azé ahhoz képest, hogy mennyire nem vagy képbe, eléggé nagyhangon osztoda zészt... :-))
Ha meg azt szeretnénk, hogy minden nagyváros 25km-es körzetében legyenek ingyenesek a pályák, azt is lehet, csak akkor kábé két 5km-es szakasz marad fizetős.
egyáltalán nem erről van szó...
sokkal inkább arról, hogy azoknak a szakaszoknak kellene (legalább) díjmentesnek lenniük, amelyeknél a pályaelkerülés túl nagy átmenő forgalmat (monnyuk több, mint 1000/n) eredményez a párhuzamos utak átkelési szakaszain, ill. ahol jelentős kerülőtől mentesít...
értelemszerűen ilyenek a városi agglós és elkerülő, valamint hidas szakaszok...
te le vagy ragadva annál a szabálnál, hogy: "ha ótópálya, akkó fizetni köll, punktum"
az, hogy adott esetben valaki nem autópályaként akarja igénybe venni (azaz nem száguldozni akar), csak rövidebb útvonalon akarna közlekedni, meg átkelési szakaszokat elkerülni, és neki lyó lenne 1 mezei autóút, de akár 1 főút is, az téged már qrvára nem érdekel.
hiszen a szabál az szabál, akármekkora fasság légyen is...
Nem azt mondtam, hogy ez így milyen kafa, hogy ennyi az átfutási idő, meg hogy nem kommunikálnak egymással. Azt mondtam, hogy ha már ennyi az átfutási idő (ami nem ad okot túl sok boldogságra, ámde adott), akkor te is akkor jársz a legjobban, ha az egyes szervek nem faggatják egymást (egy telefon, mi?), mert akkor mindent csak három hét után tudnál meg; míg így egy röpke hét után képbe kerültél a legtöbb vonalon, aztán írsz egy levelet a másik helyre is, és egy újabb hét után onnan is kapsz infót (vagy nem, de erre a "vagy nem"-re is többet kéne várnod amúgy).
Meg azt is mondtam, hogy a "szerintem kérdezd meg tőlük te, így mindenki jobban jár" is benne volt a válaszlevélben (burkoltan). Tehát, megkérdezted már, vagy továbbra is csak hőbörögsz meg zsírosseggűzöl?
(Alkatilag nem vagyok hajlamos az elhízásra, egyébként, bár nemtom, mi közöd hozzá. :-) )
"kár, hogy makó felé mégnagyobb kerülő"
Nem is erről beszéltem, hanem hogy az adott terület jelenleg nem igazán Szeged szorosan vett vonzáskörzete.
"persze, de mit? és hányszor?"
Már megint a régi nóta... Laci drága, a matricás autópálya koncepciójából eredően olyan, hogy 10-20-40 km-es szakaszra is meg kell venni a matricát a teljes hazai rendszerre. Van neki sok előnye meg hátránya, ez az utóbbiak közé tartozik. Ha meg azt szeretnénk, hogy minden nagyváros 25km-es körzetében legyenek ingyenesek a pályák, azt is lehet, csak akkor kábé két 5km-es szakasz marad fizetős. Tehát ha aszondjuk, oké, a pályák fizetősek, akkor nem kérdés, hogy ez a rész is az lesz; ha meg azt akarjuk, hogy ne legyen autópályadíj, akkor beszéljünk arról, ne szegény marosleleiek (lakosság 2084 fő) sorsán picsogjunk, mint te tetted.
(Ja, és semmi köze ennek a 47-es hídjához, dehát nyilván megint én csúsztatok, ugye. :-P)
Az igaz, hogy az M7-es révén jelentősen javult a megközelíthetőség, de csak Bp. és az Adria felől. Hiányolom a 67-es és 68-as főutak nagyobb volumenű fejlesztését, mely vonalakon csak burkolatmegerősítés és településelkerülő-szakaszok vannak tervben. Ezeket nyugodtan lehetne- ha nem is gyorsforgalmi, de - 2x2 sávos főúttá fejleszteni, így jelentősen javulna például a Szigetvár-Kaposvár-Balaton, továbbá a Barcs-Keszthely kapcsolat is (szerintem nem utólagos szempont).
lya.
kárhogy forgalom meg nincs rajtuk, dehát ezugye mellékes szempont, hiszen az utakat NEM a forgalomnak épíccsük, mintaz köztudott.
(a büdöspestiek és agglósaik meg bekaphassák)
Most nézzük az északi part helyzetét. Ez bizony már sokkal több gondot hordoz magával, hiszen domborzati, tájkép- ill. természetvédelmi okokból nem lehet csak úgy fejlesztgetni. Az északi partnak nagy reménye lehet a leendő 77-es főút (Veszprém-Tapolca-Keszthely), ám ez csupán a tehermentesítést tudja szolgálni, a gyorsabb elérhetőséget viszont már nem, mert 2x1 sávos jellegéből kifolyólag 90 km/h-nál - sőt Pula-Monostorapáti között 60 km/h-nál- nagyobb menetsebességet és biztonságos előzést nem lehet rajta végrehajtani a szembeforgalom veszélye nélkül. Bár vannak tervben elkerülőszakaszok, de abban nem lennék biztos, hogy ezt sikerül Kapolcs és Pula esetében megoldani. Nagy előny lenne, ha ez az út legalább a Veszprém-Pula közötti szakaszon 2x2 sávosra lenne bővítve, de abban én is teljesen egyetértek, hogy onnantól Keszthelyig maradjon szigorúan a 2x1 sáv.
ébresztő!!!
bilibe ér a kezed... (mi kódisok vagyunk vazze, nem abroszfelyű emírek, akik még a wécére is 2x2es gyorsforgalmin lyárnak... :-))
Megjegyzés: Nem vagyok közlekedésmérnök, csak egy civil hozzászóló.
igen, ez nyilvánvaló volt megjegyzés nélkül is... :-)
Érthető amit írsz, de nekem az a véleményem, hogy vannak sokkal fontosabb, forgalmasabb olyan szakaszok, amire így sem jut pénz. Sőt ezek a szakaszok ráadásul nem csak szezonálisan terheltek. Örülhetünk akkor, ha a Balaton környéki fejlesztésekből az M8, M9 kiépül, a 8-as út rendesen elkerüli a településeket, és kap helyenként 2x2-es bővítést. Az M8 nagyban javíthatná az elérést akár déli, akár az ország középső, illetve dél-keleti részeiből.
Kicsit szeretnék kitérni a Balaton környékére (tudom, hogy jelenleg az M43-asról van szó, csak gondoltam megosztom veletek). A roads.extra.hu címen a jövőbeni 2034-re tervezett országos úthálózatot szemlélve a legnagyobb tavunk elérhetősége több irányból is időigényes lesz a nyári forgalom idején. Tekintsük először a déli partot. Az igaz, hogy az M7-es révén jelentősen javult a megközelíthetőség, de csak Bp. és az Adria felől. Hiányolom a 67-es és 68-as főutak nagyobb volumenű fejlesztését, mely vonalakon csak burkolatmegerősítés és településelkerülő-szakaszok vannak tervben. Ezeket nyugodtan lehetne- ha nem is gyorsforgalmi, de - 2x2 sávos főúttá fejleszteni, így jelentősen javulna például a Szigetvár-Kaposvár-Balaton, továbbá a Barcs-Keszthely kapcsolat is (szerintem nem utólagos szempont). Most nézzük az északi part helyzetét. Ez bizony már sokkal több gondot hordoz magával, hiszen domborzati, tájkép- ill. természetvédelmi okokból nem lehet csak úgy fejlesztgetni. Az északi partnak nagy reménye lehet a leendő 77-es főút (Veszprém-Tapolca-Keszthely), ám ez csupán a tehermentesítést tudja szolgálni, a gyorsabb elérhetőséget viszont már nem, mert 2x1 sávos jellegéből kifolyólag 90 km/h-nál - sőt Pula-Monostorapáti között 60 km/h-nál- nagyobb menetsebességet és biztonságos előzést nem lehet rajta végrehajtani a szembeforgalom veszélye nélkül. Bár vannak tervben elkerülőszakaszok, de abban nem lennék biztos, hogy ezt sikerül Kapolcs és Pula esetében megoldani. Nagy előny lenne, ha ez az út legalább a Veszprém-Pula közötti szakaszon 2x2 sávosra lenne bővítve, de abban én is teljesen egyetértek, hogy onnantól Keszthelyig maradjon szigorúan a 2x1 sáv. Véleményem szerint nem lenne rossz a 84-es út Balatonedericstől a jövőbeni M9-es autópályáig történő 2x2 sávossá bővítése, de emellett továbbra is főút maradna. Ilyen tervet sem láttam sehol. Ezen kívűl az országos térképen fel van tüntetve a 83-as főút Győr-Tapolca vonala, amelyen nagy forgalom esetén időigényes lesz lejutni a magyar tengerhez (2x1 sáv 90 km/h, 120 km-es táv). Javasolnám egy Győr-Pápa-Devecser-Sümeg-Keszthely M83-as gyorsforgalmi út kiépülését, amely Tapolca számára is nagy jelentőséggel bírna. ( Ez utóbbi az M1 és M76-os gyorsforgalmi utakat kötné össze). Megjegyzés: Nem vagyok közlekedésmérnök, csak egy civil hozzászóló. Szerintem egy efféle fejlesztésből látszana az, hogy mennyire fontos számunkra a Balaton.
Célszerű lett volna, de akkor 25 milliárdot dobott volna el magától Szeged, merthogy ebben az uniós ciklusba már nem fért volna bele. Így is lesz vagy 2012 mire az egész elektromos nagyprojekt minden eleme elkészül.
Azért nem tudja és nem kérdezi meg a Nif hogy fizetős lesz-e mert senki nem tudja. Ez ugyanis vastagon politikai kérdés, amitől -érthető módon- a legmesszebb akarják tartani magukat. Felhívhatnák a minisztériumot de ott sem tudja senki. Pláne most mikor új kormány jön.
De pl. amikor 2006 tavaszán átadták az M5 utolsó Szeged- Röszke szakaszát, egészen Feri átadó beszédéig úgy volt, hogy fizetős lesz.
Aztán Feri a beszédben azt mondta, hogy az "úgy helyes, ha a nagyvárosokat elkerülő autópálya szakaszok ingyenesek" :)
És azóta ingyenes. Így mennek a döntések kis hazánkban, és valószínűnek tartom ezentúl még ígyebbül...
Mondjuk az M5-5 közti részt nem sok értelme lenne ingyenessé tenni.
Miért nem? Az M5 díjmentes a 159 (M43 csp) és a 174-es km (határ) között. Ha az M43 első három km-ere fizetős lesz akkor a kelet-nyugati irányú forgalom ezután is a városon keresztül halad majd. Ki lesz az aki Vásárhelyről Baja felé haladva igénybe veszi az autópályát ha három km fizetős rajta? Szerintem ezt senki sem szeretné.
Mint mondtam, akkor várhattál volna még egy hónapot a válaszra. (Az eddigiekre is.) Azóta megkérdezted már amúgy, vagy csak itt pörögsz? :-)
éncsak kommentáltam a levelet, akadékoskodni te kezdtél - szokásodhoz híven...
amúgy (a nifesekhez hasonlóan) te is valami zsírossegű, adópézből dotált hivatalnok vagy?
vagy mi ez a búvalbaszott bürokrata hozzállás?
tudod ez normál körülmények között nem igényel 1 hónapot, csak egy 2perces telefonozást, és a bürokrata már az első levelébe beleírhassa a zinfót...
De most nézem, egy köpésre vannak Makótól, és a te 22 km-ed is úgy jött ki, hogy először irány Vásárhely...
kár, hogy makó felé mégnagyobb kerülő, de ilyen apróság ne zavarjon...
Segítség, fizet a használó!
persze, de mit? és hányszor?
esetleg lehetne azt is csinálni, hogy az M43híd legyen díjmentes, a 47es hídja meg fizetős, és a sok köcsög vásárhelyi fizessen, ha nem akar kerülni...
hiszen ez ilyen 1xű, meg különben is: a kibicnek semmi sem drága...
Azért az M43-nál nem csak egy darab közmű kiváltása miatt csúszik a dolog (ahogy a kötbéres nyilatkozatban állították). Nagyon nagy csoda lenne, ha az nyár végére átadható állapotba kerülne. Vasárnapi képek, sok bogárral a szélvédőn.
Könnyen értelmezhető tábla az M5-ön. Múltkor 3 külföldi autós állt előtte és próbálta értelmezni, hogy akkor most merre...
Az új szakasz eleje
A vége előtt
Az autópálya vége: egy körforgalom
A 47-es út feletti híd. Elég messze van a késztől
A majdani lehajtó a 47-esnél. Hasonlóan áll a Makó utáni körforgalom is...
"émmeg diplomatikusan arra utaltam, hogy ennyire qrvára leszarják az egészet, hogy eszükbe se jutott még ezt mekkérdezni?"
Mint mondtam, akkor várhattál volna még egy hónapot a válaszra. (Az eddigiekre is.)
Azóta megkérdezted már amúgy, vagy csak itt pörögsz? :-)
"inkább 22-re..."
Igaz, kevertem Nagyfával (mert a tápéi kompra mindkettő ki van írva, ezért az összemosódás). De most nézem, egy köpésre vannak Makótól, és a te 22 km-ed is úgy jött ki, hogy először irány Vásárhely... Nem áll ez össze, hogy itt micsoda tragédia történt, hogy pont ez a szakasz nem ingyenes.
"itta híd, ezen tuttok lyó sokat rövidíteni, de a benyamektakarításból tejejjetek vissza évesmatrica formájában..."
Segítség, fizet a használó!
"hát épp ezért érdemes... (mivel nem okoz matricabevételkiesést)"
Én meg aszondtam, ez igazából tökmindegy, mert azt a szakaszt csak az M5-re felhajtásra (illetve lehajtásra) lehet használni. Ennyi erővel ne legyenek fizetősek a pályák, csak a fel- és lehajtók, hiszen az se okoz bevételkiesést, és 90%-ban ingyenesek lesznek a pályák.
De értem én, már megint én vagyok, aki ferdít. :-)
Diplomatikusan arra utalt, hogy ő is megkérdezheti, de ennyi erővel te is, és akkor nem kell megvárnod a plusz két hét átfutást, amit az ő közbeiktatásuk jelent. :-)
(Kábé egy hetet vártál a válaszra, nem?)
"ha fizetős lesz a tiszahíd, akkor a marosleleiek tejelhetnek..."
Vagy járnak arra, amerre eddig (mennyire is laknak a 47-estől, 10km?), ó irgalom atyja, ne hagy el.
"amúgy szegednél 4 csp. is van - M5, 5, sándorfalvi, 47 - konkrétan melyiktől lesz díjköteles?"
Mondjuk az M5-5 közti részt nem sok értelme lenne ingyenessé tenni.
Ha a józan ész alapján gondolkodunk (tudom ebből kevés van az országban) akkor az M43-on csak a 47-es útig tartó tizenegy km-es szakasz várható reálisan díjmentesnek. Ha nem így lesz, akkor a Vásárhely felől Domaszék, Mórahalom, Baja, vagy a Budapesti úton lévő bevásárlóközpontokhoz, ezután is a városon keresztül megy a napi XX ezres forgalom. Pedig ez utóbbiakhoz való eljutáshoz is remek alternatíva az autópálya. Már ha valaki Vásárhely, Baktó, Petőfitelep felől jön.
Egyébként tényleg úgy lenne érdekes ez a díjmentesség, hogy legalább a Tisza-híd utáni első csomópontig (441x út-M43) tartana. Maroslelétől ez is távol esik kissé, (meg ott egyébként is van lehajtó) de akkor lehet, hogy adna egy kis lökést ahhoz, hogy a 47-es Vásárhelyt elkerülő szakaszát belekössék ebbe a csomópontba (45-ös néven) és ha egyszer a környezetvédők is úgy akarják akkor a Maroson átvigyék egy hídon a szerbek-románok irányába. Ezzel meg Szeged és Makó közötti falvakat is (ingyenes) autópálya használati lehetőséghez juttatnák.
múthéten megemiltem a nifet M31/M3/M43 díjmentesség ügyileg, itta replika:
M31 - M3 díjairól
A Nemzeti Infrastruktúra Zrt. abban egyértelmű felvilágosítást tud Önnek adni, hogyaz M31-es autópálya használata bizonyosan díjmentes lesz, mert a beruházás az M0 útgyűrű keleti szektorához tartozik.A támogatási szerződés, mely az M0 útgyűrűt és vele együtt az M31-es autópályát érinti, kizárja, hogy a szakasz fizetős legyen.
hip-hip-hurrá!
Természetesen jogosan merül fel a kérdés, hogy akkor M3 autópálya M31 és M0 közötti szakasza díjmentes lesz-e?
Erre azonban a NIF Zrt. nem tud választ adni, mert az a minisztérium, ill. Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ hatáskörébe tartozik, ők döntenek az egyes szakaszok fizetőssé tételéről ill. az éves és más matrica díjakról is. Így e kérdésben sem megerősíteni, sem megcáfolni nem tudjuk a megjelent hírt.
és ezek nem beszélnek egymással, mert inkább beveszika leszaromtablettát, vagy mia faxom van?
M43 - Az M43 autópálya első szakaszát főútként helyezték ideiglenesen forgalomba az 5. sz. főút és a 4519. jelű összekötő út között, e szakasz használata díjmentes.A teljes Szeged-Makó közötti szakasz átadása után az autópálya jelenlegi ismeretek szerint díjköteles lesz.
az M43 első szakasza már jóideje forgalomba van helyezve az M5-5 között, amiről beszél az már a 2. szakasz...
ha fizetős lesz a tiszahíd, akkor a marosleleiek tejelhetnek...
amúgy szegednél 4 csp. is van - M5, 5, sándorfalvi, 47 - konkrétan melyiktől lesz díjköteles?
"Ludányhalászi - Nógrádszakál közötti 20-30 éves hófehér kővel/murvával aszfaltozott útban alig alig van kátyú addig a pár éve épített utak össze vissza kátyúsodnak? "
Feltételezem, h az említett útszakaszon nem járnak kamionok, nincs erős gépjárműforgalom, nem járnak rajta kombájnok, a busz is ritka, nem sózzák hülyére télen. Kb ezek az érvek:)
Írta egy srác autós fórumon, hogy szereti az M6-ost, mert rááll Pécsnél a 160-as tempóra, és csak az M60×M6 csomópontban kell lassítania, máshol nem, mert sehol senki...