Keresés

Részletes keresés

strangerr Creative Commons License 2010.04.24 0 0 20208
Csak nem az igazi:)

Hiszen 5 ágú turbó nincs (5 ágnál már sérül az az alapelv hogy nincs sávváltás a körben, mert ebben az esetben van olyan irány amit csak sávváltással lehet megoldani). Emiatt persze nem is teljesülhet a turbó egy másik feltétele, hogy a sávváltás fizikailag is akadályozva van.
Előzmény: Béla6 (20207)
Béla6 Creative Commons License 2010.04.24 0 0 20207

jé, pécsnek is van turbóforgója... :-)

Béla6 Creative Commons License 2010.04.24 0 0 20206

Ezek az önkormányzatok szegények mint a templom egerei, még az alapfeladatuk ellátására sincs pénzük.

 

 

szerintem én találnék némi felszabadítható pézmagot, ha kézbe venném a költségvetésüket... :-))

Előzmény: strangerr (20204)
cssz74 Creative Commons License 2010.04.23 0 0 20205
Remélem hamarosan, ősztől már jelentősen csökkennek a bérkiadásaik...
Előzmény: strangerr (20204)
strangerr Creative Commons License 2010.04.23 0 0 20204
Ezek az önkormányzatok szegények mint a templom egerei, még az alapfeladatuk ellátására sincs pénzük. Ezért csak akkor hajlandók tárgyalni az átkelési szakasz átvételéről ha valamilyen felújításra kerül ott sor. Erre meg az esély szintén minimális. Ráadásul ezek a szakaszok mivel városi főutak, fajlagosan drága az üzemeltetésüek (zárt csatornák, jelzőlámpák, buszöblök stb.)
Előzmény: Béla6 (20203)
Béla6 Creative Commons License 2010.04.23 0 0 20203

(Látjuk, hogy pl. Orosháza vagy Békéscsaba sem vette át az átkelési szakaszt).

 

nade ez nem kívánságműsor kéne, hogy legyen...

 

csak annyit kéne mondani: ittvan nesztek, tiéteka pálya...  :-)

Előzmény: strangerr (20202)
strangerr Creative Commons License 2010.04.23 0 0 20202
A 3 számjegyű elkerülők oka valamelyik környezetvédelmi rendelet volt, ami valamelyik környezetvédelmi tanulmányt úgy írt elő, hogy "1 és 2 számjegyű" főutaknál kötelező":)


Ha a nyugati elkerülő teljes elkészülte után az Önkormányzat átveszi -legalább egy részét- akkor valszeg az 502-ből 5-ös lesz. De ez még sok-sok év. (Látjuk, hogy pl. Orosháza vagy Békéscsaba sem vette át az átkelési szakaszt).

Előzmény: Béla6 (20201)
Béla6 Creative Commons License 2010.04.23 0 0 20201

Ennyi erővel Szegednél az M5 sem az, hisz ott van az 502-es...

 

gyakorlatilag lya.

 

bár ott az 502 jópár évvel az M5 után készült el, pedig vagy 30 éve meg kellett volna csinálni...

 

(amúgy milyen elbaltázott számozás ez??

miért nem nevezik szimplán 5-ösnek, az elkerült régi 5ös szakaszt meg akármi alsóbbrendú szúmúnak, vagy simán önkormányzati útnak...)

 

 

Előzmény: AcidMan (20200)
AcidMan Creative Commons License 2010.04.23 0 0 20200
ez viszont nem 1 létszükséglet, mert elég lyó városszéli nyomvonalú a 7es...

Ennyi erővel Szegednél az M5 sem az, hisz ott van az 502-es...
Előzmény: Béla6 (20197)
Béla6 Creative Commons License 2010.04.23 0 0 20199

Az M43 nál szerintem ezt még senki nem tudja. Még az sem lehet tudni, hogy ki fogja kezelni:)

 

 

a kettőnek nem sok köze van egymáshoz... :-)

Előzmény: strangerr (20194)
Béla6 Creative Commons License 2010.04.23 0 0 20198

nem arról beszélek, és nem arról beszélek...

 

a félremagyarázásban viszont bajnok vagy...

Előzmény: ghosty9 (20191)
Béla6 Creative Commons License 2010.04.23 0 0 20197

M43 ingyes lesz az M5 és 47-es között?

 

 

ez imo tuti.

 

a kérdés inkább az, hogya tiszahíd ingyé lesz-e?

 


M7 ingyes lesz a 61 és 74 között? (tudtommal már minkét elkerülője épül NK-nak.)

 

 

ez viszont nem 1 létszükséglet, mert elég lyó városszéli nyomvonalú a 7es...

Előzmény: AcidMan (20193)
Béla6 Creative Commons License 2010.04.23 0 0 20196

nemvolt, de nem nagy vásziszdász csináni:

(http://www.heywhatsthat.com/profiler.html)

 

Előzmény: strangerr (20189)
AcidMan Creative Commons License 2010.04.23 0 0 20195
Jogos. :-)
Előzmény: strangerr (20194)
strangerr Creative Commons License 2010.04.23 0 0 20194

Az M43 nál szerintem ezt még senki nem tudja. Még az sem lehet tudni, hogy ki fogja kezelni:)

 

Előzmény: AcidMan (20193)
AcidMan Creative Commons License 2010.04.23 0 0 20193
M43 ingyes lesz az M5 és 47-es között?
M7 ingyes lesz a 61 és 74 között? (tudtommal már minkét elkerülője épül NK-nak.)
ghosty9 Creative Commons License 2010.04.23 0 0 20192
"pl ebben a konkrét esetben egész máshogy kellett volna a Csongrád vagy az Orosháza elkerülőt is csinálni."

Mondjuk az Orosháza elkerülőnél nem is értettem, hogy miért úgy épült meg, hogy távlatilag sem lehet 2x2 sávosra bővíteni. Hihetetlen rövidlátásnak tartom (Szeged elkerülő elkészült (nyugati) szakasza dettó).
Előzmény: strangerr (20185)
ghosty9 Creative Commons License 2010.04.23 0 0 20191
"eszméletlen, hogy minden szarság megy, mint a karikacsapás"

Hát igen, 16 év alatt elkészült 4,5km-es elkerülő szakaszt én sem tudnék szebben jellemezni. :-)

Ehhez képest az M0 (mert tudjuk, hogy arról beszélsz...) kiépülése valahol az olajozott villám sebessége körül lehet.
Előzmény: Béla6 (20186)
attus germanicus Creative Commons License 2010.04.22 0 0 20190
Zajvédelmi okokból építettek az autópálya fölé egy hegyet. :-)
Előzmény: strangerr (20189)
strangerr Creative Commons License 2010.04.22 0 0 20189
Kösz;)
Lacinak biztos van róla hossz-szelvénye:)
Előzmény: attus germanicus (20188)
attus germanicus Creative Commons License 2010.04.22 0 0 20188
Mi a kérdés? :-)

Tunnel Tradenberg
Előzmény: strangerr (20187)
strangerr Creative Commons License 2010.04.22 0 0 20187
http://www.laabmayr.at/elemente/strassentunnel/01_30_03_S1_WEST_TUNNEL_TRADENBERG.JPG

Ez mi? S1 Ausztria
Béla6 Creative Commons License 2010.04.22 0 0 20186

Az M44 Tiszakürt Kondoros szakaszára már konkrétan kiviteli tervek vannak, ha jól emlékszem cirka 3 milliárd tervezési díjért.

 

 

az egész M44 egy marhaság.

a 451est kéne orosházáig elhúzni, oszt lyónapot...

 

a 3mrd meg mehet a picsába, még mindig kisebb kár, mint 100mrd egy értelmetlen gyorsforgalmira...

 

 

eszméletlen, hogy minden szarság megy, mint a karikacsapás, csak aznem, amire qrva nagy szükség van.

Előzmény: strangerr (20184)
strangerr Creative Commons License 2010.04.22 0 0 20185

És akkor olyan apróságokról még nem is írtam, hogy pl akkor ez viszi magával a többi előkészítést, pl ebben a konkrét esetben egész máshogy kellett volna a Csongrád vagy az  Orosháza elkerülőt is csinálni.

 

Azt konkrétan tudom, hogy a Csongrád elkerülő tanulmányterve 1994-ben készült el és 2010-re épül meg. És ez még a gyorsabb "lefolyású" beruházások közé tartozik... (jelentem 4,5 km 2x1 sávos útról beszélünk, műtárgy nélkül a pusztában, és még ekkora nem volt EVD és Kht...)

 

 

strangerr Creative Commons License 2010.04.22 0 0 20184

Az M44 jelenlegi formában nekem sem tetszik.

 

Csak az a baj, hogy a koncepciók nem tudják követni a változtatásokat.

 

Pl M44.

 

Azért ment Kecskemét fele, mert mikor elkezdték az egészet anno tanulmányterveken, nyomvonalkijelölési és hatás tanulmányokon akkor még az M5 csak Kecskemétig ért. Álom volt még az is, hogy Szegedig érjen, M9 ről meg még végképp nem volt szó.

 

Tehát elindul a folyamat és nagyon lassan halad, millió egyeztetés, önkormányzati igények, környezetvédelem, nemzeti parkok, közművek, kulturális örökségvédelmi tanulmány, nagyfeszültség, hidhelykijelölés... évek mire kijön az a bizonyos "konflikus szegény folyosó" ami még nem is konkrét nyomvonal csak egy sáv. Bekerül az OTrT be, a különböző rendezési tervekbe.

 

Innen már nagyon nehéz másfelé vinni, de eng terv szinten meg már végképp. Évek munkája, plusz súlyos 10 sőt 100 milliók vannak a dologban.

 

Az M44 Tiszakürt Kondoros szakaszára már konkrétan kiviteli tervek vannak, ha jól emlékszem cirka 3 milliárd tervezési díjért.

 

Közben a helyzet persze változik... van már M5 a határig, sokkal érdemesebb volna vagy ahogy Te is rajzoltad Szentes, Csongrád, Félegyhéza felé vinni,  vagy a 46os úttal egy irányba Szolnok felé. Valszeg ha Békés és Szolnok összefogna egy Békéscsaba-Szolnok gyorsforgalmi útért, hamarabb cél érnének, mint most egymás ellen harcolnak az M4 ért és az M44ért. (Nonszenz, hogy hamarabb lesz M44 mint M4 Bpest Szolnok szakasz...)

 

De mivel az előkészítésre már elment 10-20 év, plusz több milliárd, már ezeken a túlhaladott nyomvonalak nem fognak változni, mert megint kellene 5 év és pár milliárd hogy ugyanitt tartson a dolog mint most.

 

Teát a dolog irtózatosan hosszadalmas és emiatt rugalmatlan.

 

Előzmény: attus germanicus (20182)
ghosty9 Creative Commons License 2010.04.22 0 0 20183
"Én azt gondolom, ha az M9-et kb. ezen a nyomvonalon építenék meg, akkor az M44 tökéletesen feleslegessé válhatna, és a 47-est is csak Orosháza - Hódmezővásárhely közt kellene felülvizsgálni."

Ezt mondtam többek között én is. :-) Jó, az M5-től nyugatra eső szakaszoknál nem értünk egyet, ebben lehet személyes érintettség is, de az is igaz, hogy a te variációdnál az M8 és az M9 elég közel fut egymáshoz (ha lesz M8, persze :-) ).
Előzmény: attus germanicus (20182)
attus germanicus Creative Commons License 2010.04.22 0 0 20182

Nemrégiben volt itt téma az M9-M44-M47.

Én azt gondolom, ha az M9-et kb. ezen a nyomvonalon építenék meg, akkor az M44 tökéletesen feleslegessé válhatna, és a 47-est is csak Orosháza - Hódmezővásárhely közt kellene felülvizsgálni. Ezen a vonalon az M5-Békéscsaba közti részen a 2×2 sáv, elválasztókorláttal, 100km/h végig megélni. Mivel a terület teljesen sík, a költségek is elviselhetőek lennének. A sok belvíz miatt célszerű végig töltésre tenni, de más műtárgy alig kell: az érintett vasútvonalakon alig, vagy egyáltalán nincs forgalom, komolyabb közúti csomópont csak kettő van (45 és az M9-47 elágazás).

Ami probléma, hogy a Szeged - Szent László híd forgalomnak ez túl nagy kerülő, ezt a Kistelek - Kiskunmajsa - Soltvaskert  közti út jobb kiépítésével lehet ellensúlyozni, és akkor Szegedről Szekszárd felé erre lehetne menni.

 

Költségtakarékossági okokból véleményem szerint néhány körforgalom lehet benne szintben szétválaszott csomópontok helyett (lehetőleg nagy sugárral, hogy a főúti forgalom két sávon át tudjon menni), ill. a Tisza híd is maradhatna a mostani. Ez már baromi sokat dobna a Viharsarok elérhetőségén (ma ez a terület van a legtávolabb az autópláyáktól). Persze politikailag kényes, hogy nem autópálya, de hát ez van.

Béla6 Creative Commons License 2010.04.22 0 0 20181
az M10 mintha be lenne rajzolva, de az egész ábra úgy 1 kalap szar, ahoyg van... :-)
Előzmény: hegyaljai2 (20180)
hegyaljai2 Creative Commons License 2010.04.22 0 0 20180

Egyenlőre áttekintő térképként ez szerepel:

http://www.kiksz.eu/downloads/ut_kozop_20081201.emf

Persze itt sem egyértelmű, hogy a tervek milyen szinten vannak jóváhagyva.

Mindenképpen zavaros az M! és az M0 Északnyugati és az M0 Nyugati része.

Szó sincs az esztergomi, vagy komáromi új dDuna hidakról az M10-ről, úgyhogy az előkészítés szerintem nem elégséges.

Előzmény: strangerr (20171)
Béla6 Creative Commons License 2010.04.22 0 0 20179

kivéve, amikor nem.

 

mert az M0Éhíd khv megrendelője miért kérte volna, hogy legyen 1 kis híd is a nagyhíd környezetvédelmi engedélyében?

 

(hacsak nem azért, hogy így szerezze meg a monostori tanácselnök aláírását... :-))

 

de lehet ezt sorolni lyó hosszan, az M3 pógári vargabötűtől kezdve, a földiqtya, és hernyópázsit hidakon keresztül, az értelmetlenül hosszú M0 alagutakon át a befejezetlen, ill. el sem kezdett projektekig...

Előzmény: attus germanicus (20178)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!