban lehet aláírásokat gyűjtögetni, akkor fontos dolgokban is lehetne. Persze, ez itt így nem volt komoly felvetés, de hasznos lenne. Miért ne mi döntsük el, mire költség az adónkat? :)
Előzmény: attus germanicus (20161)
attus germanicus Creative Commons License 2010.04.21 0 0 20161
Persze, meg legyen ingyen a sör :-)
Előzmény: cssz74 (20160)
cssz74 Creative Commons License 2010.04.21 0 0 20160
Egyébként sajnos jogos vélemény.
Nem emlegetjük, de valahol ez is szerepet játszott Kőröshegynél, és az M6 nyomvonalában is. Valaki nemrég pont az M0K kacskaringósságát szidta. Pont ez volt annak is az oka. Igazából nem értem, hogy miért van az országban egy nagy király után egy rakás, 3200 kiskirály is. Azért csak kisebb érdek egy önkormányzati, mint egy országos, nem? Akkor hogy a francba lehet véghez vinni ezt?

Van egy 5letem!
Gyűjtsünk aláírást, hogy népszavazást akarunk arról, hogy épüljön-e meg a következő ciklus alatt az M0É és M0NY. Békásnál és a budai hegyek alatt is több ponton, ahol tényleg logikus és környezetvédő, alagutakkal tarkítva. Fogadjunk, hogy tetű Lukács Andrásék elbuknák! Ez a demokrácia, többség dönt, egység ****.
Előzmény: attus germanicus (20157)
cssz74 Creative Commons License 2010.04.21 0 0 20159
Az utolsó mondatodra egy apró észrevétel. Volt már bizonyítási lehetősége 4 évig. Nagyon sok fejlesztést mégsem csinált. Konkrétan talán az M7 szélesítés, rövidke hosszabbítás, kevéske M3, M9 híd és nyúlfarknyi 4-es. Ha a gazdaságba, embereknek, egészségügynek, önkormányzatoknak pénzt akar pumpálni, akkor azt el kell venni valahonnan. Az már mondható, hogy országos, és egybefüggő gyorsforgalmi úthálózattal rendelkezünk, így innen tud elvenni pénzt. Valahol ez visszaüthet, mert csökkenti az építőipar teljesítményét. Szinte biztosra veszem, hogy lényegesen kevesebb (ne hívjuk közútinak, nevezzük inkább infrastrukturális fejlesztésnek) fog zajlani a következő időben, pedig még akadna néhány nagyon fontos. A már milliószor említett 0-ás, 10-es, 2-es, 4-es, 85-86-os témák, későbbiekben mondjuk félpályás történetként 44-es, 8-as, M8-as, M9-es, M15, stb.
Ha le nem is lesznek állítva a fejlesztések, akkor is igencsak be lesznek lassítva. Anno a szerencsétlen majdani M4-es Albertirsa-Ceglédbercel közti 4-5Km-es 2x2 vel is hosszú évekig tököltek.
Előzmény: hegyaljai2 (20156)
Béla6 Creative Commons License 2010.04.21 0 0 20158

szab6ni szab6ja, a parlament meg leszavaz6ja.

ha akarja.

 

ezenkívül ott vannak a szent és sérthetetlen lustaságok, amik bármely jöttment civil akadákoskodásának apropóján képesek éveket molyolni és az építést akadályozni...

Előzmény: attus germanicus (20157)
attus germanicus Creative Commons License 2010.04.21 0 0 20157

Ahogy már mások is írták előttem: a mai magyar közigazgatási rendszerben bármely falusi önkormányzat feltételül szabhatja, hogy csak akkor ad az útra építési engedélyt, ha a polgármester seggét élő adásban nyalja fényesre a Magyar Autóklub elnöke.

Persze én is tudom, hogy ez így abszurd, mindenki tudja, hogy ez így abszurd - csak éppen a mindenkor az önrkományzatok többségét uraló pártok ellenérdekeltek voltak a változásban. És innentől kezdve ez vastagon politikai, nem pedig szakmai kérdés.

Előzmény: Béla6 (20153)
hegyaljai2 Creative Commons License 2010.04.21 0 0 20156

Az, hogy egy építési engedély kiadás hány lépésből áll, mennyi időt igényel, az nagyonis 2/3-os ügy. Az önkormányzatok pénztelen túlhatalma követel bicikliutat, az elkerülő elkerülőjét, P+R parkolót, stb.

A gyorsforgalmi úthálózat koncepciója semmit nem ér amíg nem áll mögötte elfogadott nyomvonal, környezetvédelmi tanulmány, stb.

Ebből a szempontból az új kormány öröksége elég sovány, hiszen amiről döntés volt, az már épül, és a leginkább gennyes ügyekben nem döntöttek  - M0 észak-nyugat - tehát most egy kicsit le fog állni a lendület.

Persze ezt sokan OV hibájának fogják beállítani.

Előzmény: Béla6 (20153)
Béla6 Creative Commons License 2010.04.21 0 0 20155

kösz a táblát. (hátha goszti olvtársat megütti a gutta... :-))

 

de hogy egy kicsit fanyalogjak is: sávdiagramos változat nincs véletlenül? :-))

 

 

érdekes, hogy 1x-re lyól is, meg rosszul is tippeltem:

 

a bertalan csak 30e, viszont a belvárosi is majd ugyanennyi (amúgy ez hogya bánatba lehet?), tehát a 2 híd összforgalma valóban 60e körül van...

 

és az is helyes tipp volt, hogya 2 körúti híd között kb.  egyenlően oszlana meg a forgalom...

(bár igaz, itt belvárosi hídzárral számolnak...)

 

Előzmény: ifj. Nagy Gábor (20152)
BoGar Creative Commons License 2010.04.21 0 0 20154
kis faluban fehér falú házak vannak? (Dány pl falu és nem falú. Vigyázzunk már, mikor használunk hosszú és mikor röviddel bizonyos betűket, mert a szavak jelentése megváltozik. lásd: áru és árú is.)
Előzmény: cssz74 (20147)
Béla6 Creative Commons License 2010.04.21 0 0 20153

Csakhogy az északi elkerülő előkészítése 0-án áll. 6-8 év mire az elér oda hogy kivitelezni lehessen.

 

 

6-8év?? 

mégis mia búbánatot lehet egy xaros elkerülő papírozásán ennyit szarozni?

 

ennyi idő alatt egy komplett világháborút le lehet zavarni, 50M hullával tarkítva...

 

valami itt kibaszottul nem kerek, mert egy ilyet 1 év alatt tokkal-vonóval-civilkekeckedéssel-nimbylepofozással le kéne zavarni...

 

napersze nemúgy, hogy a 10telt lustaság 1 év után kegyeskedik megmozdítani a zsíros valagát, és akkor is csak annyira fussa tőlük, hogy majd fél év múlva talán esetleg beleolvasunk a zaktákba... 


Jani meg bebeszéli a népnek (de ami rosszabb maga is elhiszi), hogy a szemét kormány miatt nem halad a dolog, és assziszi hogy Ő majd 4 év alatt megépíti az északit. Egyik sem igaz, dehát tudjuk, hogy ő milyen.

 

 

gondolom abban bízik, hogy 2/3addal majd gyorsabban lehet kormányozni... :-))

Előzmény: strangerr (20150)
ifj. Nagy Gábor Creative Commons License 2010.04.20 0 0 20152

Sziasztok!

 

Ritkán nézek be ide mostanában, de a szegedi hidaláshoz talán hasznos lehet ez a másfél éve elkövetett hozzászólásom akkori és előreszimulált forgalmi adatokkal, különböző forgatókönyvek megvalósulására:

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=84049441&t=9049702

Előzmény: Béla6 (20101)
radio100jozsi Creative Commons License 2010.04.20 0 0 20151
Érd az érd, így az M6-osra nem tettek kivételt. Az M5-ös meg kapus lett, és Gyálon nem volt hely a kapura, sőt a gyáli anno csak egy szükség felhajtó volt aki ismerte, milyen megoldással volt a fel-/lehajtás az M5-re. Amikor meg bontották a kapukat, lett matrica, de az M0K akkor már eleve Gyálra volt tervezve, így nem is lett matrica eddig.

Amúgy ha ingyenesség én a túlbonyolítás megakadályozására az M31-est tenném ingyenessé.
Előzmény: cssz74 (20149)
strangerr Creative Commons License 2010.04.20 0 0 20150
Ez igaz. Csakhogy az északi elkerülő előkészítése 0-án áll. 6-8 év mire az elér oda hogy kivitelezni lehessen.
Míg a tehermentesítőt 15 éve tervezik, áttervezik állandóan mindig módosítva hol a MÁV, hol az önkormányzat, hol a lakosság miatt.

Jani meg bebeszéli a népnek (de ami rosszabb maga is elhiszi) , hogy a szemét kormány miatt nem halad a dolog, és assziszi hogy Ő majd 4 év alatt megépíti az északit. Egyik sem igaz, dehát tudjuk, hogy ő milyen.
Előzmény: Béla6 (20136)
cssz74 Creative Commons License 2010.04.20 0 0 20149
Én is ezt gondolom, de akkor az M6 érdi tetőig mért ingyenes? Az M7-es szintén az érdi kihajtóig? Az M5-ös is az volt Gyálig, amikor nem volt még ott az M0K...
Tehát, így ebben a formában nem igaz, mert van rá, rakat cáfolat. Ennyi erővel pont lehetne az M3 és M31 Gödöllőig FREE...
Előzmény: radio100jozsi (20146)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!