"Ludányhalászi - Nógrádszakál közötti 20-30 éves hófehér kővel/murvával aszfaltozott útban alig alig van kátyú addig a pár éve épített utak össze vissza kátyúsodnak? "
Feltételezem, h az említett útszakaszon nem járnak kamionok, nincs erős gépjárműforgalom, nem járnak rajta kombájnok, a busz is ritka, nem sózzák hülyére télen. Kb ezek az érvek:)
Írta egy srác autós fórumon, hogy szereti az M6-ost, mert rááll Pécsnél a 160-as tempóra, és csak az M60×M6 csomópontban kell lassítania, máshol nem, mert sehol senki...
Hiszen 5 ágú turbó nincs (5 ágnál már sérül az az alapelv hogy nincs sávváltás a körben, mert ebben az esetben van olyan irány amit csak sávváltással lehet megoldani). Emiatt persze nem is teljesülhet a turbó egy másik feltétele, hogy a sávváltás fizikailag is akadályozva van.
Ezek az önkormányzatok szegények mint a templom egerei, még az alapfeladatuk ellátására sincs pénzük. Ezért csak akkor hajlandók tárgyalni az átkelési szakasz átvételéről ha valamilyen felújításra kerül ott sor. Erre meg az esély szintén minimális. Ráadásul ezek a szakaszok mivel városi főutak, fajlagosan drága az üzemeltetésüek (zárt csatornák, jelzőlámpák, buszöblök stb.)
A 3 számjegyű elkerülők oka valamelyik környezetvédelmi rendelet volt, ami valamelyik környezetvédelmi tanulmányt úgy írt elő, hogy "1 és 2 számjegyű" főutaknál kötelező":)
Ha a nyugati elkerülő teljes elkészülte után az Önkormányzat átveszi -legalább egy részét- akkor valszeg az 502-ből 5-ös lesz. De ez még sok-sok év. (Látjuk, hogy pl. Orosháza vagy Békéscsaba sem vette át az átkelési szakaszt).
"pl ebben a konkrét esetben egész máshogy kellett volna a Csongrád vagy az Orosháza elkerülőt is csinálni."
Mondjuk az Orosháza elkerülőnél nem is értettem, hogy miért úgy épült meg, hogy távlatilag sem lehet 2x2 sávosra bővíteni. Hihetetlen rövidlátásnak tartom (Szeged elkerülő elkészült (nyugati) szakasza dettó).